قرص ویتامین E را چند روز یکبار بخوریم؟

قرص ویتامین ای همان‌طور که از نامش نیز مشخص شده یکی از مکمل‌های ویتامینی است و می‌توان آن را یک نوع ویتامین محلول در چربی و آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند به شمار آورد. قرص ویتامین ای می‌تواند از سلول‌ها در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد حفاظت کرده و نقش موثری در سلامت قلب و عروق داشته باشد. با این حال باید با روش مصرف قرص ویتامین E آشنا باشید و بدانید که هر کدام از گروه‌های سنی باید این مکمل را به چه نحوی مصرف کنند. آگاهی از بهترین تایم مصرف قرص ویتامین E نیز ضرورت دارد. قرص ویتامین E را چند روز یکبار بخوریم؟

خواص و فواید مهم قرص ویتامین 

پیش از آگاهی از روش مصرف قرص ویتامین E بهتر است با خواص و ویژگی‌های این مکمل دارویی و غذایی آشنا شوید که از مهمترین آن‌ها می‌توان به حفظ و تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. مصرف این محصول از پیشرفت بیماری آلزایمر جلوگیری به عمل آورده و یا مدت زمان پیشرفت آن را کاهش می‌دهد.

به تاخیر انداختن روند پیری سلول‌ها از دیگر خواص مکمل ویتامین E است. مصرف قرص ویتامین ای به کاهش علائم بیماری pms کمک رسانده و نقش قابل توجهی در کاهش علائم بیماری لوپوس دارد. برای کاهش درد در آرتریت‌های روماتوئید نیز می‌توانید از قرص و یا کپسول ویتامین e استفاده کنید و یا از سیستم بینایی خود حفاظت به عمل آورید.

مصرف این مکمل دارویی و غذایی به حفظ سلامت جسمانی ورزشکاران کمک رسانده و به کاهش چربی خون کمک می‌کند. در حال حاضر از ماسک و یا روغن این ویتامین برای حفظ سلامت پوست استفاده‌های فراوانی به عمل می‌آید. چراکه می‌تواند از پوست در برابر آسیب‌های محیطی مانند نور خورشید و آلودگی‌ها حفاظت کند. مصرف این مکمل نقش بسیار موثری هم در درمان کبد چرب دارد.

مطلب پیشنهادی: ویتامین های چاق کننده صورت

بهترین روش مصرف مکمل ویتامین ای

بهترین روش مصرف 

نیاز به ویتامین E در سنین مختلف رشد متفاوت بوده و روش مصرف و دوز این مکمل نیز در گروه‌های سنی مختلف متفاوت است. حواستان به این نکته باشد که مقدار مصرف این ویتامین برای زنان و مردان در سنین مختلف با یکدیگر برابری می‌کند.

برای نوزادان و کودکان ۱ تا ۳ سال

برای گروه‌های سنی نوزادان صفر تا شش ماهه مقدار توصیه شده مصرف این مکمل به صورت روزانه ۴ میلی‌ گرم است. اما نوزادان ۷ تا ۱۲ ماه باید در هر روز ۵ میلی‌ گرم از این مکمل را مصرف کنند. دختران و پسران ۱ تا ۳ ساله می‌توانند قرص ویتامین ای را ۶ میلی‌ گرم در طول یک روز دریافت نمایند.

کودکان ۴ تا ۸ سال

میزان و مقدار توصیه شده این مکمل برای دختران و پسران ۴ تا ۸ سال، ۷ میلی‌ گرم به صورت روزانه است. دختران و پسرانی که در سنین ۹ تا ۱۳ سالگی به سر می‌برند بهتر است این مکمل را ۱۱ میلی‌ گرم در طول یک روز مصرف کنند.

دوران بلوغ و بزرگسالی

روش مصرف قرص ویتامین E برای مردان و زنان بالای ۱۴ سال، ۱۵ میلی‌ گرم در طول یک روز است. به این نکته دقت داشته باشید که حداکثر مقدار مصرف مجاز و روزانه این مکمل برای افرادی که در سنین بزرگسالی واقع شده‌اند چیزی در حدود ۱۰۰۰ میلی‌ گرم در طول یک روز است.

به این ترتیب اگر در طول روز بیشتر از این میزان از این مکمل مصرف شود عوارض نامطلوبی به همراه خواهد داشت. این احتمال وجود دارد که با مصرف بیش از اندازه این قرص با مشکلات گوارشی روبرو شوید و یا سردرد را تجربه کنید. مصرف دوز بالای این ویتامین خطر خونریزی را نیز به همراه دارد.

مطلب پیشنهادی: بهترین زمان مصرف مکمل ها و ویتامین ها

قرص ویتامین E را کی بخوریم

بهترین تایم مصرف قرص مکمل ویتامین E

برای اینکه بدانید بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E کدام است بهتر است با ویژگی‌های این ویتامین بیشتر آشنا شده و بدانید قرص ویتامین ای محلول در چربی است. پس باید به جذب آسان و کارایی بهتر آن در بدن مصرف کننده دقت داشته باشید. با توجه به این نکته می‌توان گفت بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E مواقعی است که غذا مصرف کرده و معده شما پر است. به عبارت ساده‌تر بهترین زمانی که می‌توانید این مکمل را مصرف کنید پس از صرف وعده‌های غذایی ناهار و شام است.

مطلب پیشنهادی: ویتامین های چربی سوز کدامند؟

تداخلات دارویی

علاوه بر آگاهی از روش مصرف قرص ویتامین E بهتر است با تداخل‌های دارویی آن نیز آشنایی داشته باشید. از آنجایی که مصرف این مکمل غذایی و دارویی به رقیق شدن خون کمک می‌کند پس بهتر است افرادی که از رقیق کننده‌هایی از قبیل هپارین، وارفارین، آسپرین و.... استفاده می‌کنند پیش از مصرف این مکمل، با پزشک خود مشورت کنند. حواستان به این نکته هم باشد که مصرف این ویتامین با داروهایی از قبیل نیاسین، لسیمواستاتین، برخی از داروهای شیمی درمانی و..... تداخل دارد.

سخن پایانی 

به یاد داشته باشید مصرف ویتامین ها و مکمل ها اگر چه مفید است اما بهتر است با مشاوره یک پزشک یا متخصص تغذیه متناسب با رژیم غذایی اختصاصی هر فرد تجویز شود. کارشناسان ما در غفاری دایت ضمن ارائه بهترین رژیم غذایی درمانی، بهترین مکمل ها و ویتامین های مورد نیازتان را نیز معرفی خواهند کرد. جهت دریافت برنامه غذایی اصولی می توانید از بخش رژیم من اقدام نمائید. 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (48 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه