روش درمان سلولیت با دستگاه های حرفه ای

دستگاه رفع سلولیت از جمله روش های پرکاربرد و موثر همچون فاقد درد به شمار می رود که در این عمل متابولیسم سلول ها به واسطه انرژی الکترومغناطیسی و رادیو فرکانسی تحت تاثیر قرار می گیرند. سلولیت در واقع همان چربی تجمع یافته در میان پوست است که معمولا در نواحی باسن، سینه، شکم و ران قابل مشاهده است. برای درمان بیماری سلولیت می توان از خدمات مختلف و سایر دستگاه های پیشرفته بهره برد. در این مطلب شما را با جدید ترین روش های بهبود سلولیت با دستگاه آشنا می کنیم. روش درمان سلولیت با دستگاه های حرفه ای

سلولیت چیست؟

سلولیت یک اختلال پوستی محسوب می شود که ظاهری همانند؛ پوست پرتقال دارد که روی پوست را پوشانده است. بدن انسان از موادی همانند چربی، ماهیچه و استخوان تشکیل شده است، با افزایش سن بافت های چربی در بدن بیش تر می شود بنابراین، سلولیت نوعی اختلال طبیعی شمرده می شود که با افزایش سن بروز می کند. در پزشکی سلولیت با نام هایی همچون لیپودیستروفی ژینوئید و پانیکولوپاتی فیبروسکلروتیک ادماتور شناخته می شود.
 

دلایل ایجاد سلولیت

همان طور که در بالا گفتیم، سلولیت چیست به تجمع چربی زیر پوست گفته می شود. اگر شما دچار چاقی یا اضافه وزن باشید می توان گفت؛ میزان چربی در شما هم بالا بوده و احتمال جمع شدن چربی در یک ناحیه بسیار بالا است، در این صورت باید به فکر رفع سلولیت با دستگاه باشید. البته این چنین نیست که تنها افراد چاق دچار سلولیت می شوند، بلکه این مشکل در افراد لاغر هم دیده می شود. در ادامه به دلایل شایع ایجاد سلولیت و عوامل موثر آن می پردازیم.
 
1. رژیم غذایی نامناسب: غذا های چرب و شور نه تنها مضراتی برای بدن و پوست دارند، بلکه باعث به وجود آمدن سلولیت در ناحیه شکم، ران و بستن می شوند. برای نابودی چربی و سلولیت می توانید ورزش کنید، اما بهترین روش استفاده از دستگاه رفع سلولیت است.
 
2. تغییرات هورمونی: در برخی مواقع هورمون ها دچار اختلال می شوند و این هورمون ها تاثیر بسزایی روی عواملی از جمله یائسگی، بارداری، بلوغ و... دارد، همچنین برای تشدید سلولیت نیز موثر است.
 
3. مصرف سیگار: افرادی که بیش تر ساعات در معرض دود سیگار قرار دارند، معمولا با مشکلاتی همچون تنفس و بیماری پوستی مواجه می شوند. اگر دوست دارید پوست تان خوب و صاف باشید سیگار کشیدن را کنار بگذارید تا همیشه بدنی بدون سلولیت داشته باشید. با کنار گذاشتن سیگار می‌توانید سلولیت را درمان کنید.
سلولیت چیست؟
4. کم تحرکی: منظور از کم تحرکی یعنی گردش خون ضعیف در بدن. برای داشتن پوستی سالم و شاداب باید بدن خون رسانی کافی و منظمی داشته باشد، البته ورزش هم علاوه بر تحرک بالا به چربی سوزی و تناسب اندام کمک می کند. پس می توان گفت؛ ورزش تاثیر بسیاری در درمان سلولیت دارد.‌
 
5. ژنتیک: همان طور که می دانید، ژنتیک را نمی توان کاری کرد اما، برخی افراد به صورت ژنتیکی پوست نه چندان صافی دارند. حال با رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه می توان به رفع زنجیره سلولیت اقدام کرد. 
 
6. استرس: استرس همانند سم در بدن عمل می کند. افرادی که استرس دارند معمولا دچار سلولیت می شوند زیرا؛ استرس بر کبد تاثیر می گذارد و عملکرد کبد را مختل می کند سپس؛ چربی ها در یک ناحیه ذخیره می شوند که به آن سلولیت می گویند. شما می توانید با کنترل استرس در خود با روش های مختلف از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنی.
 
7. افزایش سن: با بالا رفتن سن کلاژن سازی پوست به حدی کاهش می یابد که سلولیت های موجود روی پوست بیش تر می شود. راه و روش های مختلفی برای از بین بردن سلولیت با دستگاه وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.
درمان سلولیت با دستگاه

روش های بهبود سلولیت با دستگاه

زیبایی برای هر فردی حائز اهمیت است. روش های مختلفی از ماساژ و ورزش گرفته تا دستگاه رفع سلولیت که تمامی اینا نقش مهمی در از بین رفتن سلولیت بدن دارند. اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی برای درمان سلولیت از دستگاه های مدرن استفاده می کنند در این بخش به معرفی این دستگاه ها می پردازیم.
 
1. دستگاه LPG:
یکی از شایع ترین عوارض چاقی، سلولیت است. امروز دستگاه و تجهیزات بسیار زیادی تولید می شوند که هر یک با روش های خاصی به فعالیت در میان چربی ها می پردازند. پیش از آن که به درمان سلولیت با دستگاه اقدام نمایید، درباره شیوه و نحوه عملکرد آن اطلاعات کافی داشته باشید. رفع سلولیت با دستگاه ال پی جی از جمله روش های کم عوارض محسوب می شود که تنها با یک غلتک مکانیکی می ‌تواند نواحی مربوطه را به خوبی ماساژ دهد و سلولیت موجود در بدن را رفع کند.
 
2. دستگاه لیزر:
برای درمان سلولیت روش های لیزر درمانی بسیاری وجود دارد که در این روش لیزر با تهاجم اندک زیر پوست قرار می گیرد. انرژی لیزر باعث شکسته شدن نوار های سلولیت در پوست شده همچنین ممکن است پوست شما طی درمان ضخیم تر شود. قسمت هایی از بدن که دارای سلولیت است پوست نازکی دارند و هنگامی که پوست ضخیم می شود نشان دهنده کاهش سلولیت است.
 
3. رفع سلولیت با خلاء:
در این روش متخصص پوست با استفاده از دستگاه دارای تیغه، برش های ریزی بر نواحی مختلف بدن می زند سپس؛ این بافت ها به سمت بالا حرکت کرده تا پوست در معرض سلولیت، فرورفتگی خودش را پر کند. البته این یک درمان موثر برای رفع سلولیت توسط دستگاه شناخته می شود.
 
4. استفاده از دستگاه اندرمولوژی:
در این روش درمانی از یک دستگاه فوق پیشرفته استفاده می شود. این دستگاه با ماساژ های عمیق می تواند پوست را با ابزاری همانند خلا بلند کند. طبق تایید پزشکی این روش عوارض کم تری نسبت به سایر روش ها داشته و همچنین انجام آن با کاهش چشمگیر سلولیت همراه است. 
رفع سلولیت با دستگاه
5. لیپوساکشن با استفاده از لیزر:
یکی از انواع دستگاه رفع سلولیت، استفاده از لیزر به روش لیپوساکشن است. با کمک این روش می توان مقادیر بسیاری از چربی اضافی زیر پوست را بین برد و با کاهش سلولیت مواجه شد.
 
از این دستگاه پر کاربرد جهت حرارت دهی و کشیدن پوست بدن برای شکسته شدن سلولیت های موجود میان پوست و تقویت جریان خون کاربرد دارد. فرکانس RF باعث گرم شدن پوست شده و بدون اندکی آسیب می تواند چربی ها را به آسانی بشکند تا کلاژن و الاستین پوست تولید شود. این امر موجب شفافیت و ارتجاعی شدن پوست خواهد شد.
 
7. بهبود سلولیت با دستگاه اولترا ساند:
این دستگاه امواج صوتی تولید می کند که با قرار گرفتن آن روی پوست به کاهش چربی های ران و شکم کمک می کند. برای این که نتیجه مطلوبی حاصل شود، طی درمان سلولیت را دو الی سه ماه انجام دهید.
 
8. دستگاه شاک ویو:
یکی از پیشرفته ترین روش ها برای از بین بردن سلولیت با دستگاه، دستگاه شاک ویو است. این دستگاه امواج صوتی بسیار بالایی دارد و زمانی که بر ناحیه مورد نظر ( باسن، ران، شکم و پهلو) قرار می گیرد ارتعاش آن باعث شکسته شدن بافت های چربی می شود. شاک ویو تراپی به افزایش جریان خون در رگ ها کمک کرده و این امر باعث می شود اکسیژن بیش تر به سلولیت برسد و در نهایت به درمان سلولیت با دستگاه پی برد.
 
9. دستگاه اگزیمیا:
یکی از دستگاه های ویژه برای تناسب اندام و لاغری، دستگاه اگزیمیا است. معمولا افراد برای خلاص شدن از چربی های شکم و پهلو که با سلولیت همراه هستند از این دستگاه استفاده می کنند. Eximia دستگاهی بدون جراحی است که امروزه در میان بانوان غوغا به پا کرده است و علاوه بر رفع سلولیت در لیفت و سفت کنندگی پوست نقش مفیدی را ایفا می کند.
 
نتیجه گیری
دستگاه رفع سلولیت از جمله روش های متنوعی برای درمان سلولیت شناخته می شود. سلولیت معمولا از تجمع مقداری چربی در بخشی از نواحی بدن به وجود می آید که شایع ترین آن در میان بانوان است. طبق گفته های بالا، برای رفع سلولیت با دستگاه راه های مختلفی وجود دارد که با توجه به تشخیص پزشک روش مناسب تایید می شود. در این مطلب توانستیم به طور مفصل در خصوص سلولیت و راه های درمان آن با دستگاه بپردازیم.
 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
4 از 5 (4 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه