خواص روغن آرگان برای سلامت، پوست و مو

خواص روغن آرگان برای پوست و مو چیست؟ روغن آرگان یکی از بهترین و پرطرفدارترین روغن‌های موجود در بازار است که از هسته روغن آرگان به دست می‌آید. این روغن که به طلای مایع نیز معروف است دارای خواص و مزایای بسیار زیادی به خصوص برای پوست و مو است که محبوبیت آن را دوچندان کرده است. در ادامه با چندین خاصیت روغن آرگان برای سلامتی پوست و موها و ... آشنا خواهیم شد. خواص روغن آرگان برای سلامت، پوست و مو

خاستگاه اصلی دانه های روغن آرگان اصل کشور مراکش است اما به دلیل خواص بی نظیر روغن آرگان برای سلامتی پوست، مو و کمک به روند بهبود برخی بیماری ها، از این روغن پر خاصیت در سراسر دنیا استفاده می شود. همچنین از روغن آرگان در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به طور گسترده ای استفاده می گردد. مصرف روغن آرگان خالص و اصل دارای مزایای فراوانی برای سلامتی پوست و موها و برخی اندام های بدن است.

خواص شگفت انگیز روغن آرگان خالص اصل

  • کاهش موخوره و ریزش مو 
  • مراقبت از مو در برابر حرارت سشوار و اتو 
  • درمان خشکی پوست سر و درمان شوره سر
  • درمان عفونت ها و قارچ های پوستی کف سر
  • کاهش شکستگی و آسیب های فیزیکی مو ها 
  • جوانسازی پوست
  • کاهش چین و چروک های پوستی
  • رفع التهابات پوستی
  • درمان خشکی پوست 
  • تقیوت قوای جنسی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن 
  • بهبود چربی خون بالا
  • تنظیم کننده فشارخون 
  • کمک به درمان لاغری
  • کمک به بهبود زخم ها
  • پیشگیری از سرطان ها

خواص روغن آرگان برای مو

خواص روغن آرگان برای مو‌

مهم‌ترین خواص روغن آرگان مربوط به سلامت مو است. در واقع می‌توان گفت فواید روغن آرگان برای مو به گونه است که قرار دادن این روغن در روتین پوستی باعث می‌شود تا شما بتوانید موی خود را زیباتر و درخشنده‌تر کنید. از مهم‌ترین خواص روغن آرگان برای مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- کاهش موخوره و ریزش مو

موخوره و ریزش مو دو مورد از عوارضی است که افراد بسیاری در سراسر جهان از آن رنج می‌برند. با اینکه محصولات آرایشی و بهداشتی فراوانی برای درمان این عوارض ساخته شده است اما باید بدانید که در بیشتر مواقع استفاده از این محصولات مراقبتی تاثیر چندانی ندارد. روغن آرگان در این زمینه فوق‌العاده است. کسانی که از موخوره شدید رنج می‌برند یا ریزش دارند با استفاده از این روغن و ماساژ مو با استفاده از آن می‌توانند نقش بسیار زیادی در سلامت موی خود ایفا کنند.

۲- مراقبت در برابر اشعه خورشید و وسایل حرارتی

نور خورشید و حرارت ناشی از استفاده از وسایل حرارتی مانند اتو مو می‌توانید آسیب‌های جبران ناپذیری به مو‌ وارد کند و باعث تغییر رنگ موی شما شود.

خوشبختانه باید بگوییم که با استفاده از این روغن می‌توان از بروز این آسیب‌ها جلوگیری کرد.‌

۳- درمان شوره و خشکی پوست سر

شوره و خشکی پوست سر دو عارضه مهم است که به راحتی با استفاده از روغن آرگان درمان می‌شود. این دو عارضه نه تنها ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه باعث می‌شود تا احتمال آسیب‌دیدگی موی شما دوچندان شود. بنابراین ضروری است که هر چه سریع‌تر درمان آن آغاز شود.

فواید روغن آرگان خالص

۴- درمان عفونت‌ها و قارچ‌های کف سر

روغن آرگان همچنین دارای خواص ضدالتهابی، آنتی باکتریالی و ضدقارچی است که می‌تواند برای درمان انواع مشکلات پوست سر به خصوص عفونت‌ها و قارچ‌ها مفید باشد.

۵- کاهش شکستگی مو و آسیب‌دیدگی در اثر استفاده از مواد شیمیایی

اگر موهای شما در اثر استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ مو یا سایر عوامل موجود دچار شکستگی شده است، باید بدانید که می‌توانید با استفاده از روغن آرگان به راحتی آن را درمان و احیا کنید.

روغن آرگان یک روغن درمان کننده و احیا کننده است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن باعث درمان اختلالات موجود شود.

دیگر خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان خواص دیگری نیز برای مو دارد که نباید از آن غافل شد. این روغن باعث می‌شود تا شما بتوانید موی خود را به راحتی فرم دهید. آن را درخشان کنید و از گره خوردن مو جلوگیری کنید. به طور کلی می‌توان گفت روغن آرگان هر آنچه را که موی شما برای زیبایی و سلامت به آن نیاز دارد تامین خواهد کرد.

روغن آرگان اصل مراکشی

خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان برای صورت چیست؟ روغن آرگان علاوه بر مو‌ دارای مزایای بسیاری برای پوست است و می‌تواند به زیباتر شدن و جوان‌تر شدن چهره فرد مصرف کننده کمک کند. از مهم‌ترین مزایای استفاده از روغن آرگان برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۶- جوانی پوست

روغن‌ آرگان می‌تواند کلاژن سازی پوست را تحریک کند. با افزایش کلاژن سازی پوست چهره فرد جوان‌تر می‌شود. در واقع می‌توان گفت اگر می‌خواهید پوستی زیبا و جوان داشته باشید استفاده از این روغن می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

۷- کاهش چین و چروک‌‌های پوستی

از روغن آرگان و سایر محصولات مراقبت از پوست تهیه شده با این روغن می‌توان برای کاهش چین و چروک‌های پوستی استفاده کرد. افرادی که از ظهور چین و چروک‌های پوستی رنج می‌برند، می‌توانند نقش بسیار زیادی در کاهش این علائم پیری داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: دلایل چروک های پوستی

خواص ضد چروک روغن آرگان

۸- رفع التهاب پوست

از دیگر خواص روغن آرگان می‌توان به کاهش التهاب پوست و در نتیجه درمان انواع جوش و آکنه همچنین درمان اگزمای پوستی اشاره کرد. افرادی که از جوش و آکنه رنج می‌برند، می‌توانند با استفاده از این محصول مراقبتی پوستی جوان‌تر داشته باشند.

۹- درمان خشکی پوست

روغن آرگان همچنین می‌تواند خشکی پوست را رفع کند و موجب تامین لطافت پوست شود. بنابراین اگر پوستی خشک دارید، ضروری است که این روغن را در روتین پوستی خود قرار دهید.

خواص روغن آرگان برای سلامتی پوست

خواص روغن آرگان برای سلامتی

با اینکه خواص روغن آرگان بیشتر مربوط به پوست و مو است اما نباید از مزایای مصرف آن برای سلامتی غافل شد. از مهم‌ترین خواص روغن آرگان برای سلامتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱۰- تقویت قوای جنسی

تقویت قوای جنسی یکی از مهم‌ترین مزایای روغن آرگان محسوب می‌شود. استفاده خوراکی و موضوعی است روغن در بانوان و آقایان باعث می‌شود تا میل جنسی در پی تنظیم و افزایش ترشح هورمون‌های جنسی زیاد شود. همین موضوع باعث می‌شود تا مصرف این روغن بیشتر به کسانی که میل جنسی پایینی دارند، توصیه شود.  

۱۱- تقویت سیستم ایمنی بدن

روغن آرگان منبعی غنی از مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها است که نیازهای بدن را تامین خواهند کرد. به همین دلیل گفته می‌شود که این روغن نقش بسیار زیادی در تقویت سیستم ایمنی دارد. ضعف سیستم ایمنی می‌تواند شانس ابتلای فرد را به بیماری‌های بسیاری افزایش دهد. به همین دلیل گفته می‌شود که با مصرف این روغن می‌توانید از بروز بیماری‌های زیادی جلوگیری کنید و روند درمان بیماری‌های گسترده‌ای را نیز سرعت بخشید.

۱۲- بهبود چربی خون

قرار دادن روغن آرگان در رژیم غذایی نقش بسیار زیادی در کاهش کلسترول خون دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود افراد مبتلا به چربی خون از مصرف این روغن غافل نشوند و پس از مشورت با متخصصان تغذیه آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

خواص روغن آرگان برای سلامتی و بیماری ها

۱۳- تنظیم فشار خون

بیماری فشار خون یکی از عارضه‌های جدی است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان به خود مبتلا کرده است. خوشبختانه به تغییر لایف استایل و رژیم غذایی مناسب می‌توان این عارضه را به طور قابل توجهی کنترل کرد. پس از بررسی‌های انجام شده محققان دریافته‌اند که مصرف این روغن می‌تواند نقش بسیار زیادی در درمان و تنظیم فشار خون داشته باشد.

۱۴- درمان لاغری

یکی از مهم‌ترین خواص روغن آرگان، درمان لاغری است. افرادی که از لاغری شدید رنج می‌برند این امکان را خواهند داشت که با مصرف روغن آرگان نقش بسیار زیادی در درمان کاهش وزن و لاغری خود ایفا کنند.

۱۵- بهبود زخم

روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E است که آن را به یک ترمیم کننده قوی تبدیل کرده‌اند. قدرت ترمیم کنندگی و بهبود زخم این محصول باعث می‌شود تا بسیاری از افراد از این روغن به منظور درمان زخم‌های خود استفاده کنند.

۱۶- جلوگیری از ابتلا به سرطان

در اثر تحقیقات انجام شده محققان به این نتیجه رسیده‌اند که روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌تواند ریسک ابتلای فرد را به طور قابل توجهی به سرطان کاهش دهد. به همین دلیل گفته می‌شود که مصرف این روغن به خصوص برای کسانی که سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان دارند، بسیار مفید خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: مواد غذایی ضد پیری


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (3 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه