بهترین روش درمان کمر درد ناگهانی !

کمردرد یکی از دردهای شایعی است که ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. برای مثال چنانچه وسیله‌ای سنگین را بلند کنید و یا چنانچه هنگام بلند کردن اجسام با وزن زیاد، حالت بدن شما مناسب نباشد؛ به مهره‌ها و دیسک بین مهره‌ها فشار آمده و در نتیجه ایجاد درد در کمر می‌کند. بد خوابیدن یا استفاده از تشک نامناسب هنگام خواب نیز ممکن است سبب ایجاد درد شود. برای درمان کمر درد ابتدا باید علت آن را بررسی کنید؛ برای مثال چنانچه علت کمر درد به دلیل رگ سیاتیک باشد و یا فشار مزمن به دیسک وارد شده باشد، باید به پزشک مراجعه نمود و درمان مناسب را دریافت کرد که ممکن است شامل قرص کمر درد یا فیزیوتراپی باشد؛ اما برای درمان کمر درد ناگهانی که دلیل خاصی ندارد و یا درمان کمردرد ناشی از برداشتن چیز سنگین، می‌توان از روش‌های سنتی و خانگی نیز استفاده نمود. با این وجود باید تلاش کرد با فشار مزمن به کمر، سبب وخیم‌تر شدن شرایط آن نشد. چنانچه به دنبال درمان کمر درد در جوانان هستید و یا می‌خواهید با بهترین ورزش برای درمان کمردرد آشنا شوید، این مطلب از غفاری دایت را تا انتها بخوانید. بهترین روش درمان کمر درد ناگهانی !

درمان سنتی کمر درد

 

درمان سنتی کمر درد

از آنجایی که بسیاری از انواع کمر درد به دلیل فشارهای جزئی به بدن ایجاد می‌شود و نیازی به فیزیوتراپی ندارد، می‌توان با انواع درمان خانگی کمر درد آن‌ ها را از بین ببرد و نیازی به مراجعه به پزشک نیست. علل ایجاد کمر درد می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • وضعیت نادرست خوابیدن یا نشستن
  • خم بودن به سمت جلو برای مدت طولانی
  • بلند کردن اجسام سنگین با وضعیت نامناسب
  • حرکات ناگهانی و سنگین
  • تصادف یا پرت شدن از بلندی
  • حمل کیف یا وسایل سنگین به مدت طولانی
  • کشیده شدن عضلات کمر
  • نگه داشتن گوشی تلفن با شانه
  • اضافه وزن

 

برای این موارد می‌توانید از انواع درمان سنتی کمر درد که در ادامه آورده‌ایم، استفاده کنید:

روش گرم کردن و سرد کردن درمان خانگی کمر درد

استفاده از کمپرس یخ و یا پد گرمکن به کاهش درد کمر کمک بسیار زیادی می‌کند. چنانچه ضربه به کمر شما وارد شده است و احتمال کبودی دارد و یا درد شدید و ناگهانی احساس می‌کنید، می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید و یا بسته‌های مواد غذایی که در فریزر یخ زده‌اند را بر روی محل دردناک قرار دهید. در مواردی که ماهیچه‌های کمر دچار کشیدگی و یا گرفتگی شده‌اند و یا از کبودی روی کمر بیش از ۴۸ ساعت گذشته است، می‌توان از یک کیسه آب گرم برای از بین بردن کبودی و یا کاهش درد استفاده نمود.

 

تعویض کفش برای درمان سنتی کمر درد

گاهی اوقات استفاده از یک کفش نامناسب، سبب فشار به پا و به‌خصوص کمر می‌شود که ممکن است حتی بر روی رگ سیاتیک نیز تاثیر بگذارد. برای پیشگیری از ایجاد درد سیاتیک و همچنین کاهش فشار نامناسب بر روی کمر خود، بهتر است از کفش‌های مناسب استفاده کنید. کفش مناسب کاملاً تخت یا پاشنه بلند نیست؛ بلکه باید کف آن طبی بوده و فشار را بر روی تمام سطح پا پخش کند و کمی پاشنه داشته باشد تا کف پای شما به‌صورت تخت روی زمین قرار نگیرد.

 

هیدراته ماندن در درمان خانگی کمردرد

یک درمان کمر درد در طب سنتی که طب مدرن نیز آن را تایید می‌کند، هیدراته شدن بدن است. در شرایط دهیدراته شدن، به دلیل این که حجم زیادی از غضروف‌ها و دیسک بین مهره‌ها را آب تشکیل می‌دهد، دیسک‌ها عملکرد خود را از دست داده و دچار ساییدگی می‌شوند. برای پیشگیری و درمان کمردرد به میزان کافی آب بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.

 

استرس و اضطراب، دشمن کمر درد

بسیاری از افراد به دنبال استرس و اضطراب دچار اسپاسم عضلانی می‌شوند که می‌تواند در ناحیه گردن، کمر، دست‌ها و یا پاها خود را نشان دهد. همچنین بسیاری از افراد درد کمر درد را به‌عنوان یک اسپاسم از علائم پیش قاعدگی تجربه می‌کنند. برای کاهش اسپاسم باید استرس را از خود دور کنید و از داروهایی که توسط پزشک تجویز می‌شود، برای درمان کمردرد خود استفاده نمایید.

 

برای درمان کمر درد چه بخوریم

 

5 درمان برای کمردرد بدون جراهی

 

فیزیوتراپی

ورزش پایه و اساس درمان کمردرد مزمن است. این یکی از اولین درمان هایی است که باید تحت راهنمایی پزشک و فیزیوتراپیست ستون فقرات خود امتحان کنید. ناوا می گوید، با این حال، مجموعه تمرینات مشابه برای همه کار نمی کند. تمرینات باید متناسب با علائم و شرایط خاص شما باشد. حفظ روال ورزش در خانه نیز بخش بزرگی از موفقیت است.
 
فیزیوتراپی برای کمردرد مزمن ممکن است شامل موارد زیر باشد:
 
بازآموزی وضعیت بدن
تست محدودیت های تحمل درد
تمرینات کششی و انعطاف پذیری
تمرینات هوازی
تقویت هسته
 

ذهن آگاهی و مدیتیشن

کمردرد مزمن هم از نظر جسمی و هم از نظر احساسی فشار می آورد. برای مدیریت ناامیدی، تحریک پذیری، افسردگی و سایر جنبه های روانی مقابله با درد مزمن، ممکن است به یک روانشناس توانبخشی مراجعه کنید. این متخصص ممکن است مدیتیشن، یوگا، تای چی و سایر راهکارهای شناختی و آرامش بخش را توصیه کند تا ذهن شما را از تمرکز بر درد دور نگه دارد.
 

رژیم غذایی

برخی از رژیم ها بسیار التهاب زا هستند، به ویژه آنهایی که دارای چربی ترانس، قندهای تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده هستند. با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا رژیم غذایی شما می تواند به کمردرد مزمن شما کمک کند و چگونه می توانید آن را تغییر دهید. حفظ وزن سالم همچنین می تواند با کاهش فشار روی ستون فقرات به کاهش کمردرد کمک کند.
 

اصلاحات سبک زندگی

وقتی درد مزمن دارید، مهم است که محدودیت های خود را بپذیرید و خود را با آن سازگار کنید. ناوا پیشنهاد می کند: «به بدن خود گوش دهید و یاد بگیرید که با خودتان قدم بگذارید. هنگام چمن زنی استراحت کنید یا هنگام حمل مواد غذایی چندین سفر انجام دهید. به فعالیت هایی که درد شما را تشدید می کند توجه داشته باشید و در صورت امکان از آنها اجتناب کنید. این نه تنها می تواند به احساس بهتر کمر شما کمک کند، بلکه می تواند از پیشرفت بیماری زمینه ای نیز جلوگیری کند. یکی دیگر از تغییرات مهم در سبک زندگی، ترک سیگار است. نیکوتین از نظر علمی برای تشدید درد و تاخیر در بهبود شناخته شده است.
 
 

درمان های جایگزین

طب سوزنی، ماساژ، درمان بیوفیدبک، لیزر درمانی، تحریک الکتریکی عصب و سایر درمان های غیرجراحی ستون فقرات نیز می توانند برای کمردرد مزمن تفاوت ایجاد کنند. با متخصص ستون فقرات خود در مورد درمان های جایگزینی که می تواند برای شما مفید باشد صحبت کنید.
 

5 درمان برای کمردرد بدون جراهی

برای درمان کمر درد چه بخوریم ؟!

چنانچه دوست دارید کمر درد خود را با رژیم غذایی مناسب درمان کنید و می‌خواهید بدانید برای درمان کمر درد چه بخوریم تا سریع‌تر بهبود پیدا کند، می‌توان یک رژیم ضدالتهابی را پیشنهاد کرد. همچنین در موارد درد شدید، می‌توان از قرص کمر درد و یا در طب سنتی از معجون برای کمردرد استفاده نمود.

 

رژیم ضدالتهابی برای درمان کمر درد

برای داشتن یک رژیم ضد التهابی برای درمان کمر درد می‌توانید از غذاهایی که حاوی اسید چرب امگا ۳ هستند استفاده کنید؛ زیرا این چربی‌ها در کاهش التهاب در بدن موثر هستند. مواد غذایی حاوی امگا ۳ شامل ماهی، گردو، بذر کتان، بذر کنف و دانه چیا هستند. همچنین استفاده از مواد غذایی ضد التهابی همچون آناناس، زنجبیل و زردچوبه نیز می‌تواند به کاهش التهاب به میزان زیاد کمک نماید. مصرف میوه‌ها و سبزیجات نیز برای هیدراته نگه داشتن بدن و کاهش التهاب و همچنین درمان کمر درد موثر هستند؛ زیرا حاوی میزان زیادی فیتونوتریشن، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای عملکرد صحیح عضلات و اعصاب هستند.

 

قرص کمر درد

چنانچه می‌خواهید از روش‌های گیاهی برای درمان کمردرد خود استفاده نکنید، می‌توانید برای کاهش درد عضلات کمر از انواع قرص کمر درد که شامل مسکن‌ها هستند، استفاده نمایید. استفاده از ضد التهاب‌ها نیز به کاهش درد کمر کمک می‌کند. به‌جز قرص کمر درد می‌توان از ماساژ ناحیه با انواع پمادها و کرم‌ها نیز استفاده کرد؛ برای مثال محصولاتی که حاوی آرنیکا هستند و یا پماد حاوی فلفل می‌تواند با گرم کردن محل درد و افزایش فشار خون در ناحیه، به درمان کمردرد کمک کند. روغن شترمرغ و روغن سیاه دانه برای تسکین درد و درمان مشکلات غضروفی و ماهیچه‌ای بسیار کاربرد دارد.

 

معجون برای کمر درد

برای کاهش درد سیاتیک و یا کاهش کمردردی که به دلیل فشار بر روی دیسک ایجاد شده است، می‌توان از مصرف انواع معجون برای کمر درد استفاده نمود. مصرف خوراکی جوشانده سیاه دانه که با عسل مخلوط باشد، به مدت دو ماه می‌تواند یک نوع معجون برای کمر درد و کاهش درد سیاتیک باشد. برای تهیه نوع دیگری از معجون برای کمر درد، می‌توان ۸ تا ۱۰ برگ ریحان را در یک فنجان آب جوشانده تا آب به نصف خود کاهش پیدا کند و پس از سرد شدن، اندکی نمک اضافه کرده و چنانچه درد شما شدید است، روزی دو بار و برای دردهای خفیف، در روز یک بار آن را میل کنید.

 

ورزش برای درمان کمر درد

 

ورزش برای درمان کمر درد

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توان به چ‌صورت اصولی کمر درد را کاهش داد، استفاده از انواع ورزش برای درمان کمردرد است. انواع ورزش برای درمان کمر درد طولانی‌مدت شامل پیاده روی‌های کوتاه، ورزش پیلاتس و یوگا و ورزش در آب است که می‌تواند برای درمان کمردرد ناشی از برداشتن چیز سنگین، کاهش کمر درد ناشی از فشار بر روی دیسک و همچنین برای پیشگیری و درمان کمردرد ناگهانی موثر باشد. برخی از حرکات یوگا می‌توانند برای درمان کمر درد ناگهانی بسیار موثر بوده و در مدت کوتاهی، فشار و درد را از روی دیسک و عضلات کمر بردارند. این حرکات شامل موارد زیر است:

  • کشش به‌صورت نشسته با پاهای صاف و لمس انگشتان پا
  • تمرین مار کبرا: روی شکم تخت بر روی زمین بخوابید و همزمان با قرار دادن دست‌ها در جلوی قفسه سینه، بالا تنه خود را به آرامی بالا بکشید و در همان حالت ۳۰ ثانیه نگه دارید.
  • حرکات گربه-گاو: بر روی زانوها و کف دستان خود قرار بگیرید و کمر خود را بین حالت محدب و صاف تغییر وضعیت دهید.
  • تمرین بچه: با زانو روی زمین بنشینید و همانطور که دست‌های شما در کنار سرتان به حالت کشیده و رو به جلو قرار دارد، خم شوید تا دست‌ها و سر شما به زمین برسد.

 

درمان کمر درد در جوانان

 

درمان کمر درد در جوانان

اضافه وزن، استرس و عدم تغذیه مناسب از دلایل ایجاد کمر درد در جوانان است. همچنین عدم تحرک کافی و ضعیف بودن عضلات کمر سبب می‌شود جوانان به کمردردهای بی‌دلیل دچار شوند. به همین دلیل چنانچه دچار کمردرد هستید و به دلیل اضافه وزن رخ داده است، باید با یک غذای رژیمی سالم خود را به وزن مناسب برسانید. رژیم‌های بهاره غفاری نه‌تنها به شما کمک می‌کنند به تناسب اندام برسید، بلکه به دلیل عدم حذف مواد غذایی، سلامت شما را ارتقا می‌دهند و به هیدراته ماندن بدن و همچنین تامین مواد مغذی کافی در طول روز به شما کمک می‌کنند. برای دریافت رژیم غذایی همراه با ورزش مناسب بر روی رژیم آنلاین من کلیک کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت کلیک نمایید.

 

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (30 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه