دستگاه لاغری اسکالپشور چیست + مزایا و معایب

اضافه وزن یا چاقی، خطر سکته مغزی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، که زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون به مغز شما متوقف شود. این در حالیست که چربی ذخیره شده در اطراف گردن می‌تواند راه هوایی را خیلی کوچک کند و می‌تواند تنفس را در شب دشوار کند. دستگاه لاغری اسکالپشور چیست + مزایا و معایب
 این وضعیت آپنه خواب نامیده می‌شود. در واقع در افراد مبتلا به آپنه خواب، تنفس ممکن است برای مدت کوتاهی متوقف شود. اگر به دنبال راهی برای لاغری هستید و می‌خواهید بدانید اسکالپشور چیست؟ با ما همراه شوید. 

 SculpSure چیست 

اگر می‌خواید بدانید اسکالپشور چیست باید بگوییم SculpSure یک درمان غیرتهاجمی مبتنی بر لیزر است که برای هدف قرار دادن، کاهش یا از بین بردن چربی استفاده می‌شود. این دستگاه هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها و برای انواع مختلف بدن کار می‌کند. یک روش به طور متوسط 25 دقیقه طول می‌کشد و می‌تواند چندین ناحیه را به طور همزمان هدف قرار دهد. 
روش‌های غیرتهاجمی و غیرجراحی زیبایی بدن به ویژه برای کمک به کاهش چربی به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند. روش‌های غیر جراحی نیازی به برش یا بیهوشی ندارند. این موضوع می‌تواند به این معنی باشد که حداقل میزان ناراحتی و ترس، میزان زمان سریع عمل و زمان بهبودی کم یا بدون درد برای بیمار وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد SculpSure به خواندن ادامه دهید. 
 
مزایا اسکالپشور

کاربرد دستگاه اسکالپشور

SculpSure شامل یک کمربند لیزر حرارتی بی‌سیم است که از طول موج‌ها و حرارت خاصی که برای از بین بردن سلول‌های چربی تولید می‌کند برای لاغری استفاده می‌شود. در سال 2015، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) SculpSure را به دلیل استفاده از آن در لیپولیز غیرتهاجمی در زمینه‌های زیر تأیید کرد: 
 
ناحیه بالای شکم
ناحیه تحتانی شکم
پهلو‌ها
 
افرادی که برای SculpSure مناسب هستند، شاخص توده بدنی 30 یا کمتر دارند. SculpSure به عنوان یک گزینه کاهش وزن در نظر گرفته نشده است. SculpSure معمولاً بهترین گزینه درمانی برای افراد مبتلا به چاقی نیست. 

هزینه لاغری با اسکالپشور

هزینه SculpSure بر اساس تعداد اپلیکاتور‌های مورد استفاده در طول درمان و همچنین محل زندگی شما متفاوت است. بسته به ناحیه‌ای که روی بدن برای حذف چربی هدف قرار گرفته‌، ممکن است لازم باشد از یک تا چهار اپلیکاتور در هر عمل استفاده کنید. طبق گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا ASAPS))، متوسط هزینه کاهش چربی غیر جراحی مانند SculpSure در سال 2016 1458 دلار بود. SculpSure یک عمل زیبایی است، بنابراین معمولاً تحت پوشش بیمه نیست.

مراحل آماده شدن برای SculpSure

منظور از آماده شدن برای اسکالپشور چیست؟ هنگامی که در مورد هزینه مزایا اسکالپشور و معایب اسکالپشور در این روش با پزشک متخصص خود صحبت می‌کنید، باید در مورد مناطقی از بدن مشورت بگیرید و صحبت کنید که به درمان آن علاقه دارید. پزشک به شما خواهد گفت که ممکن است برای رسیدن به اهدافتان به چند جلسه درمانی نیاز داشته باشید. اولین مشاوره SculpSure اغلب درست قبل از درمان انجام می‌شود، اما گاهی اوقات باید یک قرار جداگانه نیز تعیین شود. 
برای بحث در مورد سابقه پزشکی خود و دارو‌هایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید آماده باشید. برای به حداقل رساندن احتمال کبودی، ممکن است به شما گفته شود که از رقیق‌کننده‌های خون و مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن یا آسپرین چند روز قبل از انجام درمان SculpSure اجتناب کنید.
 
 اسکالپشور چیست

SculpSure چگونه کار می‌ کند؟ 

SculpSure نوعی لیپولیز است. لیپولیز یک فرآیند از بین بردن چربی محسوب می‌شود. SculpSure از فناوری لیزر برای "ذوب کردن" سلول‌های چربی استفاده می‌شود. در قرار ملاقات خود، در یک موقعیت راحت، دراز کشیده و پزشک یا متخصص زیبایی نواحی درمان را روی بدن شما علامت‌گذاری می‌کند. 
 
در طول درمان، دستگاه SculpSure مانند یک کمربند به دور شما پیچیده می‌شود. اپلیکاتور‌های آن یک لیزر دایود 1060 نانومتری را ارائه می‌دهند که دمای آن به 107.6 و 116.6 درجه فارنهایت می‌رسد. این میله‌ها به اندازه کافی داغ است که سلول‌های چربی زیر پوست را از بین ببرد و در عین حال سایر بافت‌ها آسیب نبیند. دستگاه SculpSure به طور متناوب بین ارائه یک اثر خنک‌کننده و لیزر حرارتی رفت و شد دارد. هر درمان حدود 25 دقیقه طول می‌کشد. همچنین شما در طول عمل، می‌توانید استراحت کنید، کتاب بخوانید یا چرت بزنید. 
 
در طی 12 هفته پس از عمل، سیستم لنفاوی بدن شما به طور طبیعی سلول‌های چربی حذف شده را خارج می‌کند. اگر برای رسیدن به نتایج دلخواه خود به درمان‌های اضافی نیاز دارید، می‌توان آن‌ها را 6-12 هفته یا بیشتر پس از اولین درمان انجام داد. 
این بدان معنی است که شما می‌توانید در زمان استراحت تا آماده شدن و جا افتادن ناهار خود یک جلسه درمان انجام دهید و بلافاصله به کار عادی خود بازگردید. از آنجایی که بدن شما سلول‌های چربی حذف شده را متابولیزه می‌کند، کاهش چربی ممکن است تا شش هفته پس از یک درمان قابل توجه باشد. داده‌های بالینی Cynosure، خالق SculpSure، نشان می‌دهد که به طور متوسط، یک جلسه منجر به کاهش 24 درصدی چربی در ناحیه تحت درمان می‌شود. نتایج کامل معمولاً 12 هفته پس از درمان اولیه مشاهده می‌شود. از آنجایی که سلول‌های حذف شده در طول عمل با لیزر از بین ‌می‌روند، این سلول‌ها بازسازی نمی‌شوند. کاهش چربی مورد نظر باید از طریق رژیم غذایی سالم و ورزش حفظ شود. آشنایی بیشتر با دیگر روش لاغری غیرتهاجمی (بدون جراحی): دستگاه لاغری اوندا

SculpSure در مقابل CoolSculpting

 
SculpSure و CoolSculpting یک هدف اساسی مشابه دارند: هدف قرار دادن و آسیب رساندن به سلول‌های چربی تا در نهایت بمیرند و از طریق سیستم لنفاوی بدن شما دفع شوند. تفاوت در این است که در حالی که SculpSure از گرمای کنترل شده برای از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌کند، CoolSculpting از فرآیند خنک‌سازی کنترل شده برای از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌کند که به عنوان کرایولیپولیز نیز شناخته می‌شود. خطرات و عوارض جانبی بالقوه، و همچنین میزان درد و زمان از کار افتادن، برای هر دو روش مشابه است. از سال 2016، میانگین هزینه CoolSculpting بین 2000 تا 4000 دلار بود، در حالی که SculpSure به طور متوسط بین 1400 تا 1500 دلار بود. 
 
CoolSculpting در سال 2012 توسط FDA تأیید شد، در حالی که SculpSure در سال 2015 مجوز دریافت کرد. از آنجایی که CoolSculpting چند سال سابقه بیشتری دارد، اطلاعات در دسترس بیشتری هم در مورد نحوه کار آن وجود دارد، از جمله مطالعات رسمی‌تر و آزمایشات بالینی. 
 
معایب اسکالپشور

معایب اسکالپشور

مراحل گرمایش در طول درمان ممکن است باعث کمی نیشگون گرفتن یا احساس سوزن سوزن شدن شود، اما هیچ عامل بی‌حس‌کننده یا بیهوشی لازم نیست. عوارض جانبی جدی کمی گزارش شده است، اما از آنجا که SculpSure یک روش نسبتاً جدید است، تحقیقات هنوز در مورد اثرات آن بر بدن ادامه دارد. پس از درمان، ممکن است کمی درد و سفتی را در ناحیه بدن خود تجربه کنید. همچنین ممکن است در نواحی تحت درمان دچار کبودی شوید. پزشک ممکن است توصیه کند که در طول هفته‌های پس از عمل، نواحی سفت را به طور مداوم ماساژ دهید. 
 
عوارض چاقی چیست
 
از سال 2017 تا 2018، چاقی بیش از 40 درصد جمعیت ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده است. افراد مبتلا به چاقی شانس بیشتری برای ابتلا به طیف وسیعی از مشکلات جدی پزشکی دارند. این مشکلات مربوط به سلامتی تقریباً بر هر قسمت از بدن تأثیر می‌گذارد، عوارض چاقی از جمله: 
 
مغز
رگ‌ های خونی
قلب
کبد
کیسه صفرا
استخوان‌ها
مفاصل
سیستم عصبی
 
اضافه وزن یا چاقی، خطر سکته مغزی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، که زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون به مغز شما متوقف شود. 
 
دستگاه تنفسی
 
چربی ذخیره شده در اطراف گردن می‌تواند راه هوایی را خیلی کوچک کند و می‌تواند تنفس را در شب دشوار کند. این وضعیت آپنه خواب نامیده می‌شود. در واقع در افراد مبتلا به آپنه خواب، تنفس ممکن است برای مدت کوتاهی متوقف شود. 
 
دستگاه گوارش
 
چاقی با خطر بالاتر بیماری ریفلاکس معده GERD)) مرتبط است. GERD زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری نشت کند. علاوه بر این، چاقی خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را افزایش می‌دهد. این اتفاق برای زمانی است که صفرا در کیسه صفرا جمع شده و سخت می‌شود. این موضوع ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. چربی همچنین می‌تواند در اطراف کبد جمع شود و منجر به آسیب کبد، بافت اسکار و حتی نارسایی کبدی شود. 
 
سیستم قلبی عروقی
 
در افراد چاق، قلب برای پمپاژ خون در بدن باید سخت‌تر کار کند. این موضوع منجر به فشار خون بالا یا فشار خون بالا خواهد شد. فشار خون بالا عامل اصلی سکته مغزی است. فشار خون بالا می‌تواند رگ‌های خونی را که خون را به قلب می‌برد، سخت و باریک کند. شریان‌های سخت شده که آترواسکلروز نیز نامیده می‌شوند، می‌توانند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهند. فشار خون بالا همچنین می‌تواند باعث بیماری مزمن کلیه شود. 
 
سیستم غدد درون ریز
 
چاقی همچنین می‌تواند سلول‌های بدن را در برابر انسولین مقاوم کند. انسولین هورمونی است که قند را از خون به سلول‌های دیگر می‌برد، جایی که برای انرژی استفاده می‌شود. اگر به انسولین مقاوم هستید، قند نمی‌تواند توسط سلول‌ها جذب شود و در نتیجه قند خون بالا می‌رود. این امر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در افراد افزایش می‌دهد، وضعیتی که در آن قند خون بدن بسیار بالا است. دیابت نوع 2 با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی دیگر از جمله بیماری قلبی، بیماری کلیوی، سکته مغزی، قطع عضو و نابینایی مرتبط است. 
پیشنهاد می شود مقاله جوانه گندم برای لاغری را مطالعه کنید.
 
کاربرد دستگاه اسکالپشور
سیستم تناسلی
 
چاقی می‌تواند باردار شدن را برای فرد دشوارتر کند. همچنین با کاهش سطح تستوسترون مرتبط است که می‌تواند باردار شدن را سخت کند. علاوه بر این، چاقی می‌تواند خطر عوارض جدی در دوران بارداری را افزایش دهد. 
 
سیستم‌های اسکلتی و عضلانی
 
چاقی می‌تواند باعث بدتر شدن تراکم استخوان و توده عضلانی شود. این چاقی استئوسارکوپنیک نامیده می‌شود. چاقی استئوسارکوپنیک می‌تواند منجر به خطر بیشتر شکستگی، ناتوانی جسمی، مقاومت به انسولین و پیامد‌های ضعف سلامت کلی بدن شود. وزن اضافی همچنین می‌تواند فشار زیادی بر مفاصل وارد کند و منجر به درد و سفتی ماهیچه‌ها شود. 
 
سیستم پوستی
 
بثورات ممکن است در جایی که پوست چربی بدن چین خورده است ایجاد شود. وضعیتی به نام آکانتوز نیگریکانس نیز ممکن است در صورت چاقی بر روی پوست رخ دهد. آکانتوز نیگریکانس با تغییر رنگ و ضخیم شدن پوست در چین‌های بدن مشخص می‌شود. همچنین با مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 مرتبط است. 
 
سلامت روان
 
چاقی با چندین وضعیت مختلف در مورد سلامت روان در میان افراد مختلف در اتباط است. افراد مبتلا به چاقی ممکن است بیشتر به موارد زیر مبتلا شوند: 
 
کاهش رفاه
احساسات منفی
علائم روانی آسیب شناختی
 
یکی از راه‌های رسیدگی به این مسائل، تمرکز بر مداخلات مثبت، مانند تکنیک‌های تمدد اعصاب و مهارت‌های خودتقویت‌کننده برای بهبود خلق و خو و کاهش افسردگی، اضطراب، تنش درونی، بی‌قراری و استرس است. چاقی همچنین با خطر بیشتر افسردگی، اعتماد به نفس ضعیف و مشکلات مربوط به تصویر غلط از بدن مرتبط است. 
 
اثرات دیگر بر بدن
 
چاقی با افزایش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان مرتبط است، از جمله: 
 
آندومتر
کبد
کلیه
گردن
روده بزرگ
مری
پانکراس
 
همچنین خوب است بدانید که با افزایش شاخص توده بدنی BMI))، خطر ابتلا به سرطان نیز افزایش می‌یابد.  چاقی تقریباً هر قسمت از بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر با چاقی زیاد بدن زندگی می‌کنید، می‌توانید بسیاری از این عوامل خطرزا برای سلامتی بدن را با ترکیبی از رژیم غذایی، ورزش و تغییرات سبک زندگی درمان یا مدیریت کنید. از دست دادن تنها 5 تا 10 درصد از وزن فعلی شما می‌تواند خطر ابتلا به این مشکلات مربوط به سلامتی را کاهش دهد. بنابراین حتماً با پزشک خود در مورد کاهش وزن و حفظ یک سبک زندگی سالم صحبت کنید. 
 
پیشنهاد می شود مقاله بادی جت چیست را مطالعه کنید.
 
هزینه لاغری با اسکالپشور
کلام آخر
 
حالا که دانستید اسکالپشور چیست؟ باید بگوییم درمان با این روش 25دقیقه طول می‌کشد و یک روش کاملاً غیر تهاجمی است و زمان بهبودی کمی دارد. این بدان معنی است که شما می‌توانید در زمان استراحت تا آماده شدن و جا افتادن ناهار خود یک جلسه درمان انجام دهید و بلافاصله به کار عادی خود بازگردید. از آنجایی که بدن شما سلول‌ های چربی حذف شده را متابولیزه می‌کند، کاهش چربی ممکن است تا شش هفته پس از یک درمان قابل توجه باشد. داده‌های بالینی Cynosure، خالق SculpSure، نشان می‌دهد که به طور متوسط، یک جلسه منجر به کاهش 24 درصدی چربی در ناحیه تحت درمان می‌شود. نتایج کامل معمولاً 12 هفته پس از درمان اولیه مشاهده می‌شود. از آنجایی که سلول‌های حذف شده در طول عمل با لیزر از بین ‌می‌روند، این سلول‌ها بازسازی نمی‌شوند. کاهش چربی مورد نظر باید از طریق رژیم غذایی سالم و ورزش حفظ شود. 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
4 از 5 (2 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه