0 تا 100 دستگاه بادی جت چیست؟ | فواید + عوارض

برای ر‌هایی از شر چربی‌های اضافی دور شکم، پهلو، پا‌ها و. . در دسترس‌ترین راه، انجام فعالیت‌های بدنی و رعایت رژیم غذایی است. بسیاری از افراد توانایی انجام فعالیت‌های ورزشی را ندارند و برخی دیگر در مقابل خوردن غذا و رژیم گرفتن سست هستند، در صورتیکه به هر دلیلی نتیجه مطلوب از رژیم و یا ورزش به دست نیاید؛ باید به سراغ تکنیک‌های جدیدتر برای خلاصی از شر چربی‌های اضافی بدن بروید. استفاده از دستگاه بادی جت یکی از آن تکنیک هاست. اما دستگاه بادی جت چیست؟ و چطور به لاغری کمک می کند. سؤالی ست که در ادامه به آن پرداخته ایم. 0 تا 100 دستگاه بادی جت چیست؟ | فواید + عوارض

دستگاه بادی جت چیست?

استفاده از دستگاه بادی جت یکی از روش‌های نوین و جدید خارج کردن چربی‌های اضافی از بدن است. در پاسخ به سؤال دستگاه بادی جت چیست؟ می‌توان به زبان ساده گفت: یکی از روش‌های جدید لیپوساکشن است که برای از بین بردن چربی‌ها از آب استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص بادی جت به‌طور کامل صحبت کنیم. اگر به دنبال یافتن پاسخ برای سؤال‌های مانند دستگاه بادی جت چیست؟ معایب و مزایای بادی جت کدام است؟ کافیست تا انتهای این مقاله که خواندن آن تنها 5 دقیقه از وقت شما را می‌گیرد با ما همراه باشید. 

 

دستگاه بادی جت چیست؟ 

 
در واقع بادی جت لیپوساکشن به بهره‌گیری از آب است. به زبان ساده‌تر دستگاه بادی جت محلول با فشار ملایم چربی‌های شل شده را از جای خود بلند می‌کند و سپس با استفاده از ساکشن این چربی‌های اضافی از بدن خارج خواهد شد. لیپوساکشن با استفاده از دستگاه بادی چت به راحتی چربی‌های عمیق را خواهند شکست و به جمع شدن پوست هم کمک بسیار زیادی می‌کند. 
 
شکم و پهلو محل انباشت چربی‌های اضافی هستند و معمولاً بیش از سایر نقاط درگیر چاقی هستند، استفاده از دستگاه بادی جت با کمترین آسیب وارده به قسمت‌های حساس بدن و عروق می‌تواند چربی‌های این ناحیه را از بین ببرد. علاوه بر چربی‌های ناحیه شکم و پهلو که بسیاری از افراد درگیر آن هستند، برخی از آقایان با مشکل وجود چربی در سینه‌های خود مواجه هستند. استفاده از بادی جت به‌منظور کاهش چربی‌های این قسمت یک روش ایمن، بدون آسیب و مؤثر است. 
 
بیشتر بخوانید: در این مطلب با مطلب لاغری موضعی با دستگاه rf آشنا شوید.
استفاده از دستگاه بادی جت برای لاغری

مزایای بادی جت کدام اند؟

اکنون که می‌دانید که دستگاه بادی جت چیست بهتر است تا با مزایای این دستگاه و پیکر تراشی با این دستگاه هم آشنا شوید. مزایای بادی جت بسیار زیاد است که در ادامه به برخی از مهمترین این مزایا اشاره شده است. 
  • در مقایسه با پیکر تراشی و لیپوساکشن سنتی، استفاده از دستگاه بادی جت ملایم‌تر است و برای افرادی که فوبیای عمل جراحی دارند، گزینه بسیار مناسبی باشد. 
  • در این دستگاه از فشار آب ملایم برای ضربه زدن به چربی‌های استفاده می‌شود که به لطف این ضربه‌های آرام میزان کبودی بدن لیپوساکشن شده بسیار کمتر از سایر روش‌ها است. 
  • دوران نقاهت بعد از عمل لیپوساکشن برای بسیاری از افراد طاقت‌فرسا و سخت است. افرادی که از این روش برای پیکر تراشی خود استفاده می‌کنند، دوران نقاهت کمتری را سپری خواهند کرد و درد کمتری را نیز به نسبت سایر روش‌ها تجربه خواهند کرد. 
  • انجام لیپوساکشن و عمل جراحی پیکر تراشی یک عمل غیر سرپایی است و همیشه احتمال بروز خونریزی داخلی و خارجی نیز در این عمل‌ها وجود دارد. استفاده از این روش به نسبت سایر روش‌های لیپوساکشن خونریزی کمتری دارد. 
  • همان‌طور که گفته شد، لیپوساکشن با استفاده از بادی جت به نسبت روش سنتی ملایم‌تر است. این موضوع سبب می‌شود تا پوست بعد از لیپوساکشن با دستگاه بادی جت ناهمواری‌های کمتری داشته باشد و پوست شما بعد از عمل صاف می‌ماند. 

بیشتر بخوانید: در این مطلب به بررسی دستگاه لاغری شاک ویو پرداختیم.

مزایای بادی جت

  • دوره نقاهت بعد از این عمل جراحی معمولاً کوتاه‌تر از سایر روش‌های پیکر تراشی است. بعد از انجام این عمل ممکن است تورم و کبودی‌های خفیفی در سطح بدن وجود داشته باشد، اما معمولا‌ایم کبودی‌ها بعد از یک هفته به‌طور کامل از بین خواهند رفت و بدن شما به روال طبیعی خود باز می‌گردد. 
  • با توجه به روند سریع عمل بادی جت شما می‌توانید از آن برای قسمت‌های مختلف بدن انجام دهید. 
  • این روش لاغری و پیکر تراشی به نسبت سایر روش‌های عمل‌های از بین بردن چربی قیمت کمتری دارد و شما با صرف هزینه‌های کمتر به نتیجه مطلوب خود خواهید رسید. 
  • عمل با استفاده از دستگاه بادی جت به نسبت سایر عمل‌های پیکر تراشی مانند ابدومینوپلاستی از درجه تهاجمی کمتری برخوردار است. 
  • کنترل لوله در عمل با دستگاه بادی جت برای جراح ساده‌تر است و به همین دلیل معمولاً نتایج حاصل شده از این روش بسیار رضایت بخش خواهد بود. 
  • این عمل درصد موفقیت بالایی دارد و معمولاً یکبار عمل برای از بین بردن چربی‌ها کافی است و دیگر نیازی به انجام عمل مجدد نخواهد بود. 
  • استفاده از دستگاه بادی جت برای لاغری را می‌توان تقریباً بدون درد و خونریزی دانست. 
  • در بسیاری از موارد دیده شده است، افرادی که از روش لاغری بادی جت برای پیکر تراشی خود استفاده کرده‌اند؛ مدت زمان کوتاهی را بستری بوده‌اند و یا اصلاً نیازی به بستری بودن نداشته‌اند. 
 

معایب بادی جت کدام اند؟ 

  • هر عمل در کنار مزایای که دارد، مزایای نیز خواهد داشت که پیکر تراشی با استفاده از بادی جت از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به برخی از معایب یا عوارض بادی جت اشاره خواهیم کرد. 
  • احتمال ایجاد عفونت یا لخته‌های خونی بعد از عمل ناچیز است، اما امکان بروز عفونت‌های جراحی در انجام عمل پیکر تراشی با استفاده از بادی جت وجود دارد. بسیاری از عفونت‌های به‌وجود آمده ناچیز و سطحی هستند، ولی برخی از عفونت‌ها بسیار شدید هستند و ممکن است به بافت بدن بیمار نیز حمله کنند. در هنگام بروز عفونت پزشکان از آنتی بیوتیک‌ها برای مهار آن استفاده خواهند کرد. 
  • در برخی از مواقع علائم نکروز پوست یا پوست مردگی در افرادی که با استفاده از بادی جت پیکر تراشی کرده‌اند، دیده شده است. نکروز پوست اگرچه از جمله عوارض نادر لیپوساکشن با استفاده از بادی جت است، اما بروز آن می‌تواند برای شما دردسر ساز باشد و شما را مجبور به انجام عمل دیگری کند. 
  • آمبولی یا ایجاد لخته خون یکی دیگر از معایب بادی جت است که می‌تواند برای شما دردسر ساز شود. معمولاً آمبولی در هفته‌های اول بعد از عمل جراحی برای بیماران به‌وجود خواهد آمد. اگر سابقه بیماری‌های قلبی یا سکته را دارید، حتماً آن را با پزشک معالج خود در میان بگذارید. 
  • یکی از عوارض شایع در جراحی‌های پیکر تراشی، وجود درد و آماس در قسمت‌های از بدن است که مورد عمل جراحی قرار گرفته است. ممکن است بعد از عمل جراحی بادی جت مایعاتی در زیر پوست بیمار جمع شود، پزشک می‌تواند با استفاده از یک سرنگ مایعات جمع شده را خارج کند. معمولاً تا چند هفته اول امکان جمع شدن آب در زیر پوست بیمار وجود دارد. 
  • عمل لیپوساکشن با استفاده از بادی جت هر چقدر هم که راحت و آسان باشد، باز هم یک عمل جراحی غیر سرپایی است و درد و کبودی یکی از عوارض آن است. معمولاً درد‌ها و کبودی‌های ناشی از دستگاه بادی جت مقطعی هستند و به سرعت از بین خواهند رفت. اگر درد امانتان را بریده است از پزشک خود بخواهید تا برای شما مسکن قوی تجویز کند. معمولاً تا ماه‌ها بعد از عمل جراحی به محض صاف نشستن و یا کشیدگی در شکم خود احساس درد خواهید کرد، این درد‌ها معمولاً طبیعی هستند و جای نگرانی ندارند.

بیشتر بخوانید: در این مطلب به بررسی دستگاه لاغری موضعی شکم پرداختیم.

معایب بادی جت

  • انجام عمل بادی جت ممکن است به حس و اعصاب برخی از اندام شما به خصوص شکم شما آسیب وارد کند. از بین رفتن اعصاب شکمی باعث بروز احساساتی مانند سوزن سوزن شدن و یا بی‌حسی کامل در برخی از قسمت‌های شکم شما خواهد شد. 
  • در برخی از مواقع دیده شده است که بیمار بعد از عمل دچار خونریزی می‌شود. معمولاً خونریزی به دو صورت داخلی و بیرونی برای بیماران رخ خواهد داد که درمان خونریزی بیرونی به مراتب راحت‌تر از خونریزی داخلی است. اگر پزشک معالج در تشخیص خونریزی داخلی دچار تأخیر شود، ممکن است در بدن بیمار هماتوم تشکیل شود. هماتوم تشکیل شده در بدن بیمار باید به سرعت خارج شود. معمولاً پزشکان برای خارج کردن هماتوم‌های بزرگ بخیه‌های شکم را باز می‌کنند و نسبت به تخلیه هماتوم اقدام می‌کنند. 

بعد از عمل بادی جت باید چه نکاتی را رعایت کرد؟ 

 
معمولاً بعد از عمل بدن افراد دچار کبودی و تورم خواهد شد که این‌ها همه از عوارض عمل است و بعد از مدتی از بین خواهند رفت. . بعد از عمل بادی جت مراقبت‌های را باید انجام داد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: 
 
  • بعد از عمل بیمار باید به‌طور مرتب از گن‌های مخصوص بادی جت استفاده کند. مدت زمان استفاده از این گن‌ها بستگی به نظر پزشک معالج دارد (اما معمولاً دو الی سه هفته باید از این گن‌ها استفاده کنید). استفاده از این گن‌ها در کاهش تجمع مایعات زیر پوست بسیار مؤثر است. علاوه بر کاهش مایعات زیر پوست، استفاده از گن باعث می‌شود تا اتصال پوست به بافت‌های زیرین با سرعت بیشتری انجام شود. 
  • از مصرف غذا‌های چرب و پرنمک اجتناب کنید. بهتر است برای خود یک رژیم غذایی مناسب تهیه کنید و به آن پایبند باشید تا تناسب اندام خود را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: در این مطلب جدیدترین دستگاه لاغری را معرفی کردیم.

تغذیه پس از استفاده از دستگاه بادی جت

  • بعد از عمل بهتر است به سراغ سیگار و مشروب نروید. اگر به این مواد اعتیاد دارید، این موضوع را با پزشک معالج خود در میان بگذارید و بپرسید تا چه زمانی استفاده از این موارد منع مصرف دارد. 
  • بعد از انجام عمل پزشک برای شما دارو‌هایی را تجویز می‌کند، نسبت به مصرف این دارو‌ها حساس باشید و آن‌ها را منظم استفاده کنید. 
  • بدن بعد از انجام عمل دچار کمبود آب بدن خواهد شد، بهتر است تا مصرف مایعات را افزایش دهید تا این کمبود آب جبران شود. 
 
سخن پایانی
 
در این مقاله ابتدا به شما گفته شد که دستگاه بادی جت چیست و سپس به سراغ بررسی مزایا و معایب این دستگاه رفتیم و در نهایت مراقبت‌های ویژه بعد از عمل جراحی نیز برای شما گفته شد. امیدواریم این مقاله برای شمایی که به دنبال عمل پیکر تراشی با دستگاه بادی جت هستید، مفید بوده باشد. نمی‌توان در خصوص هزینه‌های عمل بادی جت عدد مشخصی را اعلام کرد چرا که هزینه بادی جت بر اساس میزان چربی، محل انجام لیپوساکشن، شرایط فیزیکی فرد، نوع کلینیک، تخصص و مهارت پزشک متفاوت است. 
 
اگر شخصی هستید که تنها راه چربی سوزی خود را بدون انجام سایر روش‌ها (رژیم و ورزش) انجام بادی جت می‌دانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای این کار عجله نکنید چرا که همیشه امکان این عمل برای شما وجود دارد. ابتدا شانس خود را برای کاهش وزن و چربی سوزی با استفاده از ورزش و رژیم امتحان کنید، اگر نتیجه مطلوب حاصل نشد به سراغ عمل پیکر تراشی بروید. به عنوان نکته آخر پزشک معالج در عمل پیکر تراشی تعیین‌کننده نتایج است، در هنگام انتخاب پزشک معالج سخت‌گیر باشید و به دنبال بهترین‌ها برای انجام عمل خود بگردید. 
 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
1 از 5 (1 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه