8 ماده غذایی که می توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند

آنچه می خورید می تواند به شدت بر بسیاری از جنبه های سلامتی شما تأثیر بگذارد ، از جمله خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان. مشخص شده است که پیشرفت سرطان به ویژه تحت تأثیر رژیم غذایی شما است. 8 ماده غذایی که می توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند

بسیاری از غذاها حاوی ترکیبات مفیدی هستند که می توانند به کاهش رشد سرطان کمک کنند.

همچنین چندین مطالعه نشان می دهد که مصرف بیشتر برخی از مواد غذایی می تواند با کاهش خطر بیماری همراه باشد.

خوردن بیش از حد هر چیز می تواند چربی بدن را افزایش دهد ، که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. چاقی با 12 نوع سرطان در ارتباط است.

وهلفورد می گوید: "غذاهایی كه از نظر كالری و قند كمتر و از نظر فیبر بیشتری به شما كمك می كنند ، می توانید وزن خود را مدیریت كنید. همه این موارد باعث كاهش میزان كالری مصرفی شما می شوند." حفظ وزن سالم یكی از مهمترین مواردی است كه می توانید انجام دهید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ".

قبل از مراجعه به فروشگاه مواد غذایی ، این نکات را بخاطر بسپارید.

  • منوی خود را ساده نگه دارید. برای تهیه یک وعده غذایی سالم و خوشمزه به لیست پیچیده ای از مواد نیاز ندارید.
  • از سبزیجات و میوه های یخ زده (در سس یا آب میوه) نترسید.
  • غلات سبوس دار را انتخاب کنید. فیبر برای کنترل قند خون و مدیریت وزن مهم است
  • غذاهایی را انتخاب کنید که با التهاب مقابله کنند. شامل ماهی های چرب مانند ماهی آزاد و ساردین ، ​​غلات کامل مانند برنج قهوه ای و پروبیوتیک ها مانند ماست
  • اگر می خواهید غذای بسته بندی، چیزی بخرید ، ابتدا برچسب تغذیه را بخوانید. اگر مورد بیش از دو یا سه ماده دارد ، به انتخاب دیگری فکر کنید. همچنین برچسب تغذیه اطلاعات ارزشمندی در مورد نمک و شکر در غذایی که در نظر دارید به شما می دهد.

 

  • از گوشت فرآوری شده خودداری کنید. گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ ، بیکن دارای ترکیباتی هستند که باعث سرطان می شوند. حتی از گوشت های فرآوری شده که می گویند "فاقد نیترات" یا "پودر نشده" هستند باید خودداری شود

با خوردن برخی غذاها خطر سرطان را از بین نخواهید برد. اما اگر تمرکز خود را روی رژیم غذایی گیاهی و حفظ وزن مناسب بگذارید ، در کاهش خطر خود بسیار کمک خواهید کرد.

این مقاله به تحقیق می پردازد و 8 ماده غذایی را که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد ، بررسی می کند.

1. کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی سولفورافان است ، یک ترکیب گیاهی موجود در سبزیجات که ممکن است دارای خواص ضد سرطانی قوی باشد.

مطالعات نشان داد که سولفورافان اندازه و تعداد سلولهای سرطانی سینه را تا 75٪ کاهش می دهد

به همین ترتیب ، مطالعات بر روی حیوانات نشان داد که درمان موش با سولفورافان به از بین بردن سلول های سرطانی پروستات کمک می کند و حجم تومور را بیش از 50 درصد کاهش می دهد

برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که مصرف بیشتر سبزیجات مانند کلم بروکلی ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط باشد.

 

2. هویج

چندین مطالعه نشان داده است که خوردن هویج بیشتر با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ارتباط دارد.

 

به عنوان مثال ، یک تجزیه و تحلیل نتایج پنج مطالعه را بررسی کرد و نتیجه گرفت که خوردن هویج ممکن است خطر سرطان معده را تا 26٪ کاهش دهد

مطالعه دیگری نشان داد که مصرف بیشتر هویج با 18 درصد احتمال ابتلا به سرطان پروستات همراه است

در یک مطالعه رژیم های غذایی هزار و 266 شرکت کننده با و بدون سرطان ریه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مطالعه نشان داد که افراد سیگاری فعلی که هویج نخورده اند سه برابر بیشتر در معرض سرطان ریه قرار می گیرند ، در مقایسه با کسانی که هویج بیش از یک بار در هفته مصرف می کنند

سعی کنید هویج را به عنوان یک میان وعده سالم یا غذای کمکی خوشمزه فقط چند بار در هفته در رژیم غذایی خود بگنجانید تا میزان مصرف شما را افزایش دهد و به طور بالقوه خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

3. لوبیا

لوبیا سرشار از فیبر است ، که برخی از مطالعات نشان داده اند که می تواند در محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک کند

در یک مطالعه هزار و 905 نفر با سابقه تومورهای روده بزرگ بررسی شدند و دریافتند کسانی که لوبیای خشک و پخته شده بیشتری مصرف می کنند احتمال عود تومور را کاهش می دهند

یک مطالعه حیوانی همچنین نشان داد که تغذیه موش ها با لوبیای سیاه یا لوبیای چشم بلبلی و سپس القای سرطان روده بزرگ ، رشد سلول های سرطانی را تا 75٪ مسدود می کند

با توجه به این نتایج ، خوردن چند وعده لوبیا در هر هفته ممکن است فیبر دریافتی شما را افزایش دهد و به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

 

4. توت

توت سرشار از آنتوسیانین است ، رنگدانه های گیاهی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان در ارتباط باشند.

در یک مطالعه انسانی ، 25 فرد مبتلا به سرطان روده بزرگ به مدت هفت روز با عصاره زغال اخته تحت درمان قرار گرفتند ، که مشخص شد این امر باعث کاهش 7 درصدی رشد سلول های سرطانی می شود

 

یک مطالعه کوچک دیگر تمشک سیاه را که به صورت یخ زده خشک شده بود ، به بیماران مبتلا به سرطان دهان نشان داد و نشان داد که باعث کاهش سطح برخی مارکرهای مرتبط با پیشرفت سرطان می شود

5.بذر کتان

سرشار از فیبر و همچنین چربی های مفید برای قلب ، بذر کتان می تواند یک افزودنی سالم به رژیم غذایی شما باشد.

در مطالعه دیگری ، 161 مرد مبتلا به سرطان پروستات تحت درمان با بذر کتان قرار گرفتند ، که نشان داد رشد و گسترش سلولهای سرطانی را کاهش می دهد

بذر کتان سرشار از فیبر است ، که سایر مطالعات نشان داده اند که در برابر سرطان روده بزرگ محافظت می کند

سعی کنید هر روز یک قاشق غذاخوری (10 گرم) بذر کتان آسیاب شده به رژیم غذایی خود اضافه کنید و آن را در اسموتی مخلوط کنید ، آن را روی غلات و ماست بپاشید یا آن را به محصولات پخته شده مورد علاقه خود اضافه کنید.

6.ماهی چرب

برخی تحقیقات نشان می دهد که در هفته قرار دادن چند وعده ماهی در رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

به طور خاص ، ماهی های چرب مانند ماهی آزاد حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارند.

اعتقاد بر این است که داشتن مقادیر کافی ویتامین  D در ماهی از سرطان محافظت کرده و خطر ابتلا به آن را کاهش می دهد

دو وعده ماهی چرب در هفته بخاطر دریافت دوز دلچسب اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D و به حداکثر رساندن مزایای بالقوه سلامتی این مواد مغذی استفاده کنید.

7. زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که به دلیل خواص تقویت کننده سلامتی بسیار معروف است. کورکومین ، ماده موثره آن ، یک ماده شیمیایی با اثرات ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی و حتی ضدسرطانی است.

مشخص شد که کورکومین با هدف قرار دادن آنزیمی خاص مربوط به رشد سرطان ، گسترش سلولهای سرطانی روده بزرگ را کاهش می دهد و همچنین کورکومین به از بین بردن سلول های سرطانی سر و گردن کمک می کند وکورکومین در کاهش رشد سلولهای سرطانی ریه ، پستان و پروستات موثر است .

برای داشتن بهترین نتیجه ، حداقل 1 / 2-3 قاشق چای خوری (1-3 گرم) زردچوبه آسیاب شده در روز بخورید از آن به عنوان ادویه آسیاب شده برای طعم دادن به غذاها استفاده کنید و آن را با فلفل سیاه مخلوط کنبد تا به جذب آن کمک کند.

 

8. مرکبات

مصرف برخی از مرکبات مانند لیمو ، لیموترش ، گریپ فروت و پرتقال در برخی مطالعات با خطر کمتری سرطان همراه بوده است.

ن مطالعات حاکی از آن است که گنجاندن چند وعده میوه مرکبات در رژیم غذایی شما در هفته ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

حرف آخر

با ادامه تحقیقات جدید ، به طور فزاینده ای روشن شده است که رژیم شما می تواند تأثیر عمده ای در خطر ابتلا به سرطان داشته باشد.

اگرچه غذاهای زیادی وجود دارد که توانایی کاهش انتشار و رشد سلولهای سرطانی را دارند ، تحقیقات فعلی محدود به آزمایش ها ، حیوانات است.

برای درک چگونگی تأثیر مستقیم این غذاها بر رشد سرطان در انسان ، مطالعات بیشتری لازم است.

در ضمن ، شرط مطمئنی است که یک رژیم غذایی غنی از غذاهای کامل ، همراه با یک سبک زندگی سالم ، بسیاری از جنبه های سلامتی شما را بهبود می بخشد.


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (6 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه