بهترین ورزش برای چربی سوزی در باشگاه و خانه

ورزش چربی سوزی فرقی نمی‌کند که خانم باشید یا آقا، اگر به دنبال چربی سوزی سریع هستید، حتما باید چربی سوزی با ورزش را در برنامه خود قرار دهید. به عنوان یکی قانون کلی، رژیم غذایی لاغری باید با ورزش همراه باشد. با این حال، همه ورزش‌ها به میزان کافی چربی‌های بدن را هدف قرار نمی‌دهند. برخی از آنها بیشتر روی ماهیچه‌سازی یا مصرف ذخایر قندی بدن تمرکز دارند. پس چیزی که در این میان برای لاغری اهمیت دارد، انتخاب ورزشی است که چربی سوزی خوبی دارد. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم، بر اساس مطالعات معتبر، بهترین ورزش‌های مناسب برای چربی سوزی را دربرنامه خود قرار دهید. با ما همراه باشید. بهترین ورزش برای چربی سوزی در باشگاه و خانه

چربی سوزی با ورزش

مطالعه اخیر انجام شده توسط Ocean Finance، پنج ورزش که بیشترین تاثیر را در سوزاندن چربی‌ها دارند معرفی کرده است. این مطالعه خیلی هیجان انگیز است و به این معناست که شما می‌توانید با صرف کمترین وقت، بهترین نتیجه را بگیرید.

چربی سوزی با ورزش

بهترین ورزش برای چربی سوزی در باشگاه

پنج ورزش چربی سوزی خانم ها در باشگاه

  • دوچرخه ثابت: 782 کالری در ساعت
  • ایروبیک استپ: 744 کالری در ساعت
  • دستگاه اسکی: 706 کالری ساعت
  • اسکی واره: 670 کالری در هر ساعت
  • قایقرانی: ۶۳۲ کالری در هر ساعت

بنابراین برای خانم‌هایی که به دنبال چربی سوزی سریع هستند، به نظر می‌رسد تمرین با دوچرخه‌های ورزشی موثرترین گزینه باشد.

پنج تمرین برتر برای چربی سوزی آقایان در باشگاه

  • دوچرخه ثابت: 932 کالری در ساعت
  • ایروبیک استپ: 888 کالری در ساعت
  • دستگاه اسکی: 888 کالری در هر ساعت
  • اسکی واره : 800 کالری در ساعت
  • قایقرانی: ۷۵۴ کالری در هر ساعت

همان‌طور که می‌بینید در مورد مردان هم، دوچرخه‌سواری با دوچرخه ثابت، کارآمدترین تمرین کالری‌سوزی است. نتایج مطالعات Ocean Finance نشان می‌دهد که ورزش بر روی دستگاه اسکی، اسکی واره و همچنین قایقرانی از جمله بهترین روش‌های چربی سوزی با ورزش محسوب می‌شوند.  

با این حال، همه به باشگاه و لوازم ورزشی موجود در آن دسترسی ندارند. اما ایروبیک استپ، که دومین ورزش چربی سوزی سریع برای هر دو جنس محسوب می‌شود، فقط نیاز به استفاده از یک سکوی کم ارتفاع دارد. پس اگر به هر دلیلی امکان استفاده از تجهیزات ورزشی باشگاهی را ندارید، می‌توانید به راحتی با دانلود چند فیلم رایگان ایروبیک استپ، از مزایای دومین ورزش مناسب برای چربی سوزی بهره‌مند شوید.

بهترین ورزش برای چربی سوزی

بهترین ورزش برای چربی سوزی شکم چیست؟

ورزش های هوازی ماننده:

دویدن

چه دوست داشته باشید و چه نه، دویدن یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای سوزاندن کالری است و برای انجام آن نیازی به تردمیل ندارید. فقط کافی است یک جفت کفش ورزشی بپوشید و بیرون بروید. دویدن به شکل اینتروال، یعنی با افزایش سرعت و کاهش آن به شکل متناوب، یکی از روش‌های عالی چربی سوزی با ورزش است. برای این‌ کار مثلا می‌توانید فاصله یک چهارراه تا چهارراه دیگر را با سرعت بدوید و پس از رسیدن به چراغ راهنمایی، سرعت خود را کم کنید. سپس فاصله دو چهارراه بعدی را با سرعت آهسته‌تر بدوید و پس از رسیدن به چراغ بعدی دوباره سرعت خود را زیاد کنید.

برخی از مربیان ورزشی بر این باور هستند که بهترین راه برای سوزاندن کالری در حین دویدن، این است که سرعت خود را تغییر دهید. همچنین نوع دویدن‌ها را هم در دفعات مختلف عوض کنید. برای مثال، یک بار آهسته و پیوسته و بار بعد با سرعت بدوید. این کار کمک می‌کند تا بدن شما فرصت زیادی برای انطباق با کاری که در حال انجام آن هستید نداشته باشد، بنابراین هر بار ورزش، یک واقعه جدید تلقی می‌شود و بدون این‌که عادی شود تاثیر زیادی بر کاهش وزن شما خواهد داشت.

دویدن

طناب زدن

اگر آخرین باری که طناب‌بازی کردید دوره دبیرستان بوده است، لازم است دوباره این روش چربی سوزی با ورزش را امتحان کنید. این تمرین می‌تواند تا 318 کالری در هر 30 دقیقه بسوزاند. طناب زدن همه بدن شما را درگیر می‌کند. ماهیچه‌های پاها و باسن به شما کمک می‌کنند از روی زمین بلند شوید و تنه شما را در حالت ایستاده و پایدار نگه می‌دارد. طناب ‌زدن همچنین معمولا شامل حرکت بازو و شانه است و بنابراین می‌توان گفت اکثر ماهیچه‌ها را درگیر می‌کند. طناب‌زدن یک راه عالی برای سوزاندن کالری و در عین حال بهبود سلامت قلب و عروق و تقویت و هماهنگی همه‌جانبه عضلات است.

اگر دوست دارید، می‌توانید این روتین طناب ‌زنی را به عنوان روشی برای چربی سوزی با ورزش امتحان کنید: 60 ثانیه طناب بزنید، بعد طناب خود را زمین بگذارید و 30 ثانیه حرکت کوهنوردی را انجام دهید، دوباره 60 ثانیه طناب بزنید و فعالیت خود را با 30 ثانیه پلانک پایان دهید. 2 دقیقه استراحت کنید و این چرخه را تکرار کنید. 3 دور کامل این حرکات را انجام دهید.

 

ورزش های قدرتی

اگرچه تمرینات قدرتی معمولا به عنوان چربی سوزی با ورزش یاد نمی‌شوند، اما آنها می‌توانند به شما کمک کنند عضله بسازید و متابولیسم خود را افزایش دهید. متابولیسم پس از 30 سالگی به تدریج کند می‌شود. تمرینات قدرتی به شما کمک می‌کند تا با ساخت عضله، متابولیسم را مجددا زیاد کنید. هرچه عضله بیشتری داشته باشید، معمولا چربی کمتری دارید، زیرا متابولیسم شما بالاتر می‌رود. متابولیسم بالاتر، منجر به سوزاندن کالری بیشتر و از دست دادن چربی می‌شود.

تمرینات مقاومتی همچنین به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند. طبق قانون ولف، استخوان در پاسخ به نیروهایی که بر آن وارد می‌شود، رشد می‌کند. بنابراین اگر وزنه‌های بیشتری بلند کنید، استخوان‌هایتان در پاسخ قوی‌تر می‌شوند.

 

کیک بوکسینگ

کیک بوکسینگ یک راه عالی برای سوزاندن کالری، شکل دادن به عضلات و کاهش استرس است. کیک بوکسینگ قلب و ریه‌های شما را تقویت می‌کند. روی مغز، پاها و دستان اثر می‌گذارد و به شما کمک می‌کند علاوه بر چربی سوزی با ورزش، قدرت بیشتری پیدا کنید؛ علاوه بر این، کمک می‌کند تا روی تعادل، هماهنگی و حس عمقی بدن خود کار کنید. در حقیقت کیک بوکسینگ یک تمرین ذهنی است که با ماهیچه‌ها به عمل در می‌آید.

 قایقرانی

دوچرخه ثابت یا متحرک

پا زدن، چه روی یک دوچرخه واقعی و چه ثابت، یکی از بهترین راه‌ها برای سوزاندن کالری و افزایش استقامت است. دوچرخه‌سواری یک روش عالی چربی سوزی با ورزش است که با وجودی که با حرکت کمی در ظاهر همراه است، بزرگ‌ترین و قوی‌ترین عضلات بدن را درگیر می‌کند. وقتی بزرگ‌ترین ماهیچه‌های خود را به کار می‌گیرید، ماهیچه‌های بیشتری ساخته می‌شوند و مشابه با تمرینات قدرتی، به سوزاندن چربی در کل بدن شما کمک می‌کنند.

با تمرینِ فرم خوب قرارگیری روی دوچرخه و درگیر کردن قسمت مرکزی بدن و همچنین ران‌ها و عضلات باسن، می‌توانید دوچرخه سواری را به یک ورزش خوب برای کل ماهیچه‌های بدن تبدیل کنید.

 

HIIT (تمرین تناوبی با شدت بالا)

تمرینات HIIT یکی از مؤثرترین راه‌ها برای سوزاندن کالری و افزایش متابولیسم است. بهترین بخش آن این است که این تمرینات خیلی طولانی نیستند. برخی از تمرینات HIIT تنها 10 دقیقه طول می‌کشند، اما تنها زمانی موثر هستند که بتوانید با شدت کافی ورزش کنید. تحقیقات نشان داده است که HIIT می‌تواند به سوزاندن چربی شکم کمک کند.

 

دستگاه قایقرانی

اگر از دستگاه قایقرانی باشگاه خود استفاده نکرده‌اید، باید بدانید که یکی از بهترین تجهیزات کاردیو و قدرتی را از دست داده‌اید. همان‌طور که در بخش اول مقاله گفتیم، این ورزش هم برای مردان و هم زنان، یکی از بهترین روش‌های چربی سوزی با ورزش محسوب می‌شود. عضلات چهار سر، باسن، همسترینگ، ناحیه مرکزی بدن، بازوها و پشت، همگی در این ورزش درگیر می‌شوند که باعث می‌شود حسابی عرق کنید و لاغر شوید. برخلاف تصور اکثر مردم، قدرت پارو زدن بیشتر از پاهای شما ناشی می‌شود تا بازوها. با درگیر کردن عضلات چهار سر و باسن، پاهای خود را به عقب می‌برید تا دسته را بتوانید به سمت سینه خود بکشید.

 

 

ورزش چربی سوزی در خانه

اینها تا حد زیادی برخی از بهترین راه هایی هستند که می توانید چربی بسوزانید. برای این تمرین‌ها، ما از یک مرحله تمرین استفاده می‌کنیم، که راهی عالی برای شما برای به دست آوردن یک تمرین چالش‌برانگیز است. از نظر زمان بندی پیشنهاد می کنیم هر تمرین را یک دقیقه و با ۲۰ ثانیه استراحت انجام دهید. سپس می توانید چرخه کامل را دو بار دیگر برای یک تمرین کامل تکرار کنید.
 
 

1 - جک های فشاری را کاهش دهید

اینها برای کار کردن با بازوها و همچنین بالا بردن ضربان قلب عالی هستند. در حالت فشار به بالا و پاهای خود را در دو طرف استپ شروع کنید. پاهای خود را روی جعبه بپرید و به پایین برگردید. تکرار.

جک های فشاری را کاهش دهید

2 - بورپی

هیچ تمرین چربی سوزی نباید بدون بورپی باشد. دستان خود را روی زمین قرار دهید، پاهای خود را به عقب برگردانید و پرس را به سمت بالا انجام دهید. و سپس پاهای خود را دوباره به داخل بپرید و فنر را به عقب برگردانید. تکرار.
بورپی
 

3 - پرش قورباغه

اینها یک قاتل واقعی هستند و تعجب آور است که چقدر سریع ضربان قلب شما را بالا می برند. به سادگی با هر دو پا از روی جعبه بپرید و بچرخید تا دوباره از روی جعبه بپرید. مطمئن شوید که جعبه را با فضای کمی خالی کرده اید تا فشار را حفظ کنید.
 
پرش قورباغه

4 - جهش جعبه جانبی

برای باسن، ساق پا و هسته شما عالی است. در یک طرف مرحله تمرین خود بایستید. خود را بالا بیاورید و همزمان با هر دو پا در بالای جعبه فرود بیایید. دوباره به سمت پایین بپرید و این کار را تکرار کنید. وقتی خسته می شوید می توانید از بازوهای خود برای کمک به شما استفاده کنید.
جهش جعبه جانبی

5 - زانوهای بلند

برداشتن آن ساده است اما نگهداری آن بسیار سخت است. زانوهای بلند برای پاها، کاردیو و قسمت مرکزی بدن عالی هستند. از بازوهای خود طوری استفاده کنید که بدن شما کاملاً درگیر شود و به سادگی روی نقطه حرکت کنید و زانوهای خود را تا ارتفاع کمر بالا بیاورید.
زانوهای بلند

6 - کوهنوردی 

اینها هسته و بازوهای شما را کار می کنند. دستان خود را روی پله قرار دهید تا در موقعیت شیب فشار به بالا قرار بگیرید. یک زانو را به داخل بیاورید و دوباره آن را صاف کنید. سپس زانوی دیگر را به داخل بیاورید و دوباره آن را صاف کنید. این کار را سریع انجام دهید و تا پایان دقیقه ادامه دهید!
 کوهنوردی

7- پرش های متناوب

اینها برای تزریق مقداری قدرت واقعی به تمرین شما عالی هستند. به جلو و پایین پرش کنید و سپس وقتی آماده شدید، به عقب برگردید و پاهای خود را در هوا عوض کنید تا با پای مخالف به جلو فرود بیایید. سعی کنید با حفظ یک لانژ عمیق، سرعت را بالا نگه دارید.
پرش های متناوب

8 - یو پی اس گام سریع

اینها ممکن است آسان به نظر برسند، اما سریع انجام شوند، آنها کالری سوزی واقعا موثری هستند. بلوک های رایزر را روی یک ارتفاع خوب قرار دهید و سپس هر بار با سرعتی که می توانید یک پا بالا و پایین بروید. پای اصلی خود را تا نیمه عوض کنید.
یو پی اس گام سریع

9 - پرش های پهلو به پهلو

از پهلوی مرحله تمرین خود شروع کنید. سپس به بالا بپرید و از روی آن به طرف دیگر بپرید. در حالی که مطمئن شوید تا جایی که می توانید خود را بالا ببرید، این کار را به سمت دیگر تکرار کنید.
پرش های پهلو به پهلو

10 - بالا بردن پا

انجام این کارها روی استپ به شما کمک می کند از وسوسه قرار دادن پاهای خود روی زمین جلوگیری کنید، بنابراین مطمئناً سوختگی را احساس خواهید کرد. روی پله دراز بکشید و پاهایتان صاف باشد. در حالی که پشت خود را صاف و شکم خود را به سمت پایین فشار داده اید، پاهای خود را با هم بالا بیاورید. هنگامی که آنها در زاویه 90 درجه نسبت به بدن شما قرار گرفتند، آنها را با احتیاط به حالت اولیه پایین بیاورید. تکرار.
بالا بردن پا

جمع بندی

چه خانم باشید و چه آقا، چربی سوزی با ورزش، یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر هر رژیم لاغری و همچنین لاغر ماندن است. اگر می‌خواهید چربی‌های بدن خود را بسوزانید، دوچرخه ثابت، ایروبیک استپ، دستگاه اسکی، اسکی واره و دستگاه قایقرانی بهترین روش‌ها هستند. همچنین می‌توانید به تناوب از این ورزش‌ها استفاده کنید. دویدن، طناب‌زدن، کیک بوکسینگ و تمرینات HIIT نیز از روش‌های دیگری هستند که می‌توانید از آنها بهره ببرید.


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (9 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه