هیپنوتراپی لاغری چیست | آیا هیپنوتراپی باعث لاغری می شود

هیپنوتراپی به عنوان یکی از اشکال درمان کاربردی که از سال 1700 برای کمک به افراد در هر موردی از خیس کردن تخت گرفته تا ناخن جویدن و سیگار کشیدن استفاده می شد، اکنون برای رسیدن به لاغری استفاده می شود. هیپنوتراپی لاغری چیست | آیا هیپنوتراپی باعث لاغری می شود
تحقیقات در مورد هیپنوتراپی نیز نوید هایی را برای درمان چاقی نشان داده است. همانطور که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت قرار است به سراغ این برویم که هیپنوتراپی لاغری چیست و به چه کاری می آید. 

هیپنوتراپی درمانی چیست؟ 

هیپنوتراپی روشی است که برخی درمانگران از آن برای کمک به افراد برای رسیدن به حالت آرامش کامل استفاده می کنند. در طول یک جلسه، تمرین کنندگان بر این باورند که ذهن خودآگاه و ناخودآگاه قادر به تمرکز بر تکرار کلامی و تصویرسازی ذهنی است. در نتیجه ذهن نسبت به رفتار ها، عواطف و عادات برای پیشنهادات باز و برای تغییر آماده می شود. 
هیپنوتراپی لاغری چیست

آیا هیپنوتراپی درمانی برای کاهش وزن مؤثر است؟ 

هیپنوتراپی ممکن است مؤثرتر از هر نوع رژیم غذایی بدون برنامه یا ورزش بدون هدف برای افرادی باشد که به دنبال کاهش وزن هستند. ایده اصلی این است که می توان ذهن را تحت تأثیر قرار داد تا عادت هایی مانند پرخوری را تغییر دهید. با این حال، اینکه این روش دقیقاً چقدر ممکن است مؤثر باشد هنوز مورد بحث است. یک پژوهش کاملاً علمی استفاده از هیپنوتراپی درمانی را برای کاهش وزن در افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب بررسی کرد. این مطالعه به دو شکل خاص از هیپنوتراپی درمانی در مقابل توصیه های ساده برای یک رژیم غذایی جهت کاهش وزن و آپنه خواب پرداخت.
همه 60 شرکت کننده 2 تا 3 درصد از وزن بدن خود را در 3 ماه از دست دادند. در پیگیری 18 ماهه، گروه هیپنوتراپی درمانی به طور متوسط 3.62 کیلوگرم وزن کم کرده بود. محققان به این نتیجه رسیدند که در حالی که هیپنوتراپی ممکن است کاهش وزن را افزایش دهد، اما تحقیقات کافی برای قانع کننده بودن این روش وجود ندارد. 
 
توجه به این نکته مهم است که تحقیقات زیادی در حمایت از هیپنوتراپی برای اثبات کاهش وزن وجود ندارد. بسیاری از چیز هایی که در مورد هیپنوتراپی درمانی خواهید یافت در ترکیب با رژیم غذایی و ورزش یا مشاوره است. 
در مقاله جدیدترین روش لاغری با دستگاه در سال 2022 با معرفی تکنولوژی های جدید، راهی برای رسیدن به کاهش وزن در اختیارتان میگذاریم، برای اطلاعات بیشتر در این باره مقاله جدیدترین دستگاه لاغری را مطالعه نمایید.

از هیپنوتراپی درمانی چه انتظاری باید داشت؟ 

در طول هیپنوتراپی لاغری، احتمالاً درمانگر جلسه شما را با توضیح نحوه عملکرد هیپنوتراپی آغاز می کند. آن ها سپس اهداف شخصی شما را بررسی خواهند کرد. درمانگر شما ممکن است شروع به صحبت با صدای آرام و ملایم کند تا به شما کمک کند آرامش داشته باشید و به نوعب احساس امنیت ایجاد کنید. هنگامی که به وضعیت ذهنی پذیرنده تری رسیدید، درمانگرتان ممکن است راه هایی را برای کمک به تغییر عادات غذایی یا ورزش یا راه های دیگری برای رسیدن به اهداف مورد نظر برای کاهش وزن پیشنهاد کند. 
برخی از کلمات یا تکرار عبارات خاص ممکن است به این روش کمک کند. درمانگر شما همچنین ممکن است به شما کمک کند تا از طریق به اشتراک گذاشتن تصاویر ذهنی واضح، خود را برای رسیدن به اهداف مورد نظر در آن حالت تجسم کنید. برای پایان دادن به جلسه، درمانگر به شما کمک می کند تا از هیپنوتراپی خارج شوید و به حالت اولیه بازگردید. 
نکته: حالا که دانستید هیپنوتراپی لاغری چیست باید بگوییم طول جلسه هیپنوتراپی و تعداد کل جلساتی که ممکن است نیاز داشته باشید بسته به اهداف فردی شما بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است نتایج را در کمتر از یک تا سه جلسه ببینند و برخی بیشتر!
اگر شماهم به دنبال لاغری موضعی با دستگاه هستید و می خواهید با معایب و مزایا و هزینه های آن آشنا شوید به مقاله لاغری موضعی با دستگاه rf  مراجعه نمایید.
 
هیپنوتراپی لاغری

انواع هیپنوتراپی برای لاغری چیست؟ 

انواع مختلفی از هیپنوتراپی لاغری وجود دارد. این پیشنهاد درمانی، بیشتر برای رفع عاداتی مانند سیگار کشیدن، ناخن جویدن و اختلالات خوردن استفاده می شود. درمانگر شما همچنین ممکن است از هیپنوتراپی درمانی همراه با درمان های دیگر مانند توصیه های تغذیه یا CBT استفاده کند. 

هزینه هایفوتراپی چقدر است؟ 

هزینه هایفوتراپی لاغری بسته به محل زندگی شما و انتخاب درمانگر متفاوت است. برای بحث در مورد قیمت بهتر است حتماً با مطب مورد نظر تماس بگیرید. شرکت بیمه تکمیلی ممکن است بین 50 تا 80 درصد درمان ارائه شده توسط متخصصان دارای مجوز را پوشش دهد. مجدداً از قبل تماس بگیرید تا در مورد پوشش فردی خود بیشتر بدانید.
پیشنهاد میکنیم برای دیدن بهترین کلینیک های لاغری در شمال تهران به همراه ویژگی های آن کلینیک ها به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

مزایای هیپنوتراپی لاغری چیست؟ 

مزیت اصلی هیپنوتراپی این است که به افراد این امکان را می دهد تا وارد یک حالت ذهنی آرام شوند، جایی که ممکن است برای کمک به تغییر عادات خاص، در برابر پیشنهاداتاراده بیشتری داشته باشند. برای برخی، این روش ممکن است به معنای نتایج سریعتر و قابل توجه تر در نظر گرفته شود. مطالعات و پژوهش های معتبر نشان می دهند که برخی از افراد ممکن است نسبت به اثرات هیپنوتراپی واکنش بیشتری نسبت به برخی دیگر نشان دهند و بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که تأثیرات پنجاه پنجاه باشد.
به عنوان مثال، برخی از ویژگی های شخصیتی، مانند از خودگذشتگی و گشودگی، ممکن است فرد را مستعد هیپنوتراپی کند. منابع معتبر پژوهشی همچنین دریافتند که استعداد هیپنوتراپی بعد از 40 سالگی افزایش می یابد و زنان، صرف نظر از سن، بیشتر مستعد پذیرش هیپنوتراپی هستند. در صورتی که هیپنوتراپی تحت راهنمایی یک درمانگر آموزش دیده انجام شود، برای اکثر افراد بی خطر تلقی می شود. این روش وسیله ای برای شستشوی مغزی یا کنترل ذهن نیست. یک درمانگر نمی تواند فرد را تا حدی کنترل کند که کاری شرم آور یا کاری برخلاف میل او انجام دهد. 
اگر متخصص مراقبت های بهداشتی و درمانی به شما توصیه کرده تا وزن کم کنید، شما تنها نفری نیستید که به اطلاع از هزینه لاغری با دستگاه هستید.پس به لینک مقاله مربوطه مراجعه نمایید.
 
هیپنوتراپی برای لاغری چیست

خطرات هیپنوتراپی لاغری چیست؟ 

باز هم باید بگوییم که هیپنوتراپی برای اکثر مردم بی خطر است. عوارض جانبی نادری هم به همراه دارد. 
خطرات بالقوه عبارتند از: 
  • سردرد
  • سرگیجه
  • خواب آلودگی
  • اضطراب
  •  پریشانی
  • ایجاد حافظه کاذب
افرادی که دچار توهم یا هذیان می شوند باید قبل از هیپنوتراپی درمانی با پزشک خود صحبت کنند. همچنین هیپنوتراپی نباید بر روی فردی تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل انجام شود. 

نکات تکمیل کننده برای کاهش وزن با هیپنوتراپی

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید تا به کاهش وزن خود کمک کنید: 
بیشتر روز های هفته بدن خود را حرکت دهید. سعی کنید هر هفته 150 دقیقه فعالیت متوسط (مانند پیاده روی، ایروبیک در آب و...) یا 75 دقیقه تمرینات شدیدتر (مانند دویدن، شنا، کوهنوردی) داشته باشید. یک دفتر یادداشت غذایی داشته باشید. پیگیری کنید که چقدر می خورید، چه زمانی می خورید، و اینکه آیا از گرسنگی غذا می خورید یا نه. انجام این کار ممکن است به شما کمک کند عادت هایی را که باید تغییر دهید شناسایی کنید، مانند خوردن میان وعده از روی کسالت و...
میوه و سبزیجات بخورید. هر روز پنج وعده میوه و سبزی مصرف کنید. همچنین باید فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید - بین 25 تا 30 گرم در روز - تا اشتهای خود را کاهش دهید. روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید. هیدراته بودن به جلوگیری از پرخوری کمک می کند. در مقابل میل به حذف وعده های غذایی مقاومت کنید. خوردن در طول روز به قوی نگه داشتن متابولیسم بدن کمک می کند.
  • غذای آماده
در حالی که هیپنوتراپی ممکن است مزیتی نسبت به سایر روش های کاهش وزن داشته باشد، لزوماً یک راه حل سریع نیست. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که استفاده از آن در ترکیب با یک رژیم غذایی مغذی، ورزش روزانه و سایر درمان ها ممکن است کمک بیشتری برای رسیدن به تناسب اندام کند.
در مقاله اشتباهات در لاغری که افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب می شوند، 10 نکته آورده شده است. با ما همراه باشید در مقاله اشتباه در لاغری تا شما این اشتباهات را انجام ندهید.
هیپنوتراپی برای لاغری

ویژگی های مهم هیپنوتراپی لاغری چیست؟ 

بر اساس یک بررسی در سال 2021، هیپنوتراپی ممکن است یک درمان کمکی ایمن و مؤثر برای کمک به کاهش وزن باشد. یک متاآنالیز در سال 2018 همچنین نشان می دهد که هیپنوتراپی برای کاهش وزن کوتاه مدت بسیار مؤثر است، اگرچه نویسندگان فقدان تحقیقات در مورد اثرات بلندمدت این روش درمانی را تأیید می کنند. یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که هیپنوتراپی ممکن است منجر به کاهش وزن و تغییرات قابل توجهی در سطح لپتین در افراد چاق شود. لپتین هورمونی است که به کنترل مصرف غذا کمک می کند. 
در یک پژوهش در سال 2018، کاربران هیپنوتراپی، کالری دریافتی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دادند و وزن بیشتری را نسبت به افرادی که از این روش استفاده نکردند کاهش دادند. افرادی که در گروه هیپنوتراپی بودند به طور متوسط 9.6 کیلوگرم (کیلوگرم) در طول یک سال از دست دادند در حالی که در گروه مقابل میزان از دست دادن وزن 5.6 کیلوگرم بود. افرادی که نحوه استفاده از هیپنوتراپی را یاد گرفتند اما به طور منظم آن را تمرین نکردند به طور متوسط 6.5 کیلوگرم وزن کم کردند. 
اگرچه شواهد نشان می دهد که هیپنوتراپی ممکن است فواید کوتاه مدتی برای کاهش وزن داشته باشد، اما دانشمندان نتیجه می گیرند که تحقیقات بیشتری در مورد اثرات بلندمدت هیپنوتراپی به عنوان یک گزینه درمانی احتمالی برای افراد چاق ضروری است. 

اطلاعات بیشتر در مورد روش درمان

متخصصین ممکن است بتوانند از هیپنوتراپی برای کمک به افراد در ایجاد تغییرات روانی و فیزیولوژیکی به سه روش اصلی اقدام کنند: 
  1. استفاده از تصویرسازی ذهنی برای کمک به فرد برای تجسم خود در رسیدن به اهدافش و ارائه ایده ها یا پیشنهاد هایی که با خواسته های متقاضی سازگار است
  2. کاوش ناخودآگاه برای شناسایی اینکه آیا رویداد ها یا تجربیات گذشته باعث ایجاد مشکل شخصی در ایجاد تغییرات مثبت شده است یا خیر
  3. افراد همچنین می توانند تکنیک خود هیپنوتراپی را یاد بگیرند که در واقع هیپنوتراپی شبیه به تکنیک های تمرکز حواس و مدیتیشن است. 
هزینه هیپنوتراپی بسته به شهر یا استانی که فرد در آن زندگی می کند، پوشش بیمه ای و هزینه های تعیین شده پزشک متفاوت است. اکثر شرکت های بیمه 50 تا 80 درصد هزینه درمان فردی را پوشش می دهند، اما تنها در صورتی که فرد تحت درمان متخصصان دارای مجوز باشد.
برای دیدن لیستی از چربی سوز های قوی میتوانید به مقاله نوشته شده غفاری با عنوان چربی سوزی شکم مراجعه نمایید.

بهبود برخی عارضه های جسمی با هیپموتراپی 

مزایای هیپنوتراپی برای کاهش وزن شامل کمک به فرد برای تقویت سلامت کلی خود و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها است. این شرایط ممکن است شامل بهبود موارد زیر باشد: 
  • فشار خون بالا
  • بیماری قلبی
  • کلسترول بالا
  • دیابت نوع 2
  • سکته
  • بیماری کیسه صفرا
  • آپنه خواب
  • افسردگی

هیپنوتراپی برای لاغری

خطرات هیپنوتراپی لاغری چیست؟ 

هیپنوتراپی یک فرآیند داوطلبانه، به طور کلی ایمن و بالقوه مؤثر است که یک فرد و یک درمانگر برای ایجاد تغییرات مثبت وارد برنامه ریزی ذهنی می شوند. هیپنوتراپی برای افرادی که مایل به تغییر هستند و معتقدند که هیپنوتراپی می تواند به آن ها در رسیدن به اهدافشان کمک کند، بهترین کار است. یک پزشک نمی تواند هیپنوتراپی را به یک فرد تحمیل کند یا او را مجبور به انجام کاری برخلاف میل خود کند. تنها خطر هیپنوتراپی این است که همیشه برای همه کارساز نخواهد بود. 
همچنین، ممکن است برای افرادی که دارای عوارض سلامت روان، مانند روان پریشی یا اختلال شخصیت هستند، توصیه نشود که از هیپنوتراپی استفاده کنند، زیرا ممکن است شرایط را بدتر کند. برای دریافت بهترین نتایج، ASCH توصیه می کند که افراد علاقه مند به هیپنوتراپی، متخصصی را انتخاب کنند که به درستی آموزش دیده و دارای مجوز و اعتبار کافی در این زمینه باشد.
پیشنهاد میشود اگر به دنبال رژیم جنرال موتورز هستید به مقاله نوشته شده غفاری مراجعه نمایید.

برخی از تذکرات مهم برای کاهش وزن

ممکن است فردی بخواهد برنامه کاهش وزن خود را با مراجعه به یک پزشک برای راهنمایی در مورد چگونگی کاهش وزن ایمن شروع کند. با توجه به منبع مورد اعتماد مؤسسه ملی قلب، ریه و خون، مهم ترین زمینه هایی که باید روی آن تمرکز کرد، تغییرات رژیم غذایی و فعالیت بدنی است که می تواند منجر به تغییر وزن طولانی مدت شود. تکر مهم در زمینه کاهش وزن شامل ترکیبی از تغییرات رژیم غذایی، ورزش و تغییرات رفتاری است. 

تغییرات رژیم غذایی

یکی از استراتژی های کاهش وزن می تواند شامل انتخاب های غذا های مغذی تر و سالم تر باشد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری CDC)) به عنوان یک منبع مورد اعتماد توصیه می کند از مواد غذایی زیر حتماً استفاده کنید: 
  • خوردن انواع رنگارنگ میوه ها و سبزیجات
  • انتخاب منابع کم چرب از لبنیات و پروتئین
  • استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون به جای روغن های فرآوری شده
  • اجتناب از غذا های بسیار فرآوری شده مانند چیپس، کلوچه، کیک و فست فود ها
  • استفاده از حبوبات و مغز ها در وعده های غذایی
  • اندازه گیری مقدار غذا ها
  • شمارش کالری یا استفاده از برنامه های کاهش وزن
  • نوشیدن یک لیوان آب به جای میان وعده، زیرا تشنگی گاهی اوقات می تواند مانند گرسنگی باشد
  • به حداقل رساندن کالری های مایع، مانند کالری های حاصل از الکل و نوشابه
  • به پیش بردن یک برنامه کاهش وزن مناسب
آیا قرص ونوستات برای لاغری را میشناسد و درباره آن اطلاعات کافی دارید ؟ پیشنهاد میشود برای دریافت اطلاعات به مقاله قرص ونوستات چیست مراجعه نمایید.
هیپنوتراپی در لاغری
نتیجه گیری
گفتیم که هیپنوتراپی روشی است که برخی درمانگران از آن برای کمک به افراد برای رسیدن به حالت آرامش کامل استفاده می کنند. در طول یک جلسه، تمرین کنندگان بر این باورند که ذهن خودآگاه و ناخودآگاه قادر به تمرکز بر تکرار کلامی و تصویرسازی ذهنی است. در نتیجه ذهن نسبت به رفتار ها، عواطف و عادات برای پیشنهادات باز و برای تغییر آماده می شود. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، از شما سپاسگزاریم. 
 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه