فلفل سفید چه تفاوتی با فلفل سیاه دارد و خواص آن چیست؟!

فلفل سفید یکی از محبوب‌ترین ادویه‌ها است که طعم و عطر بسیار خوبی دارد. از فلفل سفید در تهیه سوپ‌ها، غذاهای سبک، سس‌ها، سفره آرایی، تاس کباب، آبگوشت و به عنوان چاشنی استفاده می‌شود. اما فلفل سفید علاوه بر کاربرد در آشپزی خواص و فواید درمانی بسیاری دارد که آن را به یک گیاه دارویی مهم تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی برخی از خواص فلفل سفید می‌پردازیم. در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با فلفل سفید است به بررسی مواردی مانند خواص فلفل سفید، فلفل سفید و پوست، فلفل سفید و سلامت موها، فلفل سفید برای افزایش انرژی، فلفل سفید برای مقابله با سرطان، فلفل سفید برای سلامت دندان‌ها، فلفل سفید برای بهبود گوارش، فلفل سفید برای افزایش سلامت استخوان، فلفل سفید برای درمان آرتروز، فلفل سفید و سردرد، فلفل سفید برای کنترل فشار خون، فلفل سفید برای جلوگیری از زخم معده، فلفل سفید برای لاغری، تفاوت فلفل سفید و فلفل سیاه و در نهایت مضرات فلفل سفید می‌پردازیم. فلفل سفید چه تفاوتی با فلفل سیاه دارد و خواص آن چیست؟!

خواص فلفل سفید

 

خواص فلفل سفید

فلفل سفید خواص و فواید بسیاری دارد. فلفل سفید دارای ویتامین C، مس و کلسیم است. فلفل سفید با داشتن سلنیوم برای بهبود هورمون‌های جنسی مردانه و درمان ناتوانی جنسی مناسب است. همچنین فلفل سفید حاوی عنصر روی است که به حرکت اسپرم  و افزایش تعداد اسپرم کمک می‌کنند و همچنین روی موجب تراکم ماهیچه‌ها شده و به رشد مو‌ها نیز کمک می‌کند.

 

فلفل سفید و پوست

فلفل سفید برای درمان برخی از مشکلات پوستی مفید و تاثیرگذار است. فلفل سفید حاوی ماده پیپرین است که پیپرین عملکرد‌های فراوانی دارد که ازجمله مهم‌ترین عملکرد‌های این ماده می‌توان به افزایش ظرفیت مواد مغذی مانند بتا کاروتن، کورکومین، سلنیوم، ویتامین B6 و آمینو اسید اشاره کرد. پیپرین موجود در فلفل سفید می‌تواند به درمان مشکلات پوستی مانند ویتیلیگو کمک کند. ویتیلیگو یک نوع بیماری پوستی است که در برخی نواحی پوستی، پوست رنگدانه‌های خود را از دست می‌دهد.

استفاده از  پودر فلفل سفید بر روی پوست می‌تواند پوست را در برابر اشعه‌های ماورای بنفش خورشید که باعث ایجاد سرطان پوست می‌شوند حفظ کند‌. فلفل سفید منبعی غنی از  آنتی است که این خاصیت فلفل سفید را به یک درمان برای چین و چروک‌ها و لکه‌های موستی که از علائم و نشانه‌های پیری است تبریل کرده است. بنابراین فلفل سفید یک گیاه جوان کننده است. همچنین فلفل سفید می‌تواند لایه‌بردار پوست نیز باشد. از ترکیب فلفل سفید، کافور و روغن بادام می‌توان برای زدودن مو‌های زائد از روی پوست نیز استفاده کرد.

 

فلفل سفید و سلامت مو‌ها

فلفل سفید یک گزینه مناسب برای درمان شوره سر است. ترکیب فلفل سفید با اشک را بر روی پوست سر بمالید. بعد از گذشت مدت زمان ۳۰ دقیقه سر خود را با آب بشویید. استفاده از این این ترکیب به صورت شگفت انگیزی موجب از بین رفتن شوره سر دفع می‌شود. این ترکیب را بیش از نیم ساعت بر روی سر نگذارید زیرا ممکن است باعث سوختگی پوست سر شود. همچنین فلفل سفید می‌تواند موجب احیا مو شود. استفاده از ترکیب فلفل سفید با دانه‌های لیمو برای مدت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی‌ مو‌ها موجب شفاف و درخشان‌سازی مو می‌شود.

 

فلفل سفید برای افزایش انرژی

فلفل سفید می‌تواند باعث افزایش تولید انرژی در میتوکندری سلول‌ها شود. فلفل سفید حاوی منگنز است که منگنز یک جزء ضروری و مهم برای تولید انرژی و مبارزه با رادیکال‌های آزاد است.

 

فلفل سفید برای مقابله با سرطان

فلفل سفید می‌تواند موجب تقویت و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شود. فلفل سفید دارای ماده‌ای به نام کاپسایسین است که این ماده موجب عطر و طعم تند فلفل است و می‌تواند بعضی از سلول‌های سرطانی را بکشد. از جمله انواع سرطان که فلفل سفید در درمان‌ آن موثر است می‌توان به سرطان پروستات اشاره کرد.

 

فلفل سفید برای سلامت دندان‌ها

فلفل سفید را می‌توان یک درمان برای دندان درد دانست. از فلفل سفید عمدتا برای تسکین درد دندان استفاده می‌کنند. کاربرد دیگر فلفل سفید در سلامت دندان‌ها تاثیر این گیاه در جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

 

فلفل سفید برای بهبود گوارش

یکی از خواص فلفل سفید کمک به بهبود و ارتقا سیستم گوارشی است. فلفل سفید با تحریک بدن برای ترشح بیشتر کلریدریک اسید که یک ماده ضروری برای فرآیند گوارش است، موجب بهبود گوارش می‌شوند. فلفل سفید دارای فیبر بوده که فیبر موجب تحریک حرکت دودی گوارش و ترشح گاستریک اسید شده و از این طریق گوارش را بهبود می‌بخشد. فلفل سفید می‌تواند حرکات روده را تسهیل کند و از بدن در مقابل مشکلات گوارشی از جمله سرطان روده محافظت کند.

 

فلفل سفید برای افزایش سلامت استخوان

فلفل سفید منبعی غنی از  مواد معدنی ازجمله منگنز، مس و منیزیم است. منگنز یکی از مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت استخوان است. مس نیز نقش و تاثیری مشابه منگنز در حفظ سلامتی استخوان دارد اما نقش اصلی و مهم منیزیم خفظ سلامت مفاصل است.

 

فلفل سفید برای درمان آرتروز

یکی از مهم‌ترین خواص فلفل سفید کمک به  درمان آرتروز است. فلفل سفید حاوی منیزیم و کاپسایسین است که این دو ماده معدنی به همراهی یکدیگر به عنوان یک ضد التهاب و مسکن درد عمل می‌کنند. فلفل سفید می‌تواند برای درمان و تسکین درد آرتروز فواید خود را نشان دهد.

 

فلفل سفید و سردرد

فلفل سفید یک درمان موثر برای تسکین سردرد است. فلفل سفید با کاپسایسین موجود در خود  می‌تواند گیرنده‌های درد ناقل های درد را مسدود کند و از این طریق موجب از بین رفتن  و تسکین درد ناشی از سردرد شود.

 

فلفل سفید برای کنترل فشار خون

فلفل سفید حاوی فلاونوئید و ویتامین‌هایی است  که به فراهم آوری منابع ضروری جهت تقویت عروق خونی و گشاد کردن آنها برای افزایش جریان خون کمک می‌کند. بنابراین یک درمان گیاهی برای کنترل فشار خون استفاده از فلفل سفید است.

 

فلفل سفید برای جلوگیری از زخم معده

فلفل سفید دارای خواص آنتی اکسیدانی است، علاوه بر این فلفل سفید با داشتن کاپسایسین که   قدرت بهبود سیستم گوارش را دارد تبدیل به یک گزینه درمانی مناسب برای جلوگیری از زخم معده شده است. زخم‌ها بیشتر توسط باکتری در معده و روده‌ها ایجاد می شوند و فلفل سفید تواناییاز بین بردن باکتری‌ها و تثبیت اسیدی بودن معده را نیز دارد.

 

تفاوت فلفل سفید و سیاه

 

تفاوت فلفل سفید و فلفل سیاه

فلفل سفید و فلفل سیاه هر دو محصول یک گیاه به نام Piper Nigrum هستند و تفاوت آن‌ها این است که فلفل سیاه زیر نور خورشید خشک می‌شوند و فلفل سفید زمانی‌که دانه‌های رسیده بعد از رسیدن در آب خیس بخورند و پوست آن‌ها جدا شود. میزان چربی موجود در فلفل سیاه بیش‌تر از فلفل سفید است. ارزش دارویی فلفل سفید نسبت به فلفل سیاه بیش‌تر است. عطر، طعم و بوی فلفل سیاه نسبت به فلفل سفید قوی‌تر است. طعم فلفل سیاه بهتر از فلفل سفید است و به همین دلیل کاربرد بیشتری در آشپزی نیز دارد. طول عمر فلفل سیاه نسبت به فلفل سفید بیشتر است. فلفل سفید موجب بروز واکنش‌های آلرژیک در افراد می‌شود.

 

مضرات فلفل سفید

 

مضرات فلفل سفید

فلفل سفید نیز در کنار تمام خواص و فواید درمانی فراوان و بی‌نظیری که دارد ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد. در صورتی‌که فلفل سفید به درستی جویده نشود و وارد ریه‌ها شود می تواند منجر به  مرگ گردد. استفاده از فلفل سفید ممکن است باعث سوزش در دهان شود. در صورت مصرف مستقیم فلفل سفید با پوست ممکن است باعث بروز خارش و سوزش در پوست شود. استفاده از فلفل سفید در فصول گرم باعث ایجاد ناراحتی‌های گوارشی می‌شود.

 

فلفل سفید برای لاغری

 

فلفل سفید برای لاغری

یکی دیگر از خواص فلفل سفید که آن را به ادویه‌ای پرطرفدار تبدیل می‌کند تاثیر در کاهش وزن و به ویژه در کاهش چربی‌ها است. فلفل سفید دارای ماده‌ای به نام پیپرین است که پیپرین می‌تواند شکل گیری چربی‌ها را مسدود کرده و از این طریق چربی بدن تحت کنترل در‌می‌آید.

با وجود خواصی که فلفل سفید برای لاغری دارد، نمی‌توان تنها با مصرف فلفل سفید به وزن دلخواه رسید؛ بلکه لازم است، برای رسیدن به وزن ایده آل، از یک غذای رژیمی اصولی، همچون رژیم‌های بهاره غفاری پیروی نمایید. این رژیم‌ها بدون حذف مواد غذایی، به شما کمک می‌کنند وزن خود را کم کرده و سلامتی و تناسب اندام را در کنار یکدیگر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم غذایی خود، بر روی رژیم لاغری آنلاین کلیک نمایید.

 

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
2 از 5 (9 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه