تأثیر سوپ زنجبیل برای لاغری + طرز تهیه سوپ زنجبیل

طرز تهیه سوپ زنجبیل؛ یک غذای مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن عجیب نیست که در آخرین روز‌های زمستان، نگران ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا یا حتی ویروس خطرناکی مثل کرونا باشید. این روز‌ها بیشتر از هر زمانی به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با ویروس‌های مزاحم نیاز دارید.پس سعی کنید با خواب کافی و تغذیه مناسب، احتمال هجوم ویروس‌ها به بدنتان را پایین بیاورید. در این مطلب طرز تهیه سوپ زنجبیل را به شما آموزش می‌دهیم؛ یک غذای عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن. با ما همراه باشید. تأثیر سوپ زنجبیل برای لاغری + طرز تهیه سوپ زنجبیل
 
پیش غذا تعداد نفرات: ۴ نفر
درجه سختی: آسان زمان آماده‌سازی: کمتر از 30 دقیقه
زمان پخت: کمتر از 30 دقیقه
 
کره پاستوریزه ۵۰ گرم پیاز خرد شده یک عدد بزرگ زنجبیل تازه رنده شده یک چهارم لیوان سیر چهار حبه آب مرغ غلیظ دو لیوان هویج نگینی خرد شده یک لیوان سرکه قرمز سه قاشق غذاخوری آب لیمو تازه دو قاشق غذاخوری نمک فلفل سیاه پودر کاری نوک قاشق چای‌خوری پیازچه خرد شده دو ساقه طرز تهیه سوپ زنجبیل مرحله اول پیش از این طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و زنجبیل را به شما آموزش داده‌بودیم و این بار می‌خواهیم یک سوپ متفاوت را با استفاده از زنجبیل همراه با شما آماده کنیم. 
 در یک قابلمه مناسب، کره را روی حرارت ملایم آب کنید. سپس پیاز را در قابلمه ریخته و تفت دهید. وقتی که پیاز کمی سبک شد، سیر و زنجبیل رنده‌شده را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. مراقب باشید که قبل از آنکه آب پیاز‌ها کاملاً جمع شود و سیر حالت سوختگی به خود بگیرد، مرحله بعد را انجام دهید. مرحله دوم آب مرغ، هویج و سرکه قرمز را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید.
وقتی مواد شروع به جوشیدن کردند، شعله را کمتر کنید و به هویج برای پختن فرصت دهید. بین نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه برای پختن هویج و قوام آمدن مواد وقت لازم دارید. مرحله سوم قابلمه را از روی حرارت بردارید و وقتی مواد از دمای جوش بیرون آمدند، با غذاساز سوپ را یکدست کنید. سپس نمک، فلفل و آب‌لیمو را هم به سوپ اضافه کنید و چند دقیقه دیگر آن را بجوشانید تا به غلظت دلخواهتان برسد. می‌توانید این سوپ را با خامه‌ترش تزیین کنید یا اینکه به ریختن پیازچه‌های تازه‌ای که ریز خرد کرده‌اید اکتفا کنید. این سوپ غذای مفیدی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است
 

سوپ زنجبیل برای لاغری: 

طرز تهیه سوپ زنجبیل
 
عطر و طعم زنجبیل سبب شده تا از آن به عنوان یک ادویه و چاشنی غذا استفاده کنند. استفاده از ادویه زنجبیل در کشور‌های شرق آسیا رواج بسیار زیادی دارد با این وجود در آشپزی کشور‌های دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنجبیل سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سبب هضم بهتر غذا و کاهش وزن می‌شود. تست‌های بالینی انجام شده در مورد اثرات زنجبیل بر روی سلامت افراد نشان‌دهنده این موضوع است که زنجبیل با تأثیر‌گذاری بر روی تنظیم گلوکز خون سبب چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.
 
زنجبیل یک گزینه بسیار آیده ال برای افزودن به رژیم غذایی کاهش وزن است، و این ویژگی سبب شده که این سوپ  جزو یکی از انواع سوپ رژیمی چربی سوز برای لاغری قرار گیرد. به روش‌های مختلفی می‌توانید زنجبیل را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از زنجبیل به صورت ادویه و چاشنی اشاره کرد. تهیه چای زنجبیل و آشنایی با طرز تهیه سوپ زنجبیل از دیگر روش‌های مصرف این گیاه پر خاصیت است. 
 
زنجبیل به دلیل ترکیبات مؤثری نظیر شوگال و جینجرول دارای خواص درمانی زیادی است و در طب سنتی کاربرد بالایی دارد. استفاده منظم از زنجبیل سبب بهبود عملکرد کلی بدن می‌شود. زنجبیل یک منبع غذایی غنی از آنتی اکسیدان‌های مفید و مورد نیاز بدن است. آنتی اکسیدان‌های موجود در زنجبیل سبب می‌شود تا اثر رادیکال‌های آزاد در بدن خنثی شود. چاقی و اضافه وزن را می‌توان از رایج‌ترین مشکلاتی دانست که سلامت افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
بروز مشکلات قلبی و عروقی از جمله شایع‌ترین مشکلاتی هستند که به دنبال اضافه وزن و چاقی بروز می‌کنند. خواص سوپ زنجبیل برای لاغری سبب شده تا بتوان از آن به عنوان یک روش تضمینی برای کاهش وزن استفاده کرد. در خصوص تأثیرات سوپ زنجبیل برای لاغری تحقیقات زیادی انجام شده که تمامی تحقیقات نشان‌دهنده تأثیر‌گذاری این ادویه پر کاربرد برای کاهش وزن و لاغری هست. در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص تأثیرات زنجبیل بر روی کاهش وزن می‌پردازیم. 
 
 
سوپ زنجبیل برای سرماخوردگی
 
 یکی از مهم‌ترین خواص زنجبیل که سبب کاهش وزن می‌شود، هضم بهتر غذا است. مصرف سوپ زنجبیل سبب بهبود عملکرد سیستم گوارشی می‌شود. بیشتر افراد چاق که اضافه وزن دارند معمولاً از مشکلات گوارشی نظیر یبوست و نفخ رنج می‌برند که زنجبیل با دارا بودن خواص ضد التهابی سبب هضم بهتر غذا و درمان مشکلات گوارشی می‌شود. ایندومتاسین یکی از مؤثرترین ترکیبات زنجبیل است که سبب پاکسازی بدن و کاهش التهابات می‌شود.
 
در خصوص تعریف التهابات بدن هم باید بدانید که تجمع سموم مضر در نقاط مختلف بدن سبب بروز التهاب می‌شود که بی‌توجهی و عدم درمان آن می‌تواند خطر ساز و مشکل آفرین باشد. وجود سموم و التهابات در بدن کار کبد را سخت‌تر می‌کند. در چنین مواردی مصرف مواد غذایی ضد التهابی با تأثیر‌گذاری بر روی کاهش التهابات بدن عفونت و باکتری‌ها را از بین برده و به پاکسازی بدن کمک می‌کند. 
 
اگر قصد کاهش وزن دارید بهتر است طرز تهیه سوپ زنجبیل را یاد بگیرید، زیرا مصرف منظم زنجبیل به دلیل خواص مؤثری که دارد از تجمع چربی در نقاط مختلف بدن از جمله نواحی اطراف شکم جلوگیری می‌کند. جالب است بدانید زنجبیل دارای خواصی است که از جذب شدن چربی توسط سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند، البته باید به مضرات مصرف زیاد زنجبیل  نیز توجه کرد.
 
تأثیرات چربی سوزی زنجبیل هم تکمیل‌کننده خواص این گیاه پر خاصیت برای کاهش وزن است. سوپ زنجبیل سوخت و ساز بدن را افزایش داده و بدن برای تأمین انرژی مورد نیاز برای متابولیسم شروع به چربی سوزی می‌کند. در این خصوص باید بدانید که زنجبیل یک ماده غذایی اسیدی محسوب می‌شود و مصرف آن آنزیم‌های معده را تحریک می‌کند، که این موضوع به معنای افزایش سوخت و ساز و متابولیسم در بدن و در نهایت افزایش چربی سوزی است. 
 
 
سوپ زنجبیل برای لاغری
 
زنجبیل میزان کلسترول خون و کبد را کاهش می‌دهد. خواص زنجبیل در مورد کاهش کلسترول به همین مرحله ختم نمی‌شود! زنجبیل علاوه بر جلوگیری از جذب شدن کلسترول در بدن آن‌ها را به اسید‌های صفراوی تبدیل می‌کند و به این ترتیب به دفع بهتر اسید‌های صفراوی کمک می‌کند. بهبود سیستم گوارش بدن هم از دیگر خواص زنجبیل است که بر روی کاهش وزن و لاغری هم مؤثر می‌باشد. زنجبیل با تنظیم کردن حرکات حلقوی ماهیچه‌های گوارشی سبب بهبود فرایند فرو بردن و بهبود عملکردو مشکلات گوارشی و به دنبال آن سبب لاغری و تناسب اندام می‌شود.
 
یکی دیگر از خواص زنجبیل که سبب تأثیر‌گذاری مصرف آن بر روی کاهش وزن می‌شود، خواص ترموژنیک زنجبیل است.
 ترموژنیک به آن دسته از مواد غذایی گفته می‌شود که مصرف آن‌ها دمای بدن را افزایش می‌دهد. افزایش دمای بدن هم به معنای بیشتر شدن متابولیسم بدن است. به همین دلیل مصرف مواد غذایی ترموژنیک به دلیل افزایش نیاز بدن به انرژی سبب افزایش چربی سوزی می‌شود. کاهش اشتها از دیگر خواص سوپ زنجبیل است که به طور مستقیم بر روی کاهش وزن و لاغری تأثیر دارد.
 
زنجبیل سبب ایجاد حس سیری بیشتری می‌شود، به این ترتیب تمایل فرد به ریزه خواری کاهش پیدا می‌کند. آشنایی با طرز تهیه سوپ زنجبیل و مصرف این سوپ در بین وعده‌های غذایی یک روش مؤثر برای کاهش اشتها و کم کردن کالری دریافتی روزانه است. آنتی اکسیدان‌های موجود در سوپ زنجبیل هم با تأثیر‌گذاری بر روی تمام اندام‌های بدن سبب چربی سوزی بیشتر و در نتیجه کاهش وزن می‌شوند. 
 

سوپ زنجبیل برای سرماخوردگی:

 
خواص ضد ویروسی زنجبیل سبب شده تا سوپ زنجبیل یکی انواع سوپ برای سرماخوردگی باشد. توجه داشته باشید که برای تهیه سوپ زنجبیل به منظور برخورداری از تأثیرات آن بر روی درمان سرما خوردگی باید از زنجبیل تازه استفاده کنید. سرما خوردگی را می‌توان رایج‌ترین بیماری در فصول سرد سال دانست که می‌تواند برای چند یا چندین روز فرد را درگیر کند. بیماری سرما خوردگی با علائمی نظیر آبریزش بینی شروع می‌شود.
 
با بروز علائم اولیه می‌توانید مصرف سوپ زنجبیل برای سرما خوردگی را آغاز کنید. زنجبیل دارای ترکیباتی است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، به این ترتیب به بدن کمک می‌کند تا در مقابل عوامل بیماری‌زا عملکرد بهتری از خود نشان داده و بیشتر مقاومت کند. از ترکیبات مؤثر زنجبیل می‌توان به دکونژستان اشاره کرد که می‌تواند احتقان ایجاد شده به واسطه سرما خوردگی را درمان کند. 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (2 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه