سالاد ماکارونی رژیمی ، یک سالاد ماکارونی سالم و خوشمزه!

سالاد ماکارونی یکی از غذاهای پرطرفدار در بین ایرانیان است که نه‌تنها به عنوان یک عصرانه و میان وعده خانگی محسوب می‌شود و همچنین می‌توان از آن در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها نیز برای پذیرایی استفاده کرد. برای کسانی که تحت رژیم لاغری قرار دارند و نمی‌توانند غذای پرکالری مصرف کنند، سالاد ماکارونی یک غذای پرکالری محسوب می‌شود و مجبور هستند از خوردن آن امتناع کنند؛ اما می‌توان با اندکی تغییرات در این غذای خوشمزه، سالاد ماکارونی رژیمی تهیه کرد که نه تنها کالری سالاد ماکارونی داشته باشد، بلکه بتواند انواع موادمغذی را به بدن برساند.

در این مطلب از وب‌سایت غفاری دایت می‌خواهیم طرز تهیه سالاد ماکارونی بدون سس مایونز، سالاد ماکارونی رژیمی با سبزیجات، همچنین سالاد ماکارونی با تن ماهی رژیمی و سالاد ماکارونی با مرغ را به عنوان انواع سالاد ماکارونی سالم که در زمان رژیم می‌توانید میل کنید، آموزش دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

سالاد ماکارونی رژیمی ، یک سالاد ماکارونی سالم و خوشمزه!

سالاد ماکارونی رژیمی با سبزیجات

در تهیه سالاد ماکارونی از ذرت و نخود فرنگی استفاده می‌شود؛ اما می‌توان با اضافه کردن چند نوع سبزیجات مقوی دیگر، آن را به یک سالاد ماکارونی رژیمی با سبزیجات تبدیل نمود.

مواد لازم

  • ۴۵۰ گرم ماکارونی طرح دار لوله ای
  • سه عدد ساقه کرفس
  • یک عدد پیاز قرمز کوچک
  • جعفری تازه
  • یک عدد هویج
  • یک پیمانه نخود فرنگی
  • نصف پیمانه ذرت
  • یک پیمانه خیارشور
  • نصف فلفل دلمه‌ای
  • یک یا دو عدد تخم مرغ (اختیاری)

طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی با سبزیجات

این سالاد ماکارونی رژیمی برای افراد گیاه خوار نیز گزینه مناسبی است و می‌توانند آن را با تخم مرغ یا بدون تخم مرغ میل کنند.

در قدم اول باید هویج و نخود فرنگی و ذرت را بپزید و از بسته‌های آماده آن استفاده کنید. سپس تخم مرغ را آب پز کنید و در کنار دیگر مواد قرار دهید.

مرحله بعد، خرد کردن مواد اولیه است. پیاز، خیارشور، فلفل دلمه‌ای، تخم‌مرغ و هویج را به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید. کرفس و جعفری را نیز خرد نمایید. هویج را می‌توانید به دو شکل، بپزید و مکعبی خرد کنید ویا بدون پختن، با رنده درشت، رنده نمایید.

حال نوبت پختن ماکارونی ها در آب جوش است. پس از آن که ماکارونی‌ها نرم شدند و آن‌ها را آب‌کش کردید، می‌توانید همه مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید.

در آخر سس سالاد ماکارونی را که طرز تهیه آن در ادامه آمده است، با جعفری خرد شده مخلوط کنید و به آن‌ها اضافه نمایید و خوب به‌هم بزنید. غذای شما آماده است.

سس سالاد ماکارونی

طرز تهیه سس سالاد ماکارونی

برای تهیه سس سالاد ماکارونی می‌توانید از یک پیمانه سس مایونز، آب نصف لیمو ترش، یک پیمانه ماست همزده، نمک، فلفل و در صورت تمایل اندکی سس خردل استفاده نمایید. این مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و سس سالاد ماکارونی شما آماده است.

سالاد ماکارونی با مرغ

6 سالاد برای کاهش وزن

 

1. سالاد پاستا مارچوبه و آرگولا

این سالاد خوشمزه حاوی آرگولای فلفلی، فتا خامه ای و مارچوبه ترد، یک سبزی غنی از پتاسیم است که به بدن کمک می کند نفخ را از بین ببرد، این سالاد خوشمزه یک برنده مغذی است که می تواند به شما کمک کند که ظاهر شکمی صافی را که می خواهید به شما بدهد.
 

2. سالاد ماکارونی یونانی

با ترکیب مواد کلاسیک یونانی مانند زیتون کالاماتا، کیپر و گوجه فرنگی (سبزیجاتی که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و آسیب پوست را کاهش دهد) با ماکارونی غلات کامل غنی از فیبر،به دست می‌آید، این سالاد ماکارونی سالم به سبک مدیترانه ای که برای جمعیت خوشایند است. این غذا یک افزودنی خوشمزه و سالم برای هر باربیکیو در فضای باز ایجاد می کند.
 

3. سالاد پاستا جنوب غربی

این سالاد ماکارونی خامه‌ای متکی به لوبیا سیاه، ماست یونانی و پاستا عدس قرمز و کینوآ است که سرشار از پروتئین و فیبر است. افزودن فلفل و پودر چیلی به ادویه جنوب غربی اضافه می کند و متابولیسم شما را افزایش می دهد.
 

4. سالاد ماکارونی وگان

سالاد ماکارونی یک غذای اصلی تابستانی است، اما می تواند برای دور کمر سخت باشد و به هیچ وجه برای افردا گیاهخوار مناسب نیست. این چرخش در غذای کلاسیک روی چربی سبک است و - با افزودن توفو - سرشار از پروتئین است، یک ماده مغذی که سیری را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.
 

5. سالاد مرغ اسفناج

اسفناج و مرغ نه تنها طعمی مکمل دارند، بلکه قدرتی فوق العاده در کاهش وزن و  دور کمر دارد. در حالی که اسفناج قدرت رشد عضلانی خود را مدیون سطح آهن آن است، مرغ دارای پروتئین بسیار بالایی است که جای تشکر دارد. این دستور غذا هر دو ماده را با ارزو، پیاز، گوجه فرنگی، ریحان، پنیر بز و یک وینگرت خانگی ترکیب می کند - و باید بگوییم که نتیجه بسیار خوشمزه است.
 

6. سالاد پاستا کلم سزار

اگر از طرفداران سالاد کلاسیکی هستید که این دستور غذا برای آن نامگذاری شده است، مطمئناً عاشق این غذای خوش طعم و طعم خواهید بود. بهترین بخش، علاوه بر طعم،  این است که مملو از مواد مغذی حیاتی است. فقط یک وعده 70 درصد ویتامین A و 15 درصد کلسیم در روز را فراهم می کند، الکترولیت استخوان ساز که باعث سیری می شود. به نظر بهانه ای عالی برای حفاری به نظر می رسد! 

6 سالاد برای کاهش وزن

سالاد ماکارونی با مرغ

در طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ می‌توانید از سبزیجاتی که در بخش قبل گفته شده، استفاده کنید و یا تعداد آنها را همچون دستور زیر، کم‌تر نمایید.

مواد لازم

  • ۴۵۰ گرم ماکارونی شکلی
  • نصف فلفل دلمه
  • یک پیمانه نخود فرنگی
  • یک پیمانه هویج
  • یک پیمانه خیارشور
  • ۱۰۰ گرم مرغ پخته شده
  • نصف پیمانه ذرت
  • یک یا ۲ عدد تخم مرغ

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

قدم اول آماده سازی مرغ است. می‌‌توانید آب‌پز کنید و به صورت ریش ریش در‌آورید. در انتها با ادویه‌هایی همچون پودر سیر، پودر زنجبیل، نمک، فلفل و روغن تفت دهید و کنار بگذارید.

مرحله بعدی خرد کردن سبزیجات یعنی فلفل دلمه‌ای، خیارشور و هویج و سپس پختن نخود فرنگی، هویج و ذرت، به صورت بخارپز و یا آب پز است. همچنین در صورت تمایل به اضافه کردن تخم‌مرغ، باید آن‌ها را آب‌پز کنید و به تکه‌های مکعبی خرد نمایید.

در مرحله سوم ماکارونی شکل دار را در آب جوش بپزید تا نرم شود و آن‌ها را آبکش نمایید.

مرحله آخر، آماده‌سازی سس سالاد ماکارونی است که در بخش قبلی توضیح داده شد. پس از آماده شدن سس، همه مواد را همراه با سس با یکدیگر ترکیب نمایید. سالاد ماکارونی با مرغ شما آماده است.

سالاد ماکارونی با تن ماهی

سالاد ماکارونی با تن ماهی رژیمی

می توان به جای استفاده از مرغ یا تخم مرغ، از تون ماهی در تهیه این سالاد ماکارونی رژیمی استفاده نمایید.

مواد لازم

  • ماکارونی طرح دار ۴۵۰ گرم
  • ساقه کرفس ۳ عدد
  • پیاز قرمز ‌۱ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • تن ماهی (بدون روغن) ۱ عدد
  • جعفری تازه و خرد شده نصف فنجان

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی رژیمی

برای تهیه این سالاد ماکارونی سالم باید همچون دستورهای قبلی، هویج را بپزید و خرد کنید ویا بدون پختن‌، آن‌ها را درشت، رنده نمایید. سپس پیاز قرمز و ساقه کرفس را به قطعات کوچک خرد کنید.

ماکارونی را در آب بجوشانید تا نرم شود و آبکش کنید.

طبق دستور سس سالاد ماکارونی که در بخش اول گفته شد، سس سالاد را آماده نمایید و سپس سبزیجات، ماکارونی و تن ماهی را در یک ظرف همراه با سس مخلوط نمایید. سالاد ماکارونی با تون ماهی رژیمی شما آماده است.

سالاد ماکارونی سالم

سالاد ماکارونی بدون سس مایونز

در دستور تهیه سس سالاد ماکارونی که گفته شد، سس مایونز و ماست همزده به نسبت برابر ترکیب می‌شوند. چنانچه تمایل دارید کالری سالاد ماکارونی را کم کنید، می‌‌توانید سالاد ماکارونی بدون سس مایونز حاضر نمایید و یا سس مایونز خود را به صورت خانگی، که با مواد اولیه سالم و تازه تهیه می‌شود، آماده کنید. همچنین برای استفاده از سس سالاد رژیم می‌‌توانید تنها از آبلیمو، کمی سرکه، نمک و فلفل استفاده کنید و به طور کلی ماست و مایونز را از آن حذف نمایید.

برای تزیین سالاد ماکارونی رژیمی خود نیز می‌توانید از ترکیبات خود سالاد ماکارونی رژیمی استفاده کنید. همچنین می‌توانید ترکیباتی که دوست دارید، همچون گوجه‌فرنگی و کالباس و... استفاده نمایید. در این حالت با مخلوط کردن سالاد ماکارونی، کالباس‌ نیز به ترکیبات شما اضافه می‌شود.

سالاد ماکارونی بدون سس مایونز

خوشمزه رژیم بگیرید!

برای رژیم گرفتن می‌توانید از مشاوره یک پزشک یا مشاور تغذیه مجرب استفاده کنید تا نه‌تنها بتوانید وزن کم کنید؛ بلکه این رژیم با سختی و ناراحتی همراه نباشد. برای رژیم گرفتن می‌توانید از مشاوره‌های بهاره غفاری استفاده کنید. بهاره غفاری، یک مشاور تغذیه مجرب است که نه‌تنها رژیم مناسب شما را پیشنهاد می‌دهد، بلکه در این مسیر شما را راهنمایی و پیگیری می کند. شما می‌توانید با کلیک بر روی غفاری دایت به وب‌سایت مراجعه کنید و یا با کلیک بر روی پکیج‌های لاغری، از انواع پکیج‌ها دیدن کنید و رژیم مناسب خود را انتخاب نمایید. چنانچه به استپ وزنی دچار شده‌اید، با بهترین روش بهاره غفاری به کاهش وزن ادامه دهید.

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (5 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه