ورزش تی آر ایکس برای لاغری، چربی سوزی و عضله سازی همزمان!

تی آر ایکس چیست؟ تی آر ایکس (Total Resistance Exercise)، ورزشی با وزن بدن است؛ ورزشی که با به‌کارگیری تنها وزن بدن شما و بند مخصوص تی آر ایکس (که البته این طناب مخصوص فقط به خاطر داشتن دسته و شکل منحصربه‌فردش مخصوص است)، باعث تحریک عضلات در حالت تعلیق می‌شود، و اندامی خوش‌فرم برای شما می‌سازد. تی آر ایکس برای لاغری یکی از ورزش‌های محبوب این دوره است. اگرچه تاریخچه این ورزش به دهه ۱۹۹۰ میلادی بازمی‌گردد، اما باید گفت که تا همین مدت کم محبوبیت زیادی در بین ورزشکاران پیداکرده است. ورزش تی آر ایکس برای لاغری و ساختن عضلاتی قدرتمند و سوزاندن چربی در بدن، شما را مجبور به استفاده از هیچ وزنه‌ای نمی‌کند. در حقیقت وزن بدن شما، تنها وزنه‌ای است که برای بدن‌سازی یا چربی سوزی در تی آر ایکس/TRX به آن نیاز دارید. تنها ابزار مورداستفاده در این ورزش، بندهای تی آر ایکس یا همان طناب است. ورزش تی آر ایکس برای لاغری، چربی سوزی و عضله سازی همزمان!

تی آر ایکس برای لاغری

تمرینات تی آر ایکس برای لاغری

مهم‌ترین عضلات درگیر و نقطه اصلی تمرکز در تی آر ایکس؛ بخش میانی بدن شامل شکم، کمر و قفسه سینه است؛ پس تعجبی ندارد که به‌شدت بر لاغری و چربی سوزی اثرگذار است. در ورزش تی آر ایکس به خاطر حفظ تعادل خودتان، دائماً در حال تکان خوردن‌های کوچک و نامحسوس هستید. همین تکان‌ها باعث از دست دادن کالری می‌شود و در لاغری شما نقش بسیار پررنگی دارد.

همچنین تمرینات تی آر ایکس برای لاغری با فشار بر قدرت و استقامت بدن باعث تقویت عضلات و متعاقب آن تناسب‌اندام و کاهش وزن خواهد شد. علاوه بر کاهش وزن و ارتقاء قدرت بدنی، حرکات تی آر ایکس برای لاغری باعث ایجاد تعادل بین بدن و عضلات می‌گردد. این حرکات بسیار متنوع بوده و می‌توان گفت که تقریباً برای تقویت هرکدام از قسمت‌های بدن حرکت خاصی طراحی‌شده است و به‌این‌علت است که محققان علوم ورزشی، تی آر ایکس برای لاغری را  یک ورزش کامل در جهت تقویت تمام عضلات بدن می‌دانند.

می‌توانید هر تمرین و حرکت شناخته‌شده‌ای که بر روی تقویت عضله خاصی متمرکز است را با بندهای کشسانی TRX انجام دهید. البته انجام هر یک از حرکات تمرینی TRX مستلزم استقامت و پایداری در عضلات شکم است. شاید برای برخی از ما این سئوال پیش آمده باشد که برای لاغری و تناسب اندام  پیلاتس بهتر است یا تی آر ایکس؟ باید گفت در مقایسه تی آر ایکس با پیلاتس، یک سری نقاط مشترک وجود دارد که شامل چربی سوزی و لاغری، افزایش انعطاف‌پذیری، فرم‌دهی و افزایش حجم عضلات است.

 

تی آر ایکس برای لاغری

تمرینات تی آر ایکس برای چربی سوزی

اگر زمانی برای رفتن به باشگاه ندارید و مایل به انجام تمرینات ورزشی هستید، ما چند نمونه از حرکاتی که به‌وسیله بندهای TRX در جهت کاهش وزن و لاغری می‌توان در منزل انجام داد و لوازم مورد نیاز ورزش تی آر ایکس را به شما معرفی می‌کنیم.

  • حرکات اسکات (عضله اصلی درگیر: عضلات اصلی شکمی، ماهیچه چهار سر ران (جلوی ران)، عضله سرینی (باسن)، ماهیچه همسترینگ (پشت ران))
  • کوهنورد برعکس (عضله اصلی درگیر:  ماهیچه سه سر بازویی (پشت بازو)، عضلات اصلی شکمی، عضلات جمع کننده ران، ماهیچه چهار سر رانی (جلو ران)، ماهیچه سه سر ران (پشت ران))
  • شنا (عضله اصلی درگیر: عضلات اصلی شکمی، لگن، شانه‌ها، عضلات مورب شکمی)
  • لانچ (عضله اصلی درگیر: عضله سرینی (باسن)، ماهیچه همسترینگ (پشت ران)، ماهیچه چهار سر ران (جلوی ران)، ماهیچه‌ نزدیک‌ کننده ران (داخل ران))
  • کرانچ (عضله اصلی درگیر: ماهیچه دوسر بازویی (جلو بازو)، عضلات اصلی شکمی)
  • پلانک (عضله اصلی درگیر: عضلات اصلی شکمی، لگن، شانه‌ها، عضلات مورب شکمی)

تمرینات تی آر ایکس برای چربی سوزی

3 مدل از بهترین تمرین TRX برای زنان

تخته:

ممکن است قبلاً پلانک ها را انجام داده باشید، اما انجام دادن با باندهای TRX تجربه ای کاملاً متفاوت است. انجام پلانک با TRX چالش برانگیزتر است زیرا پاهای شما به طور نامحدود معلق هستند و به حفظ بدن در یک خط مستقیم کمک می کند.
 
مراحل لازم برای انجام پلانک:
پاهای خود را در گهواره نگه دارید و در حالی که آنها را از بند دور نگه دارید شروع به تنظیم بند کنید.
ساعدهای خود را از هم جدا و موازی با زمین نگه دارید و دست ها را زیر شانه قرار دهید و زانوها را روی زمین قرار دهید.
به آرامی زانوهای خود را از روی زمین بلند کنید، شروع به تشکیل یک خط مستقیم کنید و استخوان دنبالچه خود را بیرون بیاورید.
وضعیت صاف را از بالا تا پاشنه به مدت 30-40 ثانیه نگه دارید و سپس زانوها را در حالت استراحت به زمین برگردانید.

 

کوهنوردان:

قبل از رفتن به کوهنوردی با TRX، آزمایش خود را در نظر بگیرید، زیرا ضربان قلب شما را افزایش می دهد در حالی که عضلات شکم را سفت نگه می دارد. این یک تمرین عالی برای بالاتنه شما نیز هست.

مراحل لازم برای انجام کوهنوردی:
پاها را در گهواره قرار دهید و حالت پلانک بگیرید، دستان خود را زیر شانه، هسته و باسن خود را سفت نگه دارید. این به شما کمک می کند تا یک خط صاف را حفظ کنید و از فرورفتن باسن در حین حفظ وضعیت جلوگیری می کند.
به آرامی زانوی راست را به سمت آرنج راست بیاورید در حالی که پای چپ خود را کشیده نگه دارید. به همین ترتیب، این کار را برای زانوی چپ نیز انجام دهید. تمرین را حدود 40 ثانیه ادامه دهید.
 
 

حلقه همسترینگ:

 این شامل حرکت پایین بدن است. بنابراین، در طول تمرین، باسن و کمر خود را بالاتر از سطح زمین نگه دارید.

مراحل لازم برای انجام همسترینگ کرل:
روی زمین دراز بکشید و پاهای خود را در دسته های گهواره نگه دارید و دست ها را در دو طرف قرار دهید و کف دست ها را روی زمین قرار دهید.
باسن و کمر خود را از سطح زمین بالا بیاورید و پاها را کنار هم نگه دارید.
مطمئن شوید که همسترینگ سفت است، به آرامی پاهای خود را به سمت شانه بیاورید که به طور طبیعی باعث می شود که شما بلند شوید.
در حالی که پایین تنه و باسن را بالا نگه داشته اید، پاهای خود را به حالت اولیه برگردانید.
همین کار را حدود 40 ثانیه ادامه دهید.

 

تی آر ایکس برای افراد لاغر

ورزش تی آر ایکس برای افراد لاغر

اساساً ورزش تی آر ایکس استقامت تثبیت‌کننده‌های هسته بدن را به چالش کشیده و در هر تمرین یک عنصر بدن را درگیر کرده و برای همه افراد به‌خصوص برای افراد لاغرمناسب است. برای اینکه تی آر ایکس ورزشی بر اساس وزن بدن است، در روند انجام تمرینات، تناسب اندام فرد را هدف می‌گیرد و میزان عملکرد آن دررسیدن به وزن ایده آل بسیار عالی است. تقویت مقاومت بدن با عضله سازی طبیعی در دستور کار ورزش تی آر ایکس برای افراد لاغر است.

مربیان این رشته با خلاقیت، دایره وسیعی از تمرینات متنوع را برای هر عضله خاص با کمک بندهای تی آر ایکس طراحی کرده‌اند که فقط وزن افراد با جاذبه زمین در چالش دوبه‌دو قرار می‌گیرد. افرادی که تی آر ایکس کار می‌کنند بعد از حدود دو تا سه ماه تأثیرات شگرف آن را بر روی تناسب‌اندام خود مشاهده کرده‌اند. وقتی فشار تمرینات مقاومتی بر روی اندام‌های میانی وارد شود، به‌تدریج ماهیچه‌های دیگر نیز برای حفظ تعادل شروع به فعالیت کرده و عضلات به فرم طبیعی شکل می‌گیرند.

 

تمرینات تی آر ایکس برای شکم و پهلو

تمرینات تی آر ایکس برای شکم و پهلو

علاوه برداشتن رژیم غذایی سالم و مناسب، نوع و نحوه تمرینات تی آر ایکس برای شکم و پهلو، در تغییر شکل و فرم‌دهی عضلات این ناحیه نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. انجام یک سری تمرینات تی آر ایکس برای تقویت و سفت شدن و فرم دهی عضلات شکم و پهلو مفید و کارساز است که در اینجا به معرفی ۸ نوع از این حرکات تی آر ایکس می‌پردازیم. البته باید توجه داشت که این تمرینات را در ۳ الی ۴ ست ۳۰ ثانیه‌ای انجام دهید و بعد از یک استراحت کوتاه مجدداً تکرار کنید.

  1. حرکت پلانک به پهلو (برای شکم و پهلو)
  2.  حرکت پشت پا خم (برای شکم)
  3. حرکت زانو خم (برای شکم و پهلو)
  4. حرکت بالا پایین بردن پاها (برای شکم و پهلو)
  5. حرکت قله (pike) (برای شکم)
  6. حرکت کوه‌پیما (برای شکم)
  7. حرکت چرخش مورب شکم (برای شکم و پهلو)
  8. حرکت پاندول (شکم و پهلو)

 

بعد از ورزش تی آر ایکس چه بخوریم

 

مزایا و فواید انجام تی آر ایکس

ورزش تی آر ایکس برای چی خوبه؟
 
اگر قبلاً با آموزش تعلیق TRX از روی تیرها تاب نخورده اید، به احتمال زیاد قبلاً آن را دیده یا خوانده اید. این ابزار که توسط نیروی دریایی برای حفظ تناسب نیروهای همکارش در نقاط دورافتاده جهان اختراع شده است، شامل استفاده از نوارهای آویزان برای درگیر کردن عضلات فقط با استفاده از وزن بدن شما است. با تغییر زاویه بدن، هر عضله می تواند در یک حرکت کششی یا فشاری درگیر شود.
 
این روش فوق العاده و ساده ورزش می تواند به هر کسی اجازه دهد به هدف مورد نظر خود برسد، خواه کاهش وزن، بهبود تون عضلانی یا تناسب اندام کلی باشد. در اینجا، ما 5 مزیت آموزش تعلیق TRX، از ماهیت کم تاثیر آن گرفته تا درگیر کردن کل بدن را بیان می کنیم. 
 
جابجایی اسان

1. جابجایی اسان

 
یکی از بزرگترین و بارزترین مزایای TRX این است که به سختی نیاز به تنظیمات، فضای محدودی دارد و می توان آن را در هر محیطی از سالن بدنسازی خانگی گرفته تا باغ (یا حتی در اتاق نشیمن) اجرا کرد. بسیاری از آنها با سفرهای مکرر به باشگاه، و حتی بیشتر از چشم انداز یک باشگاه خانگی که به وزنه، تردمیل و تجهیزات گران قیمت دیگر نیاز دارد، به تعویق می افتند.
 
آنها همچنین سبک وزن هستند و به اندازه کافی کوچک هستند تا در کیف باشگاه شما قرار بگیرند. اینکه بتوانید باشگاه خود را با خود حمل کنید یک مزیت بزرگ است و تنها یکی از مزایای بی‌شمار TRX است که آن را بسیار محبوب کرده است. این همچنین به این معنی است که می توانید تمرین TRX را با سایر اشکال ورزش ترکیب کنید. یک مثال خوب می تواند سفر به پارک باشد.
 
از آنجایی که تمام چیزی که تمرین TRX نیاز دارد یک جفت کمربند تعلیق و چیزی برای اتصال آنهاست، ممکن است بخواهید برای دویدن بروید و با بستن تجهیزات به درخت، تمرین خود را به پایان برسانید. با انجام این کار، می توانید از تمام مزایای تمرینات TRX در کنار مزایای دویدن بهره مند شوید. باعث صرفه جویی در زمان، تلاش و هزینه می شود.
 
دارای تنوع بسیار زیاد

 

2. دارای تنوع بسیار زیاد

ورزش TRX به بسیاری کمک کرده است تا بر خستگی ذهنی مرتبط با تکرار بیش از حد غلبه کنند. علیرغم اینکه تسمه های تعلیق TRX یک وسیله فوق العاده ساده هستند، در واقع شما را قادر می سازند تا بیش از 300 نوع تمرین مختلف را انجام دهید!
 
شاید باورش سخت به نظر برسد، اما مزایای TRX را می توان برای طیف گسترده ای از تمرینات از جمله لانژ، فشار، کرانچ و کرال ارتش به کار برد. این بدان معناست که قسمت‌های مختلف بدن شما می‌توانند از مزایای متنوع آموزش تعلیق TRX بهره‌مند شوند و می‌توانید با آگاهی از اینکه هیچ بخش تناسب اندام نادیده گرفته نمی‌شود.
 
این تاثیر منفی دارد که به طور چشمگیری تمرین شما را ساده می کند، که یکی دیگر از مزایای بزرگ TRX است. باشگاه‌ها اغلب شلوغ هستند و جابه‌جایی از یک وسیله به وسیله دیگر زمان بر است و اغلب شامل صف می‌شود. داشتن یک تکه کیت که همه اینها را از بین می برد یکی از مزایای عمیق تر آموزش تعلیق و یکی از دلایل اصلی انتخاب بسیاری از افراد است.
 
 
 مناسب برای Calisthenics

 

3. مناسب برای Calisthenics

Calisthenics تمریناتی با وزن بدن هستند که برای هدف قرار دادن گروه های بزرگ عضلات طراحی شده اند. آنها بسیاری از مزایای مشابه TRX را دارند، زیرا از نظر فنی می توان آنها را به عنوان نوعی کالیستنیک در نظر گرفت، اما برای مدت طولانی تری محبوب بوده اند. اگر می‌خواهید درباره این موضوع بیشتر بدانید،
 
سیستم TRX انجام تمرینات ورزشی در خارج از تمرینات تعلیق را با تمرین منظم برای کاربر بسیار آسان‌تر می‌کند، به خصوص که عضلات تثبیت‌کننده شما را بیشتر مورد هدف قرار می‌دهد. بسیاری از حرکات یکسان هستند، به عنوان مثال، هر دو روش تمرین شامل سطحی از تمرینات عملکردی است. چمباتمه زدن، پریدن، پلانک زدن، ریه زدن، هل دادن، کشیدن یا لولا کردن.
 
انجام تمرینات کالیستنیک به راحتی و در هر شرایطی یکی از مهم ترین مزایای آموزش تعلیق TRX است. حرکاتی مانند اسکوات با یک پا، هل دادن پایک و رول های ایستاده، همگی بخش های ذاتی تمرین کالیستنیک هستند و همگی می توانند با استفاده از TRX انجام شوند.
 
هنگام بررسی مزایا و معایب TRX، ممکن است نوع تمرینی را که دنبال می‌کنید در نظر بگیرید. یکی از مزایای بزرگ TRX و Callisthenics این است که هر دو همه جانبه هستند و برای ایجاد قدرت کلی عالی هستند.
 
همچنین یک جامعه پر رونق در مورد تمرینات کالیستنیک وجود دارد، و آنها اغلب در تنظیمات گروهی انجام می شوند. کلاس‌ها در پارک‌ها و مکان‌های عمومی برگزار می‌شود و ظهور به اصطلاح «کالیستنیک شهری» صحنه اجتماعی پر رونقی را ایجاد کرده است. البته از مزایای آموزش تعلیق می توان به قابل حمل بودن آن اشاره کرد.
 
 
ایجاد قدرت و اصلاح عدم تعادل عضلانی

 

4. ایجاد قدرت و اصلاح عدم تعادل عضلانی

مزایای TRX در هنگام توسعه قدرت عضلانی مشهود است. یکی از مزایای اولیه تمرینات تعلیق این است که چگونه به سرعت و به راحتی عضلات را تمرین می دهد، به خصوص اینکه شما از وزن بدن خود به عنوان شکل اولیه مقاومت به جای استفاده از وزنه های آزاد استفاده می کنید، که روش طبیعی تری است. برای ورزش است.
 
 
علاوه بر این که برای تقویت قدرت بسیار موثر است، این شکل از ورزش برای از بین بردن عدم تعادل ماهیچه ای بسیار مفید است.
 
ایجاد عدم تعادل عضلانی آسانتر از آن چیزی است که فکر می کنید، و حتی می تواند به طور طبیعی اتفاق بیفتد، اما بزرگترین نقطه ضعف این واقعیت این است که رفع آنها معمولاً دشوار است. همانطور که گفته شد، احتمالاً خوشحال خواهید شد که بدانید یکی از بزرگترین مزایای تمرین TRX این است که این تمرینات چقدر اصلاحی هستند.
 
این سیستم فرم مناسب را تشویق می کند، شامل طیف گسترده ای از تمرینات ترکیبی است و بنابراین با انجام طیف وسیعی از این تمرینات، بزرگترین گروه های عضلانی بدن را کم و بیش یکنواخت کار می کند.
 
این بدان معناست که عدم تعادل عضلانی را می توان خیلی راحت تر از تمرین با وزنه از بین برد، زیرا حتی پیچیده ترین تمرینات با وزنه آزاد هنوز هم فشار بیشتری را بر عضلات هدف ضعیف تر وارد می کند. اگر می خواهید به طور کامل عدم تعادل عضلانی خود را بازیابی کنید، بهتر است قبل از اینکه آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید، پایه ای محکم با TRX و تمرینات وزن بدن بسازید.
 
 
تقویت قدرت مرکزی بدن

 

5. تقویت قدرت مرکزی بدن

افزایش قدرت مرکزی بدن یکی از مزایای اصلی تمرین TRX است که اغلب در مورد آن بحث شده است. از هر مراجعه کننده گاه به گاه باشگاه بخواهید که فواید این فرم از تمرین را خلاصه کند و آنها فوراً چیزی در مورد تمرینات بدنسازی ذکر خواهند کرد.همه چیز در مورد تعادل است. مزایای تمرین تعلیق TRX بسیار فراتر از تمرینات اصلی اصلی است زیرا بدن شما را مجبور می کند تا با هر حرکت کوچک آن ناحیه را درگیر کند. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را به درستی انجام دهید.
 
TRX از یک نقطه لنگر استفاده می کند، به این معنی که بدن شما باید دائما در برابر چرخش مقاومت کند. حتی یک حرکت کوچک، هسته را درگیر می کند، که باید واکنش نشان دهد تا متعادل بماند. این یکی از مهمترین مزایای TRX است و در دراز مدت تفاوت زیادی ایجاد می کند.
 
پیشرفتی که در تقویت هسته خود انجام می دهید همیشه بلافاصله قابل توجه نخواهد بود، اما یکی از مزایای اصلی TRX این است که به راحتی عضلات شکم را درگیر می کند. ممکن است در حال انجام اسکوات باشید، اما هسته مرکزی شما همچنان در پس زمینه به سختی کار می کند و تنظیمات دائمی برای حفظ ثبات شما انجام می دهد. بعید است که در آن زمان متوجه این موضوع شوید، اما استفاده طولانی‌مدت منجر به یک هسته بسیار سفت‌تر و فشرده‌تر می‌شود، فقط به این دلیل که آن ماهیچه‌ها همیشه در حال استفاده بوده‌اند. تعهد کلیدی است و اگر به طور منظم از این سیستم استفاده کنید، از مزایای تمرینات TRX لذت خواهید برد.
 
البته، تمرین تعلیق همچنین شما را قادر می‌سازد تا مجموعه‌ای از فعالیت‌های قدرتی جداسازی هسته را نیز انجام دهید، و اینها از آنجایی که هسته اصلی شما در درجه اول هدف قرار می‌گیرد، موثرتر خواهند بود. اینها عبارتند از کرانچ، کرانچ اریب، پلانک، فشار اتمی، بالا بردن دو پا و موارد دیگر!
 

مزایا و فواید انجام تی آر ایکس

بعد از ورزش تی آر ایکس  چه بخوریم ؟

بدون شک خیلی از ما با این سؤال مواجه شدیم که قبل و بعد از ورزش تی آر ایکس چه بخوریم؟ حالا می‌خواهد هدف از این ورزش کاهش وزن باشد و یا عضله سازی. پس این‌طور شروع می‌کنیم که بدن ما به ۳ ماده غذایی اصلی نیاز دارد: کربوهیدرات‌ها، پروتئین، چربی‌های سالم و البته مایعات. فعالیت عضلات ما متکی بر غذاهای کربوهیدراتی مثل نان، غلات، حبوبات، ماکارونی، برنج، میوه‌ها و سبزی‌ها است. چراکه سوخت‌وساز کربوهیدرات‌ها در بدن سریع است و به‌سرعت انرژی موردنیاز عضلات برای ورزش را تهیه می‌کنند. پروتئین هم که دیگر جزء بسیار مهم رژیم غذایی است که در ساخت توده عضلانی و همچنین سلول‌های خونی که مواد غذایی و اکسیژن را به عضلات حمل می‌کنند، نقش بسیار مهمی دارد. مایعات هم که جزء جدانشدنی رژیم غذایی هستند.

تغذیه بعد از تی آر ایکس

بعد از تمام شدن ورزش تی آر ایکس زمان سوخت‌گیری است؛ اما نه اینکه در یخچال را بازکرده و به بهانه اینکه ورزش سختی کرده‌اید هرچه هست را بخورید! بعد از ورزش بخصوص تی آر ایکس برای لاغری بازهم مایعات بنوشید؛ اما در اینجا مایعاتی که دارای کربوهیدرات‌های ساده هم باشند. مثل آب‌پرتقال و آب‌میوه‌های دیگر؛ یعنی مایعاتی که علاوه بر آب حاوی کربوهیدرات‌ها و الکترولیت‌هایی مانند سدیم و پتاسیم هم باشند.

شما با ورزش کردن مقدار زیادی کربوهیدرات سوزانده‌اید؛ یعنی همان سوخت اصلی عضلات؛ اما باید بدانید ۲۰ تا ۶۰ دقیقه بعد از ورزش بهترین و مهم‌ترین زمان برای سوخت‌گیری کربوهیدراتی استِ چون در این زمان عضلات با سرعت زیادی کربوهیدرات‌های خرده شده را جذب می‌کنند و بلافاصله عضله سازی انجام می‌شود.

هرچه سوخت بدن را سریع‌تر تجدید کنید، احساس بهتری خواهید داشت. پژوهش‌ها نشان داده است که اگر تا دو ساعت پس از ورزش کردن چیزی نخورید، توانایی بدن برای تجدید منابع عضلات، در مقایسه با تغذیه بلافاصله پس از ورزش کردن حدود ۵۰٪ کاهش می‌یابد. خوردن غذاهای پروتئینی هم به ترمیم بهتر عضلات و عضله سازی کمک خواهد کرد؛ اما ازآنجایی‌که مهم‌ترین نقش در عضله سازی بعد از ورزش را کربوهیدرات‌ها دارند، پس بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که حاوی هم پروتئین باشند و هم کربوهیدرات؛ مانند نان و غلات کامل، سیب‌زمینی پخته، ساندویچ کره بادام‌زمینی و...

تغذیه بعد از تی آر ایکس

قبل از ورزش تی آر ایکس  چه بخوریم ؟

 

تغذیه قبل از تی آر ایکس

وعده غذایی مصرفی قبل از ورزش تی آر ایکس برای لاغری را باید حداقل ۲ ساعت قبل از شروع  مصرف کنید. همچنین از کربوهیدرات‌های پیچیده مثل نان و غلات، ماست کم‌چرب و بدون چربی، ماکارونی کم‌چرب، برنج سفید، میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنید.

سعی کنید غذای شما دارای چربی‌های اشباع‌شده و همچنین میزان پروتئین زیادی نباشد. چراکه این نوع مواد غذایی هضم و جذب آهسته‌ای داشته و سهم بیشتری از گردش خون و انرژی بدن را صرف فعالیت‌های گوارشی می‌کنند، پس انرژی و گردش خون عضلانی کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین ۳۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از شروع تمرین ورزشی یک‌تکه میوه مثل سیب یا موز مصرف کنید. مصرف مایعات هم که جای خود دارد. فراموش نکنید نوشیدن آب بهتر است ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از شروع تمرین باشد.

پس به‌طورکلی بهترین غذا قبل از شروع ورزش و فعالیت بدنی باید دارای این مشخصات باشد:

کم‌چرب، دارای کربوهیدرات و پروتئین متوسط، کم فیبر، دارای مایعات بوده و همچنین هضم و جذب غذا برای فرد راحت و قابل‌تحمل باشد.

تغذیه قبل از تی آر ایکس

رژیم غذایی در کنار انجام ورزش تی آر ایکس برای لاغری

برای استفاده از یک رژیم غذایی اصولی که چربی‌سوزی را در شما افزایش دهد و نه‌تنها عادات غذایی شما را بهبود ببخشد، بلکه به شما کمک کند در سلامت کامل و سریع‌تر به وزن دلخواه خود برسید؛ می‌توانید از سایت غفاری دایت، استفاده کنید. بهاره غفاری، مشاور تغذیه مجرب، به شما کمک می‌کند تا این مسیر را راحت‌تر طی کنید و به شما راهنمایی‌های لازم را می‌کند. پس با کلیک بر روی پکیج لاغری، پکیج مناسب خود را انتخاب نمایید.

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
2 از 5 (26 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه