تأثیر ادویه بر لاغری چیست + بهترین ادویه برای لاغری

آیا می‌دانستید طب سنتی راهکارهایی دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید به راحتی فرآیند چربی سوزی و کاهش وزن سریع خود را سرعت ببخشید. راهکاری که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم در ادویه جات نهفته است. شما می‌توانید به کمک ادویه‌ها نوعی چربی سوز طبیعی داشته باشید که به شما کمک کند، فرآیند چربی سوزی خود را افزایش دهید. در این مطلب از غفاری دایت به شما نحوه مصرف شیر و زردچوبه برای لاغری را می‌گوییم و می‌گوییم چگونه قرص لاغری خانگی با ادویه بسازید؛ پس تا پایان این مطب با ما همراه باشید.

تأثیر ادویه بر لاغری چیست + بهترین ادویه برای لاغری
بی‌شک شما که اکنون در حال خواندن این مطلب هستند، شنیده‌اید و یا می‌دانید که ادویه برای لاغری مفید است. همان طور که می‌دانید در دنیا ادویه‌های مختلفی وجود دارد که از آن‌ها در تهیه غذا‌ها و سایر خوراکی‌ها استفاده می‌شود. اما اینکه بهترین ادویه برای لاغری کدام است و یا برخی از آن‌ها چگونه باید با یکدیگر و یا سایر مواد غذایی ترکیب شوند که اثرگذاری بهتری داشته باشند، موضوعی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. بنابراین چنانچه مایلید در کنار ورزش، خوردن غذا‌های سالم و یا داشتن یک رژیم غذایی استاندارد و صحیح، زودتر به هدف خود یعنی لاغری و کاهش وزن دست پیدا کنید تا انتهای این مطلب را بخوانید.
 
 انواع ادویه های چربی سوز طبیعی

چطور می‌ توان از ادویه برای لاغری استفاده کرد؟ 

می‌دانید که برای دنبال کردن یک رژیم غذایی جهت لاغری و چربی سوزی، لازم است خوردن بسیاری از مواد غذایی، غذا‌ها و نوشیدنی‌ها و ... را فراموش کنید. به عنوان مثال وقتی برای گرفتن برنامه رژیمی مناسب، به متخصص مراجعه می‌کنید به شما گفته می‌شود که برنج، نان سفید، انواع سس‌ها، شیرینی‌ها و همچنین نوشابه‌ها و شربت‌های صنعتی و ... را کم کرده و یا از برنامه غذایی خود حذف نمایید تا به نتیجه دلخواه برسید. اما شما هم با ما موافقید که خوردن غذا‌های بی‌نمکی که بدون هیچ نوع طعم‌دهنده‌ای تهیه شده‌اند، بخصوص که اگر بدون روغن هم باشند تا چه اندازه سخت است. ما برای این موضوع راه حلی داریم و ان هم استفاده از ادویه‌های لاغر‌کننده در غذا‌های رژیمی است. به این ترتیب نه تنها طعم غذایی که می‌خورید بهتر خواهد شد، بلکه با ترکیب ادویه برای لاغری می‌توانید زودتر به هدف مورد نظر خود یعنی همان کاهش وزن و چربی سوزی برسید. 
 
لازم است بدانید که برخی از ادویه‌ها تأثیر مستقیم و مثبتی بر سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن دارند. اما این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که در استفاده از ادویه برای لاغری نباید افراط کرد، زیرا استفاده بیش از حد از آن‌ها می‌تواند مشکلات دیگری را برای سایر نقاط بدن به وجود آورد. به عنوان مثال هنگامی که شما از فلفل بیش از اندازه استفاده می‌کنید، موجب تحریک‌پذیری و به وجود آمدن اختلالات عصبی در شما خواهد شد. یا اینکه ممکن است بدنتان نسبت به مصرف بیش از حد آن‌ها واکنش‌های آلرژیک نشان دهد. بنابراین بهتر است هنگام مصرف ادویه برای لاغری به این نکات توجه داشته باشید. 

بررسی خواص ادویه برای لاغری

هند یکی از کشور‌هایی است که از ادویه‌های مختلفی برخوردار است و بیشتر ادویه‌هایی که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد از این کشور دریافت می‌شود. مصرف ادویه در هند به صورتی است که به عنوان مثال آن‌ها نه تنها در غذا‌ها بلکه در چای و نوشیدنی‌ها، تنقلات و شیرینی‌ها و ... نیز از ادویه‌ها استفاده می‌کنند. به همین جهت محققان هندی در این مورد تحقیقاتی انجام داده‌اند که روشن می‌کند ادویه‌ها به علت برخورداری از قدرت چربی سوزی بالا می‌توانند سهم زیادی در لاغری داشته و به بالا رفتن سرعت سوخت و ساز بدن کمک نمایند. مضاف بر این هنگامی که از ترکیب ادویه برای لاغری در غذا‌های خود استفاده می‌کنید، ادویه‌ها به شما احساس سیری بخشیده و کمک می‌کنند تا شما دیگر به خوردن غذای بیشتر نیاز نداشته باشید. مضاف بر اینکه سبب می‌شوند طعم غذایی که می‌خورید نیز بسیار عالی و دلچسب شود. ممکن است این سؤال برای شما پیش آمده باشد که از میان ادویه‌های موجود کدام ادویه چربی سوز است؟ در ادامه ما چند نوع از این ادویه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. 
 
معجون لاغری سریع شکم

بهترین ادویه برای لاغری کدام است؟ 

اکنون که مطمئن شدید برخی از ادویه‌ها تأثیر غیر قابل انکاری بر لاغری دارند، ممکن است مایل باشید بدانید کدامیک از آن‌ها نسبت به بقیه بهتر است؟ و یا روش استفاده از آن‌ها برای لاغری چگونه است؟ ما در ادامه به معرفی برخی از این ادویه‌ها که همیشه در دسترس‌تان قرار دارد و می‌توانید به راحتی از آن‌ها جهت لاغری و چربی سوزی استفاده نمایید، خواهیم پرداخت. 
بهترین ادویه برای لاغری کدام است؟
 
  • دارچین
یکی از ادویه‌هایی که در سرتاسر دنیا بخصوص کشور‌های آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارچین است. ویژگی مهم دارچین این است که می‌تواند به سوخت و ساز و متبولیسم بدن سرعت بیشتری ببخشد. همچنین دارچین سبب می‌شود تا میزان قند خون کاهش یابد. به این ترتیب می‌تواند درمان خوبی برای افرادی که به دیابت نوع دو مبتلا هستند، به شمار آید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این ادویه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. 
 
  • سماق
سماق یک گیاه دارویی است که در بسیاری از غذاهای خاورمیانه و ایرانی استفاده می‌شود. خواص سماق شامل موارد زیر است:
 
  1. دارای خواص ضد التهابی
  2. بهبود عملکرد گوارشی و خواص ضداسیدی دارد و می‌تواند به کاهش سوء هاضمه و نفخ کمک کند
  3. خواص ضد اکسیدانی دارد و می‌تواند به حفظ سلامتی قلب و عروق و جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت و سرطان کمک کند
  4. خواص ضد التهابی و مسکنی دارد و می‌تواند به تسکین درد های عضلانی و مفصلی کمک کند
  5. خواص ضد اضطراب و آرامبخشی دارد و می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند
تهیه شیر زردچوبه برای لاغری
  • فلفل 
فلفل یکی از ادویه‌های پر استفاده در تمامی کشورهاست که البته انواع گوناگونی دارد. کپسایسین، ماده‌ای است که در فلفل وجود دارد و سبب تندی و حرارت فلفل می‌شود. در واقع همین ماده است که سبب می‌شود چربی سوزی و سوخت و ساز بدن افزایش یافته و از انباشته شدن چربی‌ها و چاقی بدن جلوگیری شود. در واقع حرارت دهی و یا گرمایی که این ماده تولید می‌کند باعث می‌شود چربی‌ها گرم شده و به اصطلاح آب شوند. بنابراین چنانچه مایلید از قوی‌ترین ادویه چربی سوز بدن استفاده کنید، فلفل یکی از مهمترین و اثرگذارترین آن‌ها به شمار می‌آید. به طوری که متخصصان تغذیه از آن به عنوان ادویه چربی سوز دور شکم یاد می‌کنند. 
 
  • زردچوبه
اگر به دنبال بهترین ادویه برای لاغری هستید، زردچوبه یک ادویه چربی سوز قوی به شمار می‌آید که می‌توانید با استفاده از آن به کاهش چربی‌های بدن بخصوص چربی‌های دور شکم کمک کنید. همان طور که می‌دانید زردچوبه، ادویه‌ای زرد رنگ است که از ریشه گیاه بدست می‌آید و بیشتر مردمان کشور‌های آسیایی از این ادویه در غذا‌های خود استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های مهم ادویه این است که دارای کورکومین می‌باشد. تحقیقاتی درباره تأثیر زردچوبه در لاغری انجام شده است، اما اینکه این ادویه برای لاغری مناسب است یا خیر، نمی‌توان درباره آن نظری قطعی داد. اما نکته مهم این است که زردچوبه می‌تواند مانع از رشد مجدد چربی‌ها شود. به این ترتیب هنگامی که شما وزن خود را کم می‌کنید مصرف زردچوبه به عنوان یک ادویه چربی سوز قوی، کمک می‌کند تا شما دوباره به وزن پیشین خود بازنگردید. ما در ادامه این مطلب طرز تهیه شیر و زردچوبه برای لاغری را اموزش داده و به بررسی خواص و مضرات شیر و زردچوبه برای لاغری اشاره خواهیم کرد.

تهیه شیر زردچوبه برای لاغری

همان طور که از نام این ترکیب ادویه برای لاغری مشخص است، با درست کردن و نوشیدن ان می‌توانید تا حد زیادی به از بین رفتن چربی غذا‌هایی که می‌خورید کمک کنید. این ترکیب را با استفاده از زردچوبه و شیر می‌توان تهیه کرد. هندی‌ها اغلب از این نوشیدنی استفاده می‌کنند. ممکن است هنگام استفاده طعم تلخی را احساس کنید، اما برای اینکه طعم آن را متناسب با ذائقه خود تغییر دهید و بر خواص مؤثر آن بیفزایید، می‌توانید از پودر هل، زنجبیل یا پودر میخک نیز برای طعم دهی به آن استفاده کنید.
شیر و زردچوبه برای لاغری

طرز تهیه شیر و زردچوبه برای لاغری

پیش از آن که به چگونگی تهیه شیر و زردچوبه برای لاغری بپردازیم، لازم است به این موضوع اشاره کنیم که از این ترکیب علاوه بر لاغری می‌توان جهت بهبود سایر بیماری‌ها نیز استفاده کرد به عنوان مثال شیر زردچوبه کمک می‌کند تا چنانچه دچار درد و التهاب هستید، میزان درد کاهش یابد. همچنین از شیر و زردچوبه می‌توان برای بهبود سلامت کبد و خونریزی‌های داخلی استفاده کرد. برای تهیه شیر و زردچوبه برای لاغری لازم است شیر را بجوشانید و پس از آن در حدود 1 تا 3 قاشق چایخوری پودر زردچوبه به آن افزوده و ظرف حاوی این ترکیب را روی حرارت ملایم هم بزنید. برای اینکه تأثیر این معجون افزایش یابد می‌توانید مقداری دارچین یا فلفل سیاه نیز به ترکیب شیر زردچوبه بیفزایید. برای شیرین‌تر شدن ترکیب فوق نیز می‌توانید مقداری عسل با آن مخلوط کنید. 
 
هترین زمان مصرف شیر و زردچوبه برای لاغری شب‌ها است. اگر هر شب مقداری از ترکیب شیر زردچوبه برای لاغری بنوشید، به مرور چربی‌های دور شکم شما کم خواهد شد. البته همان طور که می‌دانید خوردن ادویه و یا داشتن رژیم غذایی به تنهایی برای لاغر شدن کافی نیست و بهتر است در کنار آن ورزش را نیز در برنامه روزانه خود بگنجانید. 

خواص شیر و زردچوبه برای لاغری

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، زردچوبه دارای کورکومین می‌باشد که کمک می‌کند تا از التهاب روده‌ها کاسته شده و غذا به آسانی هضم شود. همچنین زردچوبه به مانند آنتی بیوتیک عمل کرده و می‌تواند دستگاه گوارش را ضدعفونی نماید. از دیگر خواص شیر و زردچوبه برای لاغری می‌توان به رفع سوء هاضمه اشاره کرد. به این ترتیب چنانچه در زمان رغایت رزیم‌های لاغری دچار این مشکل شوید، شیر زردچوبه می‌تواند مشکل به وجود آمده را درمان نماید. همچنین شیر زردچوبه با تسکین گرفتگی و از بین بردن نفخ به دفع مواد زائد بدن کمک کرده و سبب بهبود متابولیسم بدن خواهد شد. به این ترتیب نقش مؤثری در کاهش وزن خواهد داشت. 
 
به عنوان مثال طی تحقیقاتی که در خصوص چربی زدایی زردچوبه انجام شده، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف 800 میلی گرم کورکومین و 8 میلی گرم پیپرین سبب شده تا وزن بدن به طور چشمگیری کاهش یابد. لازم به ذکر است پیپرین در فلفل موجود است. به همین دلیل بهتر است هنگام تهیه ترکیب شیر زردچوبه مقداری فلفل سیاه نیز به آن اضافه کنید.پیشنهاد می شود مقاله لاغری سریع را مطالعه کنید.
 
آیا ترکیب شیر و زردچوبه برای لاغری مضراتی هم دارد؟ 
 
همان طور که پیشتر اشاره کردیم از تأثیر شیر و زردچوبه برای لاغری نمی‌توان غافل شد، اما هر چیزی که مزایایی دارد، ممکن است مصرف بیش از اندازه آن مضراتی هم در پی داشته باشد. در ادامه به بررسی مضرات شیر و زردچوبه برای لاغری خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است تاکنون خطری درباره کورکومین موجود در زردچوبه ذکر نشده، اما بهتر است روزانه حداکثر 5 گرم کورکومین مصرف شود تا خطری برای سلامتی به وجود نیاید. نکته دیگری که در مورد مصرف بیش از اندازه زردچوبه ممکن است پیش بیاید بروز واکنش‌های آلرژیک مانند تهوع، استفراغ، درد معده، یبوست، بثورات پوستی یا اسهال است. بنابراین بهتر است در مورد خوردن زردچوبه یا شیر زردچوبه برای لاغری جانب احتیاط را نگهدارید.

برخی از افراد همواره به دنبال راه‌های سریع برای لاغری شکم هستند برای همین از انواع معجون لاغری سریع شکم ویا ورزش‌های لاغری شکم و داشتن شکم تخت استقبال می‌کنند. شاید ادویه‌هایی که گفته شد ویا نوشیدنی شیر و زردچوبه برای لاغری تاثیر داشته باشند و فرآیند لاغری شما را افزایش دهند؛ اما نمی‌توان آن‌ها را معجون لاغری سریع شکم دانست. در حقیقت هیچ معجونی وجود ندارد و تنها راهکار لاغر شدن، استفاده از غذای رژیمی صحیح و همچنین تحرک کافی است.

در رژیم‌های بهاره غفاری شما می‌توانید یک رژیم لاغری مناسب با ویژگی‌های شخصی خودتان دریافت کنید و پیشنهادهایی برای افزایش تحرک داشته باشید که به شما کمک می‌کنند با تغییر سبک زندگی نه‌تنها از چاقی رهایی یابید؛ بلکه سلامت خود را ارتقا دهید و کاهش وزن خود را تا مدت‌های طولانی نگه‌دارید. برای آشنایی بیشتر با بهاره غفاری بر روی غفاری دایت کلیک نمایید و برای دریافت رژیم لاغری خود، بر روی رژیم اختصاصی کلیک کنید.

 
 
 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (7 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه