مراحل پخت خورشت فسنجان با گوشت قلقلی

خورشت فسنجون با گوشت قلقلی به روش پخت مجلسی یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است. که به دلیل دارا بودن طعمی فوق‌العاده و همچنین مزایای درمانی بسیار، مورد توجه قرار گرفته است. تهیه این غذای فوق‌العاده به خصوص برای افرادی که به آشپزی و پخت غذاهای اصیل ایرانی اهمیت می‌دهند، مهم است. برای یادگیری طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی کافی است با ما همراه باشید.‌ مراحل پخت خورشت فسنجان با گوشت قلقلی

مواد لازم برای تهیه خورشت فسنجون با گوشت قلقلی

فسنجان یکی از غذاهای محبوب و مجلسی ایرانیان است که از دسته غذاهای دارای طبع گرم است و خواص زیادی برای سلامتی دارد. برای اینکه بتوانید فسنجون خوش طعم تهیه کنید، ضروری است تا مواد اولیه لازم را آماده کنید. مواد لازم بسته به تعداد نفراتی که می‌خواهید برای آن‌ها فسنجون بپزید، متفاوت است. به طور کلی می‌توان گفت مواد غذایی لازم برای ۴ نفر به شرح زیر است.

زردچوبه و روغن

به مقدار لازم

پیاز

1 عدد

گردوی چرخ کرده

400 گرم

گوشت چرخ کرده

300 گرم

رب انار و روغن

1 تا 2 فنجان

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

شکر

در صورت تمایل

رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه فسنجون با گوشت

مطلب پیشنهادی: روش پخت فسنجان با گوشت مرغ

مراحل تهیه خورش فسنجان با گوشت قلقلی

در ادامه طی چندین مرحله به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید در منزل فسنجون را به شیوه رستورانی آماده میل کردن کنید.

۱- آماده‌سازی گوشت قلقلی

برای آماده کردن گوشت قلقلی کافی است مقداری گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری پیاز رنده شده و نمک و فلفل درون یک ظرف تمیز بریزیم و کمی ورز دهیم. پس از ترکیب شدن مواد اولیه با یک پلاستیک سلفون گوشت و ترکیبات آن را به مدت 30 دقیقه پوشانده و در یخچال می‌گذاریم.

۲- تفت دادن گردو

مقداری روغن درون یک قابلمه می‌ریزیم و گردو را اضافه می‌کنیم. چندین دقیقه باید گردو تفت داده شود تا تغییر رنگ یابد. هنگامی که رنگ گردو تیره شد، می‌توانیم 2 لیوان آب سرد اضافه کنیم.

۳- پخت و پز گردو

همچنان که گردو بر روی حرارت در حال پختن است، مقداری رب انار، رب گوجه فرنگی و روغن اضافه می‌کنیم.

۴- قلقلی کردن گوشت

در ادامه گوشت چرخی را از یخچال خارج می‌کنیم و سلفون را کنار می‌‌زنیم. حالا نوبت قلقلی کردن گوشت‌ها است. بهتر است اندازه قلقلی‌‌های شما به اندازه یک گردوی متوسط باشد.

۵- سرخ کردن قلقلی‌ها

یک ماهیتابه یا قابلمه جدا بر روی حرارت می‌گذاریم. کمی روغن می‌ریزیم و پس از داغ شدن روغن قلقلی‌ها را اضافه می‌کنیم تا سرخ شوند. پس از سرخ کردن قلقلی‌ها، آن‌ها را به قابلمه غذا اضافه می‌کنیم.

۶- تکمیل پخت و تزیین خورشت

در آخرین مرحله از طرز تهیه خورشت فسنجان با گوشت قلقلی، اجازه می‌دهیم تا به مدت 30 دقیقه خورشت بر روی حرارت باقی بماند. سپس طعم خورشت را بررسی می‌کنیم تا در صورت نیاز ادویه‌های لازم را اضافه کنیم.

در نهایت نیز خورشت را تزیین کرده و با برنج نوش جان می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی: روش پخت مرغ ترش محلی

ترفندهای خوشمزه‌تر شدن فسنجون با گوشت

ترفندهای خوشمزه‌تر شدن فسنجون با گوشت چرخ کرده

  • از زعفران دم‌کرده، دارچین، زنجبیل، هل و پودر قند برای طعم و عطر بهتر فسنجون استفاده کنید. مقدار ادویه‌جات را متناسب با ذائقه خودتان تنظیم کنید.
  • می‌توانید از کمی مربای آلبالو یا تمشک برای طعم ترش و ملس فسنجون استفاده کنید.
  • از رب انار ملس و باکیفیت استفاده کنید. همچنین رب انار را در اواخر پخت اضافه کنید تا طعم ترش آن غالب نشود. توصیه می‌شود از ترکیب رب انار ترش و ملس استفاده کنید تا طعم غذای شما فوق‌العاده شود.
  • برای ترد شدن گوشت قلقلی می‌توانید کمی آرد سوخاری به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در رابطه با طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی صحبت کردیم و گفتیم چگونه می‌توان این غذای خوشمزه و خوش طعم را آماده کرد. پخت فسنجون با گوشت یا مرغ کاملا سلیقه ای است و در هر دو حالت این غذا یکی از خوراک های خوشمزه و پر طرفدار مناسب پذیرایی از مهمانی ها و جشن ها می باشد. اگر اضافه وزن دارید و می‌خواهید لاغر شوید، بسیار مهم است که از زیاده‌روی در مصرف این غذای پرکالری خودداری کنید. همچنین می‌توانید از متخصصان ما در غفاری دایت کمک بگیرید تا به کنترل وزن شما کمک شود. برای این منظور می توانید از لینک رژیم من وارد شوید و از مشاوره های تخصصی سرکار خانم سید بهاره غفاری بهره مند گردید. 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
2 از 5 (7 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه