روش تهیه ذرت مکزیکی حرفه ای در خانه همراه با قارچ و پنیر

ذرت مکزیکی یک میان وعده یا پیش غذای خوشمزه و مغذی و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است که منبع غنی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌های سالم محسوب می‌شود. این غذای مکزیکی همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند. روش تهیه ذرت مکزیکی حرفه ای در خانه همراه با قارچ و پنیر

طعم خوش و مزایای درمانی این غذا باعث شده است تا افراد بسیاری در سراسر ایران و جهان تصمیم بگیرند در منزل این غذا را تهیه و نوش جان کنند. اگر شما نیز به این امر علاقه‌مند هستید، مطالعه این مقاله از مجله غفاری دایت می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد. ذرت یکی از غلات محبوب و خوش طعم در جهان است که افراد زیادی طعم آن را می پسندند. از طرفی ذرت دارای ارزش غذایی بالایی نیز می باشد. به همین دلیل مصرف آن برای کودکان در حال رشد نیز توصیه می شود. 

مطلب پیشنهادی: مهم ترین خواص ذرت

پخت ذرت مکزیکی در خانه

مواد لازم برای تهیه ذرت مکزیکی در منزل 

ذرت خام ۵۰۰ گرم
قارچ ۲۵۰ گرم
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
کره ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری
آویشن ۱ قاشق چای خوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
نمک به میزان دلخواه
فلفل سیاه و قرمز به میزان دلخواه

مراحل آماده سازی ذرت مکزیکی به روش خیابانی

برای تهیه ذرت مکزیکی در خانه ضروری است که مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی

مرحله اول

در اولین مرحله لازم است تا قارچ‌ها را پس از شست‌و‌شو و خشک شدن به صورت حلقه‌ای خورد کنید؛ سپس درون یک قابلمه بریزید و مقداری آب اضافه کنید. در آخر نیز ظرف را بر روی حرارت قرار دهید تا قارچ‌ها بخارپز شوند.

مرحله دوم

جهت تهیه ذرت مکزیکی می‌توانید هم از بلال و هم از کنسرو ذرت استفاده کنید. اگر می‌خواهید از بلال استفاده کنید نیاز است تا ابتلا بلال را دون کرده و با آب و نمک بگذارید بخارپز شود. اما چنانچه صرفه‌جویی در زمان برای شما بسیار مهم است یک کنسرو ذرت تهیه کرده و آبکشی کنید. برخی از دوستان از ذرت یخ‌زده یا فریز شده استفاده می‌کنند. این افراد باید نیم ساعت قبل از تهیه ذرت مکزیکی، مواد لازم را از فریزر خارج کنند تا یخ‌‌شان آب شود. سپس ذرت‌های موجود در آب کشی کنند و وارد مرحله بعد شوند.

مرحله سوم

در سومین مرحله نیاز است تا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و پس از اضافه کردن مقداری کره بر روی حرارت قرار دهید. توجه داشته باشید که به جای کره از روغن زیتون و روغن مایع معمولی نیز می‌توانید استفاده کنید.

مرحله چهارم

کمی صبر کنید تا کره کاملا ذوب شود و سپس ابتدا ذرت و در نهایت قارچ‌ها را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید. این کار را به قدری ادامه دهید که قارچ‌ها و‌ ذرت‌ها کاملا ذوب شوند.

مرحله پنجم

در پنجمین مرحله از تهیه ذرت مکزیکی در خانه لازم است تا مقداری سس مایونز به ترکیب ذرت و قارچ اضافه کنید. پس از مخلوط کردن سس مایونز با ذرت مکزیکی و قارچ، نمک، فلفل، آبلیمو و آویشن را اضافه کنید. در نهایت نیز حرارت را کم کرده تا ترکیبات به خوبی بخارپز شوند.

ذرت مکزیکی بازاری

مرحله آخر

در آخرین مرحله نیاز است تا پنیر پیتزا را اضافه کنید و پس از مخلوط کردن مواد با یکدیگر قابلمه را از روی حرارت بردارید. توجه داشته باشید که در این مرحله ضروری است درب قابلمه را قرار دهید تا پنیر پیتزا آب شود. به شما تبریک می‌گوییم طی چند مرحله ساده توانستید ذرت مکزیکی دلخواه خود را در منزل تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی: غلات کامل کدامند‌ ؟

۴ نکته مهم برای پخت ذرت مکزیکی حرفه ای رستورانی

طرز تهیه ذرت مکزیکی رستورانی حرفه ای

۱- روش تهیه ذرت مکزیکی رژیمی

اگر قصد دارید ذرت مکزیکی رژیمی تهیه کنید، بهتر است به جای روغن مایع و کره از روغن زیتون استفاده نمایید. چرا که روغن زیتون نسبت به کره و روغن مایع کالری کمتری دارد و رژیم غذایی شما را به هم نمی‌زند. سس مایونز و پنیر پیتزا نیز کالری بالایی دارند بنابراین باید کامل حذف شوند یا از محصولات کم چرب استفاده شود.

۲- طعم رستورانی خوشمزه

اگر دوست دارید ذرت مکزیکی شما خوشمزه‌تر شود، می‌تواند در همان مراحل ابتدایی کالباس را نیز همراه قارچ به باقی مواد اضافه کنید. اغلب دکه ها و فروشگاه هایی که ذرت مکزیکی ارائه می کنند برای خوشمزه تر شدن آن از چند قطعه ژامپون بر روی آن نیز استفاده می کنند. شما نیز می توانید به دلخواه خود مقداری کالباس با طعم مورد نظر خود به آن اضافه کنید. 

۳- ذرت مکزیکی سنتی اصیل

اگر دوست دارید ذرت مکزیکی را مانند خود مکزیکی‌ها تهیه کنید، می‌توانید از ادویه‌هایی مانند پودر پیاز، آویشن و فلفل سیاه استفاده کنید. اغلب ذرت مکزیکی های بازاری و خیابانی به این طریق پخته می شوند. 

۴- پخت ذرت مکزیکی با بلال خام

چنانچه ذرت خام در اختیار دارید، می‌توانید ذرت را دون کرده و به مدت ۱۵ دقیقه همراه با آب و نمک درون قابلمه بجوشانید. سپس آبکشی کرده و به ترکیبات دیگر ذرت مکزیکی اضافه کنید.

ذرت مکزیکی خیابانی

نتیجه‌گیری

در این مطلب در رابطه با طرز تهیه ذرت مکزیکی صبحت کردیم و اطلاعات مفیدی را ارائه دادیم. اگر از بیماری خاصی رنج می‌برید یا به دلیل اضافه وزن نمی‌دانید از این میان وعده خوشمزه استفاده کنید یا نه، بهتر است با متخصصان تغذیه غفاری دایت تماس بگیرید تا بهترین برنامه تغذیه‌ای برای شما در نظر گرفته شود. همچنین از طریق بخش رژیم من در وبسایت این مجموعه می توانید رژیم درمانی مختص به خود را دریافت نمائید. 

مطلب پیشنهادی: رژیم بدون گلوتن


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (7 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه