رژیم غذایی دیابت در دوران بارداری

رژیم غذایی بیماران دارای دیابت در دوران بارداری اهمیت دارد. مصرف مقدار مناسب کربوهیدرات و انتخاب غذاهای سالم در رژیم غذایی دیابت در دوران بارداری مهم است. رژیم غذایی مناسب و کنترل قند خون در دوران بارداری برای سلامتی مادر و کودک اهمیتی فراوانی دارد. تغذیه مناسب به لاغری و تناسب اندام افراد دارای رژیم غذایی دیابت در دوران بارداری کمک شایان می کند. رژیم غذایی دیابت در دوران بارداری

 

رژیم غذایی دیابت در بارداری

کنترل قند خون در دوران بارداری برای سلامتی شما و کودک مهم است. نکات زیر به شما کمک می کند تا سطح قند خون خود را در دوران بارداری کنترل کنید. کربوهیدرات موجود در غذا هنگام هضم به قند تبدیل می شود (گلوکز نیز نامیده می شود). گلوکز برای شما و کودک مهم است اما مقدار زیاد گلوکز در خون می تواند منجر به مشکل شود. مصرف مقدار مناسب کربوهیدرات و انتخاب غذاهای سالم مهم است. کربوهیدرات ها در نشاسته، میوه ها، سبزیجات، شیر و ماست یافت می شوند، بنابراین این بخشهای غذایی باید اندازه گیری شوند. از مصرف شیرینی و دسر خودداری کنید زیرا ممکن است منجر به افزایش سطح قند خون شود.

 

 

سه وعده غذایی اصلی و 2 یا 3 میان وعده در روز داشته باشید

خوردن زیاد در یک زمان باعث می شود که قند خون بیش از حد بالا برود. وعده های غذایی با حجم کم داشته باشید و میان وعده میل کنید. شما در دوران بارداری نیازهای غذایی خود را افزایش داده اید و کودک شما برای تأمین تغذیه متعادل روی شما حساب می کند.

وعده های غذایی حاوی مواد نشاسته ای را اندازه بگیرید

در هر وعده غذایی یک نشاسته داشته باشید. یک وعده مناسب حدود 1 فنجان برنج، دانه ها، رشته فرنگی یا سیب زمینی پخته شده یا 2 قطعه نان در هر وعده غذایی است.

 

 

هر بار یک لیوان شیر

شیر یک غذای سالم است و منبع مهمی از کلسیم است. از آنجا که مایع است، قند شیر به سرعت جذب می شود. داشتن بیش از حد شیر در یک زمان می تواند منجر به افزایش قند خون شود. بهتر است هر بار شیر را به یک فنجان محدود کنید.

هر بار یک قسمت کوچک میوه

میوه ها مقوی هستند، اما از آنجا که قندهای طبیعی دارند، هر بار فقط یک وعده بخورید. یک وعده میوه یک قطعه میوه کوچک ، یا نصف یک میوه بزرگ یا حدود 1 فنجان میوه مخلوط است. از میوه هایی که در شربت کنسرو شده اند خودداری کنید. آب میوه ننوشید.

فیبر بیشتری بخورید

نان سبوس دار، برنج قهوه ای، جو دوسر، جو، ارزن یا سایر غلات کامل را امتحان کنید. نخود خرد شده، عدس و هر نوع لوبیا (چیتی ، قرمز ، سیاه) را در آن قرار دهید. این غذاها سرشار از فیبر هستند و به پایین آمدن سطح قند خون در مقایسه با زمان مصرف دانه های تصفیه شده مانند نان سفید و برنج سفید کمک می کنند.

 

 

صبحانه

کنترل قند خون ممکن است صبح دشوار باشد زیرا در این زمان است که هورمون های بارداری بسیار قوی هستند. این هورمون ها حتی قبل از خوردن می توانند باعث افزایش سطح قند خون شما شوند. غلات، میوه ها و شیر خشک بهترین گزینه برای صبحانه نیستند زیرا بسیار زود هضم می شوند و می توانند باعث افزایش سریع سطح قند خون شوند. صبحانه غلات سبوس دار به همراه یک غذای پروتئینی معمولاً بهترین است.

 

از آب میوه و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید

برای تهیه یک لیوان آب میوه چند قطعه میوه لازم است. آب میوه سرشار از قند طبیعی است. از آنجا که مایع است، به سرعت سطح قند خون را افزایش می دهد. به همین دلیل از نوشابه های معمولی و نوشابه های شیرین پرهیز کنید. ممکن است از نوشیدنی های رژیمی استفاده کنید

 

شیرینی ها و دسرها را کاملاً محدود کنید

کیک ها، کلوچه ها، آب نبات ها و شیرینی ها سرشار از قند هستند و احتمالاً سطح قند خون را بیش از حد بالا می برند. این غذاها غالباً حاوی مقدار زیادی چربی هستند و تغذیه بسیار کمی دارند.

 

از قندها دور بمانید

به غذاهای خود هیچ قند، عسل یا شربت اضافه نکنید.

این شیرین کننده های مصنوعی در بارداری بی خطر هستند

  • آسپارتام
  • ساکرالوز ؛ زرق و برق
  • استویا تروویا ، پورویه

 

مراقب الکل های قندی در غذاهای بدون قند باشید

از الکل قند اغلب برای تهیه دسرها و شربت های بدون قند استفاده می شود. این محصولات می توانند دارای برچسب "بدون قند" باشند اما ممکن است همان مقدار کربوهیدرات نسخه های ساخته شده با شکر معمولی را داشته باشند. به برچسب های مواد غذایی نگاه کنید تا گرم کل کربوهیدرات را ببینید.

الکل های قندی ممکن است اثر ملین داشته باشند، یا باعث گاز و نفخ شوند. موارد زیر نمونه هایی از الکلهای قندی است: مانیتول ، مالتیتول ، سوربیتول ، زایلیتول ، ایزومالت و هیدرولیزات نشاسته هیدروژنه.

 

 

 

 

جمع بندی:

رعایت موارد زیر به کنترل سطح خون شما در دوران بارداری و سلامت خود و کودکتان کمک شایانی می کند:

  • مقدار زیادی میوه و سبزیجات کامل
  • مقادیر متوسطی از پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم
  • مقادیر متوسط ​​غلات کامل مانند نان ، غلات ، ماکارونی و برنج ، به علاوه سبزیجات نشاسته دار ، مانند ذرت و نخود فرنگی
  • کمتر غذایی که قند زیادی داشته باشد ، مانند نوشابه ، آب میوه و شیرینی
  • هر روز باید سه وعده غذایی کوچک تا متوسط ​​و یک یا چند میان وعده بخورید.
  • از وعده های غذایی و میان وعده صرف نظر نکنید.
  • مقدار و انواع غذا (کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین ها) را از روز به روز تقریباً یکسان نگه دارید. این می تواند به شما کمک کند قند خون خود را ثابت نگه دارید.

 

با کلیک بر روی رژیم لاغری آنلاین، همین حالا رژیم خود را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت کلیک نمایید.

 

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
2 از 5 (5 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه