5 روش لاغری با حبوبات + معرفی حبوبات لاغر‌ کننده

لاغری با حبوبات یکی از موضوعات بسیار مهمی است که این روز‌ها هم در تمامی سایت‌های اینترنتی آن را مشاهده می‌کنید و هم توسط پزشکان متخصص تغذیه به شما پیشنهاد می‌شود.برای آن که بتوانید با مصرف کردن حبوبات به بهترین نتیجه‌ها در زمینه لاغری دست پیدا کنید، لازم است اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. تمام فواید حبوبات در علم پزشکی ثابت شده و متخصصان با دلیل و مدرک اهمیت آن‌ها را برای همه گزارش می‌کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با روش‌های لاغری و کاهش وزن با حبوبات آشنا کنیم تا در صورت علاقه، شما نیز در تغذیه خود از آن‌ها استفاده کنید. 5 روش لاغری با حبوبات + معرفی حبوبات لاغر‌ کننده

دلایل مفید بودن حبوبات برای لاغری

لاغری با حبوبات به چند دلیل امکان‌پذیر است. این دلایل در واقع نشان می‌دهند که چرا حبوبات می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای شما در زمینه لاغر کردن و کاهش وزن به حساب بیاید. 
 
فیبر بالا
 
حبوبات و فیبر رابطه‌ای ناگسستنی با هم دارند. این موضوع باعث می‌شود تا با مصرف حبوبات، فیبر بالایی را نیز به بدن خودتان برسانید. مقدار فیبر دریافتی بدن شما می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. به طور مثال، باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که هرقدر فیبر بیشتری مصرف کنید، می‌توانید حجم معده خودتان را بیشتر پر کرده و جلوی پرخوری‌های اضافی را بگیرید. مسلماً زمانی که احساس سیری می‌کنید، دیگر نیازی به غذای اضافی نخواهید داشت و به خودی خود کاهش وزن را تجربه خواهید کرد. 
 
آزاد شدن تدریجی قند
 
حبوبات علاوه بر آن که درصد بالایی از فیبر را دارند، قند زیادی را نیز در آن‌ها می‌توانید پیدا کنید. یکی از مزیت‌هایی که حبوبات می‌توانند داشته باشند آن است که قند موجود در آن‌ها همچون قند‌های مصنوعی به یکباره در بدن آزاد نمی‌شود. این روند تدریجی آزاد شدن قند حبوبات سبب می‌شود تا بدن بتواند به مرور از این انرژی در دسترس استفاده کند و دچار احساس گرسنگی نشود. 
 
تأثیر بر رژیم غذایی کلی
 
به طور کلی غذا‌هایی که انتخاب می‌کنید تا در طول یک روز مصرف کنید، بر روی سیستم بدنی شما و وزنی که دارید، تأثیر می‌گذارند. همین مسأله سبب می‌شود تا شما دچار کاهش وزن و یا افزایش وزن شوید. زمانی که در طول روز حداقل یک بار از حبوبات استفاده می‌کنید، متوجه می‌شوید که تمایل شما برای انتخاب کردن انواع غذا‌هایی که همچون حبوبات دارای فیبر بالا و قند‌هایی با آزاد‌سازی تدریجی هستند، بیشتر شده است. به همین خاطر نیز گفته می‌شود که مصرف این نوع از غذا‌ها می‌تواند بسیار بهتر باشد. 
 
یک مکمل کامل
 
حبوبات می‌توانند منبع غنی از پروتئین‌ها، انواع ویتأمین‌ها، فیبر و مواد مورد نیاز سلول‌ها به صورت کامل باشند. این پکیج کامل در حقیقت می‌تواند سبب شود که نیاز شما برای مصرف بسیاری از مواد غذایی دیگر که امکان افزایش وزن شما را نیز در پی دارند، کاسته شود. 
 
عدم تولید انرژی
 
همان طور که گفته شد، حبوبات سرشار از ماده‌ای به نام فیبر هستند. فیبر‌ها می‌توانند کارایی‌های زیادی برای بدن داشته باشند، اما در عین حال نیز هیچ‌گونه انرژی تولید نمی‌کنند. شاید این موضوع به ظاهر کمی مشکل ساز باشد. با این وجود، زمانی که حجم معده شما پر شده است و هیچ‌گونه انرژی در بدن شما تولید نشده است، بدن نیاز به انرژی دارد. در چنین شرایطی به سراغ چربی‌ها و قند‌های ذخیره شده می‌رود. با این روند کم، کم و به صورت کاملاً تدریجی متوجه کاهش وزن خود خواهید شد. پیشنهاد می شود مقاله سماق برای لاغری را مطالعه کنید.
حبوبات برای لاغری

۵ روش لاغری با حبوبات چیست؟ 

حال که متوجه شدید حبوبات تا چه اندازه می‌توانند در لاغری و کاهش وزن شما مؤثر باشند، بهتر است روش‌هایی که پاسخگویی و اثربخشی آن‌ها را زیاد می‌کند نیز در نظر داشته باشید. این روش‌ها سبب می‌شوند طی مدت زمانی که از حبوبات استفاده می‌کنید، نتایج بهتری را بگیرید و مسلماً نیازی به مصرف چربی سوز‌ها و... نیز نداشته باشید. 
 
۴ وعده در هفته حبوبات بخورید
 
این روش برای کسانی که دچار نفخ معده هستند، می‌تواند بسیار جوابگو باشد. حبوبات را باید حتماً در آب خیس کنید و سپس بپزید، با این حال باز هم برخی از افراد نسبت به حبوبات حساسیت دارند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، صرفاً کافی است حجم غذای خودتان را کم کرده و ۴ وعده در طول هفته را به حبوبات اختصاص دهید. بهترین کار نیز آن است که حبوبات را در وعده ناهار مصرف کنید. 
 
تنوع در مصرف حبوبات
 
مورد بعدی در خصوص تنوع دادن به مصرف حبوبات است. نباید از یک نوع حبوبات هر روز هفته استفاده کنید. این کار اولاً سبب دل‌زدگی شما از ادامه رژیم غذایی‌تان می‌شود و در ثانی آن که سبب می‌شود تا مواد غذایی که وارد بدن خودتان می‌کنید، کامل نباشند. به طور مثال، عدس یک سری از ویتأمین‌ها و لوبیا یک سری دیگر از ویتأمین‌ها را دارد. به همین خاطر نیز باید حتماً این مسأله را در نظر داشته باشید که تنوع استفاده از حبوبات را رعایت کنید. 
 
مصرف هر روز حبوبات
 
یکی دیگر از روش‌ها آن است که روزی یک وعده خود را به مصرف حبوبات اختصاص دهید. این کار می‌تواند در طول روز شما را سیر نگه دارد و نیازی به مصرف غذای اضافی نداشته باشید. در این روش نیز بهترین کار آن است که حبوبات را در وعده ناهار مصرف کنید. 
 
عدم مصرف نمک و سیب زمینی
 
بسیاری از افراد زمانی که رژیم لاغری و کاهش وزن با حبوبات را شروع می‌کنند، معمولاً از نمک، روغن و مواد غذایی دیگری همچون سیب زمینی نیز در کنار حبوبات استفاده می‌کنند. این کار شاید باعث آن شود که حبوبات طعم بهتری پیدا کنند، اما در نهایت سبب می‌شود تا شما هیچ کاهش وزن و لاغری را تجربه نکنید. این موضوع نیز به این دلیل است که سیب زمینی، نمک و روغن می‌توانند انرژی بدن را به شکل بسیار خوبی تأمین کنند و بدن نیازی به استفاده از ذخایر چربی نخواهد داشت. 
 
شوک دادن به بدن
 
برخی از افراد ممکن است مدت زمان طولانی را از رژیم حبوبات استفاده کرده باشند. در چنین شرایطی امکان آن که روند کاهش وزن آن‌ها با مشکل روبرو شده باشد، بسیار زیاد خواهد بود. به همین خاطر نیز در این مواقع توصیه می‌کنیم تا از روش شوک دادن به بدن استفاده کنید. در روش شوک دادن لازم است تا روند همیشگی را به صورت ناگهانی تغییر دهید. به طور مثال، اگر هر روز از حبوبات استفاده می‌کردید، حالا بهتر است این روند را به یک روز در میان و یا حتی هفته‌ای دو روز تبدیل کنید. پیشنهاد می شود مقاله تاثیر تغذیه بر ریزش مو را مطالعه کنید.
حبوبات لاغر‌کننده

حبوبات لاغر‌ کننده

موضوع بعدی در خصوص لاغری با حبوبات مربوط به آن می‌شود که چه نوع حبوباتی می‌توانند لاغر‌کننده به حساب بیایند. شناخت این مدل از حبوبات سبب می‌شوند تا بهتر بتوانید رژیم غذایی خودتان را بچینید. 
 
نخود
 
اولین مورد از حبوبات لاغر‌کننده مربوط به نخود می‌شود. نخود مقدار فیبر بالایی دارد و آب زیادی را نیز جذب می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا احساس سیری زیادی به شما بدهد و دیگر نیازی به مصرف غذای بیشتر نداشته باشید. 
 
عدس
 
حبوبات بعدی عدس است که به شکل عدسی نیز پخته شده و مصرف می‌شود. فراموش نکنید که نباید از سیب زمینی در کنار آن استفاده کنید. مقدار پروتئین و همچنین کالری عدس بالا است. این ماده غذایی نه تنها احساس سیری زیادی به شما می‌دهد، بلکه در ماهیچه‌سازی شما نیز بسیار کمک‌کننده است. از سوی دیگر نیز به شما کمک می‌کند تا احساس گرسنگی را راحت‌تر تحمل کنید و روند چربی سوزی بهتری داشته باشید. 
 
لوبیا قرمز
 
لوبیا قرمز نیز همچون دیگر موارد دارای فیبر بالایی است. این ماده به دلیل پروتئین زیادی که دارد، می‌تواند جایگزین گوشت قرمز نیز شود. به همین خاطر شاید بتواند روند کاهش وزن افراد را به شکل بهتری نیز ایجاد کند. 
 
لوبیا سفید
 
لوبیا سفید نیز همچون لوبیا قرمز یکی از بهترین مواردی است که برای لاغری شما مؤثر واقع می‌شود. این نوع از لوبیا‌ها می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی باشند تا شما کالری بیشتری را بسوزانید. پیشنهاد می شود مقاله ویتامین های چربی سوز را مطالعه کنید.
کاهش وزن با حبوبات
کلام پایانی
 
در خصوص لاغری با حبوبات اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دادیم. این اطلاعات سبب می‌شوند تا با استفاده از آن‌ها بتوانید به راحتی و به درستی از حبوبات برای کم کردن وزن خود استفاده کنید. فراموش نکنید که هرقدر میزان استفاده شما از مواد غذایی سالم بیشتر باشد، مسلماً بهتر و بیشتر نیز می‌توانید سلامت جسم خود را تأمین کنید. در نظر داشته باشید که استفاده کردن از حبوبات صرفاً بخشی از مسیر لاغری است، اما اگر دوست دارید تا در مدت زمان کوتاهی لاغر شوید، بهتر است حتماً از برنامه‌های غذایی و ورزشی مناسبی برای خودتان بهره بگیرید. 
 
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
2 از 5 (13 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه