با خوشمزه ترین طرز تهیه نان قندی آشنا شوید!

نان قندی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع نان است که در شهرهای مختلف به صورت‌های مختلفی تهیه می شود. از معروف‌ترین انواع نان قندی می‌توان به نان قندی قزوین و یا نان قندی ساوه اشاره کرد. طرز تهیه نان قندی ساده و است نیازی به تهیه خمیر مایه ندارد. نان قندی که همانند سایر نان‌ها بسیار خوش طعم است را می‌توان در وعده صبحانه و عصراته و حتی در ماه مبارک رمضان هنگام افطار یا سحر با چای میل کرد. در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با طرز تهیه نان قندی است به معرفی طرز تهیه نان قندی خانگی و طرز تهیه نان قندی ساوه‌ ای می‌پردازیم. با خوشمزه ترین طرز تهیه نان قندی آشنا شوید!

طرز تهیه نان قندی خانگی

انواع طرز تهیه نون قندی

طرز تهیه نان قندی در شهر‌ها و استلن‌های مختلف متفاوت است. در ادانه به معرفی دو نوع از طرز تهیه نان قندی می‌پردازیم.

 

طرز تهیه نان قندی خانگی

طرز تهیه نان قندی با روشی اصیل و بازاری به صورت زیر است. مواد لازم برای طرز تهیه نان قندی شامل موارد زیر هستند:

  • سه پیمانه آرد
  • سه چهارم پیمانه شکر
  • سه چهارم پیمانه شیر
  • نصف پیمانه روغن مایع
  • نصف قاشق چای خوری وانیل
  • یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  • یک قاشق چای خوری پودر هل

و مواد لازم برای تهیه رونال کیک قندی شامل موارد زیر هستند :

  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • نصف قاشق چای خوری زعفران
  • سه قاشق غذا خوری شیر
  • کنجد به مقدار مورد نیاز
  • شکر به مقدار مورد نیاز

طرز تهیه نان قندی به صورت مرحله به مرحله به شکل زیر است.

 

مرحله اول طرز تهیه نان قندی

در ابتدا تمام مواد لازم برای تهیه نان قندی را در محیط قرار دهید تا با دمای محیط هم دما شوند. در مرحله اول باید آرد، بیکینگ پودر و پودر هل را با یکدیگر مخلوط کنید و ترکیب حاصل را سه مرتبه الک کنید.

 

مرحله دوم طرز تهیه نان قندی

در این مرحله از طرز تهیه نان قندی شکر، روغن مایع و شیر را به کمک چنگال و یا همزن دستی بزتید تا شکر حل شده و ترکیب شما رنگ کرمی به خود بگیرد. سپس مواد خشک را که سه مرتبه از الک عبور دادید را اضافه ‌کنید و برای مدت زمان پنج دقیقه خوب مخلوط کنید، ممکن است احساس کنید مواد چسبندگی کمی دارد اما از افزودن آرد اضافی خودداری کنید زیرا در هنگام استراحت بهتر می‌شود. افزودن آرد بیش از حد موجب خشک شدن نان قندیمی‌شود. مواد را کمی با نوک انگشت ورز بدهید زیرا اگر زیاد ورز دهید خمیر به روغن افتاده و خراب می‌شود.

 

مرحله سوم طرز تهیه نان قندی

خمیر آماده شده را داخل نایلون گذاشته و برای مدت زمان یک ساعت در یخچال قرار دهید.

 

مرحله چهارم طرز تهیه نان قندی

پس از اینکه خمیر نان قندی برای مدت زمان یک ساعت استراحت کرد، خمیر را روی کاغذ روغنی به شکل مستطیل و قطر حدود یک سانت باز کنید و روی سطح خمیر به کمک چنگال سوراخ‌هایی ایجاد کنید. سپس رومال نان قندی که متشکل از  زرده تخم مرغ، زعفران و شیر است را به خوبی با هم مخلوط کنید و به کمک برس روی خمیر پهن شده بمالید و کنجد و شکر را نیز روی آن بپاشید. خمیر  را در فر که از قبل را روی حرارت ۱۷۵ درجه تنظیم شده و گرم شده قرار داده و بگذارید بپزد. پس از این که سزح نان قندی طلایی شد، نان قندی شما آماده است.

طرز تهیه نان قندی ساوه ای

 

طرز تهیه نان قندی ساوه‌ ای

این نوع از طرز تهیه نان قندی مخصوص ساوه است و دارای مواد میانی است. مواد لازم برای طرز تهیه نان قندی ساوه‌ای شامل موارد زیر هستند:

  • پنج عدد تخم مرغ
  • دویست گرم شکر
  • دویست و شصت گرم ماست
  • یک پیمانه روغن جامد یا کره( دویست گرم)
  • هشتصد و پنجاه گرم آرد
  • نصف قاشق چای‌ خوری خمیر مایه
  • نصف قاشق چای‌ خوری بکینگ پودر

مواد لازم برای مواد میانی نان قندی شامل گردو، شکر و دارچین است.

این نوع از طرز تهیه نان قندی به این صورت است که ابتدا تخم مرغ، شکر و ماست را با هم بزنید تا شکر آب شده و مخلوط کرم رنگ گردد. روغن جامد یا کره را با حرارت آب کرده و اجازه دهید ولرم شود و به ترکیب قبل اضافه کنید. سپس به این ترکیب خمیر مایه عمل آمده، بیکینگ پودر و وانیل را اضافه کرده و هم بزنید. به این ترکیب آرد را نیز آرام آرام اضافه کنید و هم بزتید تا خمیر لطیفی به دست آید. این خمیر حاصل شده را برای مدت زمان نیم ساعت تا یک ساعت استراحت دهید. سپس خمیر را به شکل قطاب درآورده و مواد داخل قطاب یعنی شکر، دارچین و پودر گردو که با هم مخلوط کردید را داخل آن ریخته و ببندید. سپس قطاب‌ها را در روغن سرخ کنید. بعد از اینکه نان قندی ساوه‌ای شما یا قطاب سرخ شد روی آن پودر قند بریزید و سرو کنید.

 

طرز تهیه نان قندی

 

نان قندی در رژیم غذایی

نان قندی یکی از نان‌های محبوب و پر طرفدار است که صرف نظر از نصرف آن کار راحتی نیست. همچنین مصرف کافی و مناسب از نان قندی می‌تواند موجب احساس سیری در شما شده و از پر خوری جلوگیری کند. یک رژیم غذایی اصولی و درست رژیمی است که شما بتوانید انواع مواد مغذی و مفید را دریافت کنید. رژیم غذایی به معنای گرسنگی و پرهیز از تمام انواع خوراکی‌ها نیست. رژیم‌های بهاره غفاری به شما رژیم‌هایی را ارائه می‌دهد تا بدون حذف مواد غذایی، انواع مواد مغذی را از غذا دریافت کنید و در عین حال با تنظیم کالری دریافتی خود، سلامتی خود را ارتقا دهیم؛ در نتیجه بر خلاف رژیم‌های سختگیرانه و با محدودیت بالا، با استفاده از رژیم‌های بهاره غفاری، در نهایت سلامتی و تناسب اندام را در کنار یکدیگر خواهید داشت. برای آگاهی از نحوه انجام این رژیم‌ها و همچنین میزان رضایت کسانی که از آن‌ها استفاده کرده‌اند؛ می‌توانید بر روی غفاری دایت کلیک نمایید. برای دریافت رژیم غذایی خود، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.

 

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (2 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه