ایا حذف نان و برنج از وعده غذایی باعث لاغری میشود؟

یکی از عادت های غذایی بسیار شایعی که بین افراد و به خصوص در افرادی که تحت رژیم لاغری هستند، رواج فراوان دارد حذف مواد نشاسته ای به خصوص نان و برنج از برنامه غذایی است. این افراد بر این باورند که نان و برنج چاق کننده هستند و باید به طور کامل از الگوی غذایی روزانه حذف شوند.
اما بدانید این گروه غذایی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. با ما همراه باشید

ایا حذف نان و برنج از وعده غذایی باعث لاغری میشود؟
 
آيا نخوردن برنج ونان باعث لاغرى ميشود

عوارض نخوردن نان در رژیم غذایی

 

کاهش اشتها

از نظر علمی، کربوهیدرات های تصفیه شده موجود در نان سفید به طور خاص باعث افزایش مستقیم سطح قند خون می شود و در نتیجه بدن سالم به طور خودکار با ترشح انسولین سعی در کاهش سریع آن دارد و این به طور مستقیم بر اشتهای شما تأثیر می گذارد. برای غذا.
 

احساس ضعف و ضعف عمومی

غلات کامل موجود در برخی از انواع نان به عنوان سوختی در نظر گرفته می شود که انرژی بدن را تامین می کند و منبع مهمی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم برای حفظ سطح انرژی مانند منیزیم، ویتامین B و کربوهیدرات ها است. هر گونه کاهش در این عناصر کلیدی با انرژی کم و احساس ضعف و خستگی در بدن منعکس می شود. .
 

کاهش توانایی ورزش کردن

همانطور که در نکته قبل اشاره کردیم و به دلیل کمبود مواد اولیه بدن برای تامین انرژی، به بی حالی تمایل پیدا می کند و نمی تواند ورزش هایی را انجام دهد که نیاز به تلاش زیاد یا افزایش تمرکز دارد.
 

ممکن است برای مدتی احساس تنبلی کنید

هنگامی که محصولات نان تصفیه شده را می خورید، انرژی کوتاهی دریافت می کنید و سطح سروتونین (همچنین به عنوان "هورمون شادی" شناخته می شود) به طور موقت افزایش می یابد. اگر بلافاصله پس از خوردن یک تکه نان سفید، یک دونات یا یک کروسانت احساس انرژی کرده اید، احتمالاً دقیقاً می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنم. نخوردن نان باعث می شود در ابتدا احساس خستگی و تنبلی کنید. خبر خوب این است که این احساس موقتی است و بدن شما به سرعت با شیوه جدید غذا خوردن شما سازگار می شود. به یاد داشته باشید که حذف کربوهیدرات های تصفیه شده موجود در نان های فرآوری شده برای سلامتی شما مفید است و احساس تنبلی کوتاه مدت به زودی از بین خواهد رفت.
 

یبوست

فیبرهای موجود در نان انواع مختلف آن نقش مهمی در سلامت و ایمنی حرکات روده ایفا می کنند، زیرا به فشار دادن غذا به دستگاه گوارش، به ویژه در روده بزرگ کمک می کنند که به تسهیل روند اجابت مزاج کمک می کند.
 

اثر خلقی

از سوی دیگر، کربوهیدرات ها انتقال دهنده عصبی سروتونین را افزایش می دهند که به تغییرات خلقی کمک می کند
 
عوارض نخوردن نان در رژیم غذایی
 

فواید رژیم غذایی برنج

مزیت این رژیم این است که می تواند به شما کمک کند کنترل وعده غذایی را یاد بگیرید و مصرف میوه و سبزیجات تازه را بیشتر شروع کنید. این نوع رژیم همچنین ممکن است برای افرادی که دارای بیماری قلبی هستند که نیاز به رژیم غذایی کم سدیم و چربی دارد بسیار مفید باشد.یکی از بزرگترین مزایای رژیم برنج این است که این ایده که کربوهیدرات ها چیز بدی هستند را به چالش می کشد. بنابراین بسیاری از رژیم ها و برنامه های بهداشتی بر خوردن غذاها و وعده های غذایی کم کربوهیدرات تمرکز دارند. آنها این ایده را ترویج می کنند که کربوهیدرات = شر است. اما این فقط درست نیست. بدن ما برای عملکرد موثر به کربوهیدرات نیاز دارد. مغز ما برای استفاده به عنوان سوخت به گلوکز نیاز دارد. کربوهیدرات ها دوست هستند نه دشمن.کلید خوردن کربوهیدرات ها، البته، خوردن نوع مناسب کربوهیدرات ها در قسمت مناسب است، که این همان چیزی است که این غذای رژیمی را ترویج می کند. رژیم غذایی برنج بر کربوهیدرات های پیچیده مانند برنج (جای تعجب نیست)، سیب زمینی شیرین یا بلغور جو دوسر، در مقابل کربوهیدرات های ساده مانند کلوچه ها و کیک تمرکز دارد.زنی که از این رژیم پیروی کرده بود، در آمازون نظری نوشت. او اشاره کرد که برای او، روش‌های کم کربوهیدرات به سادگی برای کاهش وزن او کارساز نبود. هر بدنی متفاوت است و برخی افراد ممکن است به حذف برخی از گروه های غذایی مانند کربوهیدرات ها واکنش خوبی نشان ندهند.حذف شدید کربوهیدرات ها می تواند منجر به خستگی، مه مغزی و گرسنگی شود – اما این رژیم با تامین سوخت بدن شما با کربوهیدرات های پیچیده به جای آن از بروز این علائم جلوگیری می کند. همچنین، این رژیم سبزیجات زیادی را تشویق می کند که کربوهیدرات های غنی از مواد مغذی محسوب می شوند.
 

فواید رژیم غذایی برنج

 

رژیم غذایی برنج

جالب اینجاست که یک رژیم غذایی محبوب کاهش وزن حول محور برنج سفید می چرخید. این رژیم در سال 1939 برای درمان افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماری کلیوی ایجاد شد. رژیم غذایی فوق العاده کم چرب، رژیم برنج نامیده می شد. این رژیم غذایی ملایم و کم کالری بود که عمدتاً از برنج سفید، میوه، آب میوه و شکر تشکیل شده بود. با این وجود، اثرات شگفت انگیزی بر سلامتی داشت، از جمله کاهش وزن و تسکین علائم بیماری کلیوی، با این حال، این یک رژیم غذایی بسیار محدود، کم چربی و کم کالری بود. بنابراین، نتایج ممکن است در مورد خوردن برنج به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی معمولی صدق نکند. با این وجود، اگر میزان کالری دریافتی خود را مدیریت کنید، می توانید برنج را در رژیم کاهش وزن بگنجانید. اگر به دنبال یک برنامه غذایی متناسب با اندام خودتان هستیند و میخواهید به زن ایده‌ ال خود برسید به سایت غفاری دایت بروید و از قسمت برنامه غذایی من رژیم غذایی خود را دریافت کنید و از داشتن اندامی زیبا لذت ببرید
 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (11 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه