ادویه مرغ خوشمزه تهیه کنید و طعم غذای خود را دگرگون نمایید!

طعم دستور العمل‌های مرغ خود را با این ترکیب شگفت انگیز ادویه مرغ مزه‌دار کنید و برای همیشه و همیشه با طعم مرغ بی‌مزه خداحافظی کنید! این چاشنی مرغ با ترکیبی از ادویه‌های دودی و شیرین، با مقداری سبزی خشک شده، طعم و مزه زیادی را با کار بسیار کم به آن اضافه می‌کند. اگر کسی هستید که به‌طور منظم گوشت می‌پزد، پیشنهاد می کنیم ادیه و طعم دهنده را میزان زیاد تهیه کنید و این مخلوط چاشنی را برای استفاده در ادویه گوشت در آینده در انبار خود نگهداری کنید. این ترکیب خاص برای همه چیز خوب است، نه فقط مرغ، از ادویه گوشت گرفته تا ادویه ماهی و حتی سیب زمینی، بدون توجه به اینکه برای چه چیزی از آن استفاده می‌کنید، طعم آن را چندین درجه بهتر می‌کند. در این مطلب از غفاری دایت به شما طرز تهیه ادویه مرغ را می‌گوییم که بتواند یک ادویه مرغ مجلسی باشد و یا به‌طور مرتب و روزانه استفاده شود؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. ادویه مرغ خوشمزه تهیه کنید و طعم غذای خود را دگرگون نمایید!

ادویه مرغ مجلسی

بهترین طعم دهنده مرغ مجلسی

موارد زیر را برای تهیه ادویه مرغ استفاده نمایید:

  • نصف قاشق چای‌خوری نمک
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل تازه آسیاب شده
  • نصف قاشق چای‌خوری پاپریکا (دودی یا شیرین، بستگی به سلیقه شما دارد)
  • یک هشتم قاشق چای‌خوری فلفل هندی
  • نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر
  • نصف قاشق چای‌خوری پودر پیاز
  • نصف قاشق چای‌خوری آویشن خشک
  • نصف قاشق چای‌خوری ریحان خشک شده
  • نصف قاشق چای‌خوری رزماری خشک شده
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری جعفری خشک شده

مخلوط ادویه را روی تمام سینه مرغ (یا هر قطعه مرغ یا گوشت دیگری) بمالید و منتظر نتایج فوق العاده خوش طعم باشید. چه در حال پختن، کباب کردن یا جوجه کباب کردن هستید، این طعم دار کردن خشک هر بار طعم لذیذی به آن اضافه می‌کند.

برای تهیه ادویه جوجه کباب و مرغ به چه وسایلی نیاز داریم؟!

  • قاشق های اندازه گیری
  • کاسه‌های همزن
  • شیشه‌های ادویه برای نگهداری مخلوط چاشنی

یک ترکیب چاشنی خوب برای سینه مرغ (یا گوشت و ماهی قزل آلا) ضروری است که در قفسه‌های خود داشته باشید، و این دستور غذا همه چیزهایی را که شما نیاز دارید، دارد. این ترکیبی عالی و خوش طعم است و یافتن هیچ یک از این ادویه‌ها سخت نیست. اکثر آن‌ها احتمالاً در قفسه‌های آشپزخانه شما وجود دارد.

 

ترکیبات پودر کاری

 

ترکیبات ادویه مرغ خوشمزه

دو روش عالی برای پختن مرغ، کبابی کردن آن روی گریل و پختن در تابه است. این دو روش برای دادن طعم عالی به مرغ از بیرون، داغ شدن با تمام مواد مغذی و مرطوب نگه داشتن مرکز به جای خشک شدن آن، بهترین هستند.

پاپریکا دودی: دودی زیرا بوی خوبی به مرغ می‌دهد.

زیره: طعمی معطر و آجیلی می‌دهد.

گشنیز: واقعاً ادویه‌های دیگر را تکمیل می‌کند و طعم مرغ را افزایش می‌دهد.

پودر سیر: به ادویه کمی طعم سیر می‌دهد

نمک دریایی: باید نمک اضافه کنید، این چاشنی اصلی تقریباً در هر غذا است.

فلفل سیاه: برای وجود کمی مزه تند فلفل

 

چگونه مرغ را گریل کنیم؟!

مرغ را به دمای اتاق برسانید: مطمئن شوید که مرغ شما حداقل ۱۵ دقیقه در دمای اتاق استراحت کرده است تا خنک شود.

  • مرغ را بکوبید: در مرحله بعد، برای اینکه مطمئن شوید مرغ شما به طور یکنواخت پخته می‌شود، مرغ را به ضخامت یکنواخت بکوبید تا همه قسمت‌های آن یکسان بپزد.
  • گریل را گرم کنید: گریل خود را از قبل روی حرارت متوسط، تقریباً ۴۰۰-۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید.
  • ادویه را بمالید: در یک کاسه کوچک پودر سیر، زیره، گشنیز، پاپریکا دودی، نمک دریایی، فلفل و روغن زیتون را مخلوط کنید. به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند.
  • مرغ را مزه دار کنید: مخلوط چاشنی را روی دو طرف مرغ بمالید.
  • گریل کنید: مرغ را روی گریل قرار دهید و هر طرف را بسته به ضخامت یا تا زمانی که دیگر صورتی نباشد به مدت ۴ تا ۷ دقیقه کباب کنید.
  • استراحت و سرو: اجازه دهید ۵ دقیقه استراحت کند تا آب مرغ جا بیفتد و در ظرف اصلی از مرغ خارج نشود و سپس برای سرو برش دهید.

 

مرغ چقدر باید گریل شود؟!

کلید دستور پخت مرغ کاملاً کبابی این است که مرغ را وقتی روی گریل است، لمس نکنید. هنگامی که مرغ شما به رنده گریل برخورد کرد، اجازه دهید گریل تمام کار را انجام دهد. بسته به ضخامت مرغ، تایمر خود را برای ۷-۴ دقیقه تنظیم کنید و آن را برگردانید. اگر مرغ به گریل بچسبد، هنوز تمام نشده است. گوشت شما پس از اتمام کامل پخت آن، آزاد می‌شود. مرغ هنگامی که دمای داخلی به ۱۶۵ درجه فارنهایت می‌رسد پخته در نظر گرفته می‌شود. برای بررسی دما از دماسنج گوشت استفاده کنید. مرغ را برش ندهید تا ببینید صورتی است یا نه، این کار باعث می‌شود تمام آب آن آزاد شود و مرغ شما خشک شود. این یک چیز بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما کلید مرطوب نگه داشتن مرغ کبابی است.

 

ادویه گوشت

3 راه ساده برای طعم دادن به سینه مرغ

 

1. سینه مرغ خود را طعم دار کنید:

مرینت یا طعم دار کردن یک راه عالی برای طعم دادن و لطیف کردن سینه مرغ شما در همان زمان است! وقتی نوبت به ابداع یک ماریناد عالی می رسد، واقعاً فقط با تخیل خود محدود می شوید!
ماریناد یونانی: برای یک ترکیب طعم کلاسیک یونانی، به سادگی آب لیمو، سیر، جعفری، پونه کوهی را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید سپس سینه مرغ را در ماریناد قرار دهید تا دم بکشد. به همین راحتی است! اگر می خواهید مرغ خود را کبابی یا تابه ای سرخ کنید، این ماریناد عالی است.
ادویه های مراکشی: با ترکیب پاپریکا، دارچین، زردچوبه، زیره، زنجبیل، سیر و روغن زیتون، مقداری ادویه به سینه مرغ خود اضافه کنید تا خمیری ایجاد شود. سپس سینه مرغ خود را با خمیر بپوشانید و به آرامی آن را به زمین بزنید تا محکم شود. این ادویه خاور میانه وقتی روی گریل ذغالی شود، خوشمزه است.
لعاب افرا: اگر شیرینی دارید، پس این ماریناد برای شماست! شربت افرا، سیر، سس سویا و آب لیموترش را با آب مرغ مخلوط کنید سپس روی حرارت ملایم بپزید و بگذارید غلیظ شود تا لعاب زیبا و براقی به خود بگیرد. پس از کم شدن، لعاب را روی سینه مرغ خود بمالید و بگذارید دم بکشد. فراموش نکنید که هنگام پختن برای طعم بیشتر، مقداری را کنار بگذارید تا روی مرغ بریزید!
به یاد داشته باشید، بهتر است سینه مرغ خود را یک شبه مرینیت کنید تا طعم ها دم بکشند. یک راه سریع‌تر برای طعم دادن این است که سینه مرغ را قبل از پختن در آب نمک آب کنید. این به نرم شدن گوشت و افزودن طعم اضافی کمک می کند.
 

2. سینه مرغ را خرد کنید:

نان یا خرد کردن معمولاً شامل آغشته کردن سینه مرغ در آرد و سپس شستن تخم مرغ قبل از پوشاندن آن با خرده نان است. این پوشش به محافظت از مرغ در برابر خشک شدن در طول فرآیند پخت کمک می کند تا هر بار سینه ای آبدار و کاملا پخته داشته باشید.
شنیتسل مرغ: غذایی که همه ما می شناسیم و دوست داریم وقتی به مرغ خرد شده فکر می کنیم باید شنیتسل مرغ کلاسیک باشد. شنیسل‌ها با یک نرم‌کننده گوشت برای اطمینان از ضخامت یکنواخت برای یک آشپز ثابت و سرخ‌شده در روغن، امتحان خود را به عنوان یک غذای کلاسیک چه در خانه و چه در میخانه محلی پس داده‌اند!
پانکو: اگر می‌خواهید با آرد سوخاری‌تان کمی شیک شوید، پانکو را امتحان کنید. آرد سوخاری پانکو در بسیاری از غذاهای سرخ شده آسیایی استفاده می شود و منحصراً از نان سفید بدون پوسته تهیه می شود. نان قبل از خشک شدن پوسته پوسته می شود تا هوادهی و در نهایت ترد شدن آن در هنگام پخت افزایش یابد. نتیجه زمانی که روی سینه‌های مرغ شما استفاده می‌شود، پوسته‌ای ترد با ترد بسیار بیشتر است در حالی که گوشت داخل آن هنوز کاملا نرم و محافظت شده است.
تکه های نارگیل: این روش مانند سایر روش های خرد کردن است اما از عصاره نارگیل به جای آرد و نان استفاده می شود! ابتدا سینه مرغ را با آرد نارگیل بپوشانید، سپس آن را در مخلوط شیر نارگیل و تخم مرغ آغشته کنید تا در نهایت آن را در نارگیل خرد شده بغلتانید. آنها را در روغن نارگیل سرخ کنید و به یک بهشت ​​گرمسیری منتقل خواهید شد، حتی اگر فقط در هنگام خوردن شام باشد!

3. سینه مرغ را شکم پر کنید:

سینه مرغ شکم پر نه تنها در حین پختن گوشت به آن طعم می بخشد، بلکه در هنگام سرو در یک مهمانی شام می تواند شگفت انگیز باشد. به سادگی ضخیم ترین قسمت سینه مرغ را برش دهید تا مطمئن شوید که فضای کافی برای چاشنی های خود دارید، سپس از ریسمان آشپزخانه استفاده کنید تا همه آن را در حین تفت دادن در فر در جای خود ثابت کنید.
خرما و سبزی تازه: شیرینی خرما و عطر گیاهان تازه این قیمه را بسیار لذیذ کرده است که مهمانان شما چند ثانیه از شما درخواست خواهند کرد! ابتدا یک پیاز خرد شده را بپزید و کنار بگذارید. سپس یک مشت خرمای مدجول بدون هسته، مغز پسته و سبزی های تازه مانند جعفری و مریم گلی را به طور تقریبی خرد کنید. قبل از پخت با پودر سوخاری و پیاز پخته شده مخلوط کنید و داخل سینه مرغ خود بریزید.
بری و پروشوتو با ترخون تازه: این قیمه به همان اندازه که به نظر می رسد خوشمزه است و فقط چند دقیقه طول می کشد تا آماده شود. به سادگی یک تکه کوچک از پروشوتو را دور یک تکه بری بپیچید و سپس داخل سینه مرغ همراه با مقداری ترخون تازه قرار دهید. پروشوتو به حفظ بری کمک می‌کند تا زمانی که ذوب می‌شود، پس از پخته شدن کامل سینه مرغ، تراوش کند.

رژیم لاغری و مصرف مرغ پخته!

این دو مدل ادویه مرغ که گفته شد، بهترین ادویه‌های مرغ هستند که به راحتی تهیه می‌شوند. همچنین می‌توان از ادویه کاری نیز برای پخت مرغ به تنهایی یا در خورشت استفاده کرد و تنها برای تهیه خورشت کاری استفاده نمی‌شود و ترکیبات ادویه کاری را در مطلب دیگر به همراه خواص آن‌ گفته‌ایم. با دانستن ترکیبات ادویه کاری می‌توانید از آن به‌عنوان ادویه جوجه کباب و ... نیز استفاده نمایید.

بیشتر بخونید: از طرز تهیه پودر کاری و خواص ان چه می دانید؟!

چنانچه این مطلب را خوانده‌اید تا با ادویه مرغ آشنا شوید و یک رژیم سخت بگیرید که تنها می‌توانید مرغ پخته شده مصرف کنید، باید بگوییم، به این نکته دقت کنید که در درازمدت چنین رژیمی به بدن شما آسیب می‌زند و سبب می‌شود مواد مغذی کافی به آن نرسد و حتی چنانچه برای مدت کوتاهی، نتیجه خوبی داشته باشد، به سلامت شما آسیب می‌زند و برای مدت طولانی قابل اجرا نیست. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک رژیم غذایی اصولی همچون رژیم‌های بهاره غفاری پیروی کنید تا نه‌تنها مواد مغذی مورد نیاز خود را در طی روز تامین نمایید، بلکه بتوانید به تناسب اندام رسیده و سلامتی خود را به خطر نیندازید. رژیم‌های بهاره غفاری به شما این امکان را می‌دهند که تناسب اندام و سلامتی را در کنار یکدیگر داشته باشد و بتوانید این رژیم‌ها را به مدت طولانی ادامه داده و از نتایج طولانی‌مدت آن لذت ببرید. برای آشنایی با این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت کلیک نمایید و چنانچه می خواهید همین حالا رژیم خود را دریافت نمایید، بر روی رژیم آنلاین اختصاصی کلیک کنید.

مترجم: ریحانه ساده طهرانی | ترجمه از diethood.com و joyfulhealthyeats.com

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
4 از 5 (2 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه