پوره سیب زمینی رژیمی را به آسودگی میل کنید!

سیب زمینی یکی از غذاهای محبوب برای بسیاری از افراد است که می‌توان آن را به شکل‌های گوناگون همچون سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی آبپز، سیب زمینی تنوری و پوره سیب زمینی تهیه نمود. به دلیل این تنوع در نوع پخت سیب زمینی، این ماده غذایی بخشی از رژیم غذایی همه ما را در اختیار گرفته است. در کنار فواید سیب زمینی و ارزش غذایی بالایی که دارد، نمی‌توان میزان کالری و کربوهیدرات آن را نادیده گرفت؛ با این وجود حذف کامل آن از رژیم غذایی نیز غیر ممکن است. همچنین از آنجایی که سیب زمینی می‌تواند به مدت طولانی‌تر افراد را سیر نگه دارد و حجم معده را اشتغال کند، شاید چنانچه به میزان محدود و به درستی پخته شود، بتواند تاثیر مثبتی در رژیم غذایی داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی را به شما آموزش دهیم. همچنین در این مطلب طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیازچه را می خوانیم که در این طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر انجام می‌شود؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید پوره سیب زمینی چقدر کالری دارد. پوره سیب زمینی رژیمی را به آسودگی میل کنید!

سیب زمینی رژیمی

 

فواید سیب زمینی در رژیم غذایی

همان‌طور که گفته شد سیب زمینی ارزش غذایی بالایی دارد و شامل ویتامین‌هایی همچون ویتامین C و ویتامین B6 است و می‌تواند درصدی از نیاز روزانه بدن را تأمین نماید. یک عدد سیب زمینی کوچک دارای حدود ۳۰ گرم کربوهیدرات است که بخش بسیار کمی از آن به‌صورت قند و بیشتر آن را فیبر تشکیل می‌دهد. همچنین مواد معدنی همچون پتاسیم و سدیم نیز درون سیب زمینی وجود دارد و به همین دلیل یکی از خواص سیب زمینی بهبود سلامت قلب، به دلیل داشتن پتاسیم و ویتامین B6 است. همچنین از آنجایی که فاقد کلسترول است، به قلب و رگ‌ها آسیبی نمی‌زند. با مصرف سیب زمینی می‌توان تا ۴۹ درصد از خطر بروز بیماری‌های قلبی کم کرد.

همچنین وجود فیبر در سیب زمینی سبب افزایش سلامت دستگاه گوارش می‌شود و از بروز سرطان معده و سرطان روده تا حدودی پیشگیری می‌کند. البته تمام این موارد به این موضوع بستگی دارد که سیب زمینی به‌صورت سالمی در رژیم غذایی قرار بگیرد و تا حد امکان از مصرف سیب زمینی سرخ کرده، خودداری شود؛ برای مثال میزان کالری و سلامت در طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی با پوره سیب زمینی رژیمی که در خانه تهیه می‌شود متفاوت است. شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید سیب زمینی به کاهش التهاب، بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از آلزایمر و افسردگی کمک می‌کند. همچنین از ماسک سیب زمینی برای کاهش سیاهی زیر چشم‌ها نیز استفاده می‌شود.

 

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیازچه

 

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیازچه

در اغلب دستورهای غذایی، طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر تهیه می‌شود. در این مطلب نیز ما از موادی مشابه سایر دستور پخت‌ها استفاده می‌کنیم؛ با این تفاوت که میزان کالری در این شکل از طبخ سیب زمینی رژیمی، کمتر از کالری انواع طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی است. در این طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیازچه، می‌توانید از قطعات پیاز نیز به‌عنوان جایگزین استفاده کنید.

 

مواد لازم

  • یک کیلو و ۳۶۰ گرم سیب زمینی پخته بدون پوست و خرد شده
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • دو فنجان پیازچه خرد شده یا پیاز خرد شده
  • یک و یک چهارم فنجان شیر کم چرب
  • یک چهارم فنجان کره
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

 

دستور پخت پوره سیب زمینی رژیمی

برای پخت سیب زمینی‌ها لازم است پس از شستن، پوست آن‌ها و یا پس از پوست کندن سیب زمینی‌ها، آن‌ها را درون یک قابلمه بریزید. قابلمه را آب کنید تا جایی که ۵ سانت بالاتر از سطح سیب‌زمینی‌ها را آب پوشانده باشد. سپس اجازه دهید آب جوش بیاید و قل بزند و سپس حرارت را کم کنید تا سیب زمینی‌ها کامل بپزند. برای چک کردن پخته شدن سیب زمینی‌ها، می‌توانید از فرو کردن یک چنگال استفاده کنید. زمانی که سیب زمینی‌ها به‌طور کامل پخته و نرم شد، آب قابلمه را خالی کنید و سیب زمینی‌ها را با پشت چنگال بکوبید و یا با رنده، ریز نمایید تا کاملاً پوره شوند. سپس یک ماهیتابه نچسب یا تفلون را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. سپس درون ماهیتابه روغن زیتون بریزید و آن را پخش کنید تا همه سطح آن چرب شود. سپس پیازچه‌ها را درون ماهی تابه ریخته و اجازه دهید کمی سرخ شوند و نمک و فلفل سیاه را بر روی پیاز اضافه کنید. سپس کره را در یک ماهیتابه دیگر آب کنید و شیر را با آن مخلوط نمایید. پس از آنکه کره کاملاً آب شد ترکیب پیاز و ادویه‌ها را به همراه شیر و کره، به پوره سیب زمینی اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شده و به شکل پوره نرم در بیاید. پوره سیب زمینی رژیمی شما آماده است.

 

پوره سیب زمینی چقدر کالری دارد

 

پوره سیب زمینی چقدر کالری دارد ؟!

همانطور که گفته شد سیب زمینی ارزش غذایی خوبی دارد، ولی با این وجود به دلیل میزان کالری آن نمی‌توان بسیار زیاد از آن استفاده کرد. اطلاعاتی که در طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی به شما دادیم، می‌توانند دوازده وعده به میزان دو سوم فنجان را پوشش دهد که این میزان شامل ۱۵۲ کالری، ۵.۶ گرم چربی، ۳ گرم پروتئین، ۲۳ گرم کربوهیدرات، ۱ میلی‌گرم آهن و همچنین ۵۱ میلی‌گرم کلسیم است. البته همانطور که پیشتر گفته شد، بر اساس طرز پخت و استفاده از سیب زمینی، میزان کالری آن متفاوت است که در مطلبی دیگر تفاوت میزان کالری در انواع روش‌های پخت سیب زمینی را گفته‌ایم و می‌توانید بر اساس رژیم غذایی خود و هدفی که از تناسب اندام دارید، روش پخت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: کالری سیب زمینی سرخ کرده یا ارزش غذایی آن؟!

با وجود اینکه کالری سیب زمینی در انواع روش‌های پخت بالا است، اما نمی‌توان آن را به‌طور کامل از رژیم غذایی حذف نمود. به همین دلیل باید یک رژیم لاغری اصولی را انتخاب نمایید که به شما کمک کند نه‌تنها تنوع غذایی را حفظ کنید، بلکه انواع مواد مغذی را به بدن خود برسانید و در نتیجه سلامتی را در کنار تناسب اندام داشته باشید. رژیم بهاره غفاری، یکی از بهترین انواع رژیم‌ها است زیرا تناسب اندام و جنبه‌های سلامتی را در کنار یکدیگر در نظر می‌گیرد. همچنین با دریافت برنامه ورزشی در کنار رژیم غذایی خود، می‌توانید سبک زندگی خود را تغییر دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت نمایید و چنانچه می‌خواهید همین حالا رژیم خود را آغاز کنید، بر روی رژیم لاغری آنلاین کلیک نمایید.

 


دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (2 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه