چگونه چند غذای رژیمی با کدو خوشمزه و ساده تهیه کنیم؟!

کدو یکی از انواع سبزیجات است که نه‌تنها خواص بسیاری برای بدن دارد، بلکه جزو مواد غذایی رژیمی طبقه بندی می‌شود؛ زیرا در کنار ارزش تغذیه‌ای بالا، در هر ۱۰۰ گرم از کدو سبز، تنها ۲۵ کالری وجود دارد و بخش زیادی از کدوسبز، یعنی حدود ۹۵ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد؛ بنابراین تاثیر کدو سبز در رژیم غذایی به این صورت است که خود آن کالری بالایی ندارد و علاوه‌بر آن، مصرف کدو سبز باعث افزایش سوخت و ساز و کالری سوزی نیز می‌شود. بنابراین در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم چند غذای رژیمی با کدو را به شما آموزش دهیم تا به چربی سوزی و لاغری شما کمک کند؛ پس تا پایین این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه چند غذای رژیمی با کدو خوشمزه و ساده تهیه کنیم؟!

خواص کدو سبز

 

خواص کدو سبز

کدو سبز خواص بسیار زیادی دارد و کمک به چربی سوزی و لاغری تنها یکی از فواید کدو سبز است. با مصرف کدو سبز می‌توان از ابتلا به ام اس و سرطان ریه پیشگیری کرد و همچنین به دلیل وجود ویتامین C در کدو سبز، می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌هایی همچون اسکوروی کمک نمود. همچنین به دلیل وجود آب فراوان در این سبزی، برای بیماری‌هایی همچون سوزش ادرار، عفونت مثانه و زخم روده خواص بسیار زیادی دارد و همچنین به سلامت چشم‌ها، مداوای سرفه و هیدراته ماندن بدن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: میان وعده کدو و ماست ، یک میان وعده رژیمی!

 

غذای رژیمی با کدو و مرغ

 

طرز تهیه غذای رژیمی با کدو و مرغ

یکی از خوشمزه‌ترین و رایج‌ترین انواع غذای رژیمی با کدو و مرغ، تهیه نودل با کدو و اضافه کردن مرغ به آن است. برای تهیه غذای رژیمی با کدو و مرغ مواد اولیه و مراحل زیر را بخوانید.

مواد لازم و طرز تهیه

  • دو عدد کدو سبز درشت
  • یک فنجان سینه مرغ نگینی خرد شده
  • یک حبه سیر تازه
  • یک فنجان عصاره مرغ
  • یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه
  • یک قاشق غذاخوری روغن مایع
  • نمک، فلفل و ادویه به مقدار لازم

ابتدا باید کدوها را به شکل نودل برش دهید؛ برای این کار می‌توانید از دنده درشت رنده خود استفاده کنید و یا توسط پوست گیر دستی، کدو را به شکل رشته‌های بلند برش بزنید. چنانچه این وسایل را در دسترس نداشتید، می‌توانید به کمک چاقو، نودل‌ها را باریک ببرید؛ اما نسبت به استفاده از رنده و پوست‌گیر کار دشوارتری است.

سپس در یک ماهیتابه یک قاشق غذاخوری روغن مایع ریخته و تکه‌های سینه مرغ را که به‌صورت نگینی خرد شده‌اند، در آن تفت دهید. پس از آن که طلایی شدند، نمک و فلفل را به آن‌ها اضافه کنید و سپس سیر تازه را در کنار آن‌ها تفت داده و یک فنجان عصاره مرغ را درون تابه بریزید. سپس نودل کدو سبز خود را به آن‌ها اضافه نمایید و اجازه دهید ترکیب شما ۱۰ دقیقه روی حرارت باقی بماند. سپس در صورت تمایل، روی آن‌ها آبلیموی تازه چکانده و غذای رژیمی با کدو و تخم مرغ خود را میل کنید.

 

غذای رژیمی با کدو و قارچ

 

طرز تهیه غذای رژیمی با کدو و قارچ

قارچ یکی از منابع پروتئین گیاهی است که بسیار خواص زیادی برای بدن دارد و در مطلبی دیگر در ارتباط با خواص قارچ توضیحات زیادی داده‌ایم. بنابراین تهیه یک غذای رژیمی با کدو قارچ می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد.

مواد لازم و طرز تهیه

  • ۲ عدد هویج و دو عدد کدو سبز
  • ۱ عدد پیاز
  • دو پیمانه قارچ خرد شده
  • ۳ قاشق غذاخوری آبغوره
  • روغن زیتون، نمک و فلفل

برای تهیه غذای رژیمی با کدو قارچ ابتدا هویج و کدو سبز را به شکل حلقه‌ای خرد می‌کنیم و همراه با قارچ خرد شده به‌صورت لایه‌ای درون یک ظرف پیرکس مقاوم به گرما قرار می‌دهیم. در هر لایه فلفل، نمک، روغن زیتون و آبغوره را به میزان مورد نیاز می‌ریزیم و فر را بر روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و ظرف‌مان را درون فر قرار می‌دهیم. پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سبزیجات نرم می‌شوند و هنگامی که از پختن آن‌ها مطمئن شدیم، می‌توانیم غذای رژیمی را میل کنیم‌.

 

غذای رژیمی با کدو و هویج

 

طرز تهیه غذای رژیمی با کدو و هویج

یک نوع غذا با کدو سبز و هویج که طرفداران بسیاری دارد، کتلت کدو سبز است. این غذای رژیمی با کدو و هویج را می‌توان در وعده شام نیز میل کرده و با کاهش کالری دریافتی، به کاهش وزن خود کمک کنید.

مواد لازم و طرز تهیه

  • ۳ قاشق غذاخوری آرد نخودچی
  • ۴ عدد کدو سبز
  • ۲ عدد هویج
  • ۲ حبه سیر
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • نصف پیمانه گردو ریز شده
  • نصف قاشق چای خوری جوز هندی رنده شده
  • یک پیمانه سبزیجات معطر خرد شده
  • پودر نان سوخاری، روغن، نمک، زردچوبه و ادویه خورشتی به مقدار لازم

برای تهیه این غذا با کدو سبز و هویج، ابتدا آن‌ها را شسته و توسط دنده درشت رنده، خرد می‌کنیم. پس از خرد کردن سیر، آن را به همراه سبزیجات دیگر به هویج اضافه می‌نمایند. سپس آرد نخودچی و ادویه‌ها را اضافه نموده، تخم مرغ‌ها را می‌شکنیم و ترکیبات را به هم می‌زنیم تا خوب مخلوط و یکنواخت شوند. چنانچه مخلوط ما آبکی بود، اندکی آرد نخودچی اضافه می‌کنیم. سپس از ترکیب مقداری جدا کرده و با دست صاف و پهن می‌کنیم و درون پودر نان سوخاری می‌غلطانیم. درون ماهی‌تابه کمی روغن ریخته و آن را بر روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم؛ سپس کتلت‌ها را به نوبت درون روغن داغ قرار داده و اجازه می‌دهیم سرخ شوند. پس از پختن کتلت‌ها، روغن اضافی آن‌ها را بر روی دستمال کاغذی آشپزخانه می‌گیریم و این غذای رژیمی با کدو و هویج را با دورچین مورد نظر سرو می‌کنیم.

 

خواص کدوسبز برای لاغری

 

رژیم لاغری با کدو سبز

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم کدو سبز خاصیت چربی سوزی دارد و به دلیل ارزش غذایی بالای آن می‌توانیم در تهیه انواع غذاها از آن استفاده کنیم. یکی از غذاهایی که به کمک کدو به حالت رژیمی در می‌آید، لازانیا است. چنانچه لازانیا را به‌جای استفاده از گوشت چرخ کرده، با سبزیجات همچون کدو سبز و بادمجان تهیه کنید و پنیر کمتری در پخت آن به کار ببرید، به یک غذای رژیمی تبدیل می‌شود. همچنین برای تهیه خورشت کدو بادمجان نیز می‌توانیم به جای سرخ کردن آن‌ها از بادمجان و کدو کبابی استفاده کنیم. با کبابی کردن آن‌ها روغن کمتری جذب کرده و در رژیم لاغری تاثیر مثبتی می‌گذارد؛ در نتیجه خورشت شما به یک غذای رژیمی تبدیل می‌شود.

با این وجود تنها با استفاده از کدو در غذاها نمی‌توان انتظار کاهش وزن زیادی داشت؛ زیرا هر چقدر خواص کدوسبز در چربی سوزی بالا باشد، با این‌حال نمی‌تواند جای یک رژیم لاغری اصولی را بگیرد. رژیم‌های بهاره غفاری به دلیل عدم محدود کردن مواد غذایی، نه‌تنها شما را به تناسب اندام می‌رسانند؛ بلکه کمک می‌کنند سلامتی خود را ارتقا دهید و تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها، بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم لاغری خود، بر روی رژیم لاغری آنلاین کلیک کنید.

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (3 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه