هزینه لاغری با دستگاه و بدون عمل جراحی

تاریخ : 1401/11/19

هزینه لاغری با دستگاه و بدون عمل جراحی

هزینه لاغری با دستگاه و بدون عمل جراحی

اگر متخصص مراقبت های بهداشتی و درمانی به شما توصیه کرده تا وزن کم کنید، شما تنها نفری نیستید که به اطلاع از هزینه لاغری با دستگاه هستید. بر اساس آمار فدرال، بیش از 70 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده دارای اضافه وزن یا چاقی هستند و بیش از 40 درصد آن ها چاق هستند.

این آمار در ایران هم صدق می کند! اضافه وزن و چاقی با لیست طولانی از مشکلات سلامتی همسو است که شامل بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و انواع خاصی از سرطان می شود.

کاهش وزن با دستگاه برای لاغری

کاهش وزن می تواند در سلامتی فرد تفاوت ایجاد کند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاق با فشار خون بالا، کلسترول بالا و قند خون بالا ممکن است با از دست دادن 3 تا 5 درصد از وزن کل خود، بهبود هایی را در سلامتی خود مشاهده کنند. این برای کسی که 90.7 کیلوگرم وزن دارد، 2.72 تا 4.53 کیلوگرم است و هر چه وزن از دست رفته بیشتر باشد، مزایای بیشتری خواهد داشت. 
زمانی که رژیم غذایی و ورزش تأثیر کافی ندارند، یک متخصص مراقبت های بهداشتی و تغذیه ممکن است یکی از راه های درمان کاهش وزن را پیشنهاد کند که می تواند شامل داروی تجویزی، جراحی چاقی یا استفاده از یک دستگاه پزشکی مخصوص باشد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده دستگاه های پزشکی، از جمله آن هایی را که برای کاهش وزن یا مدیریت وزن هستند، توصیه می کند. به طور کلی، افراد می توانند انتظار کاهش وزن بیشتری را با یک دستگاه کاهش وزن داشته باشند تا با دستگاهی که به عنوان کنترل وزن لحاظ می شود. 
شما هم به دنبال راهی برای لاغری موضعی به کمک دستگاه هستید؟ اما سؤال اصلی اینجاست که هزینه لاغری با دستگاه چقدر است؟ این مقاله مروری بر دستگاه های کاهش وزن و کنترل وزن را توسط FDA ارائه می دهد. به خاطر داشته باشید که همه دستگاه های پزشکی دارای مزایا و خطراتی هستند و در مورد کاهش وزن و حفظ آن، دستگاه ها به تنهایی قابل قبول نیستند. همچنان باید مراقب رژیم غذایی، ورزش و سایر تغییرات در شیوه زندگی خودتان هم باشید که متخصص مراقبت های پزشکی در این باره توصیه می کند.
 
بیشتر بخوانید: در این مطلب به بررسی موضوع لیپوماتیک چیست پرداختیم.
 
هزینه لاغری با دستگاه

دستگاه های کنترل شده توسط FDA برای کاهش وزن

سه نوع دستگاه لاغری توسط FDA برای کاهش وزن در برخی از بیماران بالغ 18 سال و سنین بالاتر در نظر گرفته شده که عبارتند از: 
  • نوار های معده
نوار های معده با جراحی در اطراف معده کاشته می شوند. باند ها مقدار غذایی که فرد می تواند در یک زمان بخورد را محدود می کند و زمان هضم را افزایش می دهد که به متقاضیان لاغری کمک می کند کمتر غذا بخورند. 
  • بالون معده
بالون های معده وسایل موقتی هستند که فضای معده را پر می کنند. یک، دو یا سه بالون ممکن است از طریق یک کپسول قابل بلع به بدن متصل شده یا از طریق آندوسکوپی (یک لوله انعطاف پذیر بلند با یک دوربین کوچک و نور در انتهای آن) وارد بدن شود. بسته به دستگاه، بادکنک ها ممکن است با گاز یا آب نمک مایع پر شده و سپس مهر و موم شوند. 
  • دستگاه بخیه آندوسکوپی برای تغییر شکل معده
از دستگاه بخیه آندوسکوپی برای قرار دادن بخیه (بخیه) در معده استفاده می شود تا اندازه معده کوچکتر شود. معده کوچکتر ممکن است مقدار غذایی که یک فرد می تواند در یک زمان بخورد را محدود کند و به برخی افراد کمک می کند کمتر غذا بخورند.
اگر شماهم به دنبال لاغری موضعی با دستگاه هستید و می خواهید با معایب و مزایا و هزینه های آن آشنا شوید به مقاله لاغری موضعی با دستگاه rf  مراجعه نمایید.
لاغری با هزینه دستگاه
 
دو نوع دستگاه تنظیم شده توسط FDA برای کمک به مدیریت وزن در نظر گرفته شده که عبارتند از: 
  • دستگاه های اشغال فضای دهان
دستگاه اشغال کننده فضای دهان وسیله ای قابل جابجایی است که فقط در هنگام غذا از آن استفاده می شود. این دستگاه اندازه لقمه را محدود می کند و باعث کاهش مقدار غذایی که فرد می تواند بخورد، می شود. 
  • دستگاه های اشغال کننده فضای معده
دستگاهی که فضای معده را اشغال می کند به طور موقت فضای معده را خواهد گرفت، بنابراین کاربران احساس سیری می کنند. دستگاه بلعیده می ‎شود و از طریق دستگاه گوارش از داخل و خارج بدن کنترل می شود. شما هم به دنبال راهی برای لاغری موضعی به کمک دستگاه هستید؟ اما سؤال اصلی اینجاست که هزینه لاغری با دستگاه چقدر است؟ خطرات برای هر وسیله پزشکی متفاوت است اما می ‎تواند شامل حالت تهوع یا استفراغ، خونریزی یا عفونت باشد.
برخی از خطرات می ‎توانند جدی باشند و نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند، زندگی را تهدید کنند یا منجر به مرگ شوند. ممکن است مجبور شوید فراتر از رژیم غذایی سالم و ورزش بیشتر، تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید. برخی از دستگاه ها نیاز موضعی هستند و نیاز به تعداد جلسات مختلفی دارند بنابراین برای استفاده از دستگاه، هزینه لاغری موضعی با دستگاه و ارائه مشاوره در مورد شیوه زندگی، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. 
همچنین خوب است بدانید، هیچ نتیجه درمانی تضمینی وجود ندارد. برخی از بیمارانی که با این دستگاه ها درمان می شوند و سبک زندگی خود را تغییر می دهند، ممکن است نتوانند وزن خود را کاهش دهند یا وزن خود را کنترل کنند. 

اگر میخواهید درباره رژیم دکتر اتکینز بدانید میتوانید وارد مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم اتکینز شوید و آن را مطالعه نمایید.

هزینه لاغری موضعی با دستگاه

گزارش مشکلات بالون معده برای کاهش وزن

شما هم به دنبال راهی برای لاغری موضعی به کمک دستگاه هستید؟ اما سؤال اصلی اینجاست که هزینه لاغری با دستگاه چقدر است؟ در چند سال گذشته، گزارش هایی از مشکلات بیمار - و حتی مرگ - مربوط به سیستم های کاهش وزن که از بالون های معده پر از مایع استفاده می کنند، گزارش شده است.
مشکلات شامل التهاب ناگهانی لوزالمعده (به نام "پانکراتیت حاد"، که به طور معمول باعث یک معده درد ناگهانی و شدید می شود) یا پر شدن بالن ها و بزرگ شدن یکبارگی آن ها باعث ناراحتی معده خواهد شد (به نام بیماری "هیپر تورم خود به خودی") که ممکن است نیاز به برداشتن دستگاه باشد. 

اگر درباره رژیم غارنشینی اطلاعاتی ندارید و میخواهید با این رژیم آشنا شوید به مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم پالئو مراجعه نمایید.

معایب استفاده از دستگاه

چاقی موضعی یک مشکل رایج در سلامتی است که با داشتن درصد بالایی از چربی بدن تعریف می شود. شاخص توده بدنی (BMI) 30 یا بالاتر نشان دهنده چاقی است. در چند دهه اخیر، چاقی به یک مشکل بهداشتی قابل توجه تبدیل شده است. در واقع، در حال حاضر چاقی در ایالات متحده به عنوان یک اپیدمی در نظر گرفته می شود. طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تقریباً 93.3 میلیون بزرگسال (39.8 درصد) و 13.7 میلیون کودک و نوجوان (18.5 درصد) در ایالات متحده چاق هستند.
با وجود افزایش درصد، راه های زیادی برای پیشگیری از چاقی در کودکان و بزرگسالان وجود دارد. علائمی که می توانند نشانه مشکلات جدی یا حتی تهدید جدی باشند عبارتند از: 
  • معده درد مداوم، کمردرد یا هر دو
  • تهوع مداوم، استفراغ یا هر دو
  • احساس کنید که معده شما متورم شده است ( همراه با نفخ دردناک یا بدون ناراحتی)
  • مشکل در تنفس
  • درد قفسه سینه

هزینه لاغری با دستگاه

پیشگیری از چاقی در بزرگسالان

بسیاری از راه های جلوگیری از چاقی موضعی و نکات پیشگیری از چاقی برای کاهش یا حفظ وزن سالم و تناسب اندام هستند. نکته اصلی این است که برخورداری از یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی بیشتر می تواند به پیشگیری از چاقی کمک کند. 
  • چربی «بد» کمتر و چربی «خوب» بیشتر مصرف کنید
برخلاف تصوری که در دهه 90 در مورد رژیم غذایی کم چرب وجود داشت، باید بدانید که همه چربی ها بد نیستند. مطالعه ATrusted Source در سال 2017 منبع اعتماد منتشر شده در مجله تغذیه نشان داد که مصرف چربی های رژیمی سالم، مانند چربی های غیراشباع، می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد و خطر چاقی را کاهش دهد. 
  • کمتر غذا های فرآوری شده و شیرین مصرف کنید
بر اساس یک مطالعه در سال 2016 که از منبع معتبر منتشر شده و در مجله آمریکایی تغذیه بالینی چاپ شده، مصرف غذا های فرآوری شده و فوق فرآوری شده با خطر بیشتر چاقی مرتبط هستند. بسیاری از غذا های فرآوری شده سرشار از چربی، نمک و قند هستند که می تواند پرخوری را تشویق کنند. 
  • وعده های بیشتری از سبزیجات و میوه ها بخورید
توصیه برای مصرف روزانه میوه و سبزیجات پنج تا نه وعده در روز برای بزرگسالان شده است. پر کردن بشقاب خود با سبزیجات و میوه می تواند به حفظ کالری معقول و کاهش خطر پرخوری کمک کند. 
  • مقدار زیادی فیبر رژیمی بخورید
مطالعات همچنان نشان می دهد که فیبر غذایی در حفظ وزن نقش دارد. یک کارآزمایی در سال 2012 نشان داد افرادی که سه بار در روز به مدت 12 هفته مکمل فیبر کمپلکس مصرف کردند تا 5 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند. پیشنهاد می شود مقاله میزان کالری مورد نیاز بدن را مطالعه کنید.
هزینه لاغری با دستگاه
  • روی خوردن غذا هایی با شاخص گلیسمی پایین تمرکز کنید
شاخص گلیسمی GI)) مقیاسی است که برای اندازه گیری سرعت افزایش قند خون یک ماده غذایی استفاده می شود. تمرکز بر غذا های با GI پایین می تواند به حفظ سطح قند خون کمک کند. همچنین ثابت نگه داشتن سطح گلوکز خون می تواند به مدیریت وزن کمک کند. 
  • خانواده را در سفر خود مشارکت دهید
حمایت اجتماعی فقط برای کودکان و نوجوانان نیست، برای بزرگسالان نیز مهم است که احساس حمایت کنند. چه آشپزی با خانواده یا پیاده روی با دوستان، مشارکت دادن افراد می تواند به تشویق یک سبک زندگی سالم کمک کند. 
  • به فعالیت های هوازی منظم بپردازید
گنجاندن فعالیت بدنی منظم در برنامه شما برای حفظ یا کاهش وزن، از جمله فواید دیگر جلوگیری از چاقی موضعی است. منبع ارزنده CDCTrusted 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط یا 75 دقیقه فعالیت هوازی شدید در هفته را توصیه می کند. 
  • یک برنامه تمرینی با وزنه را در برنامه خود بگنجانید. 
تمرین با وزنه به اندازه فعالیت هوازی برای حفظ وزن اهمیت دارد. علاوه بر فعالیت هوازی هفتگی، WHO تمرینات با وزنه را توصیه می کند که تمام عضلات اصلی شما را حداقل دو بار در هفته درگیر می کند. 
  • روی کاهش استرس روزانه تمرکز کنید
استرس می تواند تأثیرات زیادی بر جسم و روان داشته باشد. مطالعه ای در سال 2012 نشان می دهد که استرس ممکن است باعث واکنش مغزی گردد که الگو های غذایی را تغییر داده و منجر به هوس خوردن غذا های پرکالری شود. خوردن بیش از حد غذا های پر کالری می تواند در ایجاد چاقی نقش داشته باشد. 
برای آشنایی با غذاهای کم کالری پیشنهاد میشود به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.
هزینه لاغری موضعی

چرا پیشگیری از چاقی موضعی اهمیت دارد؟ 

پیشگیری از چاقی نقش مهمی در سلامتی دارد. چاقی با لیست طولانی از بیماری های مزمن مرتبط است که درمان بسیاری از آن ها با گذشت زمان دشوارتر می شود. این شرایط عبارتند از: 
  • سندرم متابولیک
  • دیابت نوع 2
  • فشار خون بالا
  • تری گلیسیرید بالا و کلسترول "خوب" پایین
  • بیماری قلبی
  • سکته
  • آپنه خواب
  • بیماری کیسه صفرا
  • مسائل مربوط به سلامت جنسی
  • بیماری کبد چرب غیر الکلی
  • آرتروز
  • شرایط سلامت روان
با تمرکز بر پیشگیری از چاقی موضعی و تغییر سبک زندگی، ممکن است بتوان از پیشرفت این بیماری ها جلوگیری یا از آن دوری کرد.
 پیشنهاد میشود اگر به دنبال رژیم جنرال موتورز هستید به مقاله نوشته شده غفاری مراجعه نمایید.
هزینه لاغری شکم با دستگاه

هزینه لاغری موضعی با دستگاه

هزینه لاغری شکم با دستگاه باتوجه به نوع مطب، تخصص پزشک، نوع دستگاه و... متفاوت است. بنابراین اگر تمایل دارید که برای لاغری خود از دستگاه های موضعی استفاده کنید، بهتر است حتماً با مرکز درمانی مورد نظر خود تماس برقرار کنید و از هزینه لاغری با دستگاه اطمینان حاصل کنید. 
 
نتیجه گیری
وزن سالم در حفظ سلامتی مهم است. انجام اقداماتی برای پیشگیری از چاقی موضعی در زندگی روزمره اولین قدم خوب و مثمر ثمر است. حتی تغییرات کوچک، مانند خوردن سبزیجات بیشتر و چند بار در هفته به باشگاه رفتن، می تواند به پیشگیری از چاقی کمک کند. اگر به یک رویکرد متناسب تر برای رژیم غذایی علاقه دارید، تز متخصص تغذیه می توانید مشورت بگیرید و تا ابزار ها و راه هایی را برای شروع در اختیار شما قرار دهد.
علاوه بر این، ملاقات با یک مربی شخصی یا مربی تناسب اندام می تواند به شما کمک کند تا فعالیت های بدنی متناسب با شرایط خودتان را انجام دهید که بهترین کار برای دوری از چاقی موضعی محسوب می شود.