مصرف کره بادام زمینی در بارداری ، خواص و منع مصرف آن را بدانید!

تاریخ : 1401/11/08

مصرف کره بادام زمینی در بارداری ، خواص و منع مصرف آن را بدانید!

مصرف کره بادام زمینی در بارداری ، خواص و منع مصرف آن را بدانید!

دانستن اینکه چه چیزی برای خوردن در دوران بارداری خوب است، می‌تواند یکی از اولین نگرانی‌هایی باشد که پس از مثبت شدن تست بارداری دارید. بسیاری از افراد در سه ماهه اول بارداری احساس گناه می‌کنند، زیرا نمی‌توانند سبزیجات بخورند و از فکر آن بیزار هستند. نیازی به گفتن نیست که بارداری می‌تواند سلیقه شما را به گونه‌ای که انتظارش را ندارید، تغییر دهد. جای تعجب نیست که پیروی از یک الگوی تغذیه سالم متعادل برای سلامتی مطلوب مادر و نوزاد بسیار مهم است. ممکن است تعجب کنید که آیا کره بادام زمینی می‌تواند در یک غذای رژیمی سالم بارداری قرار گیرد یا خیر. خوردن کره بادام زمینی در دوران بارداری بی‌خطر است. در واقع، غذای پر از مواد مغذی و بسیار مفید است و فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد. اگر به بادام زمینی آلرژی ندارید، می‌توانید از کره بادام زمینی در بارداری لذت ببرید. در این مطلب از غفاری دایت، می‌خواهیم درباره مصرف کره بادام زمینی در بارداری و علت منع بادام زمینی در بارداری برای برخی از افراد صحبت کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید تا بدانید آیا ویار بادام زمینی و جنسیت جنین ارتباطی به یکدیگر دارند؟!

ویار بادام زمینی و جنسیت جنین

ویار بادام زمینی و جنسیت جنین ؟!

عوامل زیادی در این که چرا ممکن است در بارداری هوس غذاهای خاصی داشته باشید، نقش دارند. یک مطالعه شامل ۲۰۲۲ مادر نشان داد که کره بادام زمینی یکی از چندین هوس غذایی شور است. میل به غذا مستقل از گرسنگی است و با میل شدید به یک غذا، نوشیدنی یا طعم مشخص می‌شود. بارداری می‌تواند منجر به افزایش هوس یا همان ویار شود. هوس‌ها معمولاً در اواخر سه ماهه اول ظاهر می‌شوند.

طبق تحقیقات، رایج‌ترین غذاهایی که در بارداری میل می‌شود، شیرینی‌ها مانند شکلات و دسرها و غذاهای پرکربوهیدرات است که شامل پیتزا و چیپس می‌شود. کره بادام زمینی خارج از این دو دسته قرار می‌گیرد، زیرا این کره گیاهی است که از بادام زمینی آسیاب شده تهیه می‌شود و گاهی اوقات روغن، شکر و نمک به کره بادام زمینی اضافه می‌شود.

دلایل ویار کره بادام زمینی ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی یا فیزیکی در بارداری باشد. با این‌حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. خوشبختانه، هوس کره بادام‌زمینی ممکن است در دوران بارداری به لطف مشخصات تغذیه‌ای چشمگیر این غذا، مفید باشد. با این‌حال از نظر علمی به اثبات نرسیده است که ویار بادام زمینی و جنسیت جنین ارتباطی با یکدیگر دارند.

خواص کره بادام زمینی در بارداری

خواص کره بادام زمینی در بارداری

کره بادام زمینی در مقایسه با سایر غذاها کالری نسبتاً بالایی دارد، زیرا دوز زیادی از چربی‌های غیراشباع سالم را شامل می‌شود. کره بادام زمینی همچنین پروتئین و فیبر را به رژیم غذایی شما اضافه می‌کند.

 

خواص کره بادام زمینی در بارداری : کنترل دیابت

اگرچه کره بادام زمینی کالری بالایی دارد، اما کربوهیدرات کمی دارد. ممکن است لازم باشد مصرف کربوهیدرات خود را تحت نظر داشته باشید، اگر دیابت بارداری دارید، باید بدانید این وضعیتی که سالانه ۲ تا ۱۰درصد از بارداری‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد دیابت بارداری با سطح غیرطبیعی قند خون در دوران بارداری مشخص می‌شود. توصیه‌های کنونی به مصرف مقادیر متوسط ​​کربوهیدرات در طول وعده‌های غذایی و میان وعده‌های متعدد روزانه است.

علاوه‌بر این، کره بادام زمینی دارای شاخص گلیسمی پایینی است. غذاهای با شاخص گلیسمی پایین در مقایسه با غذاهای با شاخص گلیسمی بالاتر تأثیر مطلوب‌تری بر ثابت نگه داشتن سطح قند خون دارند.

 

خواص کره بادام زمینی در بارداری : پروتئین گیاهی

بارداری زمان رشد و تکامل سریع است. افزایش رشد و نمو رحم، سینه‌ها و نوزاد نیاز به مقادیر کافی پروتئین دارد و کره بادام زمینی برای وزن گیری جنین کمک می‌نماید. یک وعده شامل ۲ قاشق غذاخوری (۳۳ گرمی) کره بادام زمینی دارای ۸ گرم پروتئین گیاهی است که می‌تواند به شما در رفع نیازهای پروتئینی خود در دوران بارداری کمک کند. خوردن کره بادام زمینی در بارداری نیز می‌تواند به احساس رضایت کمک کند.

 

خواص کره بادام زمینی در بارداری : آنتی اکسیدان‌ها

کره بادام زمینی دارای طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان‌ها، از جمله رسوراترول، فلاونوئیدها، و ویتامین E است. این ترکیبات به دلیل توانایی خود در کمک به کاهش خطر بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و سرطان شناخته شده‌اند. آنتی اکسیدان‌ها برای حفظ تعادل سالم رادیکال‌های آزاد عامل بیماری کار می‌کنند. رادیکال‌های آزاد محصولات جانبی عملکردهای روزمره بدن هستند. کمبود یا نامتعادل بودن سطح آنتی اکسیدان می‌تواند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد.

این موارد برخی از خواص مصرف کره بادام زمینی در بارداری است که می‌توان با مصرف متعادل آن، از این خواص بهره‌مند شد.

علت منع بادام زمینی در بارداری

علت منع بادام زمینی در بارداری

بادام زمینی خام در زمین رشد می‌کند و خطر آلودگی به یک عامل سمی به نام آفلاتوکسین را به همراه دارد که دلیل وجود مضرات بادام زمینی در بارداری است. آسپرژیلوس نوعی قارچ است که آفلاتوکسین تولید می‌کند. در ایالات متحده، سازمان غذا و دارو (FDA) سطح آفلاتوکسین را در بادام زمینی و محصولات بادام زمینی تنظیم می‌کند. مصرف آفلاتوکسین ممکن است باعث مشکلات سلامتی قابل توجهی شود، مانند سرطان کبد، اختلال در رشد جنین، کم خونی بارداری، زایمان زودرس و سقط جنین که از مضرات بادام زمینی در بارداری است.

آفلاتوکسین‌ها، همراه با سایر قارچ‌های موجود در محصولات بادام‌زمینی، در کشورهایی که عملکرد سیستم غذایی به خوبی کنترل نمی‌شود، خطر بیشتری ایجاد می‌کنند. برای پیشگیری از این مورد، مارک‌های تجاری را انتخاب کنید، که علامت استاندارد سلامت دارند و از کره بادام زمینی فرآوری نشده خودداری کنید، زیرا به احتمال زیاد حاوی سطوح بالاتری از آفلاتوکسین است. همچنین، باید از خوردن بادام زمینی یا کره بادام زمینی که تغییر رنگ داده یا کپک زده به نظر می‌رسد، خودداری کنید.

یک علت منع بادام زمینی در بارداری نیز می‌تواند مربوط به حساسیت یا آلرژی به این ماده غذایی باشد که خطرات زیادی را در دوران بارداری ایجاد می‌کند.

 

رژیم غذایی برای بارداری

در دوران بارداری توجه به مواد غذایی که می‌خورید همچون کره بادام زمینی برای وزن گیری جنین و سلامت او اهمیت بسیاری دارد. باید نسبت به تغذیه خود در دوران بارداری حساس باشید. همچنین اهمیت دارد که پیش از دوران بارداری وزن خود را به محدوده سالم برسانید تا نه‌تنها دوران بارداری خود را راحت‌تر پشت سر بگذارید، بلکه به سختی‌هایی که ناشی از اضافه وزن است، دچار نشوید. رژیم‌های بهاره غفاری، رژیم‌های سالمی هستند که به شما کمک می‌کنند به تناسب اندام برسید و همچنین سلامتی و تناسب اندام را در کنار یکدیگر داشته باشید و یک سبک زندگی سالم ایجاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رژیم‌های غذایی، بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم اختصاصی خود، همین حالا بر روی رژیم آنلاین من کلیک کنید.

 

مترجم: ریحانه ساده طهرانی | ترجمه از healthline.com