لیزر لیپولیز برای لاغری چه تاثیری دارد؟!

تاریخ : 1401/05/01

لیزر لیپولیز برای لاغری چه تاثیری دارد؟!

لیزر لیپولیز برای لاغری چه تاثیری دارد؟!

امروزه که میزان اضافه وزن و چاقی، بسیار افزایش یافته و افراد بیشتری با این مشکل روبه‌رو هستند؛ انجام عمل‌های جراحی برای کاهش وزن ویا پیکرتراشی برای رسیدن به اندام ایده‌آل گسترش زیادی یافته است. با این‌حال بسیاری از افراد از انجام عمل‌های تهاجمی واهمه دارند و راه‌های غیرتهاجمی را ترجیح می‌دهند. با گسترش علم، استفاده از لیزر جای استفاده از تیغ جراحی را گرفته است؛ به همین دلیل روش‌هایی همچون لیزر لیپولیز سبب علاقمندی بسیاری از افراد شده است. در غفاری دایت می‌خواهیم در ارتباط با این روش، مزایای استفاده از لیزر لیپولیز و چگونگی لاغری با لیزر لیپولیز صحبت کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید

لیزر لیپولیز

 

لیزر لیپولیز چیست؟!

ممکن است تا به حال دستگاه ترواسکالپ را شنیده باشید اما لیپولیز یک‌سری واکنش‌های طبیعی بدن برای تجزیه چربی‌های ذخیره شده و تبدیل به گلیکوژن برای انرژی بدن است؛ اما امروزه در کلینیک‌های زیبایی به اعمال مختلفی که برای حذف چربی‌های اضافی انجام می‌شود نیز لیپولیز می‌گویند که ممکن است با لیزر یا ساکشن یا بصورت دیگر انجام شود.

لیزر لیپولیز همانگونه که از اسمش معلوم است، عمل لیپولیز به وسیله لیزر است؛ یعنی در طی این عمل که با دقت و ظرافت بیشتری انجام می‌شود، می‌توانیم چربی‌های بدن را از بین برده و این عمل برای تمام نقاط بدن قابل استفاده است؛ اما برای توده‌های چربی موضعی مثل چربی شکم، بازو، ران ویا حتی سینه در آقایان بیشتر استفاده می‌شود. در لیزر لیپولیز ابتدا بیماری که کاندید این عمل است مورد معاینات و آزمایشات دقیق قرار گرفته و سپس در هنگام عمل بصورت موضعی بی‌حس می‌شود و توسط سوراخ کوچکی که در محل عمل ایجاد می‌شودپپپپغ بوسیله لیزر، حرارت لازم برای حذف چربی‌ها به منطقه مورد نظر فرستاده می‌شود. سپس این چربی‌ها می‌توانند توسط ساکشن، یا فشار دست خارج شده یا حتی می‌توانیم اجازه دهیم توسط خود بدن پس از عمل دفع گردد.

 

لاغری با لیزر لیپولیز

 

لاغری با لیزر لیپولیز

برای حذف چربی‌ها و کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده‌آل می‌توان از لیزر لیپولیز استفاده کرد. البته چون این لیزر دقت بالایی در خروج چربی‌ها دارد، بیشتر در مناطقی که دارای چاقی موضعی هستند، استفاده می‌شود. به همین دلیل اغلب پیشنهاد می‌شود افراد برای لاغری با لیزر لیپولیز، تا حد امکان وزن خود را کاهش دهند و تنها برای از بین بردن چربی در بخش‌های باقیمانده، از لیزر لیپولیز استفاده کنند.

 

لیزر لیپولیز صورت

برای از بین بردن چربی‌های موضعی در صورت، مثل غبغب یا چربی‌ها و افتادگی‌های کنار چانه‌ها نیز می‌توان از لیزر لیپولیز استفاده کرد؛ زیرا دقت عمل و ظرافت آن بالا است. البته شاید برخی از افراد تمایل داشته باشند، پس از انجام لیزر لیپولیز صورت، با انجام لیفت ویا سایر اعمال زیبایی، زیبایی خود را دوچندان کنند؛ اما این بدان معنا نیست که پس از انجام لیزر لیپولیز صورت، نیازمند استفاده از این اعمال زیبایی هستید. البته روش لیزر لیپولیز صورت را کمتر برای نواحی داخلی صورت استفاده می‌کنند. همچنین این روش سبب کاهش چربی می‌شود و نمی‌توان برای از بین بردن غضروف اضافه از آن استفاده کرد، به همین دلیل برای زیبایی بینی و سایر محل‌ها مناسب نیست.

 

مزایای لیزر لیپولیز

 

مزایای لیزر لیپولیز

در روش لیپولیز با لیزر، از آنجا که در محل عمل تنها چند سوراخ کوچک ایجاد شده و انرژی لیزر از آن طریق به داخل بدن فرستاده می‌شود تا چربی‌ها را حذف کند؛ نیاز به پارگی وسیع و بخیه در محل عمل نداریم، بنابراین بهبودی بعد از عمل سریع‌تر بوده و احتیاج به استراحت طولانی‌مدت نیست و خطر عفونت و خونریزی کاهش پیدا می‌کند. درحقیقت تهاجمی نبودن این روش، مهم‌ترین مزایای لیزر لیپولیز است که آن را بر سایر روش‌ها ارجح می‌کند. البته پوست محل عمل ممکن است بین ۲ تا ۶ هفته حالت بی‌حسی داشته باشد و کبود باشد که به مرور برطرف می‌گردد. رعایت بعضی نکات بعد از عمل، مثل پوشیدن گن تا چند هفته برای موضع عمل و نوشیدن حداقل ۲ لیتر آب، ضروری است تا بهبودی سریع‌تر حاصل شده و ماندگاری و رسیدن به نتیجه دلخواه رخ دهد.

کبودی و تورم پوست در محل لیپولیز با لیزر بسیار کمتر از روش‌های دیگر است. از دیگر مزایای لیزر لیپولیز این است که در این روش به علت تحریک پوست و ترشح کلاژن در بدن پوست بعد از عمل دچار افتادگی نمی‌شود. در این روش نتایج عمل معمولاً یک هفته پس از جراحی کاملاً مشهود است؛ اما در روش‌های دیگر ممکن است دو تا چهار هفته طول بکشد تا شما به نتیجه مورد نظر برسید. احتمال سوختگی در لیپولیز با لیزر وجود ندارد، زیرا جراح به‌طور مرتب با دست خود موضع را لمس کرده و حرارت آن کنترل می‌شود.

 

ماندگاری لیزر لیپولیز

 

ماندگاری لیزر لیپولیز

انجام هرگونه عمل جراحی ویا حتی لیزر لیپولیز که سبب کاهش سریع چربی‌ها ویا کاهش وزن سریع می‌شود، به مراقبت پس از عمل نیاز دارد؛ زیرا بدن ما پیوسته در حال ساخت و ذخیره چربی است و ماندگاری لیزر لیپولیز هم بستگی به مراقبت و همچنین تغییر برخی از رفتارها دارد. در عمل حذف چربی به وسیله لیزر چنانچه سبک زندگی خود را تغییر ندهید، ممکن است مدتی بعد از عمل دوباره بافت چربی شما به ذخیره کردن چربی‌های جدید اقدام کند. بنابراین با انجام تمرینات ورزشی منظم و حفظ رژیم مناسب غذایی، می‌توانید از تجمع مجدد چربی جلوگیری کنید.

چنانچه شما نیز لیزر لیپولیز انجام داده‌اید و نگران بازگشت به وزن قبلی خود هستید؛ بهتر است پیش از آنکه دیر شود و نیازمند انجام مجدد هرگونه عمل جراحی یا لیزر لیپولیز باشید، سبک زندگی خود را تغییر دهید و از یک رژیم غذایی اصولی و سالم در کنار تحرک کاافی استفاده کنید. برای تحقق این شرایط، نیازمند استفاده از رژیم‌های غذایی یک مشاور تغذیه حرفه‌ای هستید. بهاره غفاری، مشاور تغذیه‌ای مجرب در زمینه تغییر سبک زندگی است که نه‌تنها می‌توانید رژیم اختصاصی و مناسب خودتان را دریافت نمایید بلکه در کنار آن می‌توانید از پیشنهادات ورزشی مناسب نیز استفاده کنید. یکی از انواع رژیم‌هایی که می‌توانید دریافت نمایید، رژیم تثبیت وزن است که به شما کمک می‌کند، وزن خود را به همان صورت نگه دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت کلیک نمایید و چنانچه می‌خواهید همین حالا رژیم خود را دریافت نمایید، بر روی رژیم تثبیت وزن کلیک کنید و آن را از لیست شرایط رژیم انتخاب نمایید.