لاغری موضعی، روش‌های مختلف از بین بردن چربی اضافه

تاریخ : 1402/04/22

لاغری موضعی، روش‌های مختلف از بین بردن چربی اضافه

لاغری موضعی، روش‌های مختلف از بین بردن چربی اضافه

بهترین روش لاغری موضعی و روش‌های آن، یکی از قدیمی‌ترین چالش‌ها در حوزه تغذیه و تناسب اندام است. تئوری کلی این است که انجام تمرینات خاص باعث کاهش چربی در نواحی خاص بدن می‌شود. به عنوان مثال، انجام لیفت پا (leg lifts) باعث کاهش چربی دور باسن و ران می‌شود، یا انجام تمرینات شکمی منجر به صاف شدن شکم می‌شود. همچنین گفته می‌شود که انجام تمرینات مربوط به ناحیه سینه، باعث از بین رفتن چربی زیر سینه می‌شود. با همه این‌ها، شواهد کافی برای اثبات اینکه بهترین روش لاغری موضعی با ورزش ممکن است، وجود ندارد.
اما دستگاه‌های لاغری تا حدودی در این زمینه جواب‌گو هستند. البته باید بدانید که آنها معجزه نمی‌کنند، اما مطالعاتی که روی این دستگاه‌ها انجام شده، تا حدودی اثربخشی آنها را نشان داده است. در این مقاله، با دستگاه ترواسکالپ، که یک دستگاه پیشرفته برای کاهش چربی موضعی است آشنا می‌شویم و در کنار آن، سایر روش‌های لاغری موضعی را بررسی می‌کنیم.

دستگاه ترواسکالپ، راه حلی برای لاغری موضعی

دستگاه ترواسکالپ، راه حلی برای لاغری موضعی

دستگاه ترواسکالپ یک دستگاه لاغری موضعی تک قطبی RF (فرکانس رادیویی) غیرتخریبی است.غیرتخریبی بودن یعنی لایه‌ای از پوست در این درمان برداشته نمی‌شود. چیزی که ترواسکالپ را محبوب می‌کند، این است که معمولا تنها یک درمان ۱۵ دقیقه‌ای برای هدف قرار‌دادن هر ناحیه از بدن کافی است. درمان با سایر روش‌ها مانند فریزکردن چربی (Coolsculpting) یا دستگاه اسکالپشور Sculpsure به ترتیب حدود 105 دقیقه و 50 دقیقه طول می‌کشند. بنابراین مزیت بزرگی است که ترواسکالپ با چنین زمان کمی و فقط برای یک بار، همان مقدار چربی را هدف قرار می‌دهد.

با استفاده از این دستگاه حداکثر 24 درصد از چربی‌های موضعی در هر درمان هدف قرار داده می‌شود. فرکانس رادیویی، سلول‌های چربی را در اعماق لایه زیر جلدی از بین می‌برد و از رگ‌های خونی، پایانه‌های عصبی و سایر بافت‌های همبند رد می‌شود.

بزرگترین مزیت فناوری ترواسکالپ برای بهترین روش لاغری موضعی، سفت کردن بافت پوست هم‌زمان با ذوب سلول‌های چربی زیر آن است. برخلاف فریزکردن چربی، فرکانس رادیویی ترواسکالپ درواقع سفتی پوست را تقویت می‌کند. این آپشن سبب می‌شود که با بهترین روش لاغری موضعی، پوست افتاده و بدفرم نشود.

ترواسکالپ در چه نواحی از بدن بهترین نتیجه می‌دهد؟

این دستگاه یک درمان ایدهآل برای از بین بردن چربی در مناطقی از بدن است که پوست آن بیش از حد شل نشده یا خاصیت ارتجاعی خود را از دست نداده است. ترواسکالپ برای درمان چاقی شکم، ران‌ها، پهلوها، بازوها، زیر سینه و موارد دیگر عالی است.

 

دستگاه ترواسکالپ چگونه استفاده می‌شود؟

درمان مانند یک ماساژ گرم است. هر اپلیکاتور دستگاه، یک پلیت دارد که روی بدن قرار داده شده و در طول فرآیند گرم می‌شود و حرارت لذت‌بخشی را وارد بدن می‌کند. گرما اذیت‌کننده نیست، اما در حدی هست که بیشتر افراد در طول درمان عرق می‌کنند.

بسته به بزرگی ناحیه‌ای که در حال درمان است، تعداد اپلیکاتورها متفاوت است. دستگاه در مجموع دارای شش اپلیکاتور است.

به‌طور متوسط، بین ۵ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد تا نتایج را ببینید و از یک تا سه جلسه برای دستیابی به بهترین نتیجه، زمان لازم است.

لاغری موضعی

خطرات ترواسکالپ چیست؟

این دستگاه برای همه نوع پوستی بی‌خطر است، اما حساسیت، قرمزی، یا حتی کبودی و احساس خستگی خفیف ممکن است پس از درمان ایجاد شود. نقش هیدراتاسیون در کاهش علائم، کلیدی است. نوشیدن مقدار زیادی آب کمک می‌کند تا سلول‌های چربی شروع به حرکت در سیستم لنفاوی کنند و دفع شوند.

 

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای استفاده از این دستگاه هستند؟

بهترین کاندیداها کسانی هستند که حداکثر 10 تا 20 کیلو اضافه وزن دارند و می‌خواهند چربی نواحی سرسخت بدن را آب کنند. اگر به دنبال کاهش وزن بیشتر هستید، روش جراحی یا لیپوساکشن ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. اگرچه این روش تهاجمی است و عوارض بیشتری را ممکن است به همراه داشته باشد، با این حال برای از بین بردن حجم زیادی از چربی کاربرد دارد و به افرادی که اضافه وزن زیادی در نواحی خاصی از بدن دارند کمک می‌کند تا لاغر شوند.

اگر باردار هستید، دستگاه پیس میکر قلب یا دفیبریلاتور دارید یا اینکه تومورهای خوش خیم یا بدخیم در ناحیه درمان دارید، کاندیدای مناسبی برای درمان با ترواسکالپ محسوب نمی‌شوید و لازم است روش‌های دیگری را برای لاغری موضعی در پیش بگیرید.

عملکرد ترواسکالپ

در کنار استفاده از این دستگاه به عنوان بهترین روش لاغری موضعی، روش های لاغری موضعی دیگری نیز وجود دارد که اگر بتوانید آنها را با ترواسکالپ ترکیب کنید، احتمالا نتایج بهتری را شاهد خواهید بود. سایر روش‌ها برای لاغری موضعی به شرح زیر هستند:

 

تمرینات ترکیبی

تمرینات ترکیبی، چند قسمت از بدن را درگیر می‌کنند. در واقع، برخی از تمرینات ترکیبی، بسیاری از عضلات را در سراسر بدن قوی می‌کنند. می‌توان از میان این ورزش‌ها به پلانک اشاره کرد. درگیر کردن عضلات بیشتر، به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید و چربی بیشتری را از دست بدهید.

برای مثال، شما زمانی که اسکات انجام می‌دهید، نسبت به زمانی که ورزش بلند کردن پا را تمرین می‌کنید، کالری بیشتری می‌سوزانید. اسکات یک ورزش پیچیده است که روی باسن، ران‌ها، ساق پا و حتی قسمت مرکزی بدن اثر می‌گذارد. این در حالی است که لیفت ساق پا، مخصوصاً اگر دراز کشیده باشید، فقط روی ران خارجی یک پا کار می‌کند. پس انجام ورزش‌های پیچیده‌تر، به شما کمک می‌کند با درگیرکردن ماهیچه‌های مختلف بدن، احتمال لاغری موضعی را بیشتر کنید.

 

تمرینات موضعی

کرانچ شکم، زمانی محبوب‌ترین تمرین برای دستیابی به لاغری موضعی در قسمت میانی بدن بود. اما اکنون این روش، با تمرینات مؤثرتری جایگزین شده‌ است که برای تقویت کل قسمت مرکزی بدن طراحی شده‌اند.

سعی کنید تا حد امکان گروه‌های عضلانی را به جای عضلات منفرد، برای هر تمرین درگیر کنید. در طول اکثر تمرینات قدرتی، شما باید با قسمت مرکزی بدن خود کار کرده و عضلات شکم را تقویت کنید.

 

تمریناتی که کل بدن را درگیر می‌کنند

مطالعات نشان داده‌اند که تمرینات و ورزش‍‌هایی با شدت بالا که کل بدن را درگیر می‌کنند، در کاهش وزن و چربی‌سوزی مؤثرتر هستند. وقتی لاغر می‌شوید و چربی‌سوزی می‌کنید، چربی‌های ناحیه مورد نظر هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند و کم می‌شوند. پس اگر اضافه وزن دارید، یکی از بهترین راه‌ها برای بهترین روش لاغری موضعی، لاغری عمومی بدن است. با لاغری عمومی شما از چربی‌های کل بدن، از جمله ناحیه مورد نظر می‌کاهید. بهتر است علاوه بر این ورزش‌ها، به تمریناتی نیز دارید که قسمت‌های چاق بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند، تا بهترین نتیجه را بگیرید. اگر این دو مورد را با استفاده از ترواسکالپ در هم بیامیزید، احتمالا بهترین نتیجه را شاهد خواهید بود.

بهترین تمرینات برای کاهش چربی کلی عبارتند از:

ورزش‌های هوازی: ورزش‌های هوازی، مانند دویدن و دوچرخه‌سواری، از گروه‌های عضلانی بزرگ استفاده می‌کنند و ثابت شده است که در سوزاندن کالری موثر هستند. آنها ممکن است به‌ویژه در آب کردن چربی‌های سرسخت شکم موثر باشد.

تمرین تناوبی با شدت بالا : HIIT این تمرین‌ها، شامل دوره‌های کوتاه‌مدت فعالیت شدید، بلافاصله پس از یک دوره ریکاوری است. مطالعات نشان می‌دهد که HIIT ممکن است در چربی‌سوزی موثرتر از تمرینات هوازی حالت ثابت باشد. در این نوع ورزش، شدت تمرینات تغییر می‌کند. برای مثال در مورد دویدن، فرد می‌تواند فاصله یک چهارراه تا چهارراه دیگر را با سرعت بدود و پس از رسیدن به چراغ، دویدن خود را با سرعت کمتری تا چهارراه بعدی ادامه دهد و سپس این چرخه را تکرار کند. 

تمرینات ورزشی برای لاغری

تمرینات کل بدن: مطالعات نشان داده‌اند که انجام تمرینات کل بدن مانند بورپی، به جای تمرکز روی یک ناحیه از بدن، کالری بیشتری می‌سوزاند و منجر به کاهش چربی بیشتری نسبت به تمرینات هدفمند تقویت عضلات می‌شود.

ترکیب تمرینات: علاوه بر این، بررسی‌ها حاکی از این هستند که ترکیب تمرینات مقاومتی و ورزش‌های هوازی در کاهش وزن موثرتر از تمرکز بر یک نوع ورزش واحد است.

با این حال اگر نمی‌توانید فعالیت‌های ذکر شده در بالا را انجام دهید، راه‌های زیادی برای کاهش وزن و لاغری موضعی وجود دارد.

به عنوان مثال، مشخص شده است که ورزش‌هایی مانند شنا و پیاده‌روی برای کاهش وزن بسیار مؤثر هستند و انجام آن‌ها هم آسان است.

 

خلاصه

لاغری موضعی یکی از نگرانی‌های افرادی است که می‌خواهند وزن خود را کم کنند. تا کنون روش‌های متعددی برای لاغری موضعی پیشنهاد شده است، با این حال هیچ‌کدام از آنها معجزه نمی‌کنند. دستگاه ترواسکالپ یک دستگاه لاغری جدید است که می‌تواند در هر جلسه درمان، تا 24 درصد چربی‌ها را هدف قرار دهد و در طول سه تا چهار هفته از بین ببرد. اگر در کنار آن از سایر روش‌های لاغری موضعی هم بهره ببرید، می‌توانید اثر این دستگاه را بیشتر کنید. برای این کار اول از همه لازم است که که کالری بیشتری بسوزانید و چربی کل بدن را کم کنید. همچنین ورزش‌هایی که روی قسمت‌های چاق بدن تاثیر می‌گذارند و همچنین تمرینات هیت می‌توانند به عملکرد دستگاه لاغری موضعی کمک کنند.

برای داشتن شکم تخت و بدنی ورزیده علاوه بر انجام ورزش‌های مخصوص، رژیم غذایی مناسب را نیز باید رعایت کرد و هردوی این روش‌ها باید اصولی و تخصصی باشد تا زود به نتیجه رسید. برای داشتن این برنامه‌های تخصصی باید از متخصصین هر رشته کمک گرفت و بهاره غفاری یکی از این متخصصین تغذیه است. به سایت غفاری دایت مراجعه کنید و برنامه ورزشی و تغذیه خود را از در قسمت رژیم من دریافت کنید.

خرید رژیم لاغری