آیا خوردن قهوه و دارچین برای لاغری مفید است؟ + زمان استفاده

تاریخ : 1401/11/20

آیا خوردن قهوه و دارچین برای لاغری مفید است؟ + زمان استفاده

آیا خوردن قهوه و دارچین برای لاغری مفید است؟ + زمان استفاده

آیا قهوه و دارچین برای لاغری مفید هستند؟ بهترین زمان خوردن قهوه و دارچین برای لاغری؟ خواص قهوه و دارچین برای لاغری چیست؟ اگر به دنبال راهی هستید که جواب این پرسش‌ها را دریابید پس با ما همراه باشید.

تاثیرات دارچین که بر لاغری اثر می گذارد

آیا نوشیدن قهوه با دارچین برای شما مفید است؟ 

دارچین یک ادویه خوش طعم است که به خوبی با طعم قهوه ترکیب می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند گلوکز، کلسترول و‌تری گلیسیرید خون را در بیماران دیابتی کاهش دهد. اگر به طعمی جذاب در کنار قهوه نیاز دارید، کمی دارچین به آن اضافه کنید. 
دارچین اشتهای شما را سرکوب می‌کند و متابولیسم بدن را سرعت می‌بخشد. بنابراین  قهوه و دارچین برای لاغری  مفید است.  ترکیب قهوه و دارچین برای لاغری  بی‌نظیر است.
تاثیرات دارچین که بر لاغری اثر می گذارد

چه مقدار دارچین در قهوه‌ ام بریزم؟ 

2 قاشق غذاخوری پودر دارچین اضافه کنید. 0.15 لیتر شیر سرد را در شیرجوش بریزید و شیر را داغ کنید. شیر را به آرامی به قهوه خود اضافه کنید. شکر را به عنوان مزه‌دهنده به ترکیب اضافه کنید. 
 

وقتی دارچین را در قهوه می ریزیم چه اتفاقی می‌ افتد؟ 

افزودن دارچین به قهوه سطح آنتی اکسیدان قهوه را یک درجه بالاتر می‌برد. به بهبود توانایی شناختی و قدرت مغز کمک می‌کند. طبق یک مطالعه، نوشیدن روزانه قهوه ممکن است به تقویت فعالیت مغز کمک کند. مطالعه دیگری وجود دارد که می‌گوید بوی دارچین می‌تواند به بهبود قدرت پردازش مغز شما کمک کند. 
ترکیب قهوه و دارچین برای لاغری

برای چربی سوزی چه چیزی به قهوه اضافه می‌ کنید؟ 

افزودن آب لیمو به یک فنجان قهوه به عنوان یک داروی کاهش وزن مثل قهوه و دارچین برای لاغری می‌ماند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این مخلوط را بنوشید و شاهد از بین رفتن چربی‌های ناخواسته باشید! 

چه مقدار دارچین در روز خوب است؟ 

بهترین زمان خوردن قهوه و دارچین برای لاغری جه زمانی است؟ طبق WebMD، مصرف روزانه ½ تا 1 قاشق چایخوری دارچین در روز مجاز است. این مقدار معادل 2 تا 4 گرم دارچین در روز است و وزارت بهداشت ایالات متحده می‌گوید که حداکثر 6 گرم دارچین در روز بی‌خطر است. دارچین حاوی ترکیبات گیاهی متعدد دیگری است که مصرف آن در مقادیر زیاد ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشد. از دارچین به عنوان ادویه با مقدار کم استفاده کنید. خلاصه بزرگسالان باید از خوردن بیش از 1 قاشق چایخوری دارچین در روز خودداری کنند. کودکان ممکن است حتی نیاز کمتری داشته باشند. 
قهوه و دارچین برای لاغری

آیا مکمل‌ های کافئین و قهوه به کاهش وزن شما کمک می‌ کنند؟ 

اگر میل به نتایج سریع دارید، ممکن است مکمل‌های کافئین را برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خود در نظر بگیرید. مراقب ادعا‌های غیر واقعی باشید. هیچ تحقیقی برای حمایت از این موارد وجود ندارد در واقع هیچ راه حل سریعی برای کاهش وزن وجود ندارد. یک مطالعه در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی نشان داد که مکمل‌های کافئین تفاوت قابل توجهی در کاهش اشتها ندارند.  حتی بدتر از آن، غلظت کافئین در قرص‌ها می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد.
 
بیشتر شواهد علمی نشان می‌دهد که ما باید مصرف کافئین خود را به 400 میلی گرم در روز محدود کنیم. بن‌آشر متخصص لاغری در ایالت متحده توصیه می‌کند که قرص‌های کافئین به‌طور قابل‌توجهی کم مصرف شود چرا که حاوی مقادیر زیادی کافئینند که خطرات سلامتی مانند افزایش فشار خون و ضربان قلب را به همراه دارد. مراقب باشید که قرص‌های کافئین شما محتوی چه مواد دیگری هستند. بن‌آشر می‌افزاید: «این مکمل‌ها کنترل‌نشده هستند و خطرات سلامتی دیگری را به همراه دارند». 
 
بهترین راه برای شیرین کردن قهوه بدون دریافت کالری، استفاده از دارچین است. افزودن مقداری دارچین به قهوه نه تنها طعم آن را افزایش می‌دهد، بلکه به بدن کمک می‌کند تا چربی را سریعتر بسوزاند زیرا این ترکیب از تبدیل قند به انرژی پشتیبانی می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که گنجاندن یک پیمانه دارچین در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. یک قاشق چای‌خوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین که به یک فنجان آب جوش اضافه می‌شود نیز می‌تواند به کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند. 
راحکار برای خوردن قهوه در صبح

8 راه برای اینکه قهوه صبح خود را سالم‌ تر (و حتی خوشمزه‌ تر) کنید! 

  • یک قطره عرق دارچین اضافه کنید. 
  • بیشتر قهوه را با شکلات بنوشید. 
  • با روغن نارگیل طعم خوبی را به قهوه خود بدهید.
  • کلاژن را فراخوانی کنید. 
  • کمی کره به قهوه اضافه کنید. 
  • قهوه را با کمی جو درست کنید. 
  • مقداری پودر آشواگاندا اضافه کنید. 
  • هل را به ترکیب به قهوه خود اضافه کنید
قهوه و دارچین برای لاغری چگونه است

آیا دارچین برای قلب مفید است؟ 

دارچین ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. سطح کلسترول تام، کلسترول LDL "بد" و‌تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد، در حالی که کلسترول HDL "خوب" ثابت می‌ماند. اخیراً، یک مطالعه مروری بزرگ به این نتیجه رسید که دوز دارچین فقط 120 میلی گرم در روز می‌تواند این اثرات را داشته باشد. 
 

آیا دارچین می‌تواند شما را جوان‌ تر نشان دهد؟ 

دارچین گردش خون را بهبود می‌بخشد و اکسیژن را به پوست می‌رساند و به شما درخشندگی و سلامت می‌بخشد. گردش خون بهتر به این معنی است که مواد مغذی بیشتری می‌توانند به لایه‌های پوست شما برسند که در آن کلاژن و الاستین تولید می‌شود و در نتیجه پوستتان سالم‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. 

قهوه برای لاغری

آیا دارچین باعث خوابیدن شما می‌ شود؟ 

متخصصان می‌گویند: «دارچین در شل کردن عضلات و از بین بردن تنش از بدن شما معجزه می‌کند و ممکن است به راحت خوابیدن شما کمک کند».

تاثیر دارچین برای خلاص شدن از شر چربی شکم 

قهوه و دارچین برای لاغری بسیار مفیدند. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. بر روی غذا‌های گیاهی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل تمرکز کنید و منابع پروتئین کم چرب و محصولات لبنی کم چرب را انتخاب کنید. یک فنجان آب را در یک قوری چای بجوشانید. ½ قاشق چایخوری پودر دارچین را به آب اضافه کنید و بگذارید خنک شود. حالا یک قاشق چایخوری عسل خام و ارگانیک را به آب دارچین اضافه کنید و هم بزنید. دمنوش مقوی و سلامت عسل و دارچین برای کاهش وزن شما اکنون آماده مصرف است. 
  • نوشیدنی‌های شیرین را جایگزین کنید. 
  • اندازه سهم غذای خود را کنترل کنید. 
  • فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. 

خواص قهوه و دارچین برای لاغری

تاثیر قهوه و دارچین برای لاغری

تحقیقات نشان می‌دهد که کافئین ممکن است اشتهای شما را کاهش دهد و به طور بالقوه منجر به خوردن کالری کمتری شود. اما هشدار‌هایی نیز در این باره وجود دارد.  دکتر ویشنوموهان می‌گوید: «در حالی که قهوه می‌تواند اندکی هورمون گرلین را کاهش دهد، اما مطمئن نیستیم که اثرات سرکوب‌کننده اشتها چقدر ب خوردن این ماده قابل توجه است». به عنوان مثال، یک مطالعه در مجله بین‌المللی علوم غذایی و تغذیه (در برگه جدید باز می‌شود) نشان داد که نوشیدن قهوه قبل از غذا مقدار کالری دریافتی را کاهش می‌دهد. اما اثرات سرکوب‌کننده اشتها بیش از سه تا چهار ساعت دوام نیاورد. 
جالب است بدانید: یک مطالعه در Obesity بیان کرد که شرکت‌کنندگان دارای اضافه وزن که قهوه مصرف می‌کردند، کالری دریافتی خود را در وعده‌های غذایی بعدی کاهش دادند. با این حال، آزمایش دیگری که در Appetite، به این نتیجه رسید که قهوه هیچ تأثیری بر کالری مصرفی ندارد. 
کارشناسان، مکانیسم کاهش گرلین را به طور کامل درک نمی‌کنند، اما یک مطالعه کوچک در مجله کالج آمریکایی تغذیه نتایج شگفت‌انگیزی در این باره به همراه داشت. محققان دریافتند قهوه بدون کافئین بیشتر از قهوه کافئین دار اشتها را سرکوب می‌کند. برای درک کامل این حوزه به مطالعات بیشتری نیاز است.
اگر می‌خواهید وزن اضافه خود را کاهش دهید، قهوه سیاه بخورید. با اضافه کردن شیر، خامه، شکر و شربت، کالری به سرعت از بین می‌رود. تحقیقات منتشر شده در ارتباط بین مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده با قند و چاقی ارتباط مؤثری را نشان می‌دهد. اگر میل به شیرینی دارید، می‌توانید با استفاده از دارچین برای شیرین کردن قهوه خود استفاده کرده و کالری دریافتی خود را کاهش دهید. 
 
وقتی صحبت از کالری اضافه می‌شود، در مقابل تمایل به اضافه کردن کیک به سفارش قهوه خود مقاومت کنید. سعی کنید قهوه خود را در خانه با تخم مرغ مصرف کنید تا احساس سیری کنید و از وسوسه خوردن شیرینی‌جات دوری کنید.  اگر هدف شما کاهش وزن است، قهوه خود را صبح یا اوایل بعد از ظهر میل کنید تا خواب شما مختل نشود. کافئین موجود در قهوه می‌تواند بر خواب تأثیر بگذارد. دکتر ویشنوموهان می‌گوید: این موضوع شامل زمان خوابیدن و مدت زمان خواب می‌شود، بسته به اینکه چقدر حساس هستید ممکن است متفاوت باشد. 
 
این موضوع به این دلیل است که کافئین به گیرنده‌های آدنوزین متصل می‌شود و احساس خواب آلودگی را مسدود می‌کند. او می‌افزاید: «ما می‌دانیم که خواب ضعیف یا ناکافی بار‌ها با افزایش وزن مرتبط است و باید خواب مناسبی داشته باشید». 
قهوه برای لاغری خوب است
سخن پایانی
 
همانطور که گفته شد افزودن دارچین به قهوه سطح آنتی اکسیدان قهوه را یک درجه بالاتر می‌برد. به بهبود توانایی شناختی و قدرت مغز کمک می‌کند. طبق یک مطالعه، نوشیدن روزانه قهوه ممکن است به تقویت فعالیت مغز کمک کند. مطالعه دیگری وجود دارد که می‌گوید بوی دارچین می‌تواند به بهبود قدرت پردازش مغز شما کمک کند. همچنین دارچین یک ادویه خوش طعم است که به خوبی با طعم قهوه ترکیب می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند گلوکز، کلسترول و‌تری گلیسیرید خون را در بیماران دیابتی کاهش دهد.
 
اگر به طعمی جذاب در کنار قهوه نیاز دارید، کمی دارچین به آن اضافه کنید. علاوه‌بر این، دارچین ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. سطح کلسترول تام، کلسترول LDL "بد" و‌تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد، در حالی که کلسترول HDL "خوب" ثابت می‌ماند. اخیراً، یک مطالعه مروری بزرگ به این نتیجه رسید که دوز دارچین فقط 120 میلی گرم در روز می‌تواند این اثرات را داشته باشد.