قرص ونوستات چیست ؟ مزایا + عوارض قرص ونوستات

تاریخ : 1402/04/22

قرص ونوستات چیست ؟ مزایا + عوارض قرص ونوستات

قرص ونوستات چیست ؟ مزایا + عوارض قرص ونوستات

از آنجایی که زندگی شهرنشینی سبب شده است بسیاری از افراد به اضافه وزن دچار باشند، همواره افراد به دنبال راه‌هایی می‌گردند تا وزن خود را کاهش دهند و هر چه روش کاهش وزن سریع راحت‌تر باشد و چربی سوزی سریع‌تر اتفاق بیفتد، آن روش برای آن‌ها بهتر است. به همین دلیل انواع داروهای گیاهی و شیمیایی که در تبلیغات آن‌ها گفته می‌شود بدون نیاز به رژیم غذایی و تحرک زیاد می‌توانید به آسانی لاغر شوید، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. داروهای لاغری می‌توانند تا حدودی تاثیر داشته باشند؛ اما عوارض بسیاری از آن‌ها بیشتر از مزایای آن‌ها است.

به همین دلیل در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم قرص ونوستات را معرفی کنیم که یکی از انواع قرص لاغری است که طرفداران خاص خود را دارد. در این مطلب می‌خواهیم در ارتباط با زمان مصرف قرص ونوستات، عوارض قرص ونوستات بر کبد صحبت کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا بدانید قرص ونوستات را قبل غذا یا بعد غذا باید خورد؟!

قرص لاغری ونوستات

قرص ونوستات چیست و چگونه عمل می‌کند؟!

قرص ونوستات چیست؟ قرص ونوستات یکی از انواع قرص‌های چربی سوزی است که در دو نوع می‌توان مصرف نمود. یک نوع آن را اورلیستات یا ارلیستات (Orlistat) می‌نامند که هر کپسول ارلیستات حاوی ۶۰ میلی گرم از این ماده است. همچنین یک نوع دیگر با نام زنیکال وجود دارد که در حقیقت همان داروی ارلستات ۱۲۰ میلی‌گرم است و به دلیل میزان بالای اورلستات موجود در این دارو، تنها با نسخه پزشک به فروش می‌رسد؛ اما قرص الستات ۶۰ میلی‌گرمی را می‌توان بدون نسخه نیز دریافت کرد.

عملکرد قرص ونوستات این‌گونن تعریف شده است که مانع از جذب چربی اضافه در بدن می‌شود. در حقیقت قرص ونوستات بر روی آنزیم لیپاز عمل می‌کند و یک نوع مهارکننده محسوب می‌شود. لیپاز آنزیمی است که در بدن سبب شکستن چربی‌ها در دستگاه گوارش و جذب آن‌ها در بدن می‌شود. چنانچه این آنزیم مهار شود، چربی‌ها شکسته نشده و از آنجا‌‌یی که ساختمان درشت مغذی‌ها بدون تجزیه شدن قابل جذب نیستند، به همان صورت از بدن دفع می‌شوند.

کارایی قرص لاغری ونوستات

در تحقیقاتی که بر روی تاثیر قرص ونوستات انجام شد، نشان دادند دو گروه از افراد با یک غذای رژیمی خاص، که میزان کمتری کالری نسبت به میزان مورد نیاز روزانه دریافت می‌کردند و چربی کمتری می‌خوردند و همچنین تحرک خاصی را به‌صورت روزانه انجام می‌دادند، در نظر گرفته شدند و به یک گروه از آن‌ها همزمان قرص ونوستات نیز داده شد. در انتها پس از یک سال، گروهی که قرص لاغری ونوستات را دریافت کرده بودند حدود ۱۰.۶ کیلوگرم کاهش وزن داشتند و گروه دیگر تنها ۶.۲ کیلوگرم وزن کم کرده بودند.

نتایج نشان می‌داد حدود ۳.۴ کیلوگرم تفاوت با مصرف این دارو ایجاد می‌شود؛ اما دو نکته را باید در نظر گرفت: نکته اول اینکه افرادی که با قرص ونوستات لاغر شده بودند، وزن آن‌ها دوباره به حالت قبل بازگشت و نکته دوم اینکه تاثیر قرص ونوستات، طبق تحقیقات مشابه با رژیم غذایی کم کربوهیدرات، همچون رژیم کتو است.

پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدن سازی مراجعه نمایید.

عوارض قرص ونوستات

عوارض قرص ونوستات

هیچ قرص شیمیایی کاملا بدون عوارض نیست، بنابراین در این بخش نیز به عوارض قرص لاغری ونوستات یا قرص چربی سوز ونوستات می‌پردازیم. یکی از مهم‌ترین عوارض قرص ونوستات این است که این دارو به دلیل ممانعت از جذب چربی‌ها در بدن، سبب کاهش جذب ویتامین‌های محلول در چربی همچون ویتامین E، ویتامین D، ویتامین A و ویتامین K می‌شود که عوارض زیادی در بدن ایجاد می‌کنند. همچنین برخی از افراد ممکن است به این دارو حساسیت داشته باشند که حساسیت آن‌ها شامل کهیر، تنگی نفس، تورم صورت، لب‌ها، زبان یا گلو است.

در صورت بروز هر یک از موارد زیر با با پزشک خود تماس گرفته و مصرف دارو را قطع نمایید:

  • درد شکمی شدید
  • درد کمر شدید
  • وجود خون در ادرار یا ادرار کردن دردناک
  • نشانه‌های سنگ کلیه همچون کاهش ادرار، تورم در پا یا مچ پا، تنگی نفس و احساس خستگی
  • بروز مشکلات کبدی که عوارض قرص ونوستات بر کبد سبب ایجاد علائمی همچون حالت تهوع، درد قسمت بالای معده، خارش زیاد، احساس خستگی، کاهش اشتها، ادرار تیره رنگ، مدفوع سفت، زردی چشم یا پوست است.

از عوارض قرص لاغری ونوستات که جای نگرانی ندارد، می‌توان به مدفوع چرب، لکه‌های روغن روی لباس زیر، رنگ قهوه‌ای یا نارنجی روغن مدفوع، گاز و تخلیه روغنی، مدفوع شل و افزایش نیاز فوری به دستشویی رفتن، افزایش حرکات روده و عدم توانایی در کنترل آن، درد معده و حالت تهوع و درد  که این موارد معمولاً پس از مدتی از مصرف قرص ونوستات رفع می‌شود.

یک میان وعده رژیمی و سالم میزان کالری کمی دارد. در غفاری دایت با انواع عصرانه کم کالری میان وعده رژیمی بدنسازی برای کاهش وزن و عضله سازی آشنا شوید تا یک عصرانه رژیمی میل کنید.
 
  • ممنوعیت مصرف

باید توجه داشته باشید افرادی که دچار سنگ کلیه، بیماری کیسه صفرا، پانکراتیت، بیماری تیروئید، بیماری کبد، بیماری کلیوی، پیوند عضو یا بولیمیا هستند، نباید از این دارو استفاده کنند. همچنین در افراد باردار قرص ونوستات ممنوعیت مصرف دارد. افرادی که به آن حساسیت دارند یا دچار مشکلات سوءجذب هستند نیز نباید از این دارو استفاده کنند. همچنین مصرف قرص ونوستات برای کودکان زیر ۱۲ سال و مصرف کپسول ارلستات برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوعیت مصرف دارد.

اگر درباره رژیم غارنشینی اطلاعاتی ندارید و میخواهید با این رژیم آشنا شوید به مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم پالئو مراجعه نمایید.

زمان مصرف قرص ونوستات

زمان مصرف قرص ونوستات

در پاسخ به سوال قرص ونوستات را قبل غذا یا بعد غذا باید خورد؛ لازم است بگوییم زمان مصرف قرص ونوستات پس از غذا و یا یک ساعت پس از آن است و یک فرد بزرگسال می‌تواند روزانه ۱۲۰ میلی‌گرم قرص لاغری ونوستات مصرف کند، یعنی ۴۰ میلی‌گرم پس از هر وعده غذایی چرب قابل مصرف است. همچنین لازم است قرص را همان‌طور که پزشک دستور داده است، مصرف کنید و اطلاعات بروشور آن را بخوانید و در صورت بروز مشکل، حتما با پزشک خود مشورت کنید و در صورت نیاز، مصرف دارو را قطع نمایید.

همچنین به دلیل عدم جذب ویتامین‌های محلول در چربی، ممکن است نیازمند مصرف مولتی ویتامین باشید که درباره آن باید از پزشک خود بپرسید. البته اغلب انواع مولتی ویتامین مربوط به ویتامین‌های محلول در چربی در این مورد مصرف می‌شود.از آن‌جایی که مصرف قرص ونوستات ممکن است عوارض زیادی در پی داشته باشد و یا برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند، همچنین به دلیل بازگشت وزن قبلی، بهتر است به جای استفاده از داروهای شیمیایی، از یکی از روش های لاغری اصولی استفاده کنید و در کنار آن با دریافت ورزش مناسب و افزایش تحرک، سبک زندگی خود را تغییر دهید.

بهاره غفاری یکی از حرفه‌ای‌ترین مشاوران تغذیه است و رژیم‌هایی ارائه می‌دهد که کمک می‌کند سلامتی و تناسب اندام را در کنار یکدیگر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت کنید . چنانچه می‌خواهید همین حالا رژیم لاغری خود را دریافت نمایید، بر روی رژیم لاغری آنلاین کلیک کنید.

برای داشتن شکم تخت و بدنی ورزیده علاوه بر انجام ورزش‌های مخصوص، رژیم غذایی مناسب را نیز باید رعایت کرد و هردوی این روش‌ها باید اصولی و تخصصی باشد تا زود به نتیجه رسید. برای داشتن این برنامه‌های تخصصی باید از متخصصین هر رشته کمک گرفت و بهاره غفاری یکی از این متخصصین تغذیه است. به سایت غفاری دایت مراجعه کنید و برنامه ورزشی و تغذیه خود را از در قسمت رژیم من دریافت کنید.

خرید رژیم لاغری