17 تا از غذاهای کم کالری و لاغر کننده با طرز تهیه آسان

تاریخ : 1402/02/04

17 تا از غذاهای کم کالری و لاغر کننده با طرز تهیه آسان

17 تا از غذاهای کم کالری و لاغر کننده با طرز تهیه آسان

در صورتی که کالری به بدن نرسد بدن مجبور است از انرژی ذخیره شده استفاده کند بنابراین کالری سوزی اتفاق می افتد. در این مقاله قرار است و لیست غذاهای کم کالری و رژیمی برویم و با بررسی انواع خوراکی های کم کالری یک رژیم غذایی مناسب انتخاب کنیم. به مقدار انرژی که در هر غذا وجود دارد کالری اطلاق می شود. کالری برای عملکرد صحیح بدن و همچنین زنده ماندن یک نیاز اساسی است. بدن برای گوارش غذا از انرژی استفاده می کنند.

یک غذای کم کالری احتمال دارد آن انتظاری که برای بدن از آن داریم را برطرف کند. غذا هایی که دارای کالری منفی هستند یا به اصطلاح غذا های صفر کالری برای جویده شدن، هضم و سوخت نیاز به انرژی دارد و این انرژی را از کالری خود دریافت می کند. در صورتی که کالری به بدن نرسد بدن مجبور است از انرژی ذخیره شده استفاده کند بنابراین کالری سوزی اتفاق می افتد. در این مقاله قرار است و لیست غذاهای رژیمی و کم کالری برویم و با بررسی انواع خوراکی های کم کالری یک رژیم غذایی مناسب انتخاب کنیم. 
غذاهای کم کالری

کم کالری ترین غذاها در کاهش وزن مناسبند؟ 

تاکنون هیچ تحقیقی با پشتوانه قوی علمی وجود ندارد ثابت کند غذاهای کالری منفی وجود دارد. اما می توان برخی از غذا ها را ۳۰۰ کالری دانست که به عنوان غذای سالم شناخته می شود. فقط نباید انتظار داشته باشد که با خوردن چنین غذا هایی کالری بدن کم می شود. در واقع بدن برای تبدیل غذا به انرژی، نیروی بسیار اندکی صرف می کند. حتی اگر غذا های صفر کالری هم استفاده کنید مقدار انرژی و کالری که از دست خواهید داد چندان چشمگیر نخواهد بود. خبر خوب اینکه غذاهای کالری منفی حاوی مقدار زیادی آب و فیبر هستند. بنابراین می توانید با مقدار کمی کالری شما را سیر کند.
 
درست است که استفاده از غذاهای کم کالری ایده خوبی است به دلیل این که سرشار از مواد مغذی اند. با این وجود برخی ادامه تفکرات اشتباه می افتند و در خوردن غذاهای کم کالری بیشتر از حد زیاده روی می کنند. در واقع هر جا که ادعا شد و غذاهای کم کالری می توانند چربی سوزی کنند یا به سرعت سوخت و ساز بدن کمک کنند و منجر به کاهش وزن و از بین بردن چاقی شود، باید کمی شک کرد. در واقع کاهش وزن بدن و لاغری شاخص های فراوانی دارد غذاهای کم کالری می توانند در کنار ورزش به عنوان یکی از فاکتور های سبک زندگی سالم شناسایی شود. 

بیشتر بخوانید: پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدنسازی مراجعه نمایید.

لیست غذاهای رژیمی و کم کالری

لیست غذاهای کم کالری

رژیم غذایی کم کالری شامل مجموعه ای از غذا های متنوع و خوراکی های کم کالری است که در نهایت منجر به رفع گرسنگی می شود. برخی از غذا ها مثل گیاهان سبز برگ، کرفس و معمولاً سبزیجات به عنوان غذا های کم کالری شناخته می شوند. برخی از گیاهان و میوه های دارویی هم جز غذا هایی با کالری منفی به حساب می آیند. با خوردن غذا می توانید مواد مغذی بسیاری را وارد بدن خود کنید. با استفاده از غذاهای کم کالری می توانید به رفع گرسنگی کمک کنید و از مواد مغذی مثل میوه جات و سبزیجات برای یک رژیم از غذاهای کم کالری و لاغر کننده کمک بگیرید.
 
بهترین کار این است که با خوردن غذا های سرشار از آب و فیبر بدن را سیر نگه داریم. استفاده از میوه جات سبزیجات می تواند دختر چاقی، دیابت نوع دو و انواع بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی را کم کند. البته مزایای میوه و سبزی ها به این موارد محدود نمی شود و می تواند تأثیرات به خصوصی در سلامتی شما داشته باشد. در ادامه برای برخورداری از یک رژیم غذایی کم کالری برخی از مفیدترین غذاهای کم کالری را برایتان معرفی می کنیم تا با استفاده از این فهرست بتوانید به چربی سوزی بدن در کنار ورزش کمک کنید: 
 
  • ناگت سبزی ها 
 
برای استفاده از این ناگت می توانید با استفاده از سیب زمینی، روغن زیتون، پیاز، کدو سبز، هویج، پنیر کم چرب، تخم مرغ، شیر کم چرب، پودر سوخاری و سس تند یک غذای عالی برای خود تهیه کنید. فکر نکنید که ممکن است ناگت غذای ناسالم می باشد به دلیل اینکه شما با استفاده از سبزیجات یه غذای رژیمی درست می کنید و می توانید از تمام لذت ببریم. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که مواد را با همدیگر ترکیب کنید و بعد آن ها را با پودر سوخاری بپوشانید. سپس داخل فر یا ماهیتابه نچسب بگذارید تا پخته شود در آخر ها با سس سرو کنید. 

 

بیشتر بخوانید: رژیم سیب می تواند به شما کمک کنند تا در طی پنج روز حدود ۳ کیلوگرم وزن کم کنید. برای مطالعه درباره این رژیم به مقاله  رژیم سیب  مراجعه نمایید.

خوراکی های کم کالری

  • باقلا قاتق 
 
یکی از غذاهای کم کالری و رژیمی که در گیلان پخته می شود. مواد غذایی که برای تهیه باقلا قاتق نیاز است عبارتند از روغن زیتون، باقالا تازه، شوید تازه خرد شده، سیر خرد شده، نمک و زردچوبه، آب و تخم مرغ. همانطور که مشاهده می کنید این غذا با استفاده از سبزیجات تهیه می شوند. وجود تخم مرغ در این برنامه رژیم غذایی کم کالری باعث می شود تا کلسترول و پروتئین خوب به بدنتان برسد. 
 
بیشتر بخوانید: پیشنهاد میشود اگر به دنبال رژیم جنرال موتورز هستید به مقاله نوشته شده غفاری مراجعه نمایید.
 
  • خوراک بامیه با مرغ 
 
خوراک بامیه به جای گوشت بهتر است با مرغ خورده شود،این غذا هم میتواند کالری کمی به بدن بیفزاید و هم طعم جدیدی برای شما خلق کند. وجود بامیه به دلیل این که سرشار از ویتامین و فیبر است باعث سلامتی بدن و کاهش وزن می شود. با خوردن این غذای خوشمزه در هر وعده غذایی تنها ۱۱۳ کالری به بدنتان وارد می کنید. می توانید این غذا را همراه با برنج میل کنید تا کم کالری اش بیشتر شود. برای تهیه این غذا به مواد غذایی مثل مرغ، بامیه، سرکه سیب، پیاز، سیر، آبغوره یا آبلیمو، سیب زمینی، گوجه گیلاسی، رب گوجه و ادویه های خوش طعم مانند زنجبیل، زعفرون، فلفل، نمک و زردچوبه نیاز دارید. 

کم کالری ترین غذاها

  • اسنک مرغ و قارچ رژیمی 
 
اسم غذاهای کم کالری محسوب می شوند و برای افرادی مناسب است که مشغله کاری زیادی دارند. اگر می خواهید لاغر شوید و تمام وقتتان را بیرون از خانه مشغول انجام فعالیت های کاری تان باشید، نیاز نیست که به رستوران بروید و از غذا های پرکالری آنجا استفاده کنید. برای درست کردن یک اسنک ساده و رژیمی می توانید بدون هیچ دردسری یک غذای کم کالری بخورید. با استفاده از این فهرست غذاهای کم کالری، می توانید چربی سوزی بدن تان را افزایش دهید و خوب است بدانید که با اسنک تنها ۱۵۰ کالری به بدنتان می رسانید مواد لازم برای تهیه اسنک عبارتند از: پیاز خلالی، فلفل دلمه ای، قارچ، پنیر پیتزا، سینه مرغ و نون تست.

 

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با رژیم مدیترانه ای میتوانید به مقاله نوشته شده غفاری دایت با عنوان  رژیم غذایی مدیترانه ای  مراجعه نمایید.

 
اسنک مرغ و قارچ رژیمی  یک غذای کم کالری
 

13 غذای کم کالری که به طرز شگفت انگیزی سیر‌تان می‌کند! 

 
یکی از چالش برانگیزترین تغییرات رژیم غذایی، می‌تواند کاهش کالری دریافتی باشد. بسیاری از غذا‌های کم کالری می‌توانند بین وعده‌های غذایی به رفع احساس گرسنگی و عدم سیری در شما کمک کنند. با این حال، غذا‌های مغذی زیادی وجود دارد که هم سیر‌کننده هستند و هم کالری کمی دارند. در اینجا لیست غذا‌های رژیمی و کم کالری که به طرز شگفت‌انگیزی سیر‌کننده هستند، آورده شده است. 
 
  • جو دوسر
 
جو دوسر می‌تواند یک غذای کم کالری سیر کننده برای رژیم غذایی روزانه و از خوراکی‌ های کم کالری شما باشد. آن‌ها نه تنها کالری کمی دارند، بلکه سرشار از پروتئین و فیبر هستند که می‌تواند احساس سیری را در شما حفظ کند. 
 
تغذیه جو دوسر
 
یک وعده 1/2 فنجان (40 گرم) جو خشک فقط 154 کالری دارد اما حاوی 5 گرم پروتئین و 4 گرم فیبر است - که هر دو می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر گرسنگی و اشتهای شما داشته باشند. یک مطالعه شامل 48 بزرگسال نشان داد که خوردن بلغور جو دوسر باعث افزایش احساس سیری و کاهش گرسنگی و کالری دریافتی در وعده غذایی می‌شود. 
 
  • ماست یونانی
 
ماست یونانی منبع عالی پروتئین است که می‌تواند در یک رژیم غذایی مغذی گنجانده شود. 
 
تغذیه ماست یونانی
 
اگرچه اعداد دقیق بین برند‌ها و طعم‌ها متفاوت است، اما یک وعده 1 فنجان (245 گرم) ماست یونانی بدون چربی حدود 150 کالری و 25 گرم پروتئین فراهم می‌کند و جز غذای کم کالری سیر‌کننده محسوب می‌شود. 
 
یک مطالعه شامل 20 زن بررسی کرد که چگونه یک میان وعده ماست یونانی بدون چربی بر اشتها در مقایسه با تنقلات پرچرب مانند شکلات یا کراکر تأثیر می‌گذارد. زنانی که ماست می‌خوردند، نه تنها گرسنگی کمتری را تجربه می‌کردند، بلکه 100 کالری کمتر در شام نسبت به کسانی که کراکر یا شکلات می‌خوردند، دریافت کردند. در همین حال، در مطالعه دیگری که شامل 15 زن بود، ماست یونانی با پروتئین بالا به کاهش گرسنگی و افزایش احساس سیری در مقایسه با تنقلات کم پروتئین کمک کرد. ماست یونانی سرشار از پروتئین است و با گرسنگی کمتر، دریافت کالری کم و افزایش احساس سیری مرتبط است. 
 
  • سوپ
 
اگرچه سوپ اغلب به عنوان یک غذای جانبی سبک و ساده رد می‌شود، اما می‌تواند به عنوان یکی از کم کالری‌ ترین غذا‌ها بسیار رضایت بخش باشد. دستور تهیه چند سوپ سبزیجات رژیمی را اینجا ببینید.
 
تغذیه سوپ
 
تنوع و نوع سوپ ممکن است از نظر ارزش غذایی متفاوت باشد، اما یک وعده 1/2 فنجان سوپ رشته فرنگی تغلیظ شده دارای چیزی حدود 60 کالری و 3 گرم پروتئین است. در واقع، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که سوپ‌ها ممکن است سیرکننده‌تر از غذا‌های دیگر باشند - حتی اگر دارای ترکیبات یکسانی باشند. به عنوان مثال، یک مطالعه شامل 12 نفر نشان داد که سوپ‌ها اغلب تخلیه معده را کند می‌کنند و نسبت به یک وعده غذایی کامل در افزایش سیری مؤثرتر است. در مطالعه دیگری که شامل 60 نفر بود، خوردن سوپ قبل از غذا، جذب کالری دریافتی در ناهار را تا 20 درصد کاهش داد. به خاطر داشته باشید که سوپ‌های خامه‌ای و ... - در حالی که سیر می‌کنند - ممکن است کالری بالایی نیز داشته باشند. برای به حداقل رساندن کالری و به حداکثر رساندن سیری، یک سوپ سبک‌تر از آبگوشت یا سوپ گیاهی را انتخاب کنید. 
سوپ غذای کم کالری
  • توت‌ها
 
انواع توت‌ها – از جمله توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و شاه توت – سرشار از ویتأمین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند سلامت شما را بهینه کنند. 
 
تغذیه توت‌ها
 
به عنوان مثال، 1 فنجان (150 گرم) زغال اخته فقط 86 کالری دارد اما 3.6 گرم فیبر دارد. توت‌ها همچنین منبع عالی پکتین هستند، نوعی فیبر رژیمی که نشان داده شده است در مطالعات انسانی و حیوانی باعث کاهش تخلیه معده و افزایش احساس سیری می‌شود. مصرف توت همچنین می‌تواند به کاهش مصرف کالری کمک کند. یک مطالعه بیان کرد که مصرف یک میان وعده حاوی 65 کالری در بعد از ظهر از انواع توت‌ها، باعث کاهش دریافت کالری در اواخر روز در مقایسه با یک میان وعده 65 کالری از آب نبات‌های مصنوعی داشته است. توت‌ها سرشار از فیبر و پکتین هستند که تخلیه معده شما را کند می‌کند و احساس سیری را تقویت می‌کند. 
 
  • تخم مرغ
 
تخم مرغ بسیار مغذی است، زیرا کالری کمی دارد اما سرشار از بسیاری مواد مغذی حیاتی است. 
 
تغذیه تخم مرغ
 
یک تخم مرغ بزرگ تقریباً 72 کالری، 6 گرم پروتئین و مجموعه وسیعی از ویتأمین‌ها و مواد معدنی مهم دارد. مطالعات نشان می‌دهد که شروع روز با یک وعده تخم مرغ می‌تواند سیری را افزایش دهد. در مطالعه‌ای که بر روی 30 نفر انجام شد، آن‌هایی که به‌جای نان و شیرینیجات، تخم‌مرغ برای صبحانه می‌خوردند، احساس سیری بیشتری داشتند و 105 کالری کمتر در طول روز مصرف کردند. مطالعات دیگر نشان داده است که یک صبحانه با پروتئین بالا می‌تواند مقدار میان وعده‌ها را کاهش دهد، تخلیه معده شما را کندتر کند و سطوح گرلین، هورمون مسئول گرسنگی را کاهش دهد. 
تخم مرغ غذای کم کالری
  • پاپ کورن
 
اگرچه در 1 فنجان (8 گرم) پاپ کورن با هوا فقط 31 کالری وجود دارد، اما دارای 1.2 گرم فیبر رژیمی است - تا 5 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را برطرف می‌کند. فیبر نه تنها روند هضم شما را برای افزایش سیری کند می‌کند، بلکه می‌تواند قند خون را نیز تثبیت کند. علاوه بر این، ذرت بوداده می‌تواند به کاهش اشتها و افزایش احساس سیری بیشتر از سایر میان وعده‌های محبوب کمک کند. 
 
در واقع، در یک مطالعه که شامل 35 نفر بود، محققان مشاهده کردند که کسانی که 100 کالری پاپ کورن خوردند، سیرتر و دارای رضایت بیشتری نسبت به کسانی که 150 کالری چیپس سیب زمینی مصرف کردند، داشتند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این مزایا برای ذرت بو داده بدون روغن می‌باشد. بسیاری از انواع آماده با مقدار زیادی چربی اضافی و گاهی اوقات شکر تهیه می‌شوند که میزان کالری را به شدت افزایش می‌دهد. پاپ کورن سرشار از فیبر است که می‌تواند هضم شما را کند کرده و قند خون را تثبیت کند. همچنین گرسنگی را کاهش می‌دهد و بهتر از سایر تنقلات باعث افزایش رضایت می‌شود. 
 
 
دانه‌های چیا که اغلب به‌عنوان یک ابر غذای جدی شناخته می‌شوند، مقدار زیادی پروتئین و فیبر را در مقادیر کم کالری ذخیره می‌کنند. 
 
تغذیه دانه چیا
 
یک وعده 1 اونس (28 گرم) دانه چیا 138 کالری، 4.7 گرم پروتئین و 9.8 گرم فیبر را فراهم می‌کند. یکی از کم کالری‌ ترین غذا‌ها دانه‌های چیا است؛ به خصوص این دانه‌ها سرشار از فیبر محلول هستند، نوعی فیبر که مایعات را جذب می‌کند و در معده شما متورم می‌کند تا احساس سیری را تقویت کند. در واقع، برخی از محققان مشاهده کردند که دانه‌های چیا می‌توانند 15 برابر وزن خود آب جذب کنند و به آرامی در دستگاه گوارش شما حرکت کنند تا احساس سیری داشته باشید. افزودن دو وعده دانه چیا به رژیم غذایی روزانه می‌‎تواند میل به کالری بالا را کم گرده و اشتها را کاهش دهد. در یک مطالعه شامل 24 بزرگسال، کسانی که ماست را با دانه‌های چیا اضافه می‌کردند، کاهش گرسنگی، میل کمتر به غذا‌های شیرین و افزایش احساس سیری را گزارش کردند. 
 
  • ماهی
 
ماهی سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید برای قلب است. در این مطلب طرز تهیه چند غذای رژیمی با تن ماهی را آورده ایم.
 
تغذیه ماهی
 
به عنوان مثال، یک وعده 3 اونس (85 گرمی) ماهی سفید 13 گرم پروتئین و کمتر از 60 کالری را فراهم می‌کند. برخی تحقیقات اشاره می‌کنند که افزایش مصرف پروتئین می‌تواند اشتها را کاهش‌دهد و سطوح گرلین (هورمونی که باعث تحریک گرسنگی می‌شود) را کم کند. 
 
علاوه بر این، پروتئین ماهی ممکن است به ویژه برای کاهش سطح گرسنگی و اشتها مفید باشد. یک مطالعه که اثرات گوشت گاو، مرغ و پروتئین ماهی را ارزیابی کرد، نشان داد که پروتئین ماهی بیشترین تأثیر را بر احساس سیری دارد. در حالی که ماهی‌های بدون چربی مانند ماهی کاد و هالیبوت کمترین کالری را دارند، ماهی‌های با کالری بالاتر مانند سالمون و ماهی قزل آلا اسید‌های چرب امگا 3 را تأمین می‌کنند که برای سلامت کلی ضروری هستند. ماهی سرشار از پروتئین است که می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و اشتها و گرسنگی را کاهش دهد. 
 
  • پنیر دلمه
 
پنیر کوتیج منبع عالی پروتئین و یک میان وعده عالی است. 
 
تغذیه پنیر دلمه
 
یک فنجان (226 گرم) پنیر کم چرب حدود 28 گرم پروتئین و فقط 163 کالری دارد (منبع معتبر 29). 
 
مطالعات متعدد نشان می‌دهد که افزایش دریافت پروتئین از غذا‌هایی مانند پنیر می‌تواند سطح اشتها و گرسنگی را کاهش دهد. برخی تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که خوردن پروتئین می‌تواند احساس سیری را طولانی‌تر کند. علاوه بر این، یک مطالعه شامل 30 بزرگسال سالم میز نشان داد که پنیر و تخم مرغ به عنوان غذا‌های کم کالری اثرات مشابهی بر سیری دارند. 
غذای کم کالری فلفل دلمه ای
  • سیب زمینی
 
سیب زمینی به دلیل ارتباط آن با سیب زمینی سرخ کرده پرچرب و چیپس سیب زمینی اغلب به عنوان غذای ناسالم و مضر شناخته می‌شود. با این حال، حقیقت این است که سیب زمینی می‌تواند یک غذای کم کالری سیر‌کننده باشد و بخش مهمی از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی باشد. می توانید در مطلب غذای رژیمی با سیب زمینی با طرز تهیه چند غذای کم کالری آشنا شوید.
 
تغذیه سیب زمینی
 
یک سیب زمینی پخته متوسط با پوست حاوی 161 کالری دارد، اما هر کدام 4 گرم پروتئین و فیبر را نیز تأمین می‌کند. در واقع، مطالعه‌ای که اثرات برخی غذا‌ها را بر سیری بررسی کرد؛ سیب‌زمینی پخته شده را با امتیاز 323 در شاخص سیری - تقریباً هفت برابر بیشتر از کرؤسان‌ها - به عنوان سیرکننده‌ترین غذاهای کم کالری رتبه‌بندی کرد. سیب زمینی به عنوان یکی از سیر‌کننده‌ترین غذا‌های جهان رتبه‌بندی می‌شود. سیب زمینی ترکیب خاصی را تأمین می‌کنند که ممکن است اشتها و مصرف غذا را کاهش دهد. 
 
  • گوشت بدون چربی
 
گوشت بدون چربی می‌تواند به طور مؤثری گرسنگی و اشتها را بین وعده‌های غذایی کاهش دهد و به عنوان یازدهمین مورد از لیست غذا‌های رژیمی و کم کالری قرار بگیرد. گوشت‌های بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون و تکه‌های گوشت قرمز کم چرب، کالری کمی دارند اما سرشار از پروتئین هستند. 
 
تغذیه گوشت بدون چربی
 
به عنوان مثال، 4 اونس (113 گرم) سینه مرغ پخته شده حاوی حدود 163 کالری و 32 گرم پروتئین است. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ناکافی پروتئین می‌تواند گرسنگی و اشتها را افزایش دهد، در حالی که خوردن پروتئین بیشتر می‌تواند میزان کالری دریافتی و میزان گرسنگی را کاهش دهد. 
در یک مطالعه، افرادی که یک وعده غذایی با پروتئین بالا از جمله گوشت مصرف کردند، 12٪ غذای کمتری را در هنگام شام مصرف کردند تا افرادی که یک وعده غذایی با کربوهیدرات بالا و بدون گوشت مصرف کرده بودند. 
 
  • حبوبات
 
حبوبات مانند لوبیا، نخود و عدس به دلیل محتوای پروتئین و فیبر بالایی که دارند، می‌توانند فوق‌العاده سیر‌کننده باشند. به عنوان مثال نخود می تواند در رژیم غذایی کم کالری جایگاه ویژه ای داشته باشد که در مطلب خواص نخود به طور مفصل به این موضوع پرداختیم.
 
تغذیه حبوبات
 
یک فنجان (198 گرم) عدس پخته شده حدود 230 کالری و همچنین 15.6 گرم فیبر و نزدیک به 18 گرم پروتئین فراهم می‌کند. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که حبوبات اثر قدرتمندی بر گرسنگی و اشتها دارند. 
 
یک مطالعه شامل 43 بزرگسال جوان اشاره کرد که یک وعده غذایی با پروتئین بالا با لوبیا و نخودفرنگی باعث افزایش احساس سیری و کاهش اشتها و گرسنگی بیشتر از یک وعده غذایی با پروتئین بالا با گوشت گوساله و گوسفند می‌شود. بررسی دیگری از 9 مطالعه گزارش کرد که افراد پس از خوردن حبوبات، در مقایسه با وعده‌های غذایی پر کربوهیدرات ماکارونی و نان، 31 درصد بیشتر احساس سیری می‌کنند. حبوبات که سرشار از پروتئین و فیبر هستند با کاهش اشتها و گرسنگی و همچنین افزایش احساس سیری در ارتباط هستند. 
حبوبات بهترین غذای کم کالری
  • هندوانه
 
هندوانه دارای محتوای آب بالایی است تا شما را هیدراته و سیر نگه دارد و در عین حال حداقل کالری را تأمین می‌کند. 
 
تغذیه هندوانه
 
یک فنجان (152 گرم) هندوانه خرد شده حاوی 46 کالری در کنار مجموعه‌ای از ریزمغذی‌های ضروری مانند ویتأمین‌های A و C است. نشان داده شده است که خوردن غذا‌هایی با تراکم کالری کم، مانند هندوانه، در مقایسه با غذا‌های پر کالری، اثرات مشابهی بر احساس سیری و گرسنگی دارد. به علاوه، به عنوان غذایی با تراکم کالری کمتر به کاهش دریافت کالری کمک می‌کند و جز خوراکی‌های کم کالری است. 
 
 
و در آخر...
 
فهرست غذایی که در بالا گفته شد در کنار انواع سبزیجات و سایر غذا های رژیمی مثل سوپ شیر، حلیم، خورشت کرفس سالاد ایتالیایی با کلم، کتلت سیب زمینی و اسفناج، میرزا قاسمی و... می توانید در کنار ورزش، کالری سوزی انجام دهید و لاغر بمانید. البته خوب است برای انجام رژیم غذایی کم کالری حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا متناسب با بدن شما بهترین رژیم غذایی را برایتان معرفی کند از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که گفته شد برای شما مفید واقع شده باشد. 
 
برخی از سوالات متداول:
 
1. غذاهای کم کالری کدامند؟
 
ناگت سبزی ها / باقلا قاتق  / خوراک بامیه با مرغ  / اسنک مرغ و قارچ رژیمی  / 
 
2. غذاهای کم کالری که موجب سیری می شوند کدامند ؟
 
جو دوسر / ماست یونانی/سوپ / توت‌ ها / تخم مرغ / پاپ کورن / دانه چیا / ماهی / پنیر دلمه /سیب زمینی / گوشت بدون چربی/ حبوبات/ هندوانه