عجیب ترین خواص قره قاط تازه را برای لاغری و سلامتی بخوانید!

تاریخ : 1401/06/15

عجیب ترین خواص قره قاط تازه را برای لاغری و سلامتی بخوانید!

عجیب ترین خواص قره قاط تازه را برای لاغری و سلامتی بخوانید!

قره قات یا قره قاط درختچه‌ای است که بلندی آن به حدود دو متر می‌رسد و شور ظاهری برگ‌های قره قاط به این صورت است که برگ‌های اين گياه تقریبا بدون دم برگ، بیضی شکل، نوک تیز و به طول سه تا هشت سانتی متر هستند. گل‌های قره قاط استکانی شکل و به رنگ سفید مایل به سبز یا صورتی هستند و رنک میوه‌ی قره قاط ارغوانی مایل به سیاه است. این درختچه در جنگل‌های شمال ایران در طالش، فومن، کلاردشت، لاجیم دیده دیده می‌شود و علاوه بر این مناطق قره قاط در قفقاز نیز می‌روید. گونه‌های دیگر این درخت وجود دارند که در مناطق مختلف اروپا، آمریکای شمالی و شمال آفریقا می‌روید. قره قات یا قره قاط را با نام‌های دیگری از جمله قراقات، زقال، مورته، قراقاظ، سیاه گیله، سیاه دار نیز می‌شناسند. طب سنتی طبه میوه قره قات را سرد و خشک می‌داند. در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با قره قاط است به بررسی خواص درمانی قره قاط، خواص قره قاط برای معده، خواص قره قاط برای واریس، خواص قره قاط برای اسهال، خواص قره قاط برای بواسیر، خواص قره قاط برای درمان عفونت ادراری، خواص قره قاط برای سلامت قلب، خواص قره قاط برای قاعدگی، خواص قره قاط برای فشار خون، خواص قره قاط برای چشم، خواص قره قاط برای آلزایمر، خواص قره قاط برای سلامت دندان، خواص قره قاط برای لاغری و در نهایت مضرات قره قاط می‌پردازیم.

خواص قره قاط برای دیابت

 

خواص درمانی قره قاط

برای مصارف دارویی میوه رسیده و برگ‌های آن را جمع کرده و مصرف می‌کنند. برای بهره‌مندی از خواص قره قات معمولا از برگ‌هایی که روی شاخه‌های نازا و بدون گل و میوه قرار دارند استفاده می‌کنند و باید توجه داشت که برگ‌ها در طول جمع آوری له و شکسته نشوند، چون در این صورت پس از خشک شدن رنگ قهوه ای به خود می‌گیرند و ظاهر مناسب خود را از دست می‌دهند. میوه قره قاط را پس از رسیدن با دست می‌چینند و از این میوه پر خاصیت به صورت تازه یا خشک شده و یا مربا مصرف می‌کنند. قره قاط حاوی تانن و مواد قندی، اسید آلی، مواد رنگی، ویتامین C و ویتامین A است. قره قاط یا قره قات خواص و فواید فراوانی برای بدن دارند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم‌.

 

خواص قره قاط برای معده

یکی از خواص قره قاط درمان عفونت‌های معده است. میوه قره قاط دارای خاصیت مدر، ملین و مسهل است و با داشتن این ویژگی‌ها و همچنین داشتن خواص ضدباکتریایی در درمان عفونت‌های معده و روده بسیار مفید و تاثیرگذار است.

 

خواص قره قاط برای واریس

یکی دیگر از خواص قره قات می‌توان به تاثیر و کمک قره قاط در درمان واریس اشاره کرد. از جمله راه‌های درمان و جلوگیری از واریس مواردی مانند قوی کردن پا، کاهش وزن و ماساژ دادن پا موثر است و از همین رو قره قاط در درمان واریس موثر و مفید است.

 

خواص قره قاط برای اسهال

یکی دیگر از خواص قره قاط کمک به درمان اسهال خفیف است. اسهال از شایع‌ترین اختلالات دستگاه گوارش است که همه افراد با این اختلال مواجه می‌شوند. در طب سنتی از قره قاط برای درمان اسهال خفیف استفاده می‌شود.

 

خواص قره قاط برای بواسیر

یکی دیگر از خواص فوق‌العاده قره قاط تاثیر قوی و مفید قره قات در درمان بواسیر است. بواسیر به علت تورم و التهاب مویرگ های موجود در خروجی دستگاه گوارش و مقعد ظاهر می‌شود و یک درمان طبیعی برای این عارضه مصرف قره قاط است.

 

خواص قره قاط برای درمان عفونت ادراری

کمک به درمان عفونت ادراری مزمن یکی دیگر از خواص قره قاط است. عفونت ادراری حاصل از نوعی عفونت باکتریایی است که بر دستگاه ادراری تاثیر می‌گذارد. قره قاط یک درمان طبیعی است که در طب سنتی برای درمان عفونت ادراری توصیه می‌شود.

 

خواص قره قاط برای سلامت قلب

قره قاط حاوی ترکیباتی است که می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. بنابراین از دیگر خواص قره قاط می‌توانیم به تاثیر آن در پیشگیری از بیماری‌های قلبی اشاره کرد.

 

خواص قره قاط برای قاعدگی

به اختلالاتی که پیش از قاعدگی و عادت ماهانه اتفاق می‌افتد سندروم پیش از قاعدگی یا PMS می‌گویند. قره قاط می‌تواند موجب کاهش بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌های پیش از قاعدگی شود.

 

خواص قره قاط برای فشار خون

یکی دیگر از خواص قره قاط کمک به درمان فشار خون بالا است. مصرف قره قاط یک درمان مفید و موثر برای درمان فشار خون است. فشار خون می‌تواند منجر به سکته مغزی و قلبی و بیماری قلبی عروقی شود و قره قاط با کاهش فشار خون از این مشکلات نیز پیشگیری می‌کند.

 

خواص قره قاط برای چشم

یکی دیگر از خواص قره قاط این است که به حفظ سلامت چشم کمک می‌کند. قره قات می‌تواند منجر به درمان کاتاراکت پیری چشم، مشکلات شبکیه چشم در بیماران دیابتی، بهبود دید در شب و مشکلات نزدیک بینی چشم شود. بنابراین میوه قره قاط یک درمان طبیعی و بسیار موثر برای رفع مشکلات چشمی است.

 

خواص قره قاط برای آلزایمر

پیشگیری از آلزایمر یکی دیگر از خواص قره قاط است. قره قات میوه‌ای پر خاصیت و پر فایده است و تأثیر قوی در بهبود فعالیت‌های مغزی است. مصرف میوه قره قاط در درمان فراموشی و پیشگیری از آلزایمر بسیار مفید و موثر است. قره قاط از زوال عقل در دوران پیری جلوگیری می‌کند.

 

خواص قره قاط برای سلامت دندان

کمک به حفظ سلامت دندان‌ها یکی دیگر از خواص قره قاط است. مصرف میوه قره قاط نقش مهمی در محافظت از دندان‌ها داشته و در درمان بیماری‌های لثه نیز کمک کننده و مفید است.

 

مضرات قره قاط

 

مضرات قره قاط

قره قاط یا قره قات در کنار خواص فراوانی که برای سلامتی دارد، عوارض و مضراتی نیز دارد. قره قات حاوی مقادیر بالایی از اگزالات است و به همین دلیل مصرف قره قاط برای افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند توصیه نمی‌شود زیرا موجب تشدید سنگ کلیه می‌شود. زیاده‌روی و افراط در مصرف قره قاط موجب بروز مشکلات روده‌ای و معده‌ای مانند اسهال می‌شود. کسانی‌که دارو‌های ضد انعقادی مصرف می‌کنند و افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی باید در مصرف ترکیبات دارویی قره قات احتیاط کنند و با پزشک متخصص مشورت کنند.

 

خواص قره قاط برای لاغری

 

خواص قره قاط برای لاغری

از دیگر خواص قره قاط می‌توان به تاثیر این میوه در کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام اشاره کرد. مصرف قره قاط موجب کاهش سطح کنترل خون و همچنین کاهش چربی‌های دور شکم می‌شود و از این طریق در لاغری و کاهش وزن تاثیر می‌گذارد. با وجود تاثیری که قره قات در لاغری دارد، نمی‌توان تنها با مصرف آن به وزن ایده آل رسید؛ به همین دلیل لازم است از یک غذای رژیمی سالم و اصولی و همچنین تحرک و ورزش برای رسیدن به وزن مناسب استفاده کنید که رژیم‌های بهاره غفاری آن را در اختیار شما قرار می‌دهند. رژیم‌های بهاره غفاری، رژیم‌های اصولی هستند که به شما کمک می‌کنند بدون حذف مواد غذایی، به تناسب اندام رسیده و سلامتی خود را نیز ارتقا دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌های غذایی خاص، بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم غذایی اختصاصی خود بر روی رژیم لاغری آنلاین کلیک نمایید.