عجیب ترین خواص روغن آووکادو را اینجا بخوانید!

تاریخ : 1401/06/15

عجیب ترین خواص روغن آووکادو را اینجا بخوانید!

عجیب ترین خواص روغن آووکادو را اینجا بخوانید!

روغن آووکادو یک فرآورده از میوه آووکادو است و یکی از سالم‌ترین انواع روغن‌های گیاهی است. روغن آووکادو معمولا سبز رنگ با بویی تند است اما اگر روغن آووکادو تصفیه شود رنگ این روغن زرد می‌شود. روغن آووکادو سرشار از خواص و فواید برای پوست و مو است. در ادامه به بررسی خواص روغن آووکادو می‌پردازیم. در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با روغن آووکادو است به بررسی مواردی مانند خواص آووکادو، خواص روغن آووکادو برای مو، خواص روغن آووکادو برای پوست، روغن آووکادو برای روماتیسم و آرتروز، روغن آووکادو برای چشم، روغن آووکادو برای فشار خون، روغن آووکادو و خواص ضد سرطان، روغن آووکادو برای افزایش سطح کلسترول HDL، روغن آووکادو برای کاهش سطح کلسترول LDL، روغن آووکادو برای حفظ سلامت قلب، روشعن آووکادو برای سلامت لثه، روغنن آووکادو برای بهبود زخم، طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست و درنهایت به عوارض آووکادو می‌پردازیم.

خواص روغن آووکادو

 

خواص روغن آووکادو

روغن آووکادو غنی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین E، ویتامین A و اسید اولئیک و اسید های چرب ضروری و به همین دلیل خواص و فواید فراوانی دارد. از جمله خواص روغن آووکادو می‌توان به مواردی مانند پیشگیری از دیابت، کاهش کلسترول خون بالا، لاغری و کاهش وزن، بهبود زخم‌ها، ضد سرطان، جلوگیری از ریزش مو، حفظ سلامت ناخن، بهبود پسوریازیس و اگزما، رفع شوره سر، مرطوب کننده پوست و غیره اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص روغن آووکادو می‌پردازیم.

 

خواص روغن آووکادو برای مو

روغن آووکادو خواص و فواید فراوانی برای سلامت موها دارد. روغن آووکادو منبعی غنی از ویتامین E و یتامین B است و موجب تقویت مو و کمک به افزایش رشد موها می‌شود. همچنین روغن آووکادو ویتامین‌هایی مانند ویتامین D را که برای جلوگیری از ریزش مو لازم هستند را فراهم می‌کند. در واقع روغن آووکادو موجب تحریک جریان خون و جلوگیری از مسدود شدن فولیکول‌های مو شده و از این طریق از ریزش مو جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص روغن آووکادو برای مو کمک به رفع و درمان شوره سر و همچنین جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر می‌توان اشاره کرد‌. با پوشاندن م ‌ها با یک لایه از روغن آووکادو می‌نوان از شکستگی مو‌ها جلوگیری کرد‌. همچنین برای باز کردن گره مو‌ها نیز می‌توان از روغن آووکادو کمک گرفت. روغن آووکادو می‌تواند از  مو‌ها در برابر آسیب‌های محیطی از جمله آلودگی، نور خورشید، آب دریا و کلر محافظت کند.

 

خواص روغن آووکادو برای پوست

یکی از فواید بی نظیر روغن آووکادو برای پوست، تاثیر این روفن در درمان پسوریازیس است. روشعن آووکادو می‌تواند به پوست نفوذ کرده و موجب نرم و هیدراته شدن پوشت شود، یعنی روغن آووکادو از خشک شدن پوشت جلوگیری کرده و مانند یک مرطوب کننده عمل می‌کند. روغن آووکادو بعد از ورود به پوست می‌تواند چربی پوست را کنترل کرده و سلول‌های مرده پوست را از بین برده و از این طریق از بروز جوش و آکنه پیشگیری می‌کند. روغن آووکادو با وجود آنتی اکسیدان‌ها موجب از بین رفتن رادیکال‌های آزاد شده و چین و چروک پوست را از بین برده و روند پیری را ‌کاهش می‌دهد. روغن آووکادو موجب کلاژن سازی شده و از این طریق چین و چروک‌ها را از بین برده و موجب جوان سازی پوست شما می‌شود. روفن آووکادو به علت اینکه سرشار از ویتامین‌ها و اسید‌های چرب است یک گزینه درمانی مناسب برای درمان سیاهی زیر چشم است‌‌. از روغن آووکادو می‌توان به عنوان یک ضدآقتاب طبیعی استفاده کرد؛ زیرا روغن آووکادو از آفتاب سوختگی و تیره شدن پوست صورت جلوگیری می‌کند.

 

روغن آووکادو برای روماتیسم و آرتروز

مصرف روغن آووکادو با توجه به ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در خود در غذای رژیمی روزمره برای  روماتیسم، آرتروز و حتی پوکی استخوان تاثیرگذار و مهم باشد.

 

روغن آووکادو برای چشم

روغن آووکادو حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان لوتئین است که این آنتی اکسیدان برای سلامت چشم مفید و موثر است و موجب کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراتیو ماکولا می‌شود.

 

روغن آووکادو برای فشار خون

روغن آووکادو حاوی چربی‌های غیر اشباع است که این چربی‌های غیر اشباع تاثیر مثبتی بر روی فشار خون داشته و می‌توانند موجب تنظیم آن شوند. روغن آووکادو یک گزینه درمانی گیاهی مناسب برای کاهش فشار خون بالا است.

 

روغن آووکادو و حواص ضد سرطان

روغن آووکادو منبعی غنی از کاروتنویید است و به همین علت می‌تواند موجب کاهش احتمال خطر ابتلا به برخی انواع سرطان‌ها شود. کاروتینویید در واقع دارای فعالیت آنتی اکسیدانی است و از طریق خنثی ستزی و مبارزه با رادیکال‌های آزاد بدن از ابتلا به سرطان و گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. روغن آووکادو می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌های سینه، دهان، پروستات و معده نقشی تاثیرگذار داشته باشد.

 

روغن آووکادو برای افزایش کلسترول HDL

روشعن آووکتدو می‌تواند موجب افزایش کلسترول HDL که کلسترول خوب خون است و بالا بودن سطح آن مفید است شود.

 

روغن آووکادو برای کاهش کلسترول LDL

روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک است که موجب کاهش کلسترول بالای خون می‌شود. در واقع از جمله روغن‌های گیاهی برای کنترل سطح کلسترول بد خون می‌توان به روغن آووکادو اشاره کرد.

 

روغن آووکادو برای حفظ سلامت قلب

روغن آووکادو موجب کاهش سطح کلسترول بد خون شده و همچنین فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. روغن آووکادو با کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید برای حفظ سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مانند حمله قلبی و سکته قلبی تاثیرگذار و مفید است.

 

روغن آووکادو برای سلامت لثه

ماساژ لثه‌ها با روغن آووکادو برای سلامت لثه مفید است و می‌تواند جلوی خونریزی و التهاب لثه‌ها را بگیرد. روغن آووکادو موجب تقویت لثه شده و بوی بد دهان را از بین می‌برد.

 

روغن آووکادو برای بهبود زخم

روغن آووکادو با داشتن اسیدهای چرب ضروری و اسید اولئیک در خود می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در بهبود زخم‌ها داشته باشد. روغن آووکادو موجب کلاژن سازی در پوست شده و موجب کاهش التهاب سلول‌های آسیب دیده می‌شود و از این طریق موجب تسریع روند بهبود زخم‌ها می‌شود.

 

طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست

 

طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست

با توجه به این موضوع که از روغن آووکادو برای پوست خود به چه منظوری استفاده می‌کنید طریقه استفاده از آن متفاوت است.

اگر از روغن آووکادو برای درمان التهابات پوستی استفاده می‌کنید برای این منظور باید مقدار مساوی از روغن آووکادو را با روغن زیتون مخلوط کرده و این مخلوط را روزی یک یا دو بار  روی پوست خود بمالید. اگر از روغن آووکادو برای پوست سر و رفع شوره استفاده می‌کنید باید سه تا پنج قاشق غذا خوری روغن آووکادو را در یک ظرف شیشه‌ای کوچک ریخته و ظرف را در قابلمه‌ای از آب که از قبل جوشیده است بگذارید. توجه کنید که روغن آووکادو نباید داغ شود و باید گرم شود. پس از اینکه روغن گرم شد، ظرف شیشه‌ای را از آب خارج کرده و روغن را به آرامی ردی پوست سر خود ریخته و  ماساژ دهید. این کار باعث کاهش شوره سر، پوست خشک و پوسته پوسته شدن پوست سر می‌شود.

اگر از روغن آووکادو برای مرطوب نگه‌داشتن پوست صورت استفاده می‌کنید شب پیش از خواب مقداری روغن آووکادو را در دست خود ریخته و سپس روی پوست صورت بمالید و ماساژ دهید و صبح روز بعد صورت خود را بشویید. همجنین می‌توانید روغن آووکادو را با برخی دیگر از روغن‌های اساسی ترکیب کرده و پس از استحمام و خشک کردن پوست به کمک حوله این روغن را روی پوست خود بمالید.

 

عوارض آووکادو

 

عوارض روغن آووکادو

برخی از افراد ممکن است به آووکادو و روغن آووکادو حساسیت و آلرژی داشته باشند، در این صورت باید از مصرف آن پرهیز کنند زیرا موجب بروز واکنش‌های آلرژیک می‌شود. برای این منظور باید پیش از مصرف روغن آووکادو تست آلرژی انجام دهید به این صورت که دایره‌ای به قطر دو و نیم سانتی متر از قسمت داخلی بازوی خود را به روغن آووکادو آغشته کنید و  بعد از گذشت ۲۴ ساعت اگر در این ناحیه قرمزی، اتهاب یا علائم دیگر رویت نشد می‌توانید از این روغن گیاهی استفاده کنید. روغن آووکادو با دارو‌های ضد انعقاد خون مانند وارفارین تداخل دارویی ایجاد می‌کند.

برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها و افزایش سلامت پوست و مو، علاوه‌بر استفاده از روغن‌ها و مواد آرایشی و بهداشتی، یک رژیم غذایی اصولی که مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین کند، همچون رژیم‌های بهاره غفاری، مورد نیاز است. این رژیم‌ها به شما اجازه می‌دهند که تناسب اندام و سلامتی را در کنار یکدیگر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم ‌اختصاصی خود، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.