طرز تهیه رولت اسفناج ، این غذای خوشمزه و رژیمی را بیاموزید!

تاریخ : 1400/09/05

طرز تهیه رولت اسفناج ، این غذای خوشمزه و رژیمی را بیاموزید!

طرز تهیه رولت اسفناج ، این غذای خوشمزه و رژیمی را بیاموزید!

رولت اسفناج یک غذای بسیار مفید و خوشمزه است. رولت اسفناج غذایی است که به عنوان پیش غذا سرو می‌شود البته گاهی از رولت اسفناج در وعده شام نیز استفاده می‌شود. در واقع رولت اسفناج از خانواده کوکو‌ها محسوب می‌شود. در تهیه رولت اسفناج از اسفناج و سبزیجات پخته شده استفاده می‌شود و از همین رو غذایی بسیار پر خاصیت و مفید است. رولت اسفناج یک غذای شیک و مجلسی است و می‌توان در مهمانی‌ها به عنوان فینگر فود نیز استفاده شود. رولت اسفناج به دلیل شکل زیبایی که دارد یک گزینه مناسب برای کودکانی است که علاقه‌ای به خوردن اسفناج ندارند و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند نمی‌شوند. اسفناج دارای خواص آنتی اکسیدانی است و علاوه بر آن حاوی مقادیر بسیار بالایی از آهن بوده و از این رو می‌تواند به درمان کم خونی کمک کند. در ادامه به آموزش طرز تهیه رولت اسفناج می‌پردازیم.

رولت اسفناج

 

طرز تهیه رولت اسفناج

رولت اسفناج خواص و فواید بسیار زیادی برای سلامتی داشته و یک غذای سالم و گیاهی است.

مواد لازم برای تهیه رولت اسفناج شامل موارد زیر می‌شود:

  • دو کیلو گرم اسفناج
  • شش عدد تخم مرغ
  • دویست گرم پنیر لبنه
  • یک پیمانه فلفل دلمه‌ای رنگی ریز خرد شده
  • نصف پیمانه قارچ خرد شده
  • نصف پیمانه نخود فرنگی پخته شده
  • نصف پیمانه ذرت پخته شده
  • نصف پیمانه هویج پخته خرد شده
  • نمک به میزان مورد نیاز
  • فلفل به میزان مورد نیاز
  • آویشن به میزان مورد نیاز
  • روغن مایع به میزان مورد نیاز

مراحل طرز تهیه رولت اسفناج به صورت مرحله به مرحله به شکل زیر است:

 

مرحله اول طرز تهیه رولت اسفناج

در مرحله اول از مراحل تهیه رولت اسفناج باید فلفل‌دلمه‌ای‌ها را ابتدا به خوبی شسته و سپس نگینی ریز خرد کنید و کنار بگذارید. سپس قارج‌ها را نیز به خوبی شسته و به صورت ورقه‌ای و یا به شکل نگینی خرد کنید. یک تابه با اندازه مناسب برداشته و روی حرارت ملایم گذاشته و قارچ‌های خرد شده را به آن اضافه کنید.

 

مرحله دوم طرز تهیه رولت اسفناج

پس از اینکه آب قارچ گرفته شد و قارچ‌ها به خوبی پخته شدند، هویج‌ها را به خوبی بشویید و بعد پوست گرفته و آب پز کنید. بعد از اینکه هویج پخته شد آن را نیز به صورت نگینی ریز خرد کنید. اسفناج‌‌ها را پاک کرده و به خوبی بشویید و بعد روی بخار پز قرار دهید تا به خوبی پخته شود.

 

مرحله سوم طرز تهیه رولت اسفناج

در این مرحله از تهیه رولت اسفناج بعد از اینکه اسفناج به خوبی پخته شد و آب آن گرفته شد، ساطوری ریز خرد کنید.

 

مرحله چهارم طرز تهیه رولت اسفناج

در این مرحله تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و به خوبی هم بزنید تا لختگی تخم مرغ گرفته شود و تخم مرغ‌ها یکدست شوند. بعد از هم زدن تخم‌ مرغ‌ها اسفناج پخته و خرد شده را نی  به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

 

مرحله پنجم طرز تهیه رولت اسفناج

حال در این مرحله نمک، فلفل و آویشن را نیز اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

 

مرحله ششم طرز تهیه رولت اسفناج

یک تابه نچسب بردارید و روی حرارت قرار دهید. مقداری روغن مایع داخل تابه ریخته و منتظر شوید تا روغن کاملا داغ شود. مواد اسفناج دار را داخل تابه بریزید و کاملا پخش کنید تا یکدست در کف ماهیتابه قرار بگیرد.

 

مرحله هفتم طرز تهیه رولت اسفناج

اجازه دهید تا با حرارت همانند کوکو سرخ شود. یک طرف اسفناج سرخ شود کافی است و سپس آن را از تابه خارج کرده و روی کاغذ روغنی بیندازید. سپس همانند رولت به آرامی آن را بپیچید و در یخچال یک ساعت استراحت دهید تا خنک شود.

 

مرحله هشتم طرز تهیه رولت اسفناج

در این مرحله از تهیه رولت اسفناج در ظرف قارچ‌هایی که آب آن‌ها کشیده شد را با فلفل دلمه‌ای خرد شده، هویج پخته خرد شده، نخود فرنگی پخته شده و ذرت پخته شده با هم مخلوط کنید.

 

مرحله نهم طرز تهیه رولت اسفناج

در این مرحله پنیر لبنه را نیز به مواد میانی رولت اسفناج اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند. ادویه را نیز اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.

 

مرحله دهم طرز تهیه رولت اسفناج

در این مرحله رولت اسفناج را از یخچال خارج کرده و مواد میانی رولت اسفناج را روی رولت پهن کرده و رولت را دوباره به آرامی بپیچید و مجددا برای مدت زمان یک ساعت در داخل یخچال قرار دهید.

 

مرحله آخر طرز تهیه رولت اسفناج

در نهایت پس از گذشت یک ساعت رولت اسفناج را از یخچال خارج کرده و به کمک یک چاقوی تیز و اره‌ای به صورت رولت‌های تک نفره برش بزنید و در ظرف مناسب به همراه سس دلخواه سرو کنید. رولت اسفناج را می‌توانید به عنوان فینگر فود یا پیش غذا سرو کنید. برای افراد گیاه‌خوار و یا افرادی که پرهیز از گوشت دارند یک غذای بسیار مناسب و مقوی است و با  داشتن اسفناج می‌تواند به درمان کم خونی نیز کمک کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت سیب زمینی خوشمزه و مقوی را یاد بگیرید!

 

طرز تهیه رولت اسفناج

 

رولت اسفناج در رژیم غذایی

رولت اسفناج برخلاف برخی از رولت‌های دیگر کالری کمتر و خواص بیشتری دارد؛ با این‌حال نمی‌توانیم تنها در رژیم غذایی خود رولت اسفناج یا هر غذای کم کالری دیگری مصرف نماییم و انواع دیگر مواد غذایی را به‌طور کامل حذف نماییم. این مسئله به سلامتی ما آسیب می‌رساند و سبب می‌شود با محدودیت غذایی، نتوانیم انواع مختلف مواد مغذی را حذف کنیم و در عین حال از غذا خوردن و چشیدن طعم‌های مختلف لذت ببریم. در این مواقع، یک رژیم غذایی اصولی، همچون رژیم‌های بهاره غفاری، به ما کمک می‌نماید بتوانیم بدون حذف مواد غذایی، انواع مواد مغذی را از غذا دریافت کنیم و در عین حال با تنظیم کالری دریافتی خود، سلامتی خود را ارتقا دهیم؛ در نتیجه بر خلاف رژیم‌های سختگیرانه و با محدودیت بالا، با استفاده از رژیم‌های بهاره غفاری، در نهایت سلامتی و تناسب اندام را در کنار یکدیگر خواهید داشت. برای آگاهی از نحوه انجام این رژیم‌ها و همچنین میزان رضایت کسانی که از آن‌ها استفاده کرده‌اند؛ می‌توانید بر روی غفاری دایت کلیک نمایید. برای دریافت رژیم غذایی خود، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.