طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای خوشمزه را اینجا بخوانید!

تاریخ : 1401/06/15

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای خوشمزه را اینجا بخوانید!

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای خوشمزه را اینجا بخوانید!

دلمه فلفل دلمه ‌ای یکی از انواع دلمه است که اتفاقا بسیار محبوب و پرطرفدار است. دلمه فلفل دلمه ‌ای یک غذای ایرانی است که می‌توان از آن در وعده نهار یا شام استفاده کرد. طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ‌ای متفاوت است که ما در ادامه این مطلب چند مورد از طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ‌ای را معرفی می‌کنیم. در این مطلب از غفاری دایت که در ارتباط با طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ‌ای است به معرفی طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ‌ای مجلسی، طرز تهیه دلمه فلفل دلمه‌ای بدون گوشت و طرز تهیه دلمه فلفل دلمه‌ ای با مرغ می‌پردازیم.

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

 

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

در ادامه به معرفی چند مورد از طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ‌ای می‌پردازیم.

 

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای مجلسی

یکی از انواع طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ‌ای است. مواد لازم برای طرز تهیه طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ‌ای مجلسی و خوشمزه ترکی عبارتند از:

  • سیصد و پنجاه گرم گوشت چرخ کرده
  • سیصد گرم سبزی دلمه
  • یک و نیم پیمانه برنج
  • هشت عدد فلفل دلمه‌ای
  • ۲/۱ پیمانه لپه
  • چهار قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • یک عدد پیاز به اندازه متوسط
  • پنجاه گرم کره
  • فلفل سیاه، نمک، زردچوبه و روغن به میزان مورد نیاز

مراحل طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ‌ای خوشمزه به صورت زیر است.

مرحله اول

لپه‌ها را از شب قبل در کاسه آب خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و به خوبی خیس بخورد. سپس لپه‌ خیس خورده را آبکش کنید و داخل یک قابلمه با اندازه مناسب بریزید. به قابلمه لپه دولیوان آب و مقداری نمک اضافه کنید و برای مدت زمان ۳۰ یا ۴۰ دقیقه اجازه دهید لپه‌ها روی حرارت بپزند و کمی نرم شود.

مرحله دوم

سبزی دلمه را پاک کرده، شسته و خرد کنید. سپس سبزی خرد شده را همراه با روغن در یک تابه روی حرارت تفت دهید اما نیازی نیست خیلی سبزی دلمه را سرخ کنید و رنگ آن عوض شود.

مرحله سوم

سبزی سرخ شده را از تابه خارج کنید و در همان تابه پیاز خرد شده را با کمی روغن تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه‌ای شود. بعد از تغییر رنگ پیاز زردچوبه و گوشت چرخ کرده را به پیاز‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. پس از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد و رنگ آن تغییر کرد گوشت را نیز از تابه خارج کنید.

مرحله سوم

در یک قابلمه آب را جوش می‌آوریم و برنج را به آب در حال جوش اضافه می‌کنیم تا بپزد و نرم شود و بعد برنج را آبکش کنید.

مرحله چهارم

یک تابه بزرگ را روی شعله قرار دهید و کره را داخل آن ریخته تا آب شود و رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید و در کره آن را تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. به این تابه، لپه پخته شده، برنج آبکش شده، گوشت چرخ کرده سرخ شده، سبزی سرخ شده و ادویه شامل فلفل سیاه، زردچوبه و نمک را اضافه کنید و مواد را چند دقیقه تفت دهید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا طعم همدیگر را بگیرند.

مرحله پنجم

در این مرحله از طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ‌ای باید ابتدا فلفل دلمه‌ای ها را شسته و سر آن‌ها را ببرید اما دور نریزید. سپس داخل فلفل دلمه‌ای را خالی کنید و با مایه دلمه که آماده کردید پر کنید و در یک قابلمه مناسب به صورت منظم بچینید و در فلفل دلمه‌ای‌ها را بگذارید.

مرحله ششم

رب گوجه فرنگی را با کمی روغن تفت دهید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. سس آماده شده روی فلفل دلمه‌ای‌ها بریزید. یک لیوان آب‌جوش دیگر اضافه کنید به قابلمه و آن را رای شعله قرار دهید تا دلمه‌ها با حرارت بپزد. این مرحله از طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ‌ای به ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا دلمه‌‌ها به خوبی بپزند. پس از اینکه دلمه‌ها پخت می‌توانید آن را در ظرفی مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

 

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای بدون گوشت

 

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای بدون گوشت

یکی از انواع طرز تهیه دلمه فلفل دلمه‌ ای است که در آن از گوشت استفاده نمی‌شود.

مواد لازم برای تهیه دلمه فلفل دلمه ‌ای بدون گوشت عبارتند از:

  • لپه یک پیمانه
  • برنج دو پیمانه
  • سبزی دلمه یک پیمانه
  • فلفل دلمه‌ای چهار یا پنج عدد
  • آلو چند عدد
  • زرشک به مقدار نیاز
  • رب گوجه

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه‌ ای بدون گوشت به صورت مرحله به مرحله به شکل زیر است:

مرحله اول

ابتدا در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و دو پیمانه برنج خود را به آب جوش اضافه کنید تا کمی بپزد و بعد برنج خود را آبکش کرده و کنار بگذارید.

مرحله دوم

لپه‌ها را پاک کنید و و یک تا دو ساعت پیش از پختن آن‌ را خیس کنید. بعد از این مدت لپه‌ها را نیز بپزید.

مرحله سوم

پیار‌ها را شسته و به صورت نگینی خرد کنید. پس از اینکه پیاز‌ها را خرد کردید در تابه روغن ریخته و روی حرارت بگذارید تا داغ شود، بعد ار داغ شدن روغن پیاز‌ها را اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله لپه پخته شده و زرشک پاک شده و شسته شده را نیز به تابه اضافه کنید و تفت دهید. همچنین رب را نیز به تابه اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله پنجم

برنج آبکش شده را همراه با سبزی دلمه به تابه اضافه کرده و مواد را به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم.

مرحله ششم

فلفل دلمه‌ای‌ها را شسته و سر آن‌ها را ببرید اما دور نریزید. داخل فلفل دلمه‌ای را خالی کنید.

مرحله هفتم

داخل فلفل دلمه‌ای‌ها را با موادی که طی مراحل قبل آماده کردید پر کنید.

مرحله هشتم

با رب گوجه، آب، آلو و ادویه سس تهیه کنید و دلمه‌ها را داخل آن قرار داده و اجازه دهید با حرارت بپزند. بعد از این مرحله و پخت دلمه‌ها غذای شما آماده است و می‌توانید نوش جان کنید.

 

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای با مرغ

 

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای با مرغ

دلمه فلفل دلمه ‌ای با مرغ غذایی مناسب برای افرادی است که پرهیز غذایی دارند و نمی‌توانند گوشت قرمز مصرف کنند علاقه‌ای به مصرف گوشت قرمز ندارند. مواد لازم برای تهیه دلمه فلفل با مرغ عبارتند از:

  • یک عدد پیاز
  • دو تکه سینه یا ران مرغ
  • چهار عدد سوسیس ( اختیاری)
  • هشت عدد فلفل دلمه‌ای
  • یک پیمانه جعفری خرد شده
  • یک پیمانه پنیر پیتزا
  • نصف پیمانه ذرت پخته
  • نمک، فلفل، روغن به مقدار نیاز

مراحله طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ‌ای با مرغ به صورت زیر است.

مرحله اول

در مرحله اول پیاز‌ها را بشویید و به صورت  نگینی خرد کنید. بعد از اینکه پیاز‌ها را خرد کردید همراه با روغن داخل ماهیتابه آن را تفت دهید.

مرحله دوم

در این مرحله ران یا سینه مرغی را که تخیه کردید همراه با آب پخته و بعد از اینکه مرغ پخته شد آن را از آب خارج کرده و خرد کنید. مرغ‌های خرد شده دا به تابه‌ای که در آن پیاز‌ها در حال سرخ شدن است اضافه کنید تا مرغ‌ها نیز کمی تفت بخورند.

مرحله سوم

در این مرحله از این نوع طرز تهیه دلمه فلفل دلمه‌ ای ذرت پخته شده، جعفری خرد شده، نمک و فلفل را نیز به تابه اضافه کنید تا همراه با سایر مواد تفت خورده و با هم مخلوط کنید. سوسیس‌ها را خرد و ریز کنید و به تابه اضافه کنید‌. مواد را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

مرحله چهارم

در طی مراحل قبلی مواد داخل دلمه فلفل مرغ آماده شد. در این مرحله ابتدا فلفل دلمه‌ها را بشویید و سر آن‌ها را برش بزنید. داخل فلفل دلمه‌ای ها را خالی کرده و از مواد آماده شده داخل آن ریخته و پر کنید.

مرحله پنجم

این مرحله نوبت استفاده از پنیر پیتزا است. پنیر پیتزا را روی مواد داخل دلمه بریزید و سر فلفل دلمه‌ای‌ها را که بریده بودید را مجدد روی روی آن‌ها قرار دهید.

مرحله ششم

دلمه فلفل مرغ خود را داخل فر بگذراید تا پنیر پیتزا آب شود. در صورت نداشتن فر می‌توانید دلمه‌ها را درون قابلمه روی حرارت کم قرار دهید و بپزید.

مرحله هفتم

دلمه فلفل مرغ را در ظرف سرو مورد نظر قرار دهید و نوش جان کنید.

 

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای مجلسی

 

دلمه فلفل دلمه ای و رژیم لاغری

دلمه فلفل دلمه ای یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی است که می‌توان آن را بسیار راحت‌تر از دلمه برگ تهیه نمودِ با این‌وجود به دلیل داشتن برنج، بسیاری از افراد آن را غذایی غیررژیمی تلقی می‌کنند. با این‌حال، این غذا به دلیل داشتن سبزیجات، حبوبات و برنج و گاهی گوشت، یک غذای مقوی است و نمی‌توان آن را به‌طور کامل حذف نمود؛ پس لازم است میزان مصرف آن را کنترل نمود. رژیم‌های لاغری بهاره غفاری، از آن جهت رژیم‌هایی اصولی تلقی می‌شوند که بدون حذف مواد غذایی، به شما کمک می‌کنند به کاهش وزن و وزن ایده آل برسید و در عین حال، انواع مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذاها دریافت نمایید. با رژیم‌های بهاره غفاری، تناسب اندام و سلامتی را در کنار یکدیگر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم لاغری خود، بر روی رژیم لاغری آنلاین کلیک نمایید.