بهترین طرز تهیه سوپ سبزیجات رژیمی !

سوپ یکی از غذاهای ساده و سبکی است که می‌توان به راحتی در وعده‌های غذایی میل نمود. البته بسیاری از افراد علاقه‌ای به مصرف سوپ به‌عنوان غذای اصلی ندارد؛ به همین دلیل می‌توان آن را به‌عنوان پیش غذا و به‌عنوان میان وعده استفاده نمود. مصرف سوپ سبزیجات رژیمی به‌عنوان میان وعده، از آن جهت اهمیت دارد که این غذا کالری بسیار کمی دارد و به همین دلیل نه‌تنها حجم معده را اشغال کرده و از پرخوری جلوگیری می‌نماید، بلکه کمک می‌کند یک میان وعده سالم میل نمایید. انواع سوپ سبزیجات ساده به‌عنوان پیش غذا نیز سبب می‌شود بخش زیادی از حجم معده شما پیش از مصرف غذای اصلی اشغال شود و در نتیجه وعده اصلی را سبک‌تر میل نمایید. در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم طرز تهیه سوپ سبزیجات رژیمی بدون مرغ را به شما آموزش دهیم؛ پس با ما همراه باشید تا با طرز تهیه سوپ رژیمی برای کاهش وزن سریع آشنا شوید.

بهترین طرز تهیه سوپ سبزیجات رژیمی !

خواص سوپ سبزیجات رژیمی

خواص سوپ سبزیجات رژیمی

در یک سوپ سبزیجات ساده، می‌توانید انواع سبزیجات را در کنار آب گوشت یا آب مرغ به کار ببرید که نه‌تنها کالری کمی دارد، بلکه بسیار مغذی و مقوی است.خواص بسیاری در سبزیجات وجود دارد که با مصرف سوپ سبزیجات رژیمی از آن‌ها استفاده می‌کنید. برای مثال کرفس یکی از انواع سبزیجات است که در رژیم‌های لاغری بسیار استفاده می‌گردد. این سبزی سرشار از ویتامین B6، ویتامین A و ویتامین K است.

همچنین کرفس حاوی مواد معدنی همچون منیزیم، کلسیم، فسفر، پتاسیم و منگنز است. فیبر موجود در کرفس نیز برای تامین سلامت دستگاه گوارش بسیار اهمیت دارد. یکی از خواص سبزیجات این است که حاوی میزان زیادی آب هستند، در نتیجه می‌توانند به هیدراته ماندن بدن کمک کنند و برای پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید باشند. چنانچه در تهیه سوپ رژیمی خود از مرغ یا گوشت و یا آب مرغ و آب گوشت استفاده کنید؛ می‌توانید میزان زیادی پروتئین نیز برای بدن خود تامین نمایید. از دیگر خواص یک سوپ رژیمی که در آن از کرفس استفاده شده باشد، می‌توان به کاهش فشار خون و کاهش کلسترول اشاره کرد.

سوپ سبزیجات رژیمی بدون مرغ

طرز تهیه سوپ سبزیجات رژیمی بدون مرغ

برای تهیه سوپ سبزیجات رژیمی بدون مو می توان از انواع سبزیجات و آب گوجه فرنگی استفاده کرد در ادامه طرز تهیه سوپ سبزیجات رژیمی خوشمزه را آورده ایم

مواد لازم:

  • یک عدد کلم برگ کوچک
  • ۲ عدد پیاز
  • یک عدد ساقه کرفس
  • دو عدد فلفل سبز
  • ۲ تا ۳ عدد گوجه فرنگی
  • یک عدد هویج
  • دو حبه سیر
  • ۱/۲ پیمانه جعفری خرد شده
  • نصف پیمانه سبزی خشک شامل نعناع، برگ کرفس و گشنیز
  • نمک و فلفل به میزان لازم

در مرحله اول باید سبزیجات را به خوبی بشویید و فلفل، پیاز، ساقه کرفس، کلم، هویج، سیر و گوجه فرنگی را به‌صورت نگینی خرد کنید. سپس این مواد را درون قابلمه بزرگ بریزید. سپس آب درون قابلمه ریخته تا جایی که تا روی سبزیجات را آب بگیرد. سپس گاز را در درجه پایین روشن کنید و اجازه دهید تمام مواد به آرامی با یکدیگر ترکیب شوند. پس از آنکه تمامی سبزیجات نرم و پخته شدند؛ سبزیجات خشک یعنی نعناع، برگ کرفس و گشنیز را به همراه نمک به ترکیبات خود اضافه کنید.

این سوپ رژیمی بدون گوشت را می‌توان درون میکسر ریخت و یا آن را با گوشت کوب برقی له کرد تا یک پوره یکدست حاصل شود و یا به‌عنوان یک سوپ سبزیجات رژیمی بدون گوشت، به همین صورت سرو نمود. نوش جان!

سوپ رژیمی مرغ

طرز تهیه سوپ رژیمی مرغ

می‌توان یک سوپ سبزیجات رژیمی با مرغ و آب مرغ نیز تهیه نمود. چنانچه یک سوپ رژیمی برای کاهش وزن می‌خواهید و در عین حال بخشی از وعده غذایی اصلی و شما را پوشش می‌دهد؛ بهتر است از یک سوپ سبزیجات رژیمی همچون سوپ ‌رژیمی مرغ استفاده کنید؛ تا نه‌تنها به چربی سوزی شما کمک کند، بلکه سبب جایگزینی چربی با پروتئین شود. در ادامه طرز تهیه سوپ رژیمی مرغ را آورده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند یک سوپ سبزیجات چربی سوز داشته باشید.

مواد لازم:

  • ۱ عدد هویج متوسط تا بزرگ
  • نصف پیمانه پیازچه
  • ۱ پیمانه فلفل سبز
  • ۳ پیمانه گوجه فرنگی
  • ۱ پیمانه کرفس
  • ۱ پیمانه قارچ
  • نصف پیمانه نخودفرنگی
  • ۱ پیمانه مرغ پخته شده
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد
  • ۵۰ سی سی آب مرغ
  • نمک، فلفل و دارچین به مقدار لازم

در مرحله اول باید هویج، پیازچه، فلفل سبز، گوجه فرنگی و کرفس را خرد نموده و همراه با نخود فرنگی درون ماهیتابه رژیمی ریخته و با کمی روغن زیتون آن‌ها را تفت می‌دهیم. پس از اینکه سبزیجات نرم شدند و از حالت خامی در آمدند، آب مرغ را درون یک قابلمه می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم به جوش بیاید. سپس سبزیجات را همراه با آرد، درون آب مرغ می‌ریزیم و حرارت آن را به کمترین حالت تغییر می‌دهیم تا مواد به آرامی کاملا پخته شوند.

پس از آن‌که سبزیجات به‌طور کامل پخته شدند؛ یعنی نرم شدند، باید مرغ پخته شده را تکه تکه یا ریش ریش کرده و همراه با نمک، فلفل و دارچین به ترکیبات دیگر اضافه کنید. در مرحله آخر تمام مواد حدود ۱۰ دقیقه در حرارت پایین می‌جوشند تا طعم آن‌ها با یکدیگر ترکیب شود. سوپ رژیمی مرغ شما آماده است؛ نوش جان!

سوپ رژیمی برای کاهش وزن

سوپ رژیمی برای کاهش وزن و تاثیر آن

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، می‌توان از سوپ سبزیجات رژیمی به دو صورت استفاده نمود. از آنجایی که سوپ رژیمی برای کاهش وزن است و کالری بسیار کمی دارد و در کنار آن سوخت‌وساز سبزیجات سبب می‌شود، نسبت کالری سوزانده شده بیشتر از کالری دریافتی باشد؛ در نتیجه می‌توان آن را به‌عنوان یک میان وعده مصرف کرده و احساس گرسنگی را با یک غذای کم کالری و رژیمی از بین برد. یکی دیگر از راه‌های استفاده از سوپ سبزیجات چربی سوز، جایگزینی آن با وعده اصلی و یا میل کردن آن پیش از وعده اصلی است. مصرف سوپ کم کالری پیش از غذای اصلی، کمک می‌کند ظرفیت معده برای دریافت غذا کاهش پیدا کرده و در نتیجه وعده اصلی و پرکالری را سبک‌تر میل کنید.

با وجود تاثیر خوبی که سوپ سبزیجات رژیمی در کاهش وزن و لاغری دارد، نمی‌توان تنها با استفاده از این سوپ به وزن دلخواه و ایده آل رسید؛ بلکه لازم است یک غذای رژیمی اصولی برای تنظیم کالری دریافتی و در کنار آن داشته باشید و در کنار آن از ورزش و تحرک کافی برای سوزاندن چربی‌های اضافه استفاده نمایید. رژیم‌های بهاره غفاری ویژگی‌های بی‌نظیری دارند که سبب شده است طرفداران زیادی داشته باشند. این رژیم‌ها هیچ ماده غذایی را به‌طور کامل حذف نمی‌کنند و محدودیت شدیدی قائل نیستند. همچنین می‌توانید در کنار رژیم غذایی خود از گزینه دریافت ورزش نیز استفاده کنید. این رژیم‌ها به ‌صورت اختصاصی و برای ویژگی‌های شما طراحی می‌شوند. همچنین در تمام طول مسیر برای رسیدن به تناسب اندام، پیگیری منظم مشاور خود را دریافت خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت، و برای دریافت رژیم غذایی خود بر روی رژیم آنلاین من کلیک کنید.

 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
4 از 5 (15 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه