0 تا 100 انواع زیره برای لاغری + کدام زیره برای لاغری بهتر است

تاریخ : 1401/12/22

0 تا 100 انواع زیره برای لاغری + کدام زیره برای لاغری بهتر است

0 تا 100 انواع زیره برای لاغری + کدام زیره برای لاغری بهتر است

زیره یک ادویه محبوب در آشپزی در سراسر جهان است. این ماده که از دانه‌های گیاهی زیره سبز تهیه شده، از خانواده جعفری است و بیشتر در چین، هند و مکزیک رشد می‌کند. همچنین یک عنصر رایج در پودر فلفل قرمز و کاری است. زیره ممکن است متابولیسم شما را افزایش دهد، سطح کلسترول را کاهش دهد و به کاهش قند خون شما کمک کند. مطالعات تأیید می‌کنند که مصرف زیره آسیاب شده به برخی از افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند کمک می‌کند. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد زیره سبز باعث کاهش وزن شما خواهد شد، خواص منحصر به فرد آن و سایر فواید سلامتی آن را برای اکثر مردم ارزش امتحان کردن زیره برای لاغری را دارد.

نحوه استفاده از پودر زیره برای لاغری کاهش وزن

زیره به دلیل یک ماده فعال منحصر به فرد به اسم تیموکینون، یک ماده شیمیایی طبیعی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می‌باشد و پتانسیل کمک به کاهش وزن را دارد. تیموکینون می‌تواند رادیکال‌های آزاد را در بدن شما هدف قرار دهد و به بدن‌تان در پاکسازی سموم کمک کند. زیره به سلول‌های بدنتان کمک می‌کند تا به انسولین و گلوکز پاسخ دهند و قند خون شما را ثابت نگه می‌دارد. 
 
با گذشت زمان، اثرات زیره می‌تواند با یک رژیم غذایی سالم و ورزش برای کاهش رسوب چربی و کاهش التهاب در بدن شما کار کند. وقتی همه چیز با هم کار می‌کند، ممکن است متوجه شوید که علائم نفخ، تورم و خستگی با مصرف زیره کاهش می‌یابد. 
جالب است بدانید: حقیقات این ایده را تأیید می‌کند که زیره می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اما ما به مطالعات بیشتری نیاز داریم تا به یک نتیجه قطعی در مورد چگونگی عملکرد آن برسیم. یک مطالعه کوچک از منبعی معتبر با مطالعه 72 فرد دارای اضافه وزن ثابت کرد که افزودن زیره و لیموترش به برنامه کاهش وزن به طور قابل توجهی کاهش وزن را تسریع می‌کند. در مطالعه کوچک دیگری که بر روی 88 زن دارای اضافه وزن انجام شد، زیره به تنهایی برای کاهش وزن سریع‌تر کافی بود. 

باور‌های غلط در مورد زیره برای لاغری شکم

در حالی که زیره ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند، محدودیت‌های واقع بینانه‌ای برای میزان وزنی که می‌توانید انتظار کم کردن با آن را داشته باشید وجود دارد. تصورات نادرستی در مورد نحوه عملکرد و زمان خوردن زیره برای لاغری نیز وجود دارد. زیره نمی‌تواند یک ناحیه از بدن شما، مانند معده، را هدف قرار دهد تا چربی‌ها را از بین ببرد. در حالی که زیره باعث بهبود یا کاهش التهاب خواهد شد و می‌تواند منجر به ظاهری لاغرتر شود، زیره در واقع نمی‌تواند چربی را از بین ببرد. بلکه فقط کاهش وزن کلی می‌تواند رسوبات چربی را در بدن شما هدف قرار دهد. 
نحوه استفاده از زیره برای لاغری و کاهش وزن

نحوه استفاده از زیره برای لاغری و کاهش وزن

شما می‌توانید از زیره برای لاغری و کاهش وزن به روش‌های مختلفی استفاده کنید. 
 
  • نوشیدنی زیره سبز
سعی کنید نوشیدنی زیره را خودتان (که آب جیرا نیز نامیده می‌شود) تهیه کنید، دو قاشق چای‌خوری زیره را در 1.5 لیتر آب جوش دم کنید، دانه‌ها را صاف کنید و آبی را بنوشید که با روغن‌ها و عصاره‌های سالم زیره دم کرده‌اید. 
آب جیرا ممکن است متابولیسم شما را بهبود بخشد و به تعادل قند خون کمک کند، علاوه بر آن هیدراتاسیون بدن را نیز افزایش می‌دهد. شاید سؤال باشد که بهترین زمان خوردن زیره برای لاغری کی است؟ به طور معمول، باید دو بار در روز با معده خالی جوشیده زیره نوشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. 
  • مکمل های زیره سبز
می‌توانید مکمل‌های خوراکی زیره را خریداری کنید که حاوی دانه‌های زیره آسیاب شده یا روغن دانه زیره سیاه هستند. این مکمل‌ها را با غذا یک بار در روز یا طبق دستورالعمل بسته‌بندی مصرف کنید. مکمل‌های زیره ممکن است به تثبیت قند خون کمک کنند. 
  • زیره در رژیم غذایی شما
همچنین می‌توانید به سادگی زیره را در رژیم غذایی خود مصرف کنید. پودر فلفل قرمز، دانه‌های زیره و زیره آسیاب شده همگی حاوی آنتی اکسیدان و قابلیت‌های افزایش و بهبود متابولیسم هستند. چاشنی برنج، عدس و سبزیجات بوداده با زیره یک راه خوشمزه برای تجربه فواید آن است. 
فواید زیره برای لاغری

سایر فواید زیره برای لاغری

زیره فقط به عنوان راه حلی برای کاهش وزن پیشنهاد نمی‌شود. مزایای دیگری نیز دارد که عبارتند از: 
  • سرشار از آهن است (ماده معدنی که بسیاری در رژیم غذایی خود به اندازه کافی دریافتش نمی‌کنند)
  • می‌تواند نسبت کلسترول HDL (خوب) و LDL (بد) را بهبود بخشد
  • به دلیل خواص ضدمیکروبی و آنتی‌بیوتیکی که دارد، می‌تواند از مسمومیت غذایی جلوگیری کند
  • از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می‌کند و از ابتلای شما به دفعات بیشتر جلوگیری می‌کند
  • خاصیت مبارزه با سرطان دارد
آیا زیره برای لاغری شکم مؤثر است؟

زیره را برای کاهش وزن از کجا بخریم

زیره را می‌توان تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی به صورت دانه و به صورت آسیاب شده خریداری کرد. فروشگاه‌های تخصصی، فروشگاه‌های مواد غذایی بهداشتی، و بازار‌های کشاورز نیز زیره را حمل می‌کنند. 
 
می‌توانید مکمل‌های زیره را به‌صورت آنلاین از فروشندگان خاصی خریداری کنید، اما مراقب باشید! مکمل‌های زیره توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) یا بیشتر سازمان‌های مراقبتی در جهان بررسی نمی‌شوند و فقط باید از فروشندگان مورد اعتماد آن را خریداری کنید. زیره یک ادویه مفید با فواید استثنایی برای سلامتی شماست. نه تنها نشان داده شده است که به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه می‌تواند التهاب را نیز کاهش دهد.
 
به خاطر داشته باشید که زیره یک ماده معجزه‌آسا نیست. شما همچنان باید متعهد به کاهش کالری و ورزش منظم باشید تا فواید کامل آن را تجربه کنید. زیره برای اکثر افرادی که به دنبال رسیدن به وزن مناسب و متعادل کردن قند خون خود هستند بی‌خطر است. 
 

ترکیبات مؤثر زیره برای لاغری

زیره از هر نظری غنی است. عمدتاً از چربی‎‌هایی تشکیل شده است که نقش مهمی در حفظ سیستم عروقی ما دارد. همچنین، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد MUFA منجر به انرژی بیشتر، خشم کمتر و مقاومت بیشتر در برابر استرس می‌شود. 
 
به غیر از MUFA‌ ها، زیره همچنین سرشار از پروتئین است که (همانطور که همه می‌دانیم) برای ساختار عضلانی حیاتی است. زیره سرشار از ویتأمین B و E است. در آخر باید بگوییم، زیره حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و آهن است. سایر ترکیبات شیمیایی را می‌توان در زیره سبز یافت، اما این خواص جزء رایج‌ترین آن‌ها هستند. 
 

زیره چه تأثیری بر کاهش وزن دارد؟ 

زیره به طور مستقیم و غیر مستقیم بر کاهش وزن تأثیر می‌گذارد. مهم است که بگوییم زیره یک روش غیر متعارف برای کاهش وزن است. چرا؟ خب، ما خیلی به ایده کاهش وزن با ورزش، رژیم غذایی سخت و قرص‌های لاغری عادت کرده‌ایم. 
بنابراین، وقتی چیزی به آسانی زیره توصیه می‌شود، ما را شکه می‌کند، و از خود می‌پرسیم، "آیا زیره برای لاغری واقعاً ممکن است؟ " خب، درست است، اما دلیلی برای آن وجود دارد. مطالعات متعدد نشان داده که خوردن غذای دارای چاشنی زیره باعث کاهش وزن می‌شود. 
 
حال می‌توان از زیره به صورت دانه یا آسیاب شده (به صورت پودر) استفاده کرد. امروزه بسیاری از افراد از مکمل‌های زیره سبز (به شکل قرص) برای بهبود برنامه‌های کاهش وزن خود استفاده می‌کنند. البته، زیره یک قرص جادویی نیست که بتواند فوراً باعث کاهش وزن شما شود، اما زیره را می‌توان برای همه رژیم‌های غذایی، رژیم‌های تناسب اندام و مکمل‌های کاهش وزن توصیه کرد. جذابیت زیره در این است که می‌توانید از آن به عنوان چاشنی برای کاهش وزن استفاده کنید. 
تأثیرات زیره بر کاهش وزن

نحوه استفاده از زیره برای لاغری و کاهش وزن

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از زیره برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی از آن‌ها به شرح زیر است: 
  1. دانه زیره
قاشق غذاخوری زیره را به مدت ۵ تا ۶ ساعت یا یک شب در آب خیس کنید. صبح دانه‌ها را بجوشانید و چای را صاف کنید. حالا آب لیمو را بمالید و به مدت 2 هفته با معده خالی بنوشید. 
  1. پودر زیره و ماست
یک قاشق چایخوری پودر زیره را با ماست مخلوط کنید و بعد از غذا به مدت 15 روز میل کنید. 
  1. پودر زیره
یک فنجان آب را بجوشانید و پودر زیره را در آن بریزید. برای بهتر شدن طعم نوشیدنی نیز باید کمی نمک به آن بزنید. این کار را به مدت 20 روز بعد از غذا ادامه دهید. 
 ویژگی های مهم زیره
برخی از ویژگی های مهم زیره که باید بدانید! 
 
  • هضم بهتر (مزایای غیر مستقیم کاهش وزن)
دلیلی مهمی وجود دارد که هندی‌ها از زیره به عنوان ماده‌ای که هضم غذا را بهبود می‌بخشد، یاد می‌کردند. با التهاب و مشکلات گاز معده مقابله می‌کند و در نهایت منجر به جذب بهتر و دریافت مزایای رضایت بخش‌تر می‌شود. 
حاوی منیزیم و سدیم است که معده را تحریک می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد، به ویژه زمانی که با آب داغ مصرف شود. عطر زیره اشتهای ما را بهبود می‌بخشد، غدد ما را تحریک می‌کند و اشتها را بالا می‌برد. 
 
چون زیره به هضم غذا به طور مؤثری کمک می‌کند، در نتیجه به طور غیر مستقیم به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. چرا؟ این به این دلیل است که جذب و هضم بهتر به متابولیسم سالم‌تر کمک می‌کند. اگر بتوانید غذا را به خوبی بخورید، بدون هیچ گونه بی‌نظمی و پرخوری‌ای، بدن می‌تواند رژیم غذایی را شکسته و به راحتی قسمت‌های مفید غذا را از قسمت‌های بی‌فایده تشخیص دهد. 
 
  • آهن و کاهش وزن
زیره حاوی مقدار زیادی آهن است که یکی از حیاتی‌ترین عناصر بدن ماست. آهن مسئول توسعه هموگلوبین است که عامل انتقال اکسیژن در خون ما (از ریه‌ها و سایر اندام‌ها) است. 
مصرف تنها یک قاشق چای خوری زیره، 18 درصد از آهن دریافتی بدن را برآورده می‌کند. حالا این مقدار زیادی آهن است! به این واقعیت اضافه کنید که برخی از ویتأمین‌ها مانند (ویتأمین B) منجر به جذب بهتر آهن می‌شوند. هیچ دلیلی وجود ندارد که افراد مبتلا به کم خونی نتوانند از آن استفاده کنند. 
اکنون، بیشتر افراد به شما می‌گویند که آهن ربطی به کاهش وزن ندارد، اما واقعاً اشتباه می‌کنند. درست است که آهن ارتباط مستقیمی با کاهش وزن ندارد، اما ارتباط مستقیمی با انرژی بدن دارد. همانطور که قبلاً توضیح دادیم، هموگلوبین به انتقال اکسیژن به جریان خون ما کمک می‌کند. 
 
  • بهبود ایمنی (انرژی و کاهش وزن) 
از آنجایی که زیره سرشار از آهن، ویتأمین C و برخی روغن‌های ضروری است، ایمنی بدن ما را بهبود می‌بخشد. اگر سیستم ایمنی شما قوی باشد، در هر ثانیه انرژی شما را برای مبارزه با میکروب‌ها (که همه جا حاضر هستند) تخلیه نمی‌کند، در عوض، به تمام انرژی انباشته دسترسی خواهید داشت، انرژی که می‌توانید صرف چربی‌سوزی و ورزش کنید یا در ارتباط با هر چیزی که خودتان دوست دارید! این احساس پر انرژی بودن بسیار نشاط‌آور و انگیزه‌دهنده است و برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند بسیار ضروری محسوب می‌شود.
 
به هر حال، اگر احساس خستگی و بی‌انگیزگی می‌کنید، چگونه قرار است وزن کم کنید؟ عملاً غیرممکن است! اما به دلیل ترکیب شیمیایی و رایحه‌ای که زیره به همراه دارد، به شما کمک می‌کند با تنبلی روزمره خود مبارزه کنید و به نقاط عطف خود برسید. 
بررسی برخی از ویژگی های مهم زیره
  • بی‌خوابی، زیره سبز و کاهش وزن
وقتی به اندازه کافی نمی‌خوابیم چه اتفاقی برای بدن ما می‌افتد؟ ما انرژی نخواهیم داشت! ناگفته نماند که بی‌خوابی طولانی مدت، تأثیر منفی بر سلامت و کیفیت زندگی ما خواهد داشت. زیره می‌تواند به رفع بی‌خوابی کمک کند. زیره از یک طرف قوی و پرانرژی است، اما از طرف دیگر آرام بخش و شفابخش محسوب می‌شود. 
بسیاری از افراد که کمبود خواب دارند یکی از علائم زیر را تجربه می‌کنند. همچنین، اگر خواب کافی نداشته باشید یا انرژی کافی ندارید. اشتها و توانایی خود را برای سفر و حرکت از دست می‌دهید، که می‌تواند به چاقی کمک کند. مصرف زیره همچنین این توانایی را دارد تا شما را آرام کند و خواب خوب برایتان به ارمغان آورد که منجر به زندگی پر انرژی‌تر شود. 
 
  • سرشار از چربی‌های سالم (ارتباط مستقیم با کاهش وزن) 
مصرف مکرر و روزانه زیره باعث کاهش وزن افراد می‌شود. یکی از مهمترین عواملی که در این جنبه نقش دارد، این واقعیت است که زیره به چربی سوزی کمک خواهد کرد. همچنین قلب را تقویت می‌کند که در سلامت کلی و به عبارتی در همه چیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارد! اما شاید نکته مهم برای زیره سبز و کاهش وزن کم مضر بودن آن و سرشار از چربی‌های مفید باشد. همچنین فراموش نکنید که زیره سرشار از کلسیم می‌باشد که یک عنصر حیاتی برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن با ورزش اند. 
 
 
نتیجه گیری
 
اگرچه زیره بی‌خطر است، اما نباید در استفاده از آن افراط کرد (همانطور که نباید هیچ ماده مفیدی افراط کرد). برای کاهش وزن، اکثر مردم از یک قاشق غذاخوری زیره در روز استفاده می‌کنند. خبر خوب این است که زیره جز در دوز‌های بالا خطرناک نیست، بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید. برای استفاده بهینه، ایده خوبی است که استفاده از زیره را با متخصص تغذیه خود بررسی کنید. سپس اگر شروع به دیدن اثرات کردید، برای تسریع روند، دوز را افزایش ندهید. چرا که همه این تأثیرات می‌تواند معکوس باشد!