رژیم لاغری جنرال موتورز اصلی (روش دقیق + مزایا و معایب)

تاریخ : 1401/11/27

رژیم لاغری جنرال موتورز اصلی (روش دقیق + مزایا و معایب)

رژیم لاغری جنرال موتورز اصلی (روش دقیق + مزایا و معایب)

رژیم جنرال موتورز از آن دسته برنامه غذایی اطلاق می شود که در یک هفته می توانید ۶ الی ۷ کیلوگرم از وزن تان را کم کنید. طرفداران رژیم جنرال موتورز اصلی اعتقاد دارند که این روش نسبت به سایر رژیم های غذایی چربی سوزی بیشتری انجام می دهد اما سؤال اینجاست که آیا رژیم لاغری GM واقعاً مؤثر است؟

 تا چه حد می توان به این رژیم لاغری و ادعای که می کند اعتماد کرد؟ در این مقاله قرار است سراغ بررسی رژیم لاغری جنرال موتورز برویم و از مزایا و معایبش اطلاعات بدست آوریم پس همراه ما باشید. 
روش دقیق رژیم جنرال موتورز

رژیم جنرال موتورز چیست؟ 

ابتدا این طور تصور می شد که رژیم غذایی جنرال موتورز در سال ۱۹۸۵ برای کارمندان این شرکت طراحی شده و فقط مخصوص به کارمندان این شرکت است.
 
البته هنوز هم من چه اصلی این رژیم ناشناخته باقی مانده اما خوب است بدانید که در واقع این رژیم به یک دوره هفت روز تقسیم می شود که در هر کدام از روز ها باید قوانین محدود کننده را درباره استفاده از گروه های غذایی رعایت کنید. به طور مثال در روز دوم تنها مجاز به مصرف سبزیجات هستید و در روز پنجم از شما خواسته می شود تعدادی گوجه فرنگی به همراه مقدار زیادی گوشت مصرف کنید.
طرفداران این رژیم معتقد هستند که بسیاری از غذا های موجود در برنامه غذایی رژیم جنرال موتورز اغلب جزء طیف کم کالری محسوب می شوند و به کاهش وزن کمک شایانی می کند. این رژیم به دلیل کاهش شدید مصرف کالری موجب کاهش وزن می گردد چرا که سبزیجات و میوه ها عمده ترین ماده غذایی در این رژیم هستند. 

پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدنسازی مراجعه نمایید.

رژیم جنرال موتورز

هرم غذایی رژیم جنرال موتورز

  • حذف کربوهیدرات ها
  • استفاده از سبزیجات و میوه ها
  • نوشیدن آب، آبمیوه طبیعی، چای سبز و قهوه
  • استفاده از ماهی و گوشت قرمز
  • استفاده از روغن زیتون یا کنجد 

برای افرادی که وزن شان ۱۰۰ کیلو به بالا هست، میتوانند از رژیم لاغری 20 کیلویی استفاده کنند برای مطالعه بیشتر به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

مزایای رژیم جنرال موتورز 

بسیار زیادی در مورد مزایای روش دقیق رژیم جنرال موتورز وجود دارد اما برخی از متخصصین تغذیه اعتقاد دارند که این رژیم دارای مزایای مهم زیر است: 
  • رژیم جنرال موتورز منجر به کاهش وزن می شود 
کاهش دریافت کالری ها آن هم به میزان زیاد باعث کاهش وزن می شود. یکی از مهمترین مزایای این رژیم کاهش سریع وزن به حساب می آید. 
  • موجع به سم زدایی می گردد 
کم شدن یکباره کالری ها باعث می شود تا مقدار زیادی از سموم همراه با مواد زائد از بدن خارج شود. از این رو این رژیم در یکی از رژیم های سم زدا محسوب می شود. البته خوب است به یاد داشته باشید که رژیم های سم زدایی را نمی توان به صورت مستمر دنبال کرد به این دلیل که ممکن است به بدن آسیب های جبران ناپذیری بزند. هر رژیم غذایی مزایا و معایب مختلفی دارد که باید ابتدا سنجید و سپس باتوجه به نوع عملکرد بدن متناسب ترین رژیم غذایی را انتخاب کنید. در واقع رژیم های غذایی باید باتوجه به نوع مکانیسم بدن و روحیات فرد انتخاب شوند تا بیشترین تأثیر را به همراه داشته باشند. 
اگر میخواهید درباره رژیم دکتر اتکینز بدانید میتوانید وارد مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم اتکینز شوید و آن را مطالعه نمایید.
 
رژیم جنرال موتورز اصلی

معایب رژیم جنرال موتورز 

همانطور که گفته شد روش دقیق رژیم جنرال موتورز هنوز هم ناشناخته است. بنابراین این رژیم دارای برخی از معایبی است که عبارتند از: 
  • مواد مغذی مهم را در خود ندارد 
 در واقع یکی از معایب رژیم جنرال موتورز این است که فرد در بعضی از روز ها احساس نارضایتی و گرسنگی می کند و در اصل این رژیم متعادل نیست. دلیلش هم این است که درشت مغذی ها به طور کامل به بدن نمی رسند. به طور مثال در بیشتر روز ها میزان دریافت پروتئین بسیار اندک است. به حتم چنین کمبودی در یک رژیم غذایی اشتباه است زیرا تحقیقات ثابت کرده پروتئین اشتها را کم می کند و منجر به کاهش وزن می شود و یا فرایند لاغری را سرعت می بخشد. تحقیق دیگری نشان داده که رژیم سرشار از پروتئین در برخی از افراد باعث شده تا حدود ۴ کیلو بیشتر از افرادی که دارای رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات بودند و وزن کم کنند. 
برای آشنایی با غذاهای کم کالری پیشنهاد میشود به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.
  • هیچ پژوهشی از رژیم جنرال موتورز حمایت نکرد 
یکی از معایب رژیم جنرال موتورز این است که تاکنون هیچ تحقیق با پشتوانه علمی این برنامه غذایی را تأیید نکرده است. از این رو هیچ گونه مدرک علمی برای اثبات ادعا این رژیم غذایی وجود ندارد. 
برای دیدن بهترین کلینیک هایی لاغری اگر در مشهد زنگی میکنید میتوانید به بهترین کلینیک لاغری در مشهد مراجعه نمایید.
 
رژیم لاغری جنرال موتورز
  • لاغری در رژیم جنرال موتورز موقتی است 
بیشترین وزنی که فرد با رژیم غذای جنرال موتورز کم می کند وزن آب بدن است نه چربی ها. هر زمان که مقدار کالری دریافتی خود را کم کنید بدن ناچار است از منابع انرژی دیگری که وجود دارد استفاده کنند بنابراین این کار باعث می شود بدن به شکستن گلیکوژن چه نوعی مولکول ذخیره انرژی در عضلات و کبد است رو بیاورد. گلیکوژن مقدار زیادی آب در خود حفظ می کند که پایین آمدن ذخایر این ماده باعث از دست دادن آب بدن می شود و به صورت موقت منجر به پایین آمدن وزن می گردد. متأسفانه این نوع از کاهش وزن دائمی نیست و پس از اینکه دوباره به سراغ رژیم عادی بازگردید وزنتان بالا خواهد رفت. بنابراین برای به دست آوردن کاهش وزن طولانی مدت و پایدار بهتر است از یک رژیم غذایی سالم و متعادل همراه با فعالیت فیزیکی روزانه استفاده کنید که تحقیقات هم ثابت کرده این روش تأثیر گذار ترین راه برای تناسب اندام و رسیدن به کاهش وزن است. 

رژیم لوکرب همانطور که از نامش پیداست یک نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن است که در آن مصرف کربوهیدرات به پایین ترین میزان خود می رسد برای اطلاعات بیشتر به رژیم لوکرب مراجعه نمایید.

رژیم غذایی جنرال موتورز

رژیم لاغری جنرال موتورز اصلی برای همه! 

یک رژیم غذایی سالم ممکن است به پیشگیری از برخی بیماری‌های طولانی مدت (مزمن) مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت کمک کند. همچنین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها مؤثر باشد و به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. رژیم لاغری جنرال موتورز اصلی نیازمند توصیه کلی برای اکثر مردم است. توصیه‌ها ممکن است برای گروه‌های خاصی از افراد، از جمله زنان باردار، افرادی که مشکلات سلامتی خاصی دارند یا کسانی که نیاز‌های غذایی خاصی دارند، متفاوت باشد. 
 
گروه‌ های غذایی 
 
بدن انسان برای کارکرد طبیعی و زنده ماندن به انرژی نیاز دارد. شما این انرژی را از مواد مغذی موجود در غذایی که می‌خورید به دست می‌آورید(مثل کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها). مواد معدنی و ویتأمین‌ها دیگر مواد مغذی‌ای هستند که در رژیم غذایی شما برای کمک به حفظ سلامت بدن انسان مهم هستند و مصرف بی‌رویه آن‌ها منجر به پدیدار شدن عوارض رژیم جنرال موتورز می‌شود. 
برای دستیابی به حداکثر فواید سلامتی، یافتن تعادل مناسب بین این مواد مغذی مختلف مهم است. یک رژیم غذایی متعادل به طور کلی حاوی مواد غذایی متنوع از هر یک از گروه‌های غذایی زیر است: 
 
  • غذا‌های نشاسته‌ای مانند نان، برنج، سیب زمینی، ماکارونی و غیره. 
  • میوه و سبزیجات. 
  • شیر و لبنیات. 
  • غذا‌های پروتئینی شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ و سایر منابع غیر لبنی پروتئین (از جمله آجیل، لوبیا، حبوبات، و غیره)
  • غذا‌های چرب و شیرین پنجمین گروه غذایی هستند که می‌خورید. با این حال، تنها مقدار کمی از آنچه می‌خورید باید از این طیف غذا‌ها تشکیل شود. 
علاوه بر موارد فوق، مصرف فیبر و آب فراوان در رژیم غذایی برای سلامتی بدن مهم است. 
 
گروههای غذایی در رژیم جنرال موتورز
چرا باید از رژیم غذایی سالم استفاده کنیم؟ 
 
برای دوری از مضرات رژیم جنرال موتورز باید به مصرف درست مواد غذایی پناه ببریم. یک رژیم غذایی سالم ممکن است به پیشگیری از برخی بیماری‌های جدی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 کمک کند. همچنین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها نیز کمک کند. اگر بیمار شوید، مصرف یک رژیم غذایی سالم ممکن است به بهبود سریع‌تر شما بی‌انجامد. همچنین یکی از راه‌های اصلی پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، داشتن یک رژیم غذایی سالم است. اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، مصرف یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به کاهش وزن بدن بی‌انجامد. علاوه بر تغذیه سالم، ورزش منظم بدنی نیز برای سلامتی و جلوگیری یا کاهش چاقی بسیار مهم است. 
 
بیشتر بخوانید: در این مطلب با رژیم دیابت بارداری آشنا شوید.
 
مواد سازنده رژیم غذایی سالم 
 
به عنوان یک قاعده کلی در رژیم لاغری جنرال موتورز اصلی، سبزیجات، میوه‌ها و غذا‌های نشاسته‌ای باید بخش عمده‌ای از وعده‌های غذایی شما را تأمین کنند. بخش باقیمانده از رژیم غذایی شما می‌بایستی از شیر و غذا‌های لبنی و غذا‌های پروتئینی تشکیل شود. همانطور که در بالا ذکر شد، باید مقدار غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که چربی یا قند بالایی دارند را محدود کنید. دستورالعمل رژیم غذایی برای کاهش خطر بیماری قلبی در رژیم لاغری جنرال موتورز اصلی به شرح زیر است: 
  • مصرف چربی اشباع به کمتر از 10 درصد کل چربی دریافتی برسد (ترجیحاً در گوشت بدون چربی و لبنیات کم چرب). در صورت مصرف، چربی اشباع شده را با چربی غیراشباع چندگانه جایگزین کنید. بیشتر چربی‌های اشباع شده از منابع حیوانی از جمله گوشت و محصولات لبنی و همچنین برخی از غذا‌های گیاهی مانند روغن نخل و روغن نارگیل به دست می‌آیند. چربی‌های غیر اشباع بیشتر در روغن‌های گیاهان و ماهی‌ها یافت می‌شوند. 
  • دو وعده میوه و حداقل سه وعده سبزیجات در روز بخورید (تحقیقات جدید نشان داده است که همه ما باید دو وعده میوه و حداقل پنج وعده سبزیجات در روز مصرف کنیم). 
  • حداقل دو وعده ماهی (ترجیحا ماهی روغنی) در هفته بخورید. 
  • مصرف منظم غلات کامل و آجیل را در نظر بگیرید. 
  • مقدار نمک در رژیم غذایی خود را کمتر از 6 گرم در روز نگه دارید. 
  • مصرف الکل را به کمتر از 14 واحد در هفته برای مردان و کمتر از 14 واحد در هفته برای زنان محدود کنید. 
مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در رژیم جنرال موتورز
از موارد زیر در رژیم غذایی خود اجتناب کنید یا کاهش دهید: 
 
  • گوشت‌های فرآوری شده یا غذا‌های تجاری تولید شده (از جمله "غذا‌های آماده") که دارای نمک زیاد و اسید‌های چرب ترانس هستند. 
  • کربوهیدرات‌های تصفیه شده، مانند نان سفید و غلات فرآوری شده. 
  • نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر. 
  • تنقلات پر کالری مانند شیرینی، کیک و چیپس. 

فرار از عوارض رژیم جنرال موتورز

در زیر اصول یک رژیم غذایی سالم توضیح داده شده است. این موارد یک توصیه کلی برای اکثر مردم است. اگر مشکل سلامتی خاصی دارید یا نیاز‌های غذایی خاصی دارید، این توصیه ممکن است در مورد شما صدق نکند. اگر شک دارید، باید با پزشک خود مشورت کنید. همچنین تغییراتی وجود دارد که زنان باردار باید در رژیم غذایی خود ایجاد کنند و با پزشک مشورت کنند. 
  • کربوهیدرات‌ ها
بیشتر انرژی (کالری) ما از آنچه می‌خوریم مثل کربوهیدرات‌ها تأمین می‌شود. این موارد به دو نوع کربوهیدرات تقسیم می‌شوند: 
کربوهیدرات‌های پیچیده: به طور کلی غذا‌های نشاسته‌ای مانند نان، پاستا، برنج و سیب زمینی. 
کربوهیدرات‌های ساده: غذا‌های شیرین شیرین. 
در مورد اینکه چه مقدار از غذای ما باید از کربوهیدرات تشکیل شود مطالب زیادی نوشته شده است، اما اکثر دستورالعمل‌ها حدود یک سوم را توصیه می‌کنند. این مقدار باید بیشتر از کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای باشد، ترجیحاً دارای فیبر بالاتر مانند نان سبوس‌دار، غلات سبوس‌دار و برنج قهوه‌ای. 
 
  • شاخص گلیسمی
شاخص گلیسمی یک غذا، عاملی است که در آن غذا پس از مصرف، سطح قند خون را افزایش می‌دهد. اگر یک ماده غذایی دارای شاخص گلیسمی پایین باشد، توسط بدن به روشی پردازش می‌شود که کمتر به مشکلاتی مانند دیابت و چاقی منجر شود. 
 
کربوهیدرات‌های با فیبر بالا، مانند غلات سبوس‌دار و نان سبوس‌دار، نسبت به نشاسته‌های تصفیه‌شده‌تر مانند نان سفید و نوشیدنی‌های شیرین، شاخص گلیسمی پایین‌تری دارند. این بدان معنی است که این مواد به همین دلیل و همچنین برای فیبر موجود در آن‌ها گزینه سالم‌تری هستند. 
رژیم لاغری جنرال موتورز و نکات آن
  • میوه و سبزیجات فراوان بخورید
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خوردن دو وعده میوه و حداقل پنج وعده سبزیجات در روز، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند سکته مغزی، بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. در حالت ایده‌آل باید در رژیم غذایی شما سبزیجات بیشتر از میوه باشد. علاوه بر این فواید، میوه و سبزیجات عبارتند از: 
 
  • حاوی مقدار زیادی فیبر است که به سلامت روده شما کمک می‌کند. مشکلاتی مانند یبوست و بیماری دیورتیکول کمتر به وجود می‌آیند. 
  • حاوی مقدار زیادی ویتأمین و مواد معدنی است که برای حفظ سلامتی شما لازم است. 
  • به طور طبیعی چربی کمی دارند. 
  • سبزیجات کمک می‌کند تا بعد از غذا احساس سیری کنید اما کالری کمی دارند. 

اندازه متوسط مصرف سبزیجات در روز ممکن است حدود 80 گرم باشد. از طرف دیگر، اندازه مصرف میوه یا سبزیجات تقریباً معادل یکی از موارد زیر است: 

  • یک میوه بزرگ مانند سیب، گلابی، موز، پرتقال، یا یک تکه بزرگ خربزه یا آناناس. 
  • دو میوه کوچکتر مانند آلو، کیوی و غیره. 
  • یک فنجان (یا یک مشت) میوه‌های کوچک مانند انگور، توت فرنگی، تمشک، گیلاس و غیره. 
  • دو قاشق غذاخوری بزرگ سالاد میوه، میوه‌های کنسرو شده و آب میوه‌های طبیعی. 
  • یک قاشق غذاخوری میوه خشک. 
  • یک کاسه دسر سالاد. 
برخی از نکات در مورد چگونگی افزایش میوه و سبزیجات در رژیم غذایی عبارتند از: 
 
سعی کنید موز خرد شده، سیب یا سایر میوه‌ها را به غلات صبحانه اضافه کنید. 
سعی کنید حداقل دو سبزی مختلف را در اکثر وعده‌های غذایی اصلی بگنجانید. سعی کنید با هر وعده غذایی میوه یا یک لیوان کوچک آب میوه بخورید. دستور العمل‌های جدید که شامل میوه است را امتحان کنید. گوجه گیلاسی، هویج، زردآلو خشکه یا سایر میوه‌ها را به عنوان بخشی از ناهار در نظر بگیرید. 
میوه برای دوری از عوارض رژیم جنرال موتورز و یک میان وعده عالی است. کودکان را به خوردن میان وعده با میوه به جای شیرینی تشویق کنید. 
 
  • مقدار زیادی فیبر بخورید
غذا‌های با فیبر بالا عبارتند از: 
 
  • غلات صبحانه سبوس دار، ماکارونی سبوس دار، برنج قهوه‌ای، نان و جو سبوس دار و...
  • میوه‌هایی مانند توت، گلابی، خربزه و پرتقال. 
  • سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، هویج، ذرت شیرین و سیب زمینی (با پوست). 
  • نخود، لوبیا و عدس. 
  • آجیل و دانه‌ها. 
نقش فیبر در رژیم جنرال موتورز
 
دو نوع فیبر رژیمی وجود دارد: 
 
فیبر محلول که در جو، نخود، لوبیا و بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. احساس سیری را افزایش می‌دهد و می‌تواند سطح کلسترول و گلوکز خون را کاهش دهد. 
فیبر نامحلول بیشتر در غلات کامل و همچنین در پوست میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. فیبر توسط بدن هضم نمی‌شود، اما در روده حجیم می‌شود که به حرکت طبیعی روده کمک می‌کند. 
غذا‌های نشاسته‌ای و میوه‌ها و سبزیجات حاوی بیشترین فیبر هستند. بنابراین نکات بالا در مورد غذا‌های نشاسته‌ای و میوه و سبزیجات نیز فیبر را افزایش می‌دهد. اگر به برنج و ماکارونی سبوس‌دار و نان سبوس‌دار روی بیاورید، می‌تواند مصرف فیبر شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. حبوباتی مانند عدس و لوبیا نیز سرشار از فیبر هستند. خوردن غذا‌های با فیبر بالاتر می‌تواند باعث شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید که اگر سعی می‌کنید وزن خود را کنترل کنید انتخاب مناسبی است. هنگامی که رژیم غذایی پرفیبر می‌خورید مقدار زیادی نوشیدنی (حداقل 6-8 فنجان مایعات در روز) بنوشید. در این مطلب با انواع خوراکی های پرفیبر برای درمان یبوست آشنا شوید.
 
  • حذف قند
غذا‌ها و نوشیدنی‌های قندی کالری بالایی دارند و مصرف بیش از حد آن‌ها ممکن است باعث افزایش وزن شود. فقط مقدار قند نیست که ممکن است مضر باشد. حتی خوردن مقدار کمی از غذا‌های شیرین (شیرینی‌ها و غیره) برای دندان‌ها مضر است. نکات در امان ماندن از مضرات قند عبارتند از: 
 
سعی کنید به چای، قهوه و غلات صبحانه شکر اضافه نکنید. ذائقه شما برای شیرینی اغلب با گذشت زمان تغییر می‌کند. فقط در صورت لزوم از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده کنید. شکر را در هر نوع دستور غذا کاهش دهید. از میوه به عنوان جایگزینی برای افزودن شیرینی به دستور العمل‌ها استفاده کنید. نوشیدنی‌های بدون قند را امتحان کنید. به کودکان به عنوان نوشیدنی اصلی آب یا شیر بدهید. اگر شکلات یا شیرینی می‌خورید، سعی کنید مقدار آن را کم کنید. 
 
  • نمک زیاد نخورید
نمک زیاد خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می‌دهد. دستورالعمل‌ها توصیه می‌کنند که نباید بیش از 6 گرم نمک در روز مصرف کنید. (اکثر مردم در بریتانیا در حال حاضر بیش از این مقدار مصرف می‌کنند. ) اگر به مقدار زیادی نمک عادت دارید، سعی کنید به تدریج میزان نمک را کاهش دهید زیرا مضرات نمک آثار جبران ناپذیری دارد. ذائقه شما برای نمک در نهایت تغییر خواهد کرد. نکاتی در مورد کاهش نمک عبارتند از: 
  • برای طعم دادن به غذا به جای نمک از گیاهان و ادویه‌ها استفاده کنید. 
  • مقدار نمک مصرفی در پخت و پز را محدود کنید و به غذا در سر سفره نمک اضافه نکنید. 
  • غذا‌هایی را با برچسب "بدون نمک اضافه" انتخاب کنید. 
  • تا حد امکان از غذا‌های فرآوری شده، سس‌های غنی از نمک، غذای آماده و سوپ‌های بسته‌بندی شده که اغلب حاوی نمک زیادی هستند خودداری کنید. 

 

  • اندازه وعده‌ ها را فراموش نکنید
ممکن است غذا‌های بسیار سالمی بخورید، اما همچنان باید مراقب اندازه وعده‌های خود باشید، زیرا اگر آن‌ها خیلی حجیم باشند، همچنان وزن اضافه خواهید کرد. عمداً سعی کنید هنگام صرف غذا، وعده‌های کمتری مصرف کنید. احساس نکنید که باید بشقاب خود را خالی کنید. شاید بشقاب‌هایی که دارید (که ممکن است بزرگ باشند) را باید به بشقاب‌هایی با اندازه متوسط تغییر دهید. به این ترتیب شما به طور طبیعی وعده‌های کوچک‌تری را سرو خواهید کرد. میوه و سبزیجات را پر کنید. هنگام صرف غذا در بیرون از خانه یا سفارش غذای آماده، مقدار کمتری تهیه کنید. 
انداره وعده ها در رژیم جنرال موتورز
  • به آنچه می‌ نوشید فکر کنید
 
بسیاری از نوشیدنی‌ها، از جمله الکل و بسیاری از نوشیدنی‌های غیر الکلی، حاوی کالری هستند. پس به آنچه می‌نوشید فکر کنید. علاوه بر آن مضرات مصرف الکل بسیار متعدد هستند که در مطلب جداگانه ای به آن پرداخته ایم.
 
  • نوشیدنی‌ های غیر الکلی سالم‌ تری را انتخاب کنید.
چند نکته: آب فاقد کالری است و می‌تواند هم شاداب‌کننده و هم سالم باشد. یک تکه لیمو یا لیموترش را به آب خود اضافه کنید. یک پارچ را در یخچال بگذارید تا خنک بماند. همچنین به این فکر کنید که قهوه لاته با شیر کامل خود را با قهوه‌ای که از شیر بدون چربی تهیه شده است تغییر دهید. 
الکل را در حد توصیه شده نگه دارید. نوشیدن بیش از حد مجاز می‌تواند منجر به مشکلات جدی شود. به عنوان مثال، نوشیدن زیاد می‌تواند به کبد، مغز، معده، پانکراس و قلب آسیب برساند. همچنین می‌تواند باعث فشار خون بالا شود. همچنین، الکل حاوی کالری زیادی است و مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث افزایش وزن شود. 
 
نتیجه گیری
 
از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم امیدواریم نکاتی که در این مقاله گفته شد برای شما مفید بوده باشد بهتر از قبل از هرگونه اقدام برای انجام رژیم به یک متخصص تغذیه و پزشک ماهر رجوع کنید تا متناسب با نوع عملکرد سیستم بدنی شما یک برنامه جامع تجویز شود. بنابراین این نکته را مد نظر قرار بدهید که هیچ برنامه ای بدون مشورت و تحت نظر پزشک متخصص جواب نخواهد داد زیرا ممکن است متابولیسم بدن شما جوری باشد که برنامه رژیمی موردنظرتان نه تنها کمکی نکند بلکه برای بدنتان مضر مطلق شود. برای دریافت رژیم غذایی اختصاصی خود، بر روی برنامه رژیم غذایی کلیک نمایید.
 
برخی از سوالات رایج:
 
1. رژیم ژنرال موتورز چگونه است
 
خوب است بدانید که در واقع این رژیم به یک دوره هفت روز تقسیم می شود که در هر کدام از روز ها باید قوانین محدود کننده را درباره استفاده از گروه های غذایی رعایت کنید. به طور مثال در روز دوم تنها مجاز به مصرف سبزیجات هستید و در روز پنجم از شما خواسته می شود تعدادی گوجه فرنگی به همراه مقدار زیادی گوشت مصرف کنید.
 
2.رژیم جنرال موتورز چه معایبی دارد؟
 
مواد مغذی مهم را در خود ندارد / هیچ پژوهشی از رژیم جنرال موتورز حمایت نکرد  / لاغری در رژیم جنرال موتورز موقتی است