مقایسه روش‌های لاغری سریع؛ کدام برای شما مناسب است؟

تاریخ : 1401/09/28

مقایسه روش‌های لاغری سریع؛ کدام برای شما مناسب است؟

مقایسه روش‌های لاغری سریع؛ کدام برای شما مناسب است؟

لاغر شدن و تناسب اندام، یکی از مواردی است که این روزها تبدیل به یک بحث داغ در میان مردم شده است. سبک زندگی این روزها، باعث شده که مشکل اضافه وزن به عنوان یک مقوله جدی مطرح شود. واقعیت این است که کم‌کردن وزنی که در طول زمان به بدن اضافه می‌شود،‌ نیاز به صرف زمان و حوصله زیاد دارد. اما در بعضی مواقع،‌ افراد ناچار از کم‌کردن وزن در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند. در این مواقع همه به دنبال رژیم‌های غذایی و برنامه‌های لاغری هستند تا بتوانند خیلی زود روی فرم بیایند.

نکته مهم این است که انتخاب یک رژیم غذایی صحیح و برنامه درست ورزشی، باید با مطالعه و مشورت با افراد متخصص باشد، چرا که ممکن است این کار بدون پیش‌بینی و بررسی عواقبش، منجر به عوارض نامطلوبی در بدن فرد شود. در این مطلب می‌خواهیم در مورد روش‌های لاغری سریع صحبت کنیم. سعی می‌کنیم از همه جوانب به این راه‌ها نگاه کنیم تا عوارض آن‌ها را هم در کنار فوایدش بررسی کرده باشیم. پس اگر می‌خواهید در مدت زمانی کوتاه وزن کم کنید، با ما همراه باشید.

مقایسه روش‌های لاغری سریع؛ کدام برای شما مناسب است؟

چطور در کوتاه‌ترین زمان،‌ لاغر شویم؟

برای لاغر شدن چند راه وجود دارد. در قدم اول باید یک رژیم غذایی مناسب داشت. در کنار آن ورزش هم باید وجود داشته باشد. علاوه بر این‌ها می‌توان در این راه از بعضی داروها و دستگاه‌های لاغری هم استفاده کرد. اما فراموش نکنید تمامی این راه‌ها مناسب همه نیستند. ممکن است راهی که باعث لاغر شدن سریع دوست شما شده، روی شما همان تاثیر را نداشته باشد. بدن افراد شرایط مختلف دارد و واکنش آن به شوک‌هایی که وارد می‌شود،

متفاوت است؛ اما در مجموع راه‌هایی کم‌خطر که آسیب چندانی برای بدن ندارند هم وجود دارند که می‌توان به سراغ آن‌ها رفت. روش‌های سریع کاهش وزن، شامل مراحل مختلفی هستند که با توجه به نکات آن‌ها می‌توان یکی را انتخاب کرد.

چطور در کوتاه‌ترین زمان،‌ لاغر شویم؟

روش‌های سریع کاهش وزن

برای کم‌کردن وزن در سریع‌ترین زمان ممکن، قبل از هر چیز باید از سلامت بدنی خود اطمینان داشته باشید. اگر بخواهید رژیم لاغری بگیرید، باید از سلامت معده و بخش‌های دیگر بدن خود مطمئن باشید. اگر قرار است ورزش‌های سنگین داشته باشید هم باید بدانید که زانو، کمر، مفاصل، قلب و ریه سالمی دارید. پس باید قبل از شروع کار بدانید که راه سختی در پیش دارید. در اولین قدم یک دفترچه بردارید و هدف خود را در آن بنویسید. هر روز این هدف را ببینید تا در راه خود ثابت قدم باشید. آماده‌اید؟ پس شروع می‌کنیم.

روش‌های سریع کاهش وزن

رژیم‌های غذایی مختلف، یکی از روش‌های لاغری سریع

برای رسیدن به یک وزن مناسب، باید برنامه غذایی صحیح داشت. حذف کربوهیدرات‌ها و قند اولین قدم برای لاغری است. کربوهیدرات‌ها معمولا دیرتر هضم می‌شوند و مصرف زیاد آن‌ها باعث انباشته شدن چربی در اطراف شکم و پهلوها می‌شود. برنج، نان سفید و بسیاری از غلات، از اولین مواد غذایی هستند که باید حذف شوند.

هر نوع نوشابه، نوشیدنی الکلی و آب‌میوه‌ را نیز باید از برنامه غذایی حذف کرد. این مواد هم باعث اضافه وزن زیاد شده و هم روی سلامت افراد تاثیر منفی می‌گذارند. جایگزین کردن پروتئین به جای این مواد غذایی، قدم دوم در کم‌کردن وزن است. چربی‌ها سومین گروه مواد غذایی هستند که باید در برنامه غذایی تغییر کنند. چربی‌های مفیدی مانند روغن زیتون، روغن کنجد یا روغن نارگیل، باید جایگزین روغن‌های مصرفی دیگر باشد. این روغن‌ها، سوخت و ساز بدن را بالا برده و در کنترل کلسترول هم موثرند. در ادامه چند رژیم غذایی را به عنوان روش‌های کاهش وزن سریع معرفی می‌کنیم:

رژیم کتوژنیک

رژیم کتو، این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این رژیم، می‌تواند در مدت زمانی بسیار کوتاه، باعث کم‌شدن وزن بدن شود. در میان روش‌های لاغری سریع، رژیم کتو، یکی از بهترین روش‌هاست که البته برای همه افراد هم مناسب نیست. در رژیم کتو، نان سفید، برنج سفید، پاستا، سیب‌زمینی، حبوبات، لبنیات، بستنی، موز، سیب، پرتقال و بعضی مواد غذایی دیگر ممنوع است. پایه این رژیم، انواع پروتئین است. ماهی، مرغ، گوشت، تخم‌مرغ، انواع آجیل، خامه، سبزیجات، پنیر بز، روغن نارگیل، روغن زیتون، گوجه فرنگی، توت فرنگی و بسیاری مواد غذایی دیگر آزاد است. با رژیم کتو می‌توانید در مدت زمان یک ماه، بیشتر از ۴ کیلوگرم وزن کم کنید. اما این رژیم برای کسانی که حرفه‌ای ورزش می‌کنند مناسب نیست. کتو برای درمان صرع، دیابت، مقاومت بدن، اختلالات عصبی و بسیاری بیماری‌های دیگر مفید است، اما درعین‌حال هم ممکن است در افراد مختلف، عوارضی داشته باشد، ازجمله سردرد، بوی بد دهان، خستگی، تشنگی، یبوست، ریزش مو و بعضی مشکلات فیزیکی.

 همه  رژیم‌ های غذایی برای تمامی افراد مناسب نیستند.با ما در مقاله بهترین روش لاغری همراه باشید تا بهترین را برای شما معرفی کنیم.

رژیم وگان

علاو بر کتو، روش‌های لاغری سریع دیگری هم وجود دارند که وگان یکی از آن‌هاست. وگان رژیم محبوبی است که این روزها زیاد در مورد آن می‌شنویم. در این رژیم تمامی گوشت‌ها حذف می‌شوند. سبزیجات بخش مهم و اصلی این رژیم هستند. دانه‌های مختلف، حبوبات و آجیل هم از دیگر بخش‌های مهم رژیم وگان هستند. تفاوت وگان‌ها با گیاه‌خواران در این است که در رژیم وگان، تمامی محصولات حیوانی مثل تخم‌مرغ و لبنیات هم حذف می‌شود. با رژیم وگان در مدت زمان کوتاه می‌توان وزن زیادی را از دست داد. اما این رژیم ممکن است برای کسانی که به خوردن گوشت علاقه دارند، خیلی خوشایند نباشد. با رژیم وگان شاید کمی احساس ضعف را تجربه کنید. برای کسانی که دچار کم‌خونی یا فقر کلسیم هستند این رژیم خیلی مناسب به نظر نمی‌رسد.

علاوه بر این مواردی که گفتیم، رژیم‌های لاغری دیگری هم برای کاهش وزن در کوتاه مدت وجود دارد که پزشکان خیلی آن‌ها را توصیه نمی‌کنند. برای امتحان کردن هرکدام از آن‌ها بهتر است با متخصص تغذیه مشورت کرد. رژیم اسکاتلندی، رژیم کانادایی، رژیم دانمارکی، رژیم اتکینز، رژیم مدیترانه‌ای و بسیاری موارد دیگر را در این روند می‌توان تجربه کرد.

رژیم‌های غذایی مختلف، یکی از روش‌های لاغری سریع

ورزش دومین قدم برای کاهش وزن سریع

دومین روش لاغری سریع، ورزش است. البته وقتی از ورزش در این راه حرف می‌زنیم، منظور ورزش‌های سنگین است. برای اینکه در مدت زمان کوتاه وزن کم کنید، باید یک برنامه ورزشی خیلی فشرده هم برای خودتان در نظر بگیرید.

پیاده‌روی تند

اولین قدم برای شروع ورزش در جهت لاغری سریع، پیاده‌روی است. برای پیاده‌روی باید یک کفش راحت داشته باشید و مسیری بدون شیب. پیاده‌روی را ابتدا آرام شروع کرده و کم‌کم به آن سرعت بدهید. پیاده‌روی سریع مقدار بیشتری کالری می‌سوزاند و برای تمامی افراد مناسب است. اگر در مسیر بدون شیب راه بروید و اگر کفش خوبی داشته باشید،‌ هیچ آسیبی به کمر یا زانو وارد نمی‌شود.

دویدن

دویدن دومین و بهترین روش برای لاغری سریع است. برای دویدن ابتدا باید از سرعت کم و در شیب کم شروع کنید. سپس سرعت را بیشتر کرده و مسیرهای شیب‌دار را برای دویدن انتخاب کنید. دویدن در شیب باعث کم‌شدن چربی دور شکم و پهلو می‌شود. دویدن برای کسانی که مشکل قلبی، ریه یا مشکل در زانو و مفاصل دارند مناسب نیست.

ورزش اینتروال

یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن سریع، ورزش اینتروال یا کاردیو است. در این روش شما در بازه‌های زمانی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به سرعت و با ورزش‌های قدرتی تمرین می‌کنید و سپس یک استراحت کوتاه و مجددا به سرعت ورزش می‌کنید. این ورزش‌ها، با بالا بردن ضربان قلب، سرعت جریان خون را در بدن بالا میبرند. سرعت سوخت چربی‌ها در این روش بیشتر از تمامی ورزش‌هاست. ورزش‌های اینتروال نیاز به قدرت بدنی و سلامت جسمانی دارند. اگر مفاصل شما دچار مشکل است اصلا به سراغ این ورزش نروید.

ورزش هوازی همراه با وزنه

ورزش‌های هوازی نیز برای تمامی افراد مناسب هستند. این ورزش‌ها برای کسانی که مفاصل ضعیفی دارند مفید است. اما اگر مشکل بدنی ندارید، وزنه را هم در کنار حرکات خود قرار دهید. وزنه باعث می‌شود که مقدار زیادی از بافت چربی در اطراف بافت‌های بدن تبدیل به ماهیچه شده و وزن کم کنید.

پیلاتس

پیلاتس هم یکی از روش‌های خوب برای لاغری سریع است. با کمک حرکات پیلاتس،‌ می‌توانید مفاصل و عضلات خود را تقویت کنید. پیلاتس باعث درگیر شدن تمامی عضلات بدن شده و روند چربی‌سوزی را تسریع می‌کند.

شنا و دوچرخه سواری

شنا برای کسانی که نمی‌توانند ورزش‌های گفته شده را انجام دهند،‌ انتخاب خوبی است. پیاده‌روی در استخر برای افرادی که مشکل مفصل و کمر دارند هم بسیار توصیه شده است. دوچرخه‌سواری هم از دیگر ورزش‌هایی است که روند کاهش وزن را تسریع می‌کند. به این منظور بهتر است در مسیرهای شیب‌دار دوچرخه‌سواری کنید تا مقدار بیشتری چربی بسوزانید.

استفاده از دستگاه‌های لاغری

در کنار این مواردی که گفتیم، شاید یکی از بهترین روش‌های لاغری سریع،‌ استفاده از دستگاه‌های لاغری باشد. این دستگاه‌ها، به صورت مستقیم به چربی‌های بدن حمله کرده و آن‌ها را از بین می‌برند. یکی از بهترین دستگاه‌های لاغری،‌ ترواسکالپ است. این دستگاه،‌ که در کشور آمریکا تولید شده و مجوز سازمان بهداشت آمریکا و ایران را هم دارد، تاثیر بسیار خوبی در لاغری سریع شکم دارد. روال کار دستگاه ترواسکالپ به این صورت است که این دستگاه با گرم کردن چربی‌ها، باعث مرگ سلول‌های آن‌ها می‌شود. این سلول‌های مرده در روند طبیعی از بدن دفع می‌شوند. با چند بار استفاده از این دستگاه می‌توان به راحتی از شر چربی‌های اضافی خلاص شده و بدنی روی فرم داشت. این روش برای کسانی که سابقه شیمی درمانی دارند، کسانی که پلاتین در بخشی از بدن خود دارند و خانم‌هایی که بچه شیر می‌دهند مناسب نیست.

تغییر سبک زندگی

تا اینجا دیدیم که برای کاهش وزن سریع راه‌های مختلفی وجود دارد. از ورزش و رژیم غذایی تا دستگاه‌های لاغری. هرکدام از این روش‌ها، مزایا و معایبی دارند و همه آن‌ها برای همه افراد مناسب نیستند. پس بهتر است ابتدا روش مناسب خود را انتخاب کرده و سپس قدم‌های بعدی را بردارید. اما در کنار هر کدام از مواردی که گفته شد، باید سبک زندگی صحیحی هم داشت تا نتیجه خوبی به دست بیاید.

بسیاری از افراد به لحاظ روانی،‌ توان رژیم گرفتن ندارند؛ مثلا ممکن است در برابر نخوردن ضعیف باشند یا بسیاری به دلیل مشکلات و بیماری‌های جسمی نمی‌تواند ورزش کنند و بسیاری شاید از عهده هزینه دستگاه‌های لاغری برنیایند. با این حال نمی‌توان از خیر کاهش وزن گذشت. برای این افراد هم روش‌های دیگری وجود دارد. بهتر است کم‌کم، با تغییر سبک زندگی، بدن و روان خود را برای تحمل راه‌های سخت‌تر آماده کنید. اگر عجله هم داشته باشید، باز این موارد می‌تواند در کنار نکاتی که گفته شد به شما کمک کند 

زیاد آب بنوشید

نوشیدن آب باعث ایجاد تعادل در بدن شده و سوختن کالری را تسریع می‌بخشد.

با راه‌های کاهش تهوع آشنا هستید؟! در غفاری دایت می‌خواهیم با درمان سریع حالت تهوع آشنا شویم و بدانیم برای حالت تهوع چه قرص حالت تهوع ای بخوریم ؟!

خوب بخوابید

خوابیدن باعث لاغری می‌شود. کم‌خوابی، به‌خصوص نداشتن خواب شبانه، می‌تواند باعث اضافه شدن بافت چربی در قسمت‌های مختلف بدن شود.

الکل و سیگار ممنوع

هر دوی این موارد می‌توانند روی سلامتی و از دست دادن وزن موثر باشند. نوشیدنی‌های الکلی باعث بزرگ شدن شکم شده و همه تلاش شما و آنچه را که در انتخاب روش سریع لاغری انجام داده‌اید به باد می‌دهد.

آرام غذا بخورید

هنگام غذا خوردن، هم آرام غذا بخورید و هم روی غذا خوردن خود تمرکز کنید و خوب بجوید. همین تمرین کوچک، می‌تواند به‌سرعت باعث لاغری شود، چرا که فرمان سیر شدن زودتر به مغز رسیده و شما کمتر می‌خورید. به این ترتیب نیازی هم به رژیم نخواهید داشت.

مصرف فست فود و شیرینی ممنوع

اگر قادر به رژیم گرفتن نیستید، حداقل برای مدتی، هر نوع فست‌فود و شیرینی را قطع کنید. این غذاها به دلیل داشتن مقدار زیادی چربی و قند،‌ باعث چاقی مفرط شده و اجازه کاهش وزن به شما نمی‌دهند.

از استرس دور باشید

اگر به هر دلیلی نیاز دارید که در مدتی کوتاه لاغر شوید، از استرس دور باشید. سعی کنید با داشتن آرامش، روند لاغری خود را طی کنید. نفس‌های عمیق، تمرین تنفس شکمی، مدیتیشن و یوگا، می‌توانند آرامش را به شما هدیه کنند.

ورزش؛ دومین قدم برای کاهش وزن سریع

سخن آخر

روش‌های لاغری سریع، برای هر فردی متفاوت هستند که باید با توجه به شرایط مختلف یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. اما واقعیت این است که نمی‌توان بدون ورزش، برنامه غذایی مناسب و سبک زندگی سالم، انتظار کاهش وزن در زمان کوتاه داشت. حتی اگر بخواهید با دستگاه‌های لاغری هم وزن کم کنید باید یک برنامه غذایی خوب داشته باشید. پس همت کنید و با ورزش، علاوه بر کاهش وزن، سلامت جسمانی خود را تامین کنید. در کنار آن با داشتن برنامه غذایی خوب، می‌توانید ریشه بسیاری از بیماری‌ها را در بدن خود بخشکانید. به ‌این‌ ترتیب در کنار لاغری، می‌توانید سلامت و شاد باشید.