برای چاقی صورت چه بخوریم | معرفی ویتامین چاق کننده صورت

چاقی صورت و پر کردن گونه‌ها هر چهره‌ای را جوان‌ و جذاب‌تر می‌کند. درحالی‌که گونه‌های آویزان و به‌اصطلاح لپ‌های شل و افتاده، نشان‌دهنده‌ی پیری و وضعیت بد سلامت بدن هستند. روش‌های مختلفی برای چاقی صورت و برجسته کردن گونه‌ها مانند تزریق چربی یا ژل فیلر volume وجود دارد، اما با روش‌های طبیعی هم می‌توان گونه‌های پُر و برجسته و صورتی چاق داشت. بهترین راه برای چاقی صورت ، خوردن مواد غذایی مقوی، مکمل‌ها، ویتامین‌ها، ورزش و یا رژیم‌های غذایی است.

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد لاغر یا دارای رژیم لاغری نگران آن هستند، لاغر و استخوانی بودن صورتشان است. به‌ویژه افرادی که در حال کاهش وزن سریع هستند، مرتب به دنبال راهی برای چاقی صورت خود می‌گردند. ناگفته نماند که برخی از شرکت‌ها بانام‌های تجاری مختلف قرص چاقی صورت تبلیغ می‌کنند که باید عوارض ناشی از استفاده این قرص‌ها را هم مدنظر داشت. برای چاقی صورت چه بخوریم | معرفی ویتامین چاق کننده صورت

چاقی صورت

برخی از افراد با مشکلات لاغری صورت همراه بوده و به دنبال روش‌هایی برای چاقی و پر کردن صورت هستند. در این میان افرادی که به دنبال رژیم‌های لاغری هستند نیز قصد دارند از لاغری بیش از حد صورت جلوگیری کنند. در این میان روش‌های مختلفی برای چاقی صورت وجود دارد. از مواد غذایی تأثیرگذار تا مصرف قرص و دارو و استفاده از روش‌های کلینیکال که هر کدام به شیوه خاصی بر چاقی صورت تأثیر می‌گذارند. 

برای چاقی صورت یک سری روش‌های طبیعی وجود دارد که در مقابل طب مدرن که شامل تزریق ژل و بوتاکس است، روش بهتری است. چاق شدن صورت با ترفندهای طبیعی شامل:

  • چاقی صورت با ورزش؛ ورزش صورت یا یوگای صورت، به عضلات صورت فرم می‌دهد و چهره را جوان‌تر می‌کند.
  • ماساژ دادن گونه‌ها؛ گونه‌های خود را ماساژ دهید تا پوست شما برجسته و روشن‌شده و چاقی صورت نمایان‌تر شود.
  • چاقی صورت با استفاده از روغن؛ ماساژ گونه‌ و پوست با برخی از روغن‌ها، باعث مرطوب و سالم نگه‌داشتن آن می‌شود و گونه‌ها را نیز پُرتر نشان می‌دهد. روغن‌ها دارای خواص متفاوتی هستند مثلاً:
  • روغن بادام: دارای خاصیت نرم‌کننده و اسکلروزانت است و رنگ پوست را بهبود می‌دهد.
  • روغن آووکادو: برای پوست‌های خشک مفید است.
  • روغن نارگیل: پوست را از اشعه‌ی خورشید در امان نگه می‌دارد.
  • روغن درخت قلم: این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی هست.
  • چاقی صورت با گلیسیرین و گلاب: ترکیب این دو پوست را شاداب کرده و به چاقی صورت کمک می‌کند.

برای چاقی صورت چه بخوریم؟ 

اولین گزینه‌ ای که برای پر شدن صورت به ذهن می‌رسد، مصرف مواد غذایی است. برخی از خوراکی‌ها باعث آبرسانی و شادابی پوست شده و تأثیر زیادی در چاق نشان دادن صورت دارند. برخی از خوراکی‌های تأثیرگذار در ادامه ذکر شده‌اند. 

میوه و سبزیجات
 
یکی از مهم‌ترین دلایل لاغری صورت، مشکل آبرسانی در پوست است. از آنجایی که میوه‌ها و سبزیجات تازه سرشار از آبرسان‌های مفید برای پوست هستند. البته آبرسانی به این صورت تا حدودی طول می‌کشد و باید صبور باشید. نکته مهمی که در این زمینه باید توجه داشته باشید این است که چاقی صورت و بدن با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند و ممکن است روش‌های استفاده شده بر روی چاقی بدن نیز تأثیر بگذارند. 
 
نوشیدن آب
 
نوشیدن آب برای سلامتی بسیار مهم است. علاوه بر آن در صورت مصرف میزان کافی آب در طول روز، میزان بالایی آب به بافت‌های پوست وارد شده و صورتی شاداب‌تر و جوان‌تر خواهید داشت. برای چاقی صورت به کمک آب و جلوگیری از خشکی پوست باید حدود 8 لیوان آب در طول روز مصرف کنید. 
 
روغن های گیاهی
 
استفاده از روغن‌های گیاهی و چربی‌های سالم برای سلامتی و چاقی صورت بسیار مهم هستند. استفاده از روغن‌های گیاهی مفید مانند روغن زیتون و آووکادو به عنوان منبه غنی و سالم از چربی است که می‌تواند از افزایش وزن و چاقی صورت کمک کند. از این روغن‌ها می‌توانید در تمام مواد غذایی خود اضافه کرده یا به همراه سالاد میل کنید. 
 
شیر
 
شیر ماده غذایی بسیار مفیدی است که سرشار از پروتئین، چربی و کربوهیدرات است. افرادی که به صورت مرتب و روزانه شیر میل می‌کنند با افزایش توده بدنی همراه می‌شوند. شیر ماده غذایی بسیار مفیدی برای چاق شدن صورت است. 
 
برنج
 
برنج را می‌توان از بهترین غذا‌های پرکالری به حساب آورد که مصرف آن می‌تواند در طی یک هفته نیز تأثیر بسیار زیادی بر چاقی صورت داشته باشد. مصرف یک فنجان برنج به تنهایی 190 کالری دارد که می‌توانید آن را در کنار مواد پروتئینی استفاده کنید. برای چاق شدن صورت حتماً برنج را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید. 
 
گوشت قرمز
 
گوشت قرمز خوراکی بسیار مفید و مغذی است که بیشترین تأثیر را در عضله‌سازی بدن دارد. با مصرف گوشت قرمز، تمام بدن با افزایش وزن و عضله‌سازی همراه می‌شود که این چاقی در نهایت در بر روی صورت نیز تأثیر مثبت خواهد داشت. 
 
سیب زمینی
 
یکی دیگر از مواد مغذی برای تپل شدن صورت، سیب زمینی است. سیب زمینی علاوه بر صورت بر چاقی کل بدن نیز مؤثر است. این ماده غذایی باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها شده و به چاقی کمک می‌کند. علاوه بر آن آب سیب زمینی نیز می‌تواند بر چاقی صورت تأثیر داشته باشد. سیب زمینی را می‌توانید با مواد غذایی دیگری مانند جو، ذرت و ... مصرف کنید. از ماسک سیب زمینی نیز می‌توانید بر روی پوست استفاده کنید. 
 
آجیل
 
مصرف آجیل برای چاقی صورت توصیه می‌شود. نکته جالبی که درباره آجیل وجود دارد این است که مصرف آجیل و دانه‌ها می‌تواند به چاقی گونه صورت کمک کند. این مواد مغذی منبع بالایی از چربی‌های غیر اشباع هستند و کالری بسیار سالمی برای بدن شما به همراه دارند. گردو، دانه کدو تنبل، آجیل برزیلی و ... می‌توانند به چاقی بدن و صورت کمک کنند. اجیل را می‌توانید به تنهایی یا همراه با سالاد یا ماست مصرف کنید. 
 
آووکادو
 
یکی از سالم‌ترین مواد خوراکی برای چاقی صورت، آووکادو است. خواص آووکادو بسیار متنوع است. این خوراکی مقدار زیادی کالری، فیبر و چربی مفید داشته و سرشار از ویتأمین‌ها و مواد معدنی است. آووکادو را می‌توانید به صورت‌هایمختلف به همراه غذا مصرف کرده و یا از ماسک آن بر روی صورت خود استفاده کنید. 
 
جوانه گندم
 
خوراکی مفید دیگری که برای چاقی صورت پیشنهاد می‌شود، جوانه گندم است. می‌توانید آن را به همراه ماست، سالاد و ... مصرف کنید. مصرف جوانه گندم به همراه کاهو مقادیر زیادی می‌تأمین ای و ویتأمین ب دارد که برای آبرسانی و چاقی صورت بسیار مفید است. 
 
بیشتر بخوانید: با خواص جوانه گندم برای چاقی در این مطلب آشنا شوید.
 
اسموتی های پروتئینی
 
نوشیدنی‌های پروتئینی از بهترین و سالم‌ترین روش‌ها برای چاقی صورت هستند. این نوشیدنی‌ها می‌توانند چربی سالمی در پوست ایجاد کرده و باعث چاق شدن صورت شوند. علاوه بر آن استفاده از مکمل‌های پروتئینی نیز در این زمینه تأثیرگذار است. 
 
ماکارونی
 
ماکارونی و پاستا از خوردنی‌های مفید و تأثیرگذار در چاقی صورت هستند. این مواد غذایی با داشتن کربوهیدرات نقش مهمی در پر شدن صورت و گونه‌ها دارند. به همین دلیل باید به صورت منظم آن‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید. یک فنجان ماکارونی پخته شده حاوی 200 کالری است که می‌توانید آن را همراه با پنیر میل کنید. 
 

بهترین ویتامین برای چاقی صورت کدام است؟ 

 
افزایش وزن و چاقی صورت نیز همانند کاهش وزن به مرور زمان اتفاق می‌افتد و نباید یک شبه انتظار معجره داشته باشید. زمانی که می‌زن دریافت کالری شما از کالری مصرفی بیشتر است، با افزایش وزن همراه خواهید بود. برخی از ویتأمین‌های ضروری وجود دارند که می‌توانند تأثیر مثبتی بر چاقی فرد و چاقی صورت داشته باشند. 
 

ویتامین چاق کننده صورت

ویتامین چاق کننده صورت

یکی از متداول‌ترین سؤالاتی که برای هرکسی پیش می‌آید این است که ویتامین چاق کننده صورت چیست؟ باید گفت مصرف ویتامین برای چاقی صورت و تنظیم متابولیسم بسیار ضروری است و با مصرف برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانید اندام متناسب و صورتی چاق و پر داشته باشید. در میان ویتامین‌های ضروری بدن انواعی از ویتامین چاق کننده صورت صورت شامل:

 

  • ویتامین های گروه B
مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ویتامین ها برای چاقی صورت، ویتامین های گروه ب هستند. این ویتامین ها شامل تیامین (B1)، ریبوفلاوین(B2)، نیاسین(B3)، اسید پانتوتنیک(B5)، پیریدوکسین(B6)، بیوتین(B7)، اسید فولیک(B9) و کوبالامین(B12) هستند. 
 
این ویتامین ها تأثیر زیادی در سوخت و ساز بدن دارند. همچنین نقش اصلی آن‌ها متابولیسم چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها هستند. اگر سطح این ویتامین ها در بدن کم شود، متابولیسم بدن به خوبی کار نمی‌کند و وزن شما کاهش می‌یابد. لوبیا، عدس، شیر، تخم مرغ، موز، سیب زمینی، غلات کامل و ... منابع مهم ویتامین های گروه ب هستند. 
 
  • کلسیم

برای داشتن صورتی چاق بهتر است در برنامه‌ی غذایی خود از خوراکی‌هایی استفاده کنید که دارای کلسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها باشند؛ زیرا کلسیم و چاقی صورت با یکدیگر در ارتباط هستند. مکمل کلسیم از ضعیف شدن ماهیچه‌های صورت جلوگیری می‌کند و با کمک کردن به ساخت استخوان باعث چاق شدن صورت می‌شود.

 

  • ویتامین  A
پوست شما از دو لایه فوقانی و تحتانی تشکیل شده که ویتامین  A در هر دو قسمت نقش مهم و اساسی دارد. نور خورشید بر روی پوست صورت تأثیر داشته و باعث تجزیه کلاژن‌های سطح پوست می‌شود. این موضوع باعث افتادگی و پیری پوست می‌شود. اما ویتامین  A این فرآیند تجزیه را قطع کرده و از هرگونه خشکی، خارش یا حتی برآمدگی سطح پوست نیز جلوگیری می‌کند. 
 
  • ویتامین  E
ویتامین E آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است که انرژی خورشید را به خود جذب کرده و از تأثیر منفی بر روی پوست جلوگیری می‌کند. این موضوع می‌تواند در کاهش چین و چروک، افتادگی و حتی سرطان پوست جلوگیری کند. همچنین به تقویت دیواره‌های سلولی و چاق شدن صورت کمک می‌کند. 
ویتامین ای جزو بهترین ویتامین‌ها برای چاقی صورت است که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید و مؤثر هست. این ویتامین در انواع غذاها و روغن‌ها یافت می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید از عوارض احتمالی این قرص‌ها جلوگیری کنید بهتر است از روغن آن به‌صورت ماساژ روی پوست استفاده کنید.
 
  • ویتامین  C
ویتامین  C به شبکه پوست شما کمک می‌کند تا پروتئین‌های خود را حفظ کرده و بتواند شکل اصلی خود را نگه دارد. علاوه بر آن این ویتامین  یک آنتی اکسیدان قوی است که در مقابل رادیکال‌های آزاد از پوست شما محافظت می‌کند. 
 
  • روی
بیشترین مواد معدنی پوست در لایه بیرونی قرار دارند. روی باعث می‌شود دیواره‌های سلولی پوست پایدار بمانند. علاوه بر آن تأثیر زیادی در تقسیم و تخصصی شدن سلول‌ها در هنگام رشد دارد. 
 
  • منیزیم

منیزیم هم یکی از بهترین ویتامین‌ها برای چاقی صورت است. استفاده از این ویتامین باعث می‌شود تا مقدار، قند خون و فشارخون کنترل شود و همچنین استخوان‌ها را قوی‌تر و مستحکم‌تر کند و باعث تقویت سیستم ایمنی شود. می‌توان با خوردن، آجیل، دانه‌ها، حبوبات و میوه و سبزی، منیزیم موردنیاز بدن خود را تأمین کرده و به چاقی صورت خود کمک کنید.

 

  • آهن

بدن برای رشد و متابولیسم سالم، عملکرد صحیح سلول و ایجاد برخی از هورمون‌ها به آهن نیاز دارد. آهن برای حمل اکسیژن در سلول‌های قرمز و گلبول‌های قرمز خون به عضلات و بافت‌های بدن نقش ضروری دارد؛ بنابراین اگر سطح آهن پایین باشد، اکسیژن کافی به عضلات و ماهیچه‌ها نرسیده و متابولیسم بدن مختل می‌شود.

در نهایت با تغذیه سالم می‌توانید تمام ویتامین ‌های مفید را دریافت کنید. اگر در رژیم غذایی خود ممنوعیت مصرف داشته باشید می‌توانید با مصرف قرص‌های ویتامین ، ویتامین ‌های موردنیاز را دریافت کنید. 
 

چاق شدن صورت با ورزش

تمرینات ورزشی منظم باعث سفت شدن عضلات و ماهیچه‌های زیرپوستی می‌شود و پس از مدتی پوست شما را جوان‌تر می‌کند. علاوه بر آن با تقویت عضلات، ماهیچه‌ها فضای زیر پوست را اشغال کرده و پوست شما سفت‌تر به نظر می‌رسد. برخی از ورزش‌های صورت بسیار مفید بوده و تأثیر زیادی در چاقی صورت دارند. 
 
البته ورزش نمی‌تواند به تنهایی تأثیرات شگفت‌انگیزی بر پوست شما داشته باشد. به این منظور باید از این تمرین‌ها در کنار سایر روش‌ها مانند رژیم غذایی، مصرف ویتامین ‌ها و ... استفاده کنید تا تأثیر مثبتی بر چاقی صورت شما داشته باشد. در کنار روش‌های گفته شده می‌توانید از ماساژ صورت با روغن نارگیل، زیتون یا آووکادو نیز استفاده کنید. 

معجزه چاقی صورت

معجزه چاقی صورت

هرچند امروزه در طب نوین روش‌هایی مانند تزریق ژل و بوتاکس براي چاقی صورت و زيبايي آن موجود است ولی افراد همیشه به دنبال یک معجزه چاقی صورت بوده و هستند و بهترین روش را می‌توان در طب سنتی پیدا کرد. به توصیه کارشناسان تغذیه استفاده از چندین ماده خوراکی و ماسک می‌تواند معجزه چاقی صورت باشد.

  1. معجون خیار و گلابی: خیار به علت بافتی که دارد در گروه میوه‌های پرآب به‌حساب می‌روند که خواص بسياري براي لطیف سازی پوست و آب‌رسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد. استفاده موضعی و خوراکي از خیار می‌تواند به بهبود آب‌رسانی سلول‌های پوستی کمک کند. ترکیب این دو میوه می‌تواند در عرض 2 هفته با آب‌رسانی به سلول‌های پوست و افزایش آب میان بافتی به پرتر به نظر رسیدن صورتتان کمک کنید.

 

  1. شیر خشک: به دلیل وجود اقسام ویتامین‌ها و ماده‌های مقوی مؤثر در شیر خشک، در حجیم کردن و چاقی صورت تأثیر زیادی دارد. علاوه بر استفاده روزانه آن، می‌توان با پودر شیر، ماسک تهیه نموده و به پوست صورت خویش بزنید تا شاهد نتیجه قابل‌توجه آن باشید. دیگر خواص شیر خشک را در این مطلب بخوانید.

 

  1. سیب‌زمینی: سیب‌زمینی به دلیل داشتن خواص زیاد به‌عنوان یک معجزه چاقی صورت نام‌برده شده زیرا سیب‌زمینی پخته‌شده و یا آب پز در چاقی صورت بسیار تأثیر دارد. سیب‌زمینی برای چاق شدن صورت بسیار مفید است. حتی در ماسک‌های ارگانیک صورت، کاربرد زیادی دارد. مخصوصاً که پف‌های زیر چشم و سیاهی را برطرف می‌کند.

 

  1. مایعات: مایعات برای داشتن صورت چاق بسیار اهمیت دارد. در طول روز حتماً مایعات زیادی بنوشید. ازجمله آب و سایر آب‌میوه که شاید بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه هم برای لطافت بخشیدن به پوست و چاقی صورت هست.

 

  1. ماسک: برای داشتن صورتی چاق می‌توان از ماسک‌های گیاهی بی‌شماری استفاده کرد. ازجمله: بلوبری، عسل، آلوورا، گلیسیرین و گلاب، روغن‌زیتون، شیر، شیر و عسل، شی باتر و جوانه گندم.
 

چاق شدن صورت

زنجبیل برای چاقی صورت

وقتی آب‌رسانی به پوست صورت کاهش می‌یابد، صورت لاغر و پیرتر به نظر می‌رسد. طبیعی است که با افزایش سن، از شادابی و سفتی پوست خبری نیست. برای چاق شدن صورت، بدن به آب‌رسانی و ایجاد گردش خون مناسب نیازمند است که مواد گیاهی همچون زنجبیل می‌تواند نقش بسیار خوبی در جوان‌سازی و چاقی صورتتان داشته باشد. کلاژن ماده ایست در پوست که سفتی و قوام صورت را تضمین می‌کند و اگر به دلایل مختلف ریزش کند. شادابی و جوانی پوست کاهش می‌یابد. زنجبیل برای چاقی صورت مفید است؛ چون با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های خاص خودش به پوست صورت در ساختن و حفظ کلاژن کمک شایانی خواهد کرد و باعث دفع سموم بدن می‌شود و خواص ضد پیری دارد.

خواص زنجبیل علاوه بر جوان‌سازی پوست تأثیر بسزایی در درمان جوش و آکنه هم دارد. کاری که زنجبیل برای چاقی صورت انجام می‌دهد باعث بهبود جریان خون می‌شود و اکسیژن کافی به پوست را تأمین خواهد کرد. از سوی دیگر خواص آنتی‌اکسیدانی زنجبیل از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد روی پوست جلوگیری کرده و الاستیک پوست را بهبود می‌بخشد. گیاه و یا پودر زنجبیل می‌تواند به‌سرعت چین‌وچروک پوست را برطرف کند و شما را از پیری پوست در امان نگه دارد. امروزه در بسیاری از غذاهای ایرانی از پودر زنجبیل به‌عنوان ادویه بهره می‌برند که این امر بسیار مفید است. زنجبیل از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. اگر روزی سه بار زنجبیل را روی پوست خود قرار دهید به شما قول خواهیم داد که پوستی جوان، زیبا، شاداب و شفاف خواهید داشت. می‌توان از ماسک زنجبیل و عسل و ماسک پودر زنجبیل هم برای چاقی صورت استفاده کرد.

بهترین ویتامین برای چاقی صورت

پیاز برای چاقی صورت

پیاز هم مانند سیر بر فعالیت ۲ نوع آنزیم که سبب ایجاد التهاب و تحریک‌پذیری پوست می‌شود، تأثیر گذاشته و با کاهش یا متوقف کردن فعالیت این دو آنزیم می‌تواند پوستی زیبا و بدون چین‌وچروک به ما هدیه دهد. پیاز برای چاقی صورت توصیه می‌شود چون علاوه بر دارا بودن ویتامین C و آنتی‌اکسیدان، حاوی ترکیباتی است که خاصیت ضدالتهابی دارد و موجب تقویت کلاژن سازی در پوست شده و درنتیجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری و آن را سفت و چاق می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های پیاز به جنگ چین‌وچروک می‌روند. یکی از خواص پیاز، خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پیاز با رادیکال‌های آزادی که باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شوند مقابله کرده و پوست شما را از چین‌وچروک محافظت می‌کنند.

پیاز علاوه بر چاقی صورت، لایه‌بردار طبیعی نیز هست. عصاره پیاز چون دارای اسیدهای گیاهی است روی پوست می‌تواند پیلینگ مناسب انجام دهد، یعنی باعث ریزش و رفع لایه سلول‌های مرده و کراتینی پوست شود و این فعالیت، شادابی پوست را فراهم می‌آورد. پیاز دارای مزایای ضد پیری فراوان است. ویتامین‌های  A، C و E که آنتی‌اکسیدان هستند در مقابل آسیب‌های ناشی از اشعه‌ی مضر UV از پوست محافظت می‌کنند و از آسیب رادیکال‌های آزاد که باعث ایجاد پیری زودرس پوست می‌شوند، جلوگیری می‌کنند. از سوی دیگر، ویتامین‌ها و گوگرد، از پوست شما مراقبت می‌کنند و به آن نرمی و شادابی می‌دهند. ماساژ دادن پوست با آب تازه‌ی پیاز کمک می‌کند تا گردش خون افزایش یابد و ظاهر کلی پوست شما را با به نمایش گذاشتن ظاهری جوان‌تر و درخشان‌تر بهبود می‌دهد.

چاق شدن صورت و زیر چشم

رژیم لاغری و چاقی صورت

یکی از خواص رژیم لاغری اصولی، عدم لاغری سریع است که به پوست کمک می‌کند، به مرور به حالت عادی بازگردد و نیاز به جراحی را به حداقل می‌رساند. به همین دلیل برای جلوگیری از لاغری بیش از حد صورت و عدم نیاز به جراحی‌های وسیع پوستی، از رژیم اصولی بهاره غفاری پیروی کنید که نه‌تنها تناسب اندام و زیبایی، بلکه سلامتی را به شما هدیه می‌دهد. برای دریافت رژیم لاغری اختصاصی که بر اساس ویژگی‌های شما شخصی‌سازی شده است، بر روی دریافت رژیم غذایی کلیک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت کلیک کنید.

 
 
سخن آخر
 
چاقی و لاغری از چالش‌هایی هستند که بسیاری از افراد از زن و مرد تا پیر و جوان درگیر آن هستند. برخی به دنبال روش‌هایی برای چاق شدن و برخی دیگر به دنبال لاغری و تناسب اندام هستند. در هر دو مورد باید بدانید داشتن سبک زندگی سالم مانند رژیم غذایی، ورزش منظم، خواب کافی و ... می‌تواند به سلامتی و تناسب اندام شما کمک کند. در این مقاله به روش‌هایی برای چاقی صورت پرداخته شد. افرادی که دارای صورت‌های بسیار لاغر هستند و یا در اثر رژیم‌های لاغری صورت آن‌ها نیز لاغری بیش از اندازه داشته می‌توانند از این روش‌ها برای شادابی و چاق کردن صورت استفاده کنند. 

دیدگاه کاربران
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
3 از 5 (90 نظر)

با افزودن دیدگاه خود ما را همراهی کرده و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

افزودن دیدگاه