سودا چیست؟ پاکسازی سودا با دمنوش‌ های دفع سودا

تاریخ : 1401/12/22

سودا چیست؟ پاکسازی سودا با دمنوش‌ های دفع سودا

سودا چیست؟ پاکسازی سودا با دمنوش‌ های دفع سودا

سودا چیست؟

در طب سنتی چهار نوع طبع وجود دارد که شامل سرد و خشک، سرد و تر، گرم و خشک و گرم و تر هستند و آن‌ها را همچنین به‌ ترتیب با نام‌های سودایی، بلغمی، صفراوی و دموی می‌شناسند. برخی از افراد طبع سوداوی دارند؛ اما در برخی مواقع یک نوع ماده سمی، که به آن سودا می‌گویند، به دلیل سبک زندگی نادرست، در بدن افزایش پیدا می‌کند که می‌تواند سبب ایجاد دشواری برای فرد شود؛ به همین دلیل افراد باید با اصلاح سبک زندگی خود برای دفع سودا اقدام نمایند. در این مطلب غفاری دایت می‌خواهیم دمنوش‌های دفع سودا و انواعی ورزش و ضد سودا قوی به شما بگوییم؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

عوارض افزایش سودا در بدن

تا اینجا درباره این توضیح داده شد که سودا چیست؟ سودا می‌تواند سبب بروز علائمی در افراد شود که مهم‌ترین آن‌ها وسواس، اضطراب، دیدن خواب بد، کدر شدن سفیدی چشم، سوزش معده، بوی بد دهان، تپش قلب خود به خود، تیرگی پوست صورت، یبوست، گرایش به خوردن غذاهای شیرین و گرم، عصبانیت و لجبازی هستند. این عوارض نه‌تنها بر زندگی خود فرد تاثیر می‌گذارند، بلکه می‌توانند سبب آزار اطرافیان شوند؛ به همین دلیل دفع سودا ومصرف غذاهای سودابر برای این افراد باید در اولویت قرار بگیرد.

افرادی که سوداوی هستند، باید تلاش کنند، رژیم لاغری و رژیم غذایی خود را طوری تنظیم نمایند که سودا در بدن آن‌ها افزایش پیدا نکند و به همین دلیل باید از مواد غذایی با طبع گرم استفاده کنند تا مصلح طبع آن‌ها باشد و آن را متعادل سازد. همچنین مصرف غذاهایی که سردی هستند نیز باید به حداقل برسد و در صورت مصرف، باید همراه با میزان کافی مصلح باشد. افزایش سودا در بدن عوارضی دارد که روی سلامتی فرد و همچنین وزن او تاثیر می‌گذارد؛ به همین دلیل باید تلاش کنید با متعادل نمودن رژیم غذایی خود از تجمع سودا و اضافه وزن یا کاهش وزن سریع شدید، خودداری کنید.

ضد سودا قوی

ویژگی انواع مزاج ها

  • صفراوی:

1. پر از شور و شوق و انرژی

2. خیلی زود از کوره در رفتن و عصبی شدن

3. خونگرمی

4. خواب کم 

5. خوش بین بودن

6. داشتن رفتار های پیشبینی ناپذیر

برای آشنایی با خاصیت هایی ک رازیانه برای زنان و مردان دارد پیشنهاد میشود مقال  خواص رازیانه چیست؟! را مطالعه نمایید.

  • دموی مزاج:

1. صبور و ارام 

2. ذاتا جسور

3. تمایل به هوای سرد 

4. علاقهمند به غذا های شیرین و ترش

5. برون گرا با ثبات 

6. خوش بیان سهل گیر

اگر میخواهید با کدو تنبل و خواص معجزه آسای آن آشنا شوید میتوانید به مقاله خواص کدو حلوایی مراجعه نمایید.

  • بلغمی مزاج:

1. خواب زیاد 

2. عدم عصبانیت 

3. شور و انرژی کم 

4. تمایل به غذاهایی با ادویه زیاد و شیرین 

5. میانه رو 

6. متفکر

برای دانستن درباره خواص عناب برای زنان، کبد و کلیه و اینکه عناب چه عوارضی دارد.میتوانید به مقاله خواص عناب خشک مراجعه نمایید.

  • سودایی مزاج:

1. خواب زیاد

2. عدم عصبانیت

3. شور و انرژی کم 

4. تمایل به غذاهایی با ادویه زیاد و شیرین 

5. میانه رو 

6. متفکر

درمان قطعی سودا

دلایل ایجاد طبع سوداوی

افزایش سودا در بدن اغلب به دلیل سبک زندگی نادرست اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال استفاده بیش از حد از وسایلی که امواج الکترومغناطیسی تولید می‌کنند همچون کامپیوتر و گوشی موبایل، دیر خوابیدن و کم خوابی، فشار خیلی زیاد به بدن، قرار گرفتن در معرض سرما یا گرمای شدید، زیاده‌روی در مصرف غذاهای سرد و خشک، مصرف میوه‌های نارس، آسیب زدن به بدن همچون انجام برخی ورزش‌ها، بی‌تحرکی فکری، بی‌تحرکی جنسی، ایستاده غذا خوردن، پرخوری، مصرف داروهای سردی، زیاد خوابیدن، خوابیدن در صبح یا هنگام غروب، نشستن مداوم و... از جمله رفتارهایی هستند که سبب افزایش سودا در بدن می‌شوند.

پیشنهاد میشود برای آشنایی با روش های لاغری به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

همچنین مصرف بیش از حد برخی از مواد غذایی می‌تواند سبب افزایش سودا در بدن شود از جمله مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوسیس و کالباس
  • اسپاگتی و لازانیا
  • برنج سفید
  • ماهی دودی
  • حبوباتی همچون عدس و لوبیا
  • سبزیجاتی همچون کرفس، جعفری، بروکلی، هویج، کدو حلوایی و...
  • میوه هایی همچون موز، گلابی، انگور، طالبی، آناناس، انبه و خربزه
  • انواع تن و کنسرو
  • مواد غذایی که به آن‌ها نگهدارنده و رنگ مصنوعی زیادی زده باشند
  • و...

همچنین در طب اسلامی رفتارهایی همچون مصرف غذاهای حرام، نبودن انس زمینی ویا معنوی نیز از دلایل بروز طبع صفراوی است.

دمنوشهای دفع سورا

دمنوش‌ های دفع سریع سودا

همانطور که گفته شد یکی از عوارض افزایش سودا در بدن استرس و اضطراب است؛ به همین دلیل مصرف دمنوش‌هایی که به کاهش استرس کمک می‌کنند و در آرامش اعصاب نقش دارند، به دفع سودا کمک می‌کند. از جمله دمنوش‌های دفع سودا می‌توان به دمنوش لاغری گل گاوزبان همراه با به‌لیمو و دمنوش گل محمدی همراه با رزماری اشاره کرد.دمنوش بابونه نیز به تقویت معده کمک می‌کند و می‌تواند پس از مصرف غذاهای سودایی، به عنوان یک سودابر عمل کرده و آسیب‌های آن را کم کند.

همچنین دمنوش گزنه به دلیل طبع گرمی که دارد یکی از دمنوش‌های دفع سودا است که به تقویت معده و کلیه در کسانی که به دلیل افزایش سودا آسیب دیده‌اند، کمک می‌کند.برخی عرقیات نیز در دفع سودا موثر هستند که از آن میان می‌توان به سرکه انگبین برای دفع سودا اشاره کرد. اغلب عرقیاتی که طبع گرم دارند، می‌توانند به بهبود عوارض سودا در بدن کمک کنند.

بررسی خواص چغندر، رابطه لبو و فشار خون بالا، خواص لبو برای پوست، خواص آب لبو قرمز خام و آب لبو برای کبد چرب در مقاله خواص لبو قرمز برسی شده است به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

ورزش و دفع سودا

ورزش و دفع سودا

همانطور که گفته شد، علائم دفع سودا از بدن یکی از رفتارهای نادرستی که سبب افزایش سودا در بدن می‌شود، نشستن به مدت طولانی و عدم تحرک است؛ به همین دلیل ارتباط ورزش و دفع سریع سودا کاملاً واضح است. می‌توان در روز زمان کوتاهی، در حدود حداقل ۳۰ دقیقه، برای انجام ورزش‌های سبکی که به درمان سریع سودا کمک می‌کند، اختصاص داد.پیاده روی یکی از ورزش‌هایی است که برای دفع سودا موثر واقع می‌شود، انجام حداقل ۳۰ دقیقه از آن در طول روز، نه‌تنها به  درمان سریع سودا، بلکه به کاهش وزن و افزایش متابولیسم کمک می‌کند.

کسانی که علاقه به پیاده روی ندارند، می‌توانند از دوچرخه سواری و یا دویدن برای دفع سریع سودا استفاده کنند؛ البته پیش از انجام این ورزش‌ها باید بدن خود را گرم کنید. یکی از راه های ساده برای انجام ورزش و  درمان سریع سودا در بدن، انجام حرکات کششی هنگام بیدار شدن از خواب و بیرون آمدن از رختخواب است؛ زیرا به شما کمک می‌کند در ابتدای روز سرحال شوید. انواع دیگری از ورزش‌ها همچون سوارکاری، تیراندازی، شنا و... نیزز می‌توانند به عنوان ورزش‌های ملایم برای  درمان سریع سودا مناسب باشند.

در ارتباط با اینکه بارهنگ برا چی خوبه مطلبی در غفاری دایت نوشته شده است با عنوان خواص بارهنگ چیست برای اطلاعات بیشتر به آن مطلب مراجعه نمایید.

مزاج سوداوی

دفع سودا و سبک زندگی سالم

همانطور که گفته شد پرخوری و عدم تحرک می‌تواند در افزایش سودا در بدن موثر باشد و علاوه‌بر آن سبب چاقی شود. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند به شما برای دفع سودا کمک کند، پیروی از یک غذای رژیمی سالم است که نه‌تنها مصرف مواد سوداوی در آن کم باشد، بلکه در کنار آن، از پرخوری و اضافه وزن شما جلوگیری کند. به همین دلیل باید در کنار رعایت کردن سفارش‌های طب سنتی از یک رژیم لاغری متعادل و اصولی استفاده نماید.

بهاره غفاری یکی از بهترین مشاوران تغذیه با تایید از وزارت بهداشت، به شما رژیمی متناسب با ویژگی‌ها و شرایط اختصاصی شما ارائه می‌دهد که می‌تواند شما را به تناسب اندام و وزن ایده آل برساند. بنابراین برای تغییر سبک زندگی و افزایش سلامتی خود، همین حالا بر روی رژیم لاغری اختصاصی کلیک کنید و یا با کلیک بر روی غفاری دایت به سایت وارد شده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.