آیا از خواص خوردن کندر صبح ناشتا با خبرید؟

تاریخ : 1402/10/03

آیا از خواص خوردن کندر صبح ناشتا با خبرید؟

آیا از خواص خوردن کندر صبح ناشتا با خبرید؟

کندر یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی است، که در طب سنتی نیز به آن توجه ویژه‌ای شده و جهت درمان بسیاری از بیماری‌ها نظیر کاهش وزن، بهبود عملکرد حافظه و ریه مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه نیز کمتر کسی پیدا می‌شود که نام کندر را نشنیده باشد و یا از اطلاعات دارویی آن بی‌خبر باشد. این گیاه دارویی علی رغم طعم گس و تلخ، عطر خوبی دارد؛ از این‌رو علاوه بر مصارف دارویی جهت رفع بوی بدن دهان نیز کاربرد مؤثری دارد. در صورتی‌که تمایل به مصرف این گیاه دارویی دارید.

 

خواص خوردن کندر صبح ناشتا

کندر یکی از گیاهان دارویی محبوب و پرکاربرد در طبی سنتی است. به گونه‌ای که تمامی بیماری‌ها و اختلالات از اضافه وزن مفرط گرفته تا بیماری‌های عصبی، روحی و غیره به‌واسطه مصرف کندر درمان می‌شود. اضافه وزن و چاقی از جمله بیماری‌هایی است که سن و سال نمی‌شناسد و افراد زیادی به آن مبتلا هستند. این بیماری نه تنها موجب به‌هم خوردن ظاهر و تناسب اندام می‌شود، بلکه مشکلات فراوانی را جهت کار، ورزش، تحصیل، ازدواج و غیره افراد به‌وجود می‌آورد.

البته جای نگرانی نیست! چرا که داروی درمان چاقی و اضافه وزن شما در دست ماست. تنها کافیست هر روز صبح ناشتا کندر میل کنید. به لحاظ اینکه یکی از مهمترین خواص خوردن کندر صبح ناشتا به کاهش وزن و تناسب اندام اختصاص یافته و افراد زیادی به‌واسطه مصرف این داروی گیاهی توانسته‌اند وزن خود را کاهش داده و به حد ایده‌آل برسانند. شایان ذکر است که خواص خوردن کندر صبح ناشتا صرفاً به کاهش وزن محدود نمی‌شود؛ در واقع مصرف این گیاه دارویی مؤثر موجب افزایش استحکام لثه‌ها، رفع بوی بدن دهان، قطع تکرر ادرار، ضدعفونی‌کننده و گندزدایی بدن، درمان التهاب روده، بهبود هضم غذا و غیره می‌شود.

خواص خوردن کندر صبح ناشتا

کندر را چگونه بخوریم؟

معمولاً افراد به چند روش کندر را مصرف نموده و از خواص آن بهره می‌برند. دسته اول آن را مثل آدامس می‌جوند. که این کار برای افرادی که دندان‌های محکمی ندارند، خیلی دشوار است و پس از مدت زمان کوتاه کندر را دور می‌اندازند. (کندر در مقایسه با آدامس سفت‌تر است و نیازمند جویدن طولانی مدت می‌باشد.) دسته دوم کندر را پودر کرده و به‌صورت پودری در مواقع نیاز مصرف می‌کنند. اما دسته سوم به لحاظ آگاهی بیشتر نسبت به خواص خوردن کندر صبح ناشتا، آن را هر روز صبح قبل از غذا می‌خورند.

بدین صورت که هر روز صبح یک قاشق مربا خوری کندر را در یک استکان حل نموده و سپس میل می‌کنند. این کار تأثیر بیشتری دارند و بسیاری افراد این روش را بهترین و مؤثرترین گزینه برای حداکثر استفاده از خواص خوردن کندر می‌دانند. به دلیل اینکه کندر حل شده در آب به راحتی وارد بدن شده و جذب قسمت‌های مختلف می‌شود. از این‌رو میزان اثرگذاری آن نیز افزایش یافته و شاهد آثار مطلوب مصرف آن بر بخش‌های گوناگون بدن به‌ویژه کاهش وزن و درمان لاغری خواهید بود.

نکته قابل توجه اینکه کندر طبع گرم و خشک دارد. بر همین اساس هر نوع بیماری و اختلال در بدن که با این طبع مرتبط است، قابل درمان می‌باشد. البته قبل از مصرف آن توصیه می‌کنیم با پزشک تغذیه یا اطباء طب اسلامی مشورت کنید. تا ضمن بررسی شرایط جسمی، روحی و نوع بیماری، بهترین روش درمانی را براساس خواص خوردن کندر صبح ناشتا در اختیار شما قرار دهند.

خواص جویدن کندر در طب اسلامی

خواص جویدن کندر در طب اسلامی

همان‌گونه که در بخش قبل نیز به آن اشاره نمودیم، طبیعت کندر گرم و خشک است. بر همین اساس در طب اسلامی و سنتی به آن توجه ویژه‌ای شده است. تا جایی‌که مصرف آن به زنان باردار برای داشتن فرزندانی باهوش با قدرت یادگیری بالا توصیه می‌شود. علاوه بر این در طب اسلامی خوردن کندر همراه با مویز و عسل نیز موجب تقویت حافظه انسان شده و قدرت یادگیری مفاهیم مختلف را در آنها بهبود می‌بخشد.

از طرف دیگر معصومین علیهم السلام نیز خواص خوردن کندر صبح ناشتا را مورد توجه قرار داده‌اند و مصرف مستمر آن را عامل مؤثر بر درمان مشکلات گوارشی، بهبود هضم غذا و تقویت حافظه می‌دانند. با این توصیف مصرف این گیاه دارویی حائز اهمیت فراوانی است و می‌توانید آن را به چشم یک داروی همیشگی برای درمان مشکلات معده، روده و بهبود عملکرد ریه بدانید.

البته در طب اسلامی از خواص خوردن کندر صبح ناشتا برای درمان رحم سرد، رفع کیست‌های بلغمی و مشکلات نازایی نیز استفاده می‌شود. تا به‌حال نیز آزمایشات و تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داده که مصرف کندر موجب گرم شدن رحم، درمان بیماری‌های زنانه و کاهش وزن می‌گردد. تمامی این عوامل دست به دست هم داده و ضمن درمان نازایی، درصد بارداری موفق را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه

میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه

در صورتی‌که به منظور تقویت حافظه از کندر استفاده می‌کنید، باید بدانید که برای بهره‌مندی از خواص خوردن کندر صبح ناشتا جهت بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه سه روش کلی وجود دارد. که نحوه مصرف هر کدام از آنها به شرح زیر عبارت است از:

1. حالت جویده: این روش رایج‌ترین و متداول‌ترین نحوه مصرف کندر در ایران و سراسر دنیا است. بدین صورت که فرد کندر را به شکل آدامس در دهان گذاشته و صرف‌نظر از طعم تلخ آن، شروع به جویدن کندر می‌کند. با این کار نه تنها حافظه فرد تقویت شده، بلکه بوی بد دهان برطرف می‌شود و پس از مدتی ساختار لثه‌ها نیز مقاوم‌تر خواهد شد. البته انتخاب این روش به سلیقه و ذائقه فرد بستگی دارد و در صورت تمایل می‌توانید این روش را انتخاب کنید.

2. حالت بخور: این روش نیز سال‌های زیادی است که توسط مردم دنیا به‌خصوص کشورهای اروپایی در حال انجام است. بدین صورت که از خواص کندر به‌عنوان یک خوشبوکننده محیط و تقویت‌کننده حافظه به‌طور همزمان استفاده می‌شود. اگر تمایل چندانی به خوردن کندر ندارید، می‌توانید کمی از آن را درون یک ظرف ریخته و سپس مقداری آب به آن اضافه نموده و بگذارید تا به نقطه جوش برسد. در آخر نیز به‌صورت بخور بین 10 الی 15 دقیقه برای تقویت حافظه در معرض دهان و بینی (استشمام از طریق مجاری تنفسی) قرار دهید.

3. حالت حل شده: اگر قصد استفاده از خواص خوردن کندر صبح ناشتا برای تقویت حافظه دارید، می‎‌توانید این روش را برای مصرف روزانه انتخاب کنید. بدین صورت که یک قاشق مربا‌خوری از آن را در آب حل نموده و سپس میل کنید.

خاطر نشان می‌شود که مصرف کندر همراه با عسل میزان اثربخشی آن برای تقویت حافظه را به‌صورت چشمگیری افزایش می‌دهد. بنابراین ترکیب عسل و کندر را جدی بگیرید و اگر با مصرف این ماده مغذی مشکلی ندارید، آنها را با هم مخلوط کرده و هر روز صبح مقداری از آن را بخورید. این روش بهترین و خوشمزه‌ترین راهکار برای خوردن کندر است. چرا که عسل مزه تلخ کندر را برطرف نموده و خوردن آن برای فرد راحت‌تر می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

کندر یکی از بهترین و محبوب‌ترین گیاهان دارویی به‌ویژه در طب سنتی و اسلامی است. اکنون که با خواص خوردن کندر صبح ناشتا آشنا شدید، می‌توانید متناسب با نیاز، نوع بیماری، ذائقه و سلیقه غذایی از کندر استفاده کنید. تا ضمن بهبود عملکرد حافظه و یادگیری، شاهد کاهش وزن مطلوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشید. از آنجایی‌که کندر هیچگونه ماده افزودنی ندارد، به نسبت سلامتی شما را در طولانی مدت تضمین می‌کند و با استفاده مستمر از آن دیگر شاهد مشکلات گوارشی، رحم، چشم، دهان، آلزایمر و غیره نخواهید بود. امیدواریم مطالب ارائه شده مؤثر و مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد و توانسته باشیم شما را بیش از پیش با خواص خوردن کندر صبح ناشتا آشنا کنیم.