جالب ترین خواص عرق مخلصه برای درمان مسمومیت !

تاریخ : 1400/08/12

جالب ترین خواص عرق مخلصه برای درمان مسمومیت !

جالب ترین خواص عرق مخلصه برای درمان مسمومیت !

مخلصه گیاهی است چند ساله که دارای برگ‌های کمان شکل به رنگ سبز تیره است و دارای گل‌های کوچک به رنگ زرد است. طعم گیاه مخلصه تلخ است. طبع عرق مخلصه گرم و خشک است. عرق مخلصه دارای خواص و فواید فراوانی برای سلامتی است که در ادامه به بررسی این خواص بی نظیر می‌پردازیم. در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با عرق مخلصه است به بررسی مواردی مانند خواص عرق مخلصه در طب سنتی، عرق مخلصه و تسریع کاهش تب، عرق مخلصه و درمان میگرن و روماتیسم، عرق مخلصه و تقویت ایمنی بدن، عرق مخلصه و کنترل بیماری صرع، عرق مخلصه و تقویت اعصاب، عرق مخلصه برای درمان یبوست، عرق مخلصه و درمان مشکلات کبد و کلیه، عرق مخلصه و درمان کم خونی، عرق مخلصه و تسکین درد‌های قاعدگی، عرق مخلصه برای درمان مسمومیت، عرق مخلصه برای سلامت پوست و در نهایت عوارض عرق مخلصه می‌پردازیم.

خواص عرق مخلصه در طب سنتی

 

خواص عرق مخلصه در طب سنتی

گیاه مخلصه در طب سنتی به نام‌های دیگری از جمله گشنیزکوهی، تریاق کوهی، گیاه نوروزی، محاجم، قلیحه و بابونه گاوی شناخته می‌شود. عرق مخلصه سرشار از  ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، ویتامین B و ویتامین C است. از جمله خواص عرق مخلصه می‌توان به اشتها آور بودن، درمان بیماری‌های قلبی، درمان جوش و آفت دهان، ضد عفونی کنندگی لول‌های تنفسی، درمان سرماخوردگی و زکام، درمان حساسیت ناشی از آبریزش بینی، درمان یبوست، درمان کم خونی، تقویت معده، تقویت اعصاب، درمان کمر درد، درمان مشکلات کبد و کلیه و درمان سردرد اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق مخلصه می‌پردازیم.

 

عرق مخلصه و تسریع کاهش تب

یکی از خواص درمانی عرق مخلصه تاثیر این عرق گیاهی در کاهش سریع تب و بهبود و درمان تب است. خاصیت تب زدایی یکی از خواص برجسته عرق مخلصه است. هزاران سال پیش در یونان باستان برای درمان تب از عرق مخلصه استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: علائم، دلایل و درمان ضعف و بی حالی بدن

عرق مخلصه و درمان میگرن و روماتیسم

بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان عرق مخلصه تاثیر قوی و مهمی بر روی کاهش درد و بهبود و درمان سردردهای میگرنی و همچنین روماتیسم دارد. تاثیر بی نظیر عرق مخلصه در درمان سردرد میگرنی از بی نظیرترین خواص این عرق گیاهی است.

 

عرق مخلصه و تقویت ایمنی بدن

استفاده از عرق مخلصه می‌تواند موجب افزایش تولید گلبول‌های سفید شده و با تقویت سیستم ایمنی بدن موجب درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند سرماخوردگی، آنفلونزا و غیره شود. در کل عرق مخلصه می‌تواند موجب تقویت ایمنی بدن و افزایش انرژی شده و از این طریق از ابتلا به انواع بیماری‌ها جلوگیری کرده و موجب بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌ها شود.

 

عرق مخلصه و کنترل بیماری صرع

بیماری صرع یک بیماری قابل درمان نیست اما می‌توان این بیماری را درمان کرد. یکی از گزینه‌های درمانی گیاهی برای کنترل بیماری صرع استفاده از عرق مخلصه است. متخصصان طب سنتی بر این باورند که بهترین کنترل کننده بیماری صرع عرق مخلصه است.

بیشتر بخوانید: 

موارد مصرف و خواص جالب عرق اترج

عرق مخلصه و تقویت اعصاب

برای درمان بیماری‌ها و مشکلات اعصاب و روان می‌توان از عرق مخلصه استفاده کرد. عرق مخلصه دارای خواص آرام بخش بسیار قوی است و از این رو می‌توان از این عرق گیاهی برای درمان مشکلات اعصاب مانند افسردگی استفاده کرد.

 

عرق مخلصه برای درمان یبوست

عرق یبوست دارای خواص فوق العاده‌ای است که جمله این خواص مسهل و ملین بودن این عرق گیاهی است. عرق مخلصه با داشتن خواص مسهل و ملین خود می‌تواند موحب درمان یبوست در کوتاه‌ترین زمان ممکن شود.

 

عرق مخلصه و درمان مشکلات کبد و کلیه

از دیگر کاربرد‌های عرق مخلصه می‌توان به تاثیر فوق‌العاده این عرق گیاهی برای درمان مشکلات و بیماری‌های کلیه و کبد اشاره کرد. اگر به کبد چرب مبتلا هستید روزانه نصف استکان عرق مخلصه بنوشید تا خواص شگفت انگیز این عرق گیاهی را در درمان کبد چرب ببینید.

 

عرق مخلصه و درمان کم خونی

یکی از پرکاربرد‌ترین داروهای گیاهی برای درمان کم خونی عرق مخلصه است. عرق مخلصه تاثیر قوی در خون‌سازی بدن و در نتیجه جلوگیری از کم خونی و درنان کم خونی دارد. طب سنتی عرق مخلصه را برای خانم‌ها و دختر‌های جوان تجویز می‌کند.

 

عرق مخلصه و تسکین درد‌های قاعدگی

عرق مخلصه دارای خواص ضد اسپاسم است که به کمک این خاصیت خود می‌تواند موجب تسکین و کاهش درد‌های دوران قاعدگی شود. همچنین گفتیم عرق مخلصه دارای خاصیت آرام بخشی قوی است و از این رو می‌تواند موجب جلوگیری از درد‌های این دوره شود‌.

 

عرق مخلصه برای درمان مسمومیت

عرق مخلصه دارای خاصیت سم‌زدایی است. عرق مخلصه خاصیت پادزهری داشته و با تکیه بر این خاصیت خود می‌تواند هنگام مسمومیت‌ها انواع سموم را از طریق تعریق از بدن خارج کند.

 

عرق مخلصه برای سلامت پوست

یک گزینه درمانی مناسب برای حفظ سلامت پوست و درمان مشکلات پوستی از جمله اگزما مصرف عرق مخلصه است. برای این موضوع عرق مخلصه را بر روی موضع مدنظر بمالید تا نتیجه آن را در زمان کوتاهی مشاهده کنید. عرق مخلصه موجب کاهش سلول‌های آسیب دیده شده و به درمان مشکلات پوستی کمک کند.

 

عوارض عرق مخلصه

 

عوارض عرق مخلصه

عرق مخلصه نیز مانند سایر داروهای گیاهی علاوه بر خواص و فواید درمانی فراوانی که دارد ممکن است عوارض جانبی احتمالی نیز از خود نشان دهد. زیاده روی در مصرف عرق مخلصه ممکن است موجب بروز عوارضی مانند بی‌خوابی، کم‌خوابی و لکنت زبان شود. افرادی که مبتلا به فشار خون و بیماری‌های قلبی هستند باید برای مصرف عرق مخلصه با پزشک متخصص مشورت کنند. مصرف عرق مخلصه برای خانم‌های باردار و مادران شیرده ممنوع است. افرادی که بیماری‌های مرتبط با پروستات داشته و همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های حلق و فلج عضلانی باید برای مصرف عرق مخلصه با پزشک خود مشورت کنند.

 

عرق مخلصه در رژیم غذایی

با وجود آنکه خواص عرق مخلصه زیاد است، اما نمی‌توان از این ماده غذایی، همچون سایر مواد غذایی، بیش از حد استفاده نمود؛ زیرا می‌تواند عوارضی به دنبال داشته باشد. در یک رژیم غذایی اصولی باید به اندازه‌ای از هر ماده غذایی استفاده کنید که برای بدن شما خاصیت داشته باشد و سبب ایجاد عوارض نشود؛ به همین دلیل، در مصرف عرق مخلصه نیز باید این موضوع را در نظر بگیرید. یک رژیم غذایی اصولی همچنین به شما کمک می‌کند دچار افزایش وزن نشوید و به راحتی به وزن ایده آل برسید. رژیم‌های بهاره غفاری، بر این مبنا، هیچ ماده غذایی را حذف نمی‌کنند و به سلامتی شما توجه می‌نمایند؛ به همین دلیل اثرات طولانی مدت دارند و می‌توانید تا مدت‌ها از این رژیم‌ها استفاده نمایید و سلامتی خود را ارتقا دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم غذایی اختصاصی خود، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید و هدف خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

خواص عرق نسترن