معرفی رژیم لاغری ۳ روزه خیار + خواص خیار برای لاغری

تاریخ : 1401/12/20

معرفی رژیم لاغری ۳ روزه خیار + خواص خیار برای لاغری

معرفی رژیم لاغری ۳ روزه خیار + خواص خیار برای لاغری

لاغری و تناسب اندام، ایده‌آل همه افراد است، زیرا با تناسب اندام می‌توان به تندرستی رسید و به این ترتیب از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جلوگیری می‌شود.

علاقه زیاد افراد به کاهش وزن و لاغری سبب شده تا رژیم‌های غذایی مختلفی در این زمینه وجود داشته باشد که هر کدام به نحوی سبب کاهش وزن می‌شوند. در این بین رژیم‌های لاغری که می‌توانند در کوتاه مدت اثراتی بر روی کاهش وزن داشته باشند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. یکی از این رژیم‌های لاغری کوتاه مدت رژیم لاغری سه روزه خیار است. طرفداران این رژیم لاغری مدعی هستند که با پیروی از رژیم سه روزه خیار می‌توانید در مدت 3 روز کاهش وزن 5 کیلو گرمی را شاهد باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد خیار برای لاغری کسب کنید. 

رژیم لاغری سه روزه خیار

رژیم لاغری خیار

از رژیم لاغری خیار می‌توان به عنوان یک رژیم لاغری کوتاه مدت و البته موقتی یاد کرد. همانگونه که از نام این رژیم هم قابل حدس می‌باشد، اصلی‌ترین ماده غذایی تشکیل‌دهنده این رژیم غذایی خیار است و در آن از چند ماده غذایی دیگر مثل تخم مرغ، مرغ، آجیل و ماهی هم استفاده می‌شود. در این رژیم مصرف میوه و سبزیجات به حداقل رسیده و بیشتر غذا‌ها با خیار جایگزین می‌شوند. به طور کلی خیار برای لاغری مفید هست به همین دلیل مصرف آن به تنهایی هم به افرادی که قصد کاهش وزن دارند پیشنهاد می‌شود.
 
خیار کالری بسیار کمی دارد. میزان پروتئین خیار هم کم هست از این رو بهتر است تا خیار به همراه مواد غذایی مصرف شود که پروتئین بالایی دارند. برنامه غذایی رژیم لاغری خیار به گونه‌ای طراحی شده که شخص در هر سه وعده باید خیار مصرف کند. علاوه بر وعده‌های اصلی به عنوان میان وعده هم از خیار استفاده کنید تا تأثیر‌گذاری بیشتر داشته باشد. مصرف غذا‌های اصلی حاوی پروتئین و کربوهیدرات به همراه خیار فراموش نشود! 

تأثیرات خیار برای کاهش وزن

خیار یک وعده غذایی کم کالری و البته کم چربی محسوب می‌شود. جالب است بدانید خیار از جمله محدود مواد غذایی است که میزان چربی در آن صفر است. نداشتن چربی خیار را به یک گزینه مناسب برای کاهش وزن تبدیل کرده است. شما می‌توانید خیار را به تنهایی میل کرده یا اینکه آن را رنده و سپس با مقداری نمک و فلفل میل کنید. در هر صورت مصرف منظم خیار تأثیرات زیادی در کاهش وزن دارد. قند خیار هم کم است. در خصوص قند باید بدانید که مواد غذایی قند دار یکی از عوامل اصلی چاقی هستند.
 
قند به هر شکلی هم باشد باز هم تأثیراتی بر روی افزایش وزن دارد. در نتیجه مواد غذایی بدون قند گزینه بسیار مناسبی برای کاهش وزن محسوب می‌شوند. سوء هاضمه و یبوست از دلایل اصلی بروز نفخ شکم هستند. خیار سرشار از فیبر بوده و خاصیت آبرسانی این ماده غذایی سبب می‌شود بدن پاکسازی شده و به این ترتیب از یبوست و نفخ معده جلوگیری می‌شود.
 
آب خیار

روش‌ های مصرف خیار برای کاهش وزن

برای کاهش وزن و برای لاغری شکم اولین قدم کاهش میزان کالری دریافتی روزانه است. یک عدد خیار در حدود 14 کالری دارد که این مقدار از یک درصد نیاز روزانه بدن به کالری هم کمتر است. از طرفی دیگر بدون چربی بودن خیار سبب شده تا مصرف خیار به هر میزانی هم که باشد تأثیری بر روی چاقی و اضافه وزن نداشته باشد. در ادامه با روش‌های مختلف مصرف خیار برای کاهش وزن آشنا می‌شوید. 
 
آب خیار بنوشید: مصرف روزانه آب خیار برای لاغری بسیار مفید و مؤثر است. آب خیار بدن را پاکسازی کرده و آن را سالم نگه می‌دارد. برای تهیه آب خیار تنها کافی است تا خیار را تکه تکه کرده و قطعات را درون مخلوط کن بریزید. برای طعم دادن به آب خیار می‌توان مقداری آب لیمو، گشنیز تازه و چند تکه کوچک زنجبیل به آن اضافه کرده و مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک مخلوط یکدست به دست بیاید. بهترین زمان به منظور مصرف آب خیار برای لاغری صبح به صورت ناشتا است. با معده خالی آب خیار مصرف کنید تا علاوه بر کاهش وزن در طول روز سرحال و با نشاط باشید. 
 
سالاد خیار: در بیشتر موارد اشتهای زیاد باعث اضافه وزن می‌شود. زیرا افراد با اشتها غذای بیشتری می‌خورند و غذای بیشتر هم به معنای کالری بیشتر و در نهایت اضافه وزن است. یک راه بسیار آسان برای کاهش وزن خوردن یک تکه خیار قبل از غذا است. خیار تا حد زیادی اشتها را کاهش داده و به این ترتیب سبب کاهش کالری دریافتی می‌شود. در خصوص خیار و مزایای مصرف آن بهتر است بدانید که خیار سرشار از آنتی اکسیدان و ویتأمین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن است در نتیجه با مصرف خیار نیاز نیست نگران کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدنتان باشید. 
 
ماست و خیار: ماست و خیار خود یک وعده غذایی محسوب می‌شود که طرفداران زیادی هم دارد، به خصوص در روز‌های گرم تابستان! اگر هدف شما از مصرف ماست و خیار کاهش وزن است بهتر است برای تهیه‌ی آن از ماست بدون چربی استفاده کنید. 
 
اسموتی خیار: خبر خوب برای طرفداران اسموتی اینکه اسوتی خیار علاوه بر داشتن طعم لذت بخش می‌تواند تأثیرات زیادی بر روی کاهش وزن شما داشته باشد. پیشنهاد می شود مقاله کتلت رژیمی را مطالعه کنید.
 
آب خیار برای لاغری

آیا رژیم خیار باعث کاهش وزن می‌ شود

طرفداران رژیم لاغری سه روزه خیار معتقد هستند که این رژیم در کوتاه مدت می‌تواند تأثیرات زیادی بر روی کاهش وزن داشته باشد، اما سؤال این است که آیا خواص خیار برای لاغری از نظر علمی هم ثابت شده است یا خیر؟ در مورد میزان تأثیر‌گذاری خیار بر روی کاهش وزن تحقیقات علمی انجام نشده اما کم کالری بودن خیار خود دلیل محکمی است برای نشان دادن تأثیر‌گذاری آن برای کاهش وزن، زیرا با این رژیم و مصرف منظم خیار کالری کمی وارد بدن می‌شود و بدن کالری مورد نیاز را از طریق چربی سوزی و کاهش وزن به دست می‌آورد. رژیم لاغری خیار باعث کاهش وزن می‌شود اما نکته مهم این است که بعد از رسیدن به وزن ایده‌آلتان بتوانید وزن خود را حفظ کرده و مجدد به وزن سابق بازنگردید! پیشنهاد می شود مقاله سالاد سزار رژیمی را مطالعه کنید.

در رژیم لاغری خیار مجاز به مصرف چه مواد غذایی هستید

رژیم لاغری خیار تأکید زیادی به مصرف خیار دارد و بر طبق این رژیم در وعده‌های اصلی و میان وعده‌ها باید خیار مصرف شود. خیار پروتئین بسیار ناچیزی دارد به همین دلیل رژیم لاغری خیار یک رژیم کم پروتئین است و برای جلوگیری از آسیب به بافت عضلانی در طول رژیم باید پروتئین مورد نیاز بدن از طریق مصرف مواد غذایی تائید شده تأمین شود. به منظور تأمین پروتئین مورد نیاز بدن در رژیم لاغری خیار مجاز به مصرف این منابع غذایی هستید: 
 
منابع پروتئینی: گوشت بدون چربی، مرغ، تخم مرغ، ماهی، ماست یونانی و پنیر چدار
منابع کربوهیدرات: برنج قهوه‌ای، سیب زمینی و نان کامل سبوس دار
سبزیجات: کرفس، گوجه، اسفناج و خیار
چربی: روغن زیتون
نوشیدنی: در این رژیم لاغری تنها مجاز به مصرف نوشیدنی‌های بدون قند و کم کالری نظیر چای و آب هستید. 
رژیم لاغری خیار محدودیت‌های غذایی خاص خود را دارد. در این رژیم مصرف نوشیدنی‌های قند دار، شیرینیجات، شکلات و. . ممنوع است. در رژیم خیار شما تنها مجاز به مصرف اسموتی خیار هستید و از مصرف اسموتی سایر میوه‌ها خودداری کنید. در طول رژیم خیار برای تهیه وعده‌های غذایی از روش سرخ کردن استفاده نکنید و بهترین روش برای تهیه غذا آب پز یا بخار پز کردن مواد غذایی است. پیشنهاد می شود مقاله خواص سماق برای لاغری را مطالعه کنید.

رژیم لاغری خیار سه روزه

در این قسمت یک نمونه سه روزه از وعده‌های غذایی مناسب برای رژیم لاغری خیار آمده است. 
 
روز اول: 
 
صبحانه: 2 عدد تخم مرغ+ خیار+ سبزیجات که می‌توانید به صورت سلیقه‌ای از سبزیجات متنوع استفاده کنید. 
میان وعده صبح: 2 عدد خیار متوسط
ناهار: سالاد خیار+ آب لیمو+ ماست یونانی
میان وعده عصر: 2 عدد خیار متوسط
شام: مرغ کبابی+ نصف پیمانه برنج قهوه‌ای+ خیار
 
روز دوم: 
 
صبحانه: اسفناج+سیب درختی+ اسموتی خیار
میان وعده صبحانه: 1 عدد خیار متوسط+ یک قاشق بادام
ناهار: 1 عدد خیار متوسط+ 1 عدد پرتقال متوسط+ مقدار کمی پنیر به اندازه 2 قوطی کبریت
میان وعده عصر: 1 فنجان چای که بهتر است چای سبز را انتخاب کنید
شام: 1 عدد خیار متوسط+ پنیر کاتیج
 
روز سوم: 
 
صبحانه: خیار+ پنیر+ نان تست حاوی سبوس
میان وعده صبحانه: 2 عدد خیار متوسط
ناهار: سالاد خیار و گوجه به همراه روغن زیتون
میان وعده عصر: یک عدد سیب درختی متوسط
شام: سیب زمینی کبابی+ ماهی قزل آلای کبابی+ خیار
 
خواص خیار برای لاغری

رژیم لاغری خیار برای چه افرادی ممنوع است

برای لاغری شکم می‌توان از رژیم خیار استفاده کرد اما توجه داشته باشید که رژیم لاغری خیار برای همه افراد مناسب نیست. افراد مبتلا به التهاب مثانه و افراد مبتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر نباید از رژیم لاغری خیار استفاده کنند. این رژیم برای مبتلایان به سنگ کلیه و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هم ممنوع است. 
 
سخن پایانی
 
به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد خواص خیار برای لاغری پرداختیم. دانستید که خیار یک وعده غذایی کم کالری و کم چربی محسوب می‌شود و همین موضوع سبب شده تا خیار برای لاغری مفید باشد. مصرف روزانه خیار اشتها را کم کرده و با کاهش کالری دریافتی بدن را تحریک به چربی سوزی می‌کند.