از بهترین سبزی قرمه سبزی تا اندازه ی آن برای هر نفر!!!

تاریخ : 1401/10/19

از بهترین سبزی قرمه سبزی تا اندازه ی آن برای هر نفر!!!

از بهترین سبزی قرمه سبزی تا اندازه ی آن برای هر نفر!!!

قورمه سبزی یک غذای اصیل، مجلسی و تاریخی برای ایرانیان به حساب می‌آید و برای ما ایرانیان یکی از محبوب‌ترین غذا‌های ایرانی است. نکته‌ای که در تهیه قورمه سبزی وجود دارد این است که در شهر‌های مختلف دستور پخت متفاوتی و برای تهیه این غذای محبوب به کار می‌برند که این تفاوت در ترکیب سبزی قورمه سبزی است.

مهم‌ترین ترکیب موجود در این غذا ترکیبات سبزی قورمه است و تمام عطر قورمه سبزی مربوط به سبزی آن است و از همین رو یکی از رایج‌ترین سوال‌ها در حین تهیه قورمه سبزی این است که سبزی قورمه سبزی شامل چیست زیرا مهم‌ترین ماده در تهیه این غذای خوش طعم و پرطرفدار اصیل ایرانی سبزی این غذای لذید است. برای اینکه بدانیم سبزی قورمه سبزی شامل چیست باید گفت که اعضای ثابت ترکیب سبزی‌های به کار رفته در سبزی قورمه سبزی ترکیبی از سبزی تره، سبزی گشنیز، سبزی جعفری، سبزی شنبلیله و اسفناج است اما پاسخ دقیق‌تر به این سوال که سبزی قورمه سبزی شامل چیست این است که در برخی از شهر‌ها ممکن است این ترکیب سبزی کمی متفاوت باشد و سبزی‌هایی به آن اضافه و یا از آن کم شود.

در ادامه این مطلب به بررسی برخی از این ترکیب سبزیجات اشاره خواهیم کرد.
در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با سبزی قورمه سبزی شامل چیست، است به بررسی مواردی مانند سبزی قورمه سبزی چیست، سبزی قورمه سبزی تهرانی، سبزی قورمه سبزی خوزستانی شامل چیست، طرز تهیه قورمه سبزی مازندرانی چیست، سبزی قورمه سبزی سنندجی، سبزی قورمه سبزی تبریزی و در نهایت به بررسی مقدار سبزی قورمه سبزی برای هر نفر می‌پردازیم.

سبزی قورمه سبزی

سبزی قورمه سبزی چیست ؟

در پاسخ به سوال سبزی قورمه سبزی شامل چیست باید گفت که ترکیب سبزیجات در خورشت قورمه سبزی بسته به هر شهر و دستور پخت آن شهر برای تهیه قورمه سبزی متفاوت است. در واقع پاسخ اصلی به این سوال که سبزی قورمه سبزی شامل چیست، باید گفت سبزی قورمه سبزی شامل سبزی تره، سبزی جعفری، سبزی گشنیز و اسفناج است. سبزیجات به کار رفته در سبزی قورمه سبزی خواص و عوارض متفاوتی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

قورمه سبزی

سبزی قورمه سبزی شامل چیست؟

سبزی قورمه سبزی شامل :

۱.سبزی گشنیز

سبزی گشنیز یک سبزی معطر است که برگ‌های گشنیز به برگ‌های سبزی جعفری  شباهت زیادی دارد اما تفاوت آن‌ها در این است که برگ‌های سبزی گشنیز نسبت به برگ‌های جعفری لطیف‌تر هستند. سبزی گشنیز می‌تواند مانند یک آنتی ویروس و آنتی بیوتیک بسیار قوی و موثر بدن عمل کند. سبزی گشنیز دارای خواص و فواید زیادی زیادی است که یکی از خواص آن این است که که می‌تواند مانند یک میکروب کش قوی عمل کرده و از سرایت بیماری‌ها به بدن جلوگیری جلوگیری کند.

از دیگر خواص سبزی گشنیز می‌توان به تسکین حدت صفرا، تسکین التهاب معده، افزایش اشتها وجلوگیری از صعود بخارات به مغز اشاره کرد. طبع سبزی گشنیز سرد و خشک است. (طبع: سودا)

۲.سبزی تره

تره نسبت به پیاز و پیازچه طعم متعادل‌تری دهرد و به همین دلیل بسیار محبوب است‌. از نظر ظلخری شبیه به پیازچه است. سبزی تره دارای مواد معدنی و ویتامین‌ها بوده که از مهم‌ترین مواد مغذی موجود در آن می‌توان به آهن و کراتین اشاره کرد. از جمله خواص تره می‌توان به خوش بو کردن دهان، درمان بواسیر، تقویت قوای جنسی، بهبود هضم غذا، قاعده آوری، ادرار آور و رفع انسداد اشاره کرد. طبع سبزی تره گرم و خشک است. (طبع: صفرا)

۳.سبزی جعفری

سبزی جعفری یک سبزی بسیهر پر کاربرد و پر طرفدار است که از آن در بسیاری از غذا‌ها استفاده می‌شود. سبزی جعفری دارای آنتی اکسیدان‌ به نام لوتئین  که موجب از بین رفتن استرس اکسیداتیو است و همچنین سبزی جعفری دارای ویتامین‌هایی مانند ویتامین از میتوان A ،C، و K است. از خواص جعفری می‌توان به مواردی مانند تقویت کبد و رفع انسداد کبد، پاک کننده مثانه، رفع انسداد طحال، تقویت معده سرد، رفع سردی و رطوبت مغز و ادرار آوری است. طبع سبزی جعفری گرم و خشک است. (طبع: صفرا)

۴.سبزی شنبلیله

سبزی شنبلیله سرشار از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، مس و غیره و ویتامین‌ها است و خواص فراوانی دارد. ازجنله خواص سبزی شنبلیله می‌توان به مواردی مانند تقویت ریه، تقویت قوای جنسی، دفع بلغم، رفع دلپیچه، قاعده آوری، تنقیه فضولات معده و تنقیه فضولات روده اشاره کرد. طبع سبزی شنبلیله گرم و خشک است. (طبع: صفرا)

۵.اسفناج

اسفناج غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها است و افزودن آن به دستور پخت غذاها برای سلامتی بسیار مفید است. از جمله خواص اسفناج می‌توان به درمان دیابت، کاهش وزن سریع، رفع تشنگی و رفع التهاب اشاره کرد. طبع اسفناج سرد و تر است.(طبع: بلغم)

نسبت سبزی قورمه سبزی برای ده کیلو

انواع سبزی قورمه سبزی در شهرهای مختلف

در ادامه به بررسی ترکیب سبزی قورمه سبزی و سبزی قورمه سبزی شامل چیست برای برخی از شهر‌ها می‌پردازیم.

سبزی قورمه سبزی تهرانی

سبزی قورمه سبزی تهرانی از سه نوع سبزی تشکیل می‌شود. سبزی قورمه سبزی تهرانی شامل ترکیب سبزی تره، سبزی شنبلیله و سبزی جعفری است. نسبت سبزی قورمه سبزی تهرانی برای یک کیلوگرم سبزی قورمه برای قورمه سبزی خوش طعم و خوش عطر به صورت زیر است:

  • صد گرم سبزی شنبلیله
  • چهارصد و پنجاه گرم سبزی تره
  • چهارصد و پنجاه گرم سبزی جعفری
برای دیدن لیستی از چربی سوز های قوی میتوانید به مقاله نوشته شده غفاری با عنوان لیست مکمل چربی سوز شکم و پهلو مراجعه نمایید.

سبزی قورمه سبزی چیست

سبزی قورمه سبزی خوزستانی شامل چیست ؟

در پاسخ به این سوال که سبزی قورمه سبزی خوزستانی شامل چیست باید گفت که سبزی قورمه سبزی خوزستانی شامل ترکیبی از تره، جعفری، گشنیز، شوید، اسفناج یا برگ چغندر (یا هر دو به یک اندازه)، شنبلیله و سیر سبز است. در این سبزی قورمه سبزی خوزستانی مقدار  شوید، شنبلیله و سیر سبز در حدود یک چهارم است و مقدار گشنیز و اسفناج این سبزی قورمه سبزی نصف تره و جعفری است.

نسبت دقیق سبزی‌های موجود در سبزی قورمه سبزی خوزستانی خوش طعم و خوش عطر به صورت زیر است:

  • چهارصد گرم سبزی تره
  • چهارصد گرم سبزی جعفری
  • دویست گرم سبزی گشنیز
  • دویست گرم اسفناج یا برگ چغندر( یا هر دو)
  • صد گرم سبزی شوید
  • صد گرم سبزی شنبلیله
  • صد گرم سیر سبز
بسیاری از افراد ادعا می‌کنند مصرف سرکه سیب برای لاغری تاثیر دارد و به همین دلیل به طور روزانه آن را مصرف می‌کنند برای اطلاعات بیشتر به مقاله نوشته شده ما با عنوان سرکه سیب برای لاغری مراجعه نمایید.

سبزی قورمه سبزی مازندرانی چیست ؟

در پاسخ به این سوال که سبزی قورمه سبزی مازندرانی چیست باید گفت که در مازندران سبزی قورمه سبزی شامل ترکیبی از سبزی‌های تره، گشنیز، جعفری، شنبلیه است. در این ترکیب مقدار تره، گشنیز و جعفری با همدیگر برابر بوده و مقدار شنبلیله یک سوم مقدار تره، گشنیز و جعفری است. نسبت سبزی قورمه سبزی مازندرانی برای یک کیلوگرم سبزی قورمه برای قورمه سبزی خوش طعم و خوش عطر به صورت زیر است:

  • سیصد گرم سبزی جعفری
  • سیصد گرم سبزی تره
  • سیصد گرم سبزی گشنیز
  • صد گرم سبزی شنبلیله
تمدن های چینی، مصری و رومی از خواص سیر برای سلامتی استفاده می کردند برای اطلاعات بیشتر درباره خواص سیر به مقاله نوشته شده غفاری مراجعه نمایید.

سبزی قورمه سبزی سنندجی

از دیگر انواع سبزی قورمه سبزی، سبزی قورمه سبزی سنندجی است. قورمه سبزی سنندجی در واقع همان خورشت تره کردی است. در این سبزی قورمه سبزی فقط از تره تازه استفاده می‌شود.

پیشنهاد میشود برای آشنایی با روش های لاغری به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

سبزی قورمه سبزی تبریزی

در پاسخ به این سوال که سبزی قورمه سبزی شامل چیست، در مورد سبزی قورمه سبزی تبریزی باید گفت که سبزی قورمه سبزی تبریزی اسفناج و تره بیشتری استفاده می‌کنند و به همین دلیل طعم قورمه سبزی تبریزی کمی تندتر است. در برهی دستور‌ها در قورمه سبزی تبریزی از کلم قمری و در برخی دستور‌ها از ترخون استفاده می‌کنند. در کل در سبزی قورمه سبزی تبریزی به طور عمده از تره و جعفری استفاده می‌شود.

 شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، باید خشک شدن دهان را جدی گرفت برای این منظور به مقاله خشکی دهان و گلو مراجعه نمایید.

ترکیب سبزی قورمه سبزی رستورانی

مقدار سبزی قورمه سبزی برای هر نفر

مقدار سبزی قورمه سبزی برای یک نفر برای تهیه قورمه سبزی خوش طعم و خوش عطر ۱۰۰ گرم است. از ترکیب سبزی قورمه سبزی که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم ۱۰۰ گرم در اینجا برای درست کردن قورمه سبزی برای یک نفر کافی است ۱۰۰ گرم از  یا یک پیمانه پر از سبزی قورمه سبزی را برداشته و داخل قورمه سبزی خود بریزید.

قورمه سبزی یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت، اما میزان سبزیجات آن بالا است و چنانچه بتوان آن را سالم‌تر و رژیمی‌تر آماده کرد تا میزان کالری آن تنظیم شود، نیازی به حذف آن از رژیم لاغری و  رژیم غذایی نیست. رژیم‌های بهاره غفاری، به شما کمک می‌کنند بدون حذف مواد غذایی، یک غذای رژیمی سالم و اصولی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم غذایی اختصاصی خود بر روی رژیم لاغری آنلاین کلیک نمایید.