بهترین زمان خوردن میوه برای لاغر شدن را بدانید!

تاریخ : 1402/01/21

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغر شدن را بدانید!

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغر شدن را بدانید!

بسیاری از افراد دوست دارند در طول روز میوه مصرف کنند و همیشه سعی دارند بهترین زمان خوردن میوه را بدانند تا بیشترین استفاده از آن را ببرند. بهتر است بدانید ممکن است بهترین زمان خوردن میوه برای لاغر شدن از زمانی که میوه را تنها برای جذب ویتامین‌های آن مصرف می‌کنید، متفاوت باشد. در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم به شما درباره خوردن میوه ناشتا و تاثیر خوردن میوه بعد از غذا توضیح دهیم؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین زمان خوردن میوه از نظر طب سنتی

در برخی از منابع ذکر شده است که بهترین زمان خوردن میوه از نظر طب سنتی، خوردن آن با معده خالی ویا با فاصله از وعده‌های غذایی است. این ایده بیان می‌کند که چنانچه شما میوه را با غذا مصرف کنید، به دلیل حجم بالای فیبر میوه، غذا دیرتر از معده تخلیه می‌شود و درنتیجه مواد غذایی فاسد می‌شوند و ایجاد نفخ و گاز معده می‌کنند که می‌تواند دل‌درد، دل‌پیچه ویا ناراحتی گوارشی به همراه داشته باشد. اما آیا این نظریه صحت دارد و در طب سنتی بهترین زمان خوردن میوه به‌صورت ناشتا است؟!

در حقیقت شما می‌توانید در تمام طول روز میوه مصرف کنید و چنانچه به ناراحتی خاصی دچار نیستید که پزشک بخواهد برای شما زمان خاصی برای مصرف کردن میوه در نظر بگیرد؛ می‌توانید هر زمان از روز که خواستید، میوه‌های متفاوت را مصرف کنید. البته مصرف برخی از میوه‌ها، همچون هندوانه، طالبی و انار ممکن است همراه با غذا ایجاد دل‌درد کند. با این حال اکثر میوه‌ها تداخلی با مواد غذایی ندارند و می‌توان آن را در هر زمان از روز میل کرد. بنابراین بهترین زمان خوردن میوه از نظر طب سنتی زمانی است که شما برای خوردن میوه راحت‌تر هستید و ناراحتی کمتری برای دستگاه گوارش شما پیش می‌آید.

غذا در معده فاسد می‌شود؟!

در مورد تخمیر مواد غذایی و فاسد شدن آن‌ها در معده باید بگوییم که تخمیر توسط باکتری‌ها اتفاق می‌افتد؛ اما محیط اسیدی معده مانع از رشد اغلب باکتری‌ها است و به همین دلیل تخمیر صورت نمی‌گیرد. با اینکه نظریه دیرتر خارج شدن مواد غذایی از معده، درست است؛ اما به این معنا نیست که این فاصله زمانی می‌تواند سبب فساد مواد غذایی در معده شود. در هر حال مواد غذایی با مکانیسمی که در بدن قرار داده شده است، بر حسب شرایط ممکن است کمی دیرتر یا زودتر از معده تخلیه شوند و برای جذب وارد روده گردند؛ ولی نیازی نیست نگران فاسد شدن مواد غذایی در معده باشید.

در ارتباط با مصرف هندوانه باید بگوییم که بهتر است هندوانه به صورت ناشتا و همچنین بلافاصله پس از وعده غذایی مصرف نشود، زیرا می‌تواند به بدن آسیب برساند. بهترین زمان خوردن انار از نظر طب سنتی به صورت ناشتا است؛ همچنین می‌توانید برای کاهش نفخ انار، آن را به همراه گلپر میل نماید.

 

خوردن میوه بعد از غذا

 

خوردن میوه بعد از غذا

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، خوردن میوه بعد از غذا آسیب خاصی به بدن وارد نمی‌کند؛ مگر اینکه به میوه خاصی حساسیت داشته باشید، بیماری گوارشی خاصی داشته باشید ویا استثنای هندوانه مطرح باشد. تنها مسئله‌ای که در ارتباط با خوردن میوه بعد از غذا وجود دارد، این است که ممکن است سبب شود احساس سنگینی زیادی در معده خود بکنید.

جالب است بدانید چنانچه میوه همراه با غذا در معده شما باشد و به آهستگی به روده تخلیه شود، جذب قند آن در روده به آرامی انجام می‌شود و در نتیجه قند خون شما نیز به آرامی افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین ممکن است در این حالت افزایش قند خون کمتری نسبت به زمانی که با معده خالی میوه مصرف می‌کنید، داشته باشید. به همین دلیل خوردن میوه بعد از غذا ویا به همراه آن برای افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند و همچنین برای خانم‌های بارداری که احتمال دیابت بارداری برای آنان مطرح است، مفیدتر واقع می‌شود.

خوردن میوه قبل از خواب

خوردن میوه قبل از خواب

بعضی از افراد تصور می‌کنند از آنجایی که بهترین زمان خوردن میوه پیش از بعد از ظهر است، در نتیجه خوردن میوه قبل از خواب، می‌تواند سبب سنگین شدن معده و فساد میوه در طول شب شود و به همین دلیل از خوردن آن پیش از خواب امتناع می‌کنند. همانطور که گفته شد، بهترین زمان خوردن میوه به بدن شما بستگی دارد و ممکن است شما پیش از خواب میل به خوردن میوه داشته باشید؛ اما در طول روز میل و فرصتی برای مصرف میوه پیدا نکنید. نکته‌ای که درباره خوردن میوه قبل از خواب مطرح است، این است که شما پس از مصرف میوه، اندکی به خود زمان بدهید تا معده مقداری از مواد غذایی را به روده تخلیه کند و برای مثال یک تا دو ساعت پس از مصرف میوه دراز بکشید. با این کار، احساس سنگینی و یا عدم هضم میوه در معده خود را نخواهید داشت و بنابراین بهترین زمان خوردن میوه می‌تواند حتی قبل از خواب باشد.

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری شدن

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغر شدن

زمان آن رسیده است که درباره بهترین زمان خوردن میوه برای لاغر شدن صحبت کنیم. چنانچه از یک رژیم لاغری اصولی پیروی می‌کنید، باید زمان میوه خوردن نیز در نظر گرفته شود؛ زیرا میوه نه‌تنها فیبر لازم برای عملکرد درست دستگاه گوارش را به بدن می‌رساند، بلکه مواد مغذی و ویتامین‌هایی دارد که می‌تواند به صورت طبیعی به بدن جذب شود. همچنین دانستن این نکته نیز ضروری است که خوردن میوه بهتر از مصرف آبمیوه است؛ اما چنانچه به هر دلیلی نمی‌توانید از میوه تازه استفاده کنید، حتماً آب‌میوه طبیعی که خودتان تهیه کرده‌اید، بنوشید و از آبمیوه‌های آماده که انواع مواد نگهدارنده و افزودنی دارند، استفاده نکنید.

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغر شدن مصرف آن به عنوان میان وعده است؛ زیرا به دلیل فیبر بالا و عدم تخلیه سریع از معده، در کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری موثر است و به همین دلیل احساس نیاز به مصرف میان وعده را کاهش می‌دهد. همچنین چنانچه پیش از مصرف غذا، میوه بخورید؛ حجم معده شما اشغال می‌شود و درنتیجه میل کمتری برای خوردن غذا دارید. البته چنانچه تحت رژیم لاغری هستید، حتماً به میزان کالری میوه‌ها توجه نمایید و از دستوری که مشاور تغذیه برای لاغری به شما داده است، پیروی کنید و سرخود اقدام به مصرف انواع میوه‌ها ننمایید.

 

بهترین زمان خوردن میوه و رژیم لاغری

رژیم لاغری اصولی

چنانچه در رژیم شما، فییر کافی‌ وجود ندارد و میوه و سبزیجات و بهترین زمان خوردن میوه در نظر گرفته نشده است، درنتیجه انواعی از ویتامین‌ها و مواد مغذی در غذای رژیمی شما وجود ندارد؛ پس از رژیم غذایی درستی پیروی نمی‌کنید. به همین دلیل است که همیشه رژیم‌های بهاره غفاری طرفداران زیادی دارد؛ زیرا نه تنها لاغری و تناسب اندام، بلکه سلامتی شما نیز اهمیت دارد و رژیم‌هایی که به شما داده می‌شود، شرایط جسمانی، سن، قد، بیماری‌های زمینه‌ای و... را نیز در نظر گرفته است‌. نکته مهم دیگر این رژیم‌ها، امکان استفاده از راهنمایی‌های مشاور تغذیه خود، در تمام طول دوره رژیم شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت کلیک نمایید و برای اینکه همین حالا رژیم خود را دریافت کنید، بر روی رژیم اختصاصی من کلیک نمایید‌.