برای چاق شدن پایین تنه بهترین راهکار را امتحان کنید!

تاریخ : 1401/05/22

برای چاق شدن پایین تنه بهترین راهکار را امتحان کنید!

برای چاق شدن پایین تنه بهترین راهکار را امتحان کنید!

با وجود آنکه بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی برای لاغری و کاهش وزن سریع هستند؛ اما بسیاری از افراد لاغر نیز از این موضوع که بدن آن‌ها فرم مستطیلی دارد و اندازه پایین تنه و بالا تنه آن‌ها برابر است و یا اینکه پایین تنه کوچکی دارند، ناراضی هستند و دنبال راه‌های چاق شدن پایین تنه می‌گردند. بنابراین در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم در ارتباط با راهکار چاق شدن پاها با طب سنتی و همچنین بهترین ورزش برای چاق شدن آشنا شویم؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بدانیم برای چاق شدن پاها چه بخوریم و چگونه ران را چاق کنیم.

چگونه ران را چاق کنیم

 

چگونه ران را چاق کنیم ؟!

چاق شدن پایین تنه که شامل باسن و ران‌ها می‌شود، این روزها یکی از ملاک‌های زیبایی است و برای بسیاری از افراد، بزرگ شدن پایین تنه اهمیت دارد. به همین دلیل پزشکی، طب سنتی و تغذیه و همچنین طب ورزشی راهکارهای زیادی برای این موضوع در اختیار ما قرار داده‌اند. یکی از راهکارهای خوش فرم شدن یا چاق شدن پایین تنه استفاده از طب سوزنی برای فعال کردن سلول‌های بافت این ناحیه است که در نتیجه سبب افزایش ذخیره چربی در این قسمت و همچنین فعالیت ماهیچه‌ها برای افزایش حجم می‌شود. همچنین در علم پزشکی جراحی‌های زیبایی برای چاق شدن پایین تنه وجود دارند؛ برای مثال یکی از انواع جراحی‌های زیبایی برای چاق شدن سریع پایین تنه، تزریق چربی و یا استفاده از پروتز است که می‌تواند به سرعت افراد را به نتیجه برساند. با این‌حال جراحی‌ها کاملاً بدون ضرر نیستند و ممکن است پس از مدتی دچار جابجایی شود و تغییر فرم دهد؛ همچنین این عمل‌های زیبایی اغلب برای مدتی نیاز به نگهداری پس از عمل دارند. از دیگر روش‌های چاق شدن سریع که در پزشکی قابل استفاده است، مصرف مکمل‌ها و انواع قرص چاقی است که با افزایش تجمع چربی در بافت‌های بدن، به چاق شدن کمک می‌کند.

 

چاق شدن پاها با طب سنتی

 

چاق شدن پاها با طب سنتی

به کمک تغذیه و طب سنتی نیز می‌توان راهکارهای خوبی برای چاق شدن پایین تنه پیدا نمود که به کمک آن میزان چربی در باسن را افزایش داده و در نتیجه آن را تا حدودی خوش‌فرم نمود. راهکارهایی که در ادامه آورده‌ایم به شما کمک می‌کند.

 

کالری بیشتری دریافت کنید.

افرادی که به دلیل لاغر بودن، پایین تنه کوچکی دارند، با بیشتر غذا خوردن و دریافت کالری بیشتر، می‌توانند نه‌تنها وزن خود را بیشتر نمایند، بلکه به چاق شدن پایین تنه خود نیز کمک کنند. چنانچه فردی نمی‌تواند در یک وعده غذایی میزان زیادی کالری دریافت کند، باید وعده‌های بیشتری در طول روز مصرف نماید که بتواند میزان کالری خود را به حد متعادل برساند.

 

غذاهای مقوی و سالم بخورید.

با وجود آنکه بیشتر غذا خوردن به چاق شدن کمک می‌کند، اما اینکه برای چاق شدن پاها چه بخوریم نیز اهمیت دارد‌. در حقیقت برای رژیم چاقی باید از غذاهای سالم استفاده کنید که شامل تمام مواد مغذی و ویتامین‌ها باشد؛ همچون غلات، میوه‌ها و سبزیجات، لبنیات، پروتئین، مغزها و دانه‌ها و از غذاهای شامل چربی‌های اشباع و ناسالم همچون فست فودها و انواع نوشابه‌ها دوری کنید؛ زیرا با وجود آنکه سبب چاقی می‌شود، اما نه‌تنها ضرر بسیاری برای سلامتی دارد، بلکه تنها چربی بدن را افزایش می‌دهد و به افزایش حجم عضله و ماهیچه کمک نمی‌کند.

 

نوشیدنی های سالم بنوشید

در بین روز نه‌تنها نیاز است میزان زیادی آب مصرف کنید، بلکه باید به‌عنوان میان وعده از نوشیدنی‌های سالم استفاده کنید. مصرف قهوه، نوشابه و... سلامتی شما را به خطر می‌اندازد و به دلیل وجود قند اضافی و ناسالم، چاقی ایجاد می‌کند. بهتر است از انواع آب‌میوه طبیعی، اسموتی‌ها و شیک‌ها که شامل شیر و میوه‌های یخ زده است، به‌عنوان میان وعده چاق کننده برای چاق شدن پایین تنه استفاده کنید.

 

آب بین غذا را حذف کنید

نوشیدن آب بین غذا سبب می‌شود حجمی از معده اشغال شده و اشتها از بین برود و به همین دلیل افراد نمی‌توانند به میزان کافی کالری از غذای خود دریافت کنند. بنابراین برای چاق شدن پاها با طب سنتی باید نوشیدن آب بین غذا را حذف کنید تا نه‌تنها از چرب شدن کبد خود پیشگیری نمایید؛ بلکه به‌صورت اصولی وزن خود را اضافه نمایید.

 

پروتئین بیشتری مصرف کنید

با افزایش حجم پروتئین غذایی خود می‌توانید به افزایش حجم ماهیچه در بدن کمک نمایید؛ در نتیجه افزایش کالری غذایی به‌صورت اصولی باعث چاق شدن پایین تنه می‌شود. البته مصرف پروتئین به‌تنهایی نمی‌تواند سبب چاق شدن سریع گردد. به همین دلیل باید در کنار پروتئین، از میزان کافی کربوهیدرات نیز استفاده کنید. منابعی که حاوی پروتئین زیادی هستند؛ شامل تخم مرغ، گوشت بدون چربی، سینه مرغ و برخی حبوبات است.

 

کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید

برای مصرف کربوهیدرات باید از یک منبع صحیح استفاده کنید. غلات کامل یا سبوس‌دار بهترین منبع برای دریافت کربوهیدرات و برای چاق شدن سریع است؛ زیرا برخلاف غلات تصفیه شده همچون گندم، کالری کافی دارند و یک کربوهیدرات سالم و چاق کننده محسوب می‌شوند. انواع غلات کامل شامل جو دوسر، ذرت و برنج هستند.

 

بهترین ورزش برای چاق شدن

 

بهترین ورزش برای چاق شدن

چنانچه به دنبال یک برنامه ورزشی برای چاق شدن هستید و به چاق شدن پایین تنه خود اهمیت بسیاری می‌دهید، می‌توانید از انواع حرکات ورزشی که در ادامه آمده است، برای افزایش حجم عضلات در بخش پایین تنه استفاده کنید.

 

حرکت لانگز  (Lungs)

برای انجام دادن حرکت لانگز، باید صاف بایستید؛ پاهای خود را به اندازه عرض لگن خود باز نمایید. دست‌هایتان را روی استخوان کمر خود قرار دهید و سپس همانطور که بالا تنه خود را ثابت نگه داشته‌اید و به روبرو نگاه می‌کنید، پای چپ یا راست خود را به اندازه یک قدم بلند به عقب برده و هر دو زانو را خم کنید؛ اما زانوی پای پشتی نباید به زمین برخورد کند. سپس با اتکا بر پاشنه پای خود بایستید و پای عقب رفته خود را در کنار پای جلویی قرار دهید. سپس این عمل را با پای دیگر نیز تکرار نمایید. همچنین هنگامی که پای شما عقب قرار دارد و بر روی زانوی خود نشسته‌اید؛ می‌‌توانید چند سانت به سمت بالا آمده و دوباره پایین بروید تا فشار بیشتری به ماهیچه پایین تنه شما و ران‌ها وارد شود. این حرکات را در ست های ۱۲ و یا ۱۴ تایی، سه بار انجام دهید.

 

حرکت اسکوات (Squat)

یکی از تمرینات خوب برای چاق شدن پایین تنه، حرکت اسکوات است. برای انجام اسکوات همان‌طور که ایستاده‌اید، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید؛ باسن را به عقب ببرید، طوری که انگار می‌خواهید بر روی یک صندلی که از شما دورتر قرار دارد، بنشینید و زانوهای خود را خم نمایید. سپس با فشار بر پاشنه پا دوباره به حالت اول بازگردید. توجه نمایید که می‌توانید در حالت نشسته چند سانت به بالا و پایین بروید تا فشار بیشتری بر روی عضلات شما وارد شود. این تمرین را در برنامه ورزشی برای چاق شدن خود قرار دهید و هر بار در ۳ ست ۱۵ تایی انجام دهید.

 

حرکت پل باسن (Bridge)

برای انجام انواع تمرینات پل باسن، باید ابتدا بر روی زمین دراز بکشید و در حالی که شانه‌ها و کف پای شما روی زمین قرار دارد؛ زانوها را خم کرده و باسن خود را بالا بیاورید تا کمر شما همچون پلی بین بالاتنه و پایین تنه شود. یکی از انواع تمرینات پل به کمک یک پا انجام می‌شود؛ به‌طوری که باید یکی از پاها را بالا آورده و زانو را به سمت سینه خود بکشید، سپس به حالت قبل بازگشته و این حرکت را ۱۰ بار و در سه ست انجام دهید.

 

حرکت شنای سوئدی

در شنا سوئدی باید بدن خود را همچون حالت شنا قرار دهید؛ با این تفاوت که تکیه شما بر روی دست‌ها و زانوها است؛ یعنی زانوها را ۹۰ درجه خم کرده و بر روی زمین بگذارید و کف پاهای شما رو به سقف باشد. در این حالت وزن خود را برروی میان تنه خود و دست ها قرار دهید و حرکت شنا را در سه ست ده تایی انجام دهید.

 

 پوش آپ (Pushups)

فشار-آپ یک تمرین عالی برای تقویت هر دو قسمت بالاتنه و بدن است. این یک تمرین سخت و در عین حال موثر برای افزایش وزن است.فشار-آپ ها شکم، ماهیچه های قفسه سینه، شانه ها، سه سر و عضلات بال را که زیر بغل شما قرار دارند هدف قرار می دهند.Fun Fact- Bijendder Singh از هند با 3877 بار در یک ساعت، رکورد بیشترین تعداد ضربه‌آپ را در اختیار دارد.
 
 

 کرانچ (Crunches)

معمولاً اعتقاد بر این است که کرانچ به کاهش چربی شکم کمک می کند اما کرانچ به افزایش قدرت مرکزی بدن و افزایش وزن نیز کمک می کند.انجام این تمرین می تواند به شما میانه ای عالی بدهد. کرانچ ها تمام ماهیچه های شکم را هدف قرار می دهند، اما در درجه اول روی عضلات شکم و عضلات مایل کار می کنند.
 
 

کشش (Pull-Ups)

 
کشش یکی از موثرترین تمرینات برای افزایش وزن است. کشش به شانه های اسکنه شده و بازوهای پاره کمک می کند. کشش ها در درجه اول بر روی عضلات دوسر و لتیسیموس پشتی تمرکز دارند.کشش یک ورزش با مقاومت بالا است که عضلات بیشتری می سازد. عضلات بیشتر به معنای وزن بیشتر بدن است.این تمرین به یک نوار کششی نیاز دارد.
 
 

دد لیفت (Deadlift)

Deadlift نه تنها یک تمرین فوق العاده برای افزایش وزن بدن است، بلکه برای افزایش توده عضلانی کلی بدن شما نیز عالی است.این تمرین باعث تقویت و ساخت ماهیچه های پا نیز می شود. دد لیفت به تقویت قدرت در قسمت بالای کمر، کمر، همسترینگ و باسن کمک می کند.برای انجام این تمرین به یک میله وزن دار نیاز دارید.
 
 

بورپی (Burpees)

بورپی جدا از اینکه سخت و چالش برانگیز است، برای یک تمرین کامل بدن عالی است.بورپی کل بدن را هدف قرار می دهد. در حین انجام این تمرین، قفسه سینه، بازوها، باسن، شکم، چهار ران و همسترینگ را هدف قرار خواهید داد.

 

چاق شدن پایین تنه با غفاری دایت

 

مواد غذایی برای چاقی

 

1.شیر

شیر حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و کلسیم است. شیر اغلب غذای کامل نامیده می شود. دو لیوان شیر در روز ایده آل خواهد بود.حتی می توانید با ترکیب شیر با اقلام مختلف مانند موز، آجیل، پودر پروتئین، جو دوسر، کره بادام زمینی و غیره، شیک های مختلف برای افزایش وزن درست کنید.
 

2. میوه های خشک

مصرف میوه های خشک برای افزایش وزن بسیار مفید است. می توانید آنها را به صورت خام یا بو داده مصرف کنید. اگر روزانه مصرف شود، میوه های خشک شده مانند بادام، گردو و بادام هندی برای افزایش وزن بهترین هستند.
 

3 عدد تخم مرغ

تخم مرغ منبع ایده آلی برای افزایش وزن است. آنها حاوی پروتئین، کلسیم و چربی های سالم هستند.خوردن تخم مرغ کامل توصیه می شود زیرا زرده آن برای افزایش وزن مفید است. شما می توانید به سادگی تخم مرغ آب پز میل کنید یا می توانید آنها را در سالاد یا غذاهای مختلف میل کنید.
 

4. برنج

برنج به راحتی درست می شود، منبعی ارزان است که به افزایش وزن کمک می کند.این یک وعده غذایی کامل است، می توانید برنج، کاری و سبزیجات آب پز میل کنید.
 

5. گوشت

اگر گیاهخوار نیستید، می توانید گوشت قرمز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. گوشت منبع عالی پروتئین است.برای عضله سازی بهترین منبع گوشت قرمز است. هر چه گوشت چرب تر باشد کالری بیشتری دریافت خواهید کرد.
 

6. جو دوسر

جو را می توان به رژیم غذایی خود اضافه کرد تا به افزایش وزن کمک کند. وقتی با شیر اضافه شود معجزه می کند. جو دوسر با بسته های شیر کامل با کالری و چربی کافی درست می شود.
 

7. سیب زمینی

سیب زمینی منبع عالی ویتامین K به همراه کربوهیدرات است. این یک غذای پرکالری برای افزایش وزن است.نشاسته موجود در سیب زمینی باعث آزاد شدن انرژی به شکل گلوکز می شود.به جای جایگزینی شیرین یا چرب، غذاهای پرکالری را انتخاب کنید که بدون چربی های ناسالم که می توانند باعث آسیب شوند، انرژی و حجم عضلانی می سازند.
 

مواد غذایی برای چاقی

 

چاق شدن پایین تنه با رژیم غذایی

همانطور که گفتیم برنامه ورزشی برای چاق شدن پایین تنه به شما کمک می‌کند انواع مواد غذایی و پروتئین‌هایی که در رژیم غذایی خود مصرف نموده‌اید، به این نواحی وارد شده و سبب افزایش حجم ماهیچه در این بخش بشود. چنانچه می‌خواهید بدانید چگونه ران را چاق کنیم؛ می‌توانید از انواع ورزش‌هایی که گفته شد، استفاده کنید و تاثیر آن را بر روی عضلات احساس نمایید. بهتر است برای چاق شدن سریع به جای کمک گرفتن از انواع اعمال جراحی که ضرر بسیاری دارد، از یک رژیم چاقی اصولی استفاده کنید که در کنار ورزش و تحرک به شما این امکان را می‌دهد تا به تناسب اندام و بدنی خوش فرم برسید. رژیم‌های بهاره غفاری نه‌تنها در داشتن یک رژیم غذایی اصولی، بلکه در داشتن ورزش مناسب به شما کمک می‌کند تا در کنار چاق شدن پایین تنه، سلامتی و تناسب اندام خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم چاقی آنلاین، بر روی رژیم آنلاین من کلیک کنید.