با مصرف لوبیا چیتی لاغر شوید و سیستم ایمنی خود را قوی کنید!

تاریخ : 1401/05/01

با مصرف لوبیا چیتی لاغر شوید و سیستم ایمنی خود را قوی کنید!

با مصرف لوبیا چیتی لاغر شوید و سیستم ایمنی خود را قوی کنید!

لوبیا چیتی نوعی لوبیا است که به آن لوبیا رومی نیز می‌گویند. لوبیا چیتی یا Pinto Bean که ریشه‌ای اسپانیایی دارد به معنای نقاشی شده است. از لوبیا چیتی برای تهیه خوراک و خورشت استفاده می‌کنند اما در کنار طعم بسیار خوبی که دارد خولص و فواید فراوانی برای سلامت دارد. لوبیا چیتی منبعی غنی از پروتئین و فیبر است که طرفداران فراوانی دارد که در ادامه به بررسی لوبیا چیتی می‌پردازیم. در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با لوبیا چیتی است به بررسی مواری مانند خواص لوبیا چیتی، لوبیا چیتی برای تنظیم فشار خون، لوبیا چیتی برای بهبود سیستم ایمنی، لوبیا چیتی برای بهبود سلامت قلب، لوبیا چیتی برای تقویت حافظه، لوبیا چیتی مفید برای خانم‌های باردار و جنین، لوبیا چیتی مفید برای دوران شیردهی، لوبیا چیتی برای درمان یبوست، لوبیا چیتی برای تنظیم قند خون، لوبیا چیتی برای کاهش کلسترول، لوبیا چیتی برای جلوگیری از ریزش مو، لوبیا چیتی برای جلوگیری از خشکی پوست، لوبیا چیتی برای درمان مشکلات هضم، لوبیا چیتی برای جلوگیری از کم خونی، لوبیا چیتی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان، لوبیا چیتی برای لاغری و در نهایت مضرات لوبیا چیتی می‌پردازیم.

خواص لوبیا چیتی

 

خواص لوبیا چیتی

لوبیا چیتی منبعی غنی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین B، مواد معدنی، فیبر، اسید فولیک، پروتئین‌ها و سایر مواد مغذی است و به همین دلیل خواص و فواید فراوانی برای سلامت بدن دارد. از جمله خواص لوبیا چیتی می‌توان به مواردی مانند درمان یبوست، کاهش کلسترول، تنظیم قند خون، تنظیم فشار خون، کاهش کلسترول، جلوگیری از خشکی پوست، جلوگیری از ریزش مو، پاکساری بدن، درمان مشکلات هضم، مفید برای خانم‌های باردار، مفید برای جنین، افزایش شیر مادران شیرده، بهبود سیستم ایمنی، تامین کولین، جلوگیری از کم خونی، جلوگیری از ابتلا به سرطان، کاهش وزن، بهبود سلامت قلب، کاهش تشکیل هوموسیستئین، بهبود شریان‌ها و رگ‌ها، اکسیژن‌رسانی بهینه، کاهش حمله قلبی، تقویت انرژی، کاهش علائم قاعدگی، تقویت حافظه، پیشگیری از نواقص مادرزادی، مفید برای رشد، منبع غنی پروتئین و افزایش جریان خون اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص لوبیا چیتی می‌پردازیم.

 

لوبیا چیتی برای تنظیم فشار خون

لوبیا چیتی حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم و مقادیر کمی از سدیم است و می‌تواند از این طریق به تنظیم سطح فشار خون سالم کمک کند. علاوه بر این اسید فولیک نقش حیاتی در تنظیم سطح فشار خون دارد و به آرام کردن رگ های خونی برای اطمینان از گردش خون صاف کمک می‌کند. لوبیا چیتی سرشار از اسید فولیک است و از این طریق نیز به تنظیم سطح فشار خون کمک می‌کند.

 

لوبیا چیتی برای بهبود سیستم ایمنی 

لوبیا چیتی حاوی مولیبدن است و مولیبدن موجب بهبود تولسد انرژی در سلول‌های بدن شده و به توسعه سیستم عصبی کمک می‌کند. لوبیا چیتی منبعی غنی از مواد معدنی، ویتامین‌های حیانی برای نغز، اسید فولیک و آمینو اسید‌ها است و می‌تواند موجب جلوگیری و کاهش خطر توسعه بیماری آلزایمر و پارکینسون می‌شود.

 

لوبیا چیتی برای بهبود سلامت قلب

لوبیا چیتی سرشار از اسید فولیک، فیبر، پتاسیم و منیزیم است و وجود این مواد مغذی برای بهبود و روان بودن گردش خون حیاتی است. درنتیجه مصرف لوبیا چیتی موجب بهبود گردش خون و کاهش خطر توسعه بیماری‌های قلبی می‌شود. مصرف لوبیا چیتی یک گزینه مناسب برای حفظ سلامت قلب است.

 

لوبیا چیتی برای تقویت حافظه

لوبیا چیتی به دلیل داشتن ویتامین B1 و یا تیامین موجب تقویت حافظه می‌شود. مصرف لوبیا چیتی در سنین میان‌سالی موجب جلوگیری از احتمال ابتلا به آلزایمر می‌شود.

 

لوبیا چیتی مفید برای خانم‌های باردار و جنین

لوبیا چیتی سرشار از ویتامین B کمپلکس از جمله اسید فولیک است که این ویتامین برای خانم‌های باردار بسیار مفید است. وجود اسید فولیک موجب بهبود شکل گیری لوله عصبی و گلبول‌های قرمز در کودکان متولد نشده می‌شود. از جمله علل نواقص مادرزادی کمبود وزن جنین است که مصرف لوبیا چیتی از کمبود وزن جنین جلوگیری می‌کند و نوزاد را از نواقص لوله عصبی محافظت می کند.

 

لوبیا چیتی مفید برای دوران شیردهی

ویتامین B موجود در لوبیا چیتی برای مادران شیرده بسیار مفید است و از همین رو به مادران شیرده توصیه می‌شود که برای افزایش تولید شیر در رژیم غذایی خود از لوبیا چیتی استفاده کنند.

-لوبیا چیتی برای درمان یبوست

لوبیا چیتی دارای فیبرهای نامحلول است که این فیبر‌ها موجب افزایش حرکات دودی روده شده و در نتیجه موجب درمان یبوست می‌شود.

 

لوبیا چیتی برای تنظیم قند خون

لوبیا چیتی سرشار از فیبر است و به همین دلیل پس از خوردن آن سطح قند خون تنظیم می‌شود. لوبیا چیتی در کنار تثبیت میزان گلوکز خون می‌تواند انرژی پیوسته را برای هدایت یک روز فعال در اختیار شما را قرار دهد.

 

لوبیا چیتی برای کاهش کلسترول

لوبیا چیتی با داشتن مقادیر بالای فیبر موجب کاهش سطح کلسترول بد خون شده و سطح کلسترول را تنظیم می‌کند و از این طریق موجب کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی می‌شود.

 

لوبیا چیتی برای جلوگیری از ریزش مو

لوبیا چیتی منبعی غنی از پتاسیم است. یکی از علل اصلی ریزش مو کمبود پتاسیم است. لدبیا چیتی با داشتن پتاسیم موجب تقویت مو‌ها شده و مصرف منظم لوبیا چیتی موجب کاهش قابل توجه ریزش مو می‌شود.

 

لوبیا چیتی برای جلوگیری از خشکی پوست

یکی از علل بروز مشکلات خشکی پوست مانند درماتیت، قرمزی، رنگ دانه و سوزش کمبود ویتامین B است. لوبیا چیتی غنی لز ویتامین B بوده و در نتیجه مصرف لوبیا چیتی می‌تواند ویتامین B مورد نیاز بدن را تامین کند و از خشکی پوست جلوگیری کند.

 

لوبیا چیتی برای درمان مشکلات هضم

از جمله خواص مصرف منظم از لوبید چیتی می‌توان به درمان سندرم روده و دیورتیکولوز اشاره کرد. به همین دلیل قرار دادن لوبیا چیتی در رژیم غذایی می‌تواند نقش موثری دد بهبود عضم داشته باشد.

 

لولیا چیتی برای جلوگیری از کم خونی

لوبیا چیتی حاوی آهن و مس که از مواد معدنی لصلی و حیاتی در تشکیل سلول‌های خونی هستند، است. درنتیجه مصرف لوبیا چیتی می‌تواند منجر به افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون شده و از کم خونی جلوگیری می‌کند.

 

لوبیا چیتی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان

لوبیا چیتی منبعی غنی از آهن، پتاسیم، مولیبدن، فسفر، مس و منیزیم و آنتی اکسیدان‌هایی است که موجب خنثی شدن فعالیت رادیکال‌های هزاد بدن شده و از این طریق از آسیب سلولی و رشد سلول های سرطانی جلوگیری می‌کنند. همچنین سرطان معده که می‌تواند ناشی از  بیماری‌های دستگاه گوارش باشد،لوبیا چیتی با داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی و فیبر موجب بهبود مشکلات گوارشی و در نتیجه جلوگیری از ابتلا و پیشرفت سرطان معده می‌شود.

 

مضرات لوبیا چیتی

 

مضرات لوبیا چیتی

لوبیا چیتی در کنار خواص و فواید فراوانی که دارد ممکن است مضرات و عوارض جانبی نیز داشته باشد. لوبیا چیتی سرشار از کلسیم و پتاسیم و به همین دلیل افراد مبتلا به سنگ کلیه باید در مصرف آن احتیاط و حتی پرهیز کنند زیرا می‌تواند موجب تشدید علائم بیماری شود. لوبیا چیتی حاوی سدیم اشت و بهتر است قبل از مصرف آن را برای چند ساعت خیس کنید. همچنین مصرف لوبیا چیتی به افرهدی که به پورین حساسیت دارند توصیه نمی‌شود زیرا لوبیا چیتی سرشار از پورین است.

 

لوبیا چیتی برای لاغری

 

لوبیا چیتی برای لاغری

لوبیا چیتی فاقد چربی و سرشار از فیبر و مواد معدنی است. یک گزینه مناسب برای قرار گرفتن در رژیم‌ کتو و رژیم های لاغری لوبیا چیتی است زیرا عیبر موجود در آن موجب ایجاد احساس سیریرو جلوگیری از پرخوری شده و از اضافه وزن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این یکی دیگر از علل اضافه وزن یبوست است که لوبیا چیتی با درمان یبوست می‌تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند.

با وجود آن‌که لوبیا چیتی سبب لاغری می‌شود؛ اما به تنهایی برای رسیدن به وزن ایده آل مناسب نیست؛ به همین دلیل نیاز است از یک رژیم غذایی سالم و اصولی، همچون رژیم‌های بهاره غفاری پیروی کنید تا به شما کمک نماید به تناسب اندام برسید و سلامتی خود را نیز حفظ کرده و ارتقا دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رژیم‌های بهاره غفاری، بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم اختصاصی خود، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.