با عجایب خواص عرق شوید و مضرات آن آشنا شوید!

تاریخ : 1401/05/05

با عجایب خواص عرق شوید و مضرات آن آشنا شوید!

با عجایب خواص عرق شوید و مضرات آن آشنا شوید!

عرق شوید، طبیعت گرم و خشکی دارد و منبعی غنی از ویتامین B12، کلسیم، آهن و منگنز است. عرق شوید خواص و فواید درمانی بسیاری بدن دارد. عرق شوید حاوی فلاونوئید و ویتامین B کمپلکس بوده که موجب ترشح بعضی آنزیم‌ها شده و هورمون‌ها را فعال می‌کند که این دستور تأثیر آرام بخشی و خواب آور دارد. علاوه بر این عرق شوید خواص ضد باکتری داشته و به همین دلیل می‌تواند با عفونت باکتریایی مبارزه کرده و اسهال را درمان کند. از دیگر خواص عرق شوید می‌توان به مواردی مانند تقویت معده، تقویت اعصاب، قاعده آوری، بادشکن، کاهش چربی خون، بازسازی سلول‌های کبدی، رفع سوء هاضمه، درمان نفخ، استفراغ و سکسکه اشاره کرد. در این مطلب از غفاری دایت که در ارتباط با عرق شوید است به بررسی مواردی مانند خواص عرق شوید، عرق شوید برای کاهش کلسترول، عرق شوید و دیابت، عرق شوید برای افزایش باروری، عرق شوید برای نقابله با افسردگی، عرق شوید برای درمان صرع، عرق شوید برای مقابله با رادیکال‌های آزاد، عرق شوید مقابله با سندروم متابولیک، عرق شوید برای مقابله با انگل ژیاردیا لامبلیا، بهترین زمان برای مصرف عرق شوید و در نهایت مضرات عرق شوید می‌پردازیم.

خواص عرق شوید

 

خواص عرق شوید

عرق شوید دارای ترکیباتی مانند ترپنوئیدها، فلاونوئیدها، پلی فنول ها، ساپونین ها، آلکالوئیدها و پلی ساکاریدهایی بوده که وجود این ترکیبات خواص عرق شوید را بوجود می‌آورند. خواص عرق شوید بسیار فراوان و مختلف است که از جمله خواص شوید می‌توان به مواردی مانند مقابله با فشار خون، کلسترول خون، جلوگیری از ابتلا به سرطان، مقابله با دیابت، مقابله با افسردگی، خواص آنتی اکسیدانی، محافظت از قلب، درمان اختلالات باروری و قاعدگی، افزایش ادرار و بسیاری خواص درمانی دیگر اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق شوید می‌پردازیم.

 

عرق شوید برای کاهش کلسترول

شوید و عرق شوید داروی گیاهی مناسبی برای کاهش کلسترول خون هستند. عرق شوید می‌تواند بر روی آنزیم‌های کبدی و ژن‌های موثر و همچنین فعالیت‌های آنزیمی بدن افرادی که  کلسترول خون آن‌ها بالا است تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل عرق شوید یک گزینه بسیار مناسب برای کاهش کلسترول خون است

 

عرق شوید و دیابت

از جمله خواص درمانی شوید می‌توان به درمان دیابت و تنظیم قند خون اشاره کرد.

 

عرق شوید برای افزایش باروری

از خواص عرق شوید می‌توان به تاثیر و کمک این عرق گیاهی به افزایش توان باروری بانوان اشاره کرد. استفاده از  عرق شوید و عصاره شوید می‌تواند موجب افزایش دوره آمادگی برای باروری و غلظت پروژسترون شود. همچنین مصرحف شوید و عرق شوید تاثیر مهمی  در ایجاد تغییرات شیمیایی و ساختاری در تخمک‌ها داشته  و عوارض جانبی خاصی را هم به وجود نمی‌آورند.

 

عرق شوید برای مقابله با افسردگی

عرق شوید می‌تواند در مقابله با افسردگی تاثیری  به مراتب قوی تر از داروهای شیمیایی همانند  ترامادول و سرترالین داشته و عرق شوید  می‌تواند به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان افسردگی مورد استفاده قرار بگیرد. از دیگر خواص عرق شوید می‌توان به این موضوع اشاره کرد که برخلاف دارو‌های شیمیایی هیچ گونه عارضه جانبی را به همراه ندارد. تاثیر عرق شوید برای مقابله با افسردگی ناشی از وجود فلاونوئیدها، پلی فنول‌ها و جوهر مازو یا تانین است.

 

عرق شوید برای درمان صرع

یکی از دارو‌های گیاهی برای درمان صرع عرق شوید است. صرع نوعی اختلال عصبی است که با تشنج های دوره ای و غیرقابل پیش بینی همراه است. دارو‌های بسیاری برای کاهش علائم و نشانه‌های بیماری صرع تولید شده و در دسترس افرادی که مبتلا به این اختلال هستند قرار دارد اما مصرف داروهای شیمیایی همواره با برخی عوارض جانبی همراه است. شوید و عرق شوید می‌تواند بدون عوارض جانبی یا با حداقل عوارض جانبی به درمان صرع کمک کند.

 

عرق شوید برای مقابله با رادیکال‌های آزاد 

از دیگر خواص بی نظیر عرق شوید مقابله با رادیکال‌های آزاد و کمک به مولکول های آنتی اکسیدانی برای وصل شدن به مولکول‌های اکسید شده و مخرب برای بدن است. این خاصیت از عرق شوید ناشی از وجود مونوترپن‌های موجود در عرق شوید است. عرق شوید با مقابله با رادیکا‌ل‌های آزاد و خنثی کردن آن‌ها و اثرات این رادیکال‌های آزاد می‌تواند موجب کنترل درد و التهاب نیز شود.

 

عرق شوید مقابله با سندروم متابولیک

در رابطه با سندروم متابولیک باید گفت که این سندروم مجموعه‌ای است از ناهنجاری‌های مرتبط با سوخت و ساز بدن که از جمله این ناهنجاری‌ها می‌توان به مواردی مانند اضافه وزن شکمی و تجمع چربی در اطراف کمر و تنه، فشار خون بالا، افزایش کلسترول سرم ناشتا، افزایش تری گلیسیرید و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. برای درمان این سندروم و ناهنجاری‌ها عرق شوید گزینه‌ای بسیار مناسب و مفید است. بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده مصرف عرق شوید برای مدت زمان دوازده هفته  امروزه، این و به صورت مداوم و منظم می‌تواند تاثیر مهم و فوق‌العاده‌ای در کاهش تری گلیسیرید‌ها داشته باشد.

 

عرق شوید برای مقابله با انگل ژیاردیا لامبلیا

انگل ژیاردیا لامبیا که یک انگل تاژک دار است از شناخته شده‌ترین انواع انگل روده است. داروی شیمیایی برای از بین رفتن انگل روده‌ای مترونیدازول است. از جمله داروهای شیمیایی برای از بین بردن این انگل می‌توان به عرق شوید اشاره کرد. عرق شوید دارای خواص ضد قارچی بوده و می‌توتند با این انگل مبارزه کند.

 

بهترین زمان مصرف عرق شوید

 

بهترین زمان برای مصرف عرق شوید

بهترین و مناسب‌ترین زمان برای استفاده از عرق شوید مصرف این عرق گیاهی پس از هر وعده‌ی غذایی است و همچنین میزان مناسب استفاده روزانه از عرق شوید نصف لیوان است.

 

بهترین زمان مصرف عرق شوید

 

مضرات عرق شوید

عرق شوید در کنار خواص و فواید بی‌نظیری که برای سلامتی دارد ممکن است مضراتی نیز داشته باشد. خانم‌های باردار باید در دوران بارداری از مصرف عرق شوید پرهیز کنند زیرا عرق شوید دارای خاصیت قاعده آوری بوده و موجب سقط جنین می‌شود. افرادی که مبتلا به بیماری‌های کلیوی هستند بهتر است از مصرف عرق شوید پرهیز کنند. زیاده‌روی در مصرف عرق شوید ممکن است باعث کاهش میزان اسپرم نیز شود. مالیدن عرق شوید بر روی پوست ممکن است موجب پوست شده و با افزایش احتمال آفتاب سوختگی می‌تواند شانس ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. کسانی که به خانواده هویج حساسیت دارند احتمال دارد با مصرف عرق شوید به واکنش‌های آلرژیک مبتلا شوند. افراد مبتلا به دیابت که از دارو استفاده می‌کنند برای مصرف عرق شوید باید حتما با دکتر مشورت کنند

برای مصرف هر ماده غذایی، باید میزان مناسب آن را بدانید تا نه‌نتها از خواص آن استفاده کنید، بلکه بتوانید مانع از آسیب رسیدن به بدن خود در اثر مصرف بیش از حد آن شوید. عرق شوید نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای آن‌که بتوانید میزان متعادل مواد غذایی در یک رژیم اصولی را بدانید، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید تا رژیم مناسب خود را دریافت نموده و اصول آن را رعایت نمایید. برای آشنایی با این رژیم‌ها و مطالعه مطالب علمی بیشتر در زمینه‌های متفاوت بر روی غفاری دایت کلیک نمایید.