با طرز تهیه بستنی رژیمی خوشمزه خانگی آشنا شوید!

تاریخ : 1401/08/29

با طرز تهیه بستنی رژیمی خوشمزه خانگی آشنا شوید!

با طرز تهیه بستنی رژیمی خوشمزه خانگی آشنا شوید!

یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها بستنی است اما زیاده روی در خوردن آن می‌تواند باعث اضافه وزن در شما شود. افرادی‌که در رژیم کاهش وزن هستند و به دنبال اندامی ایده آل باید به جست‌وجوی طرز تهیه بستنی رژیمی بپردازند. طرز تهیه بستنی‌ رژیمی بسیار ساده است و شما می‌توانید به راحتی در منزل خود‌ آن‌ها را تهیه کنید. در ادامه این مطلب به بررسی چند طرز تهیه بستنی رژیمی می‌پردازیم.

در این مطلب از غفاری دایت که در ارتباط با طرز تهیه بستنی رژیمی است به بررسی طرز تهیه بستنی رژیمی موزی، طرز تهیه بستنی رژیمی نسکافه‌ای، طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی رژیمی، طرز تهیه بستنی رژیمی شکلاتی، طرز تهیه بستنی رژیمی با ماست و هلو، طرز تهیه بستنی رژیمی طالبی و طرز تهیه بستنی رژیمی با سیب می‌پردازیم.

طرز تهیه بستنی رژیمی موزی

طرز تهیه بستنی رژیمی موزی

مواد لازم برای تهیه بستنی رژیمی موزی فقط و فقط موز است. برای تهیه این بستنی رژیمی باید موز‌هایی را انتخاب کنید که کاملا سالم و رسیده باشند یعنی موز‌های کال و سفت و هم‌چنین موز‌های له و قهوه‌ای شده برای تهیه این بستنی رژیمی مناسب نیستند.

ابتدا موز‌ها را به شکل حلقه‌های با ضخامت کم خرد کنید. این موز‌های خرد شده را درون ظرفی بریزید و روی آن‌ها را با سلفن بپوشانید تا زمانی‌که آن‌ را در فریزر می‌گذارید بوی سایر مواد غذایی را به خود نگیرند.

دقت داشته باشید که موز‌ها را طوری در ظرف بچینید که روی هم فشار نیاورند و له نشوند. حداقل مدت زمانی‌که لازم است موز‌ها در فریزر بمانند دو ساعت است اما ترجیحا بگذارید یک شب تا صبح در فیزر مانده و خوب یخ بزنند. پس از این مدت زمان موز‌های حلقه شده خود را در بلندر و یا غذا ساز بریزید و به کمک آن پوره‌ای از موز‌ها به دست آورید. دقت کنید که در هر بار مخلوط و استپ کردن تمام تکه‌های موز را به مرکز بیاورید و مجدد دستگاه را به کار بیندازید تا در نهایت هیچ تکه موزی له نشده باقی نماند و پوره شما کاملا نرم و یکدست شود.

پوره موز به دست آمده را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با سلفن پوشانده و آن را مجدد در فریزر قرار دهید تا سفت شود. بعد از اینکه بستنی رژیمی موزی شما سفت شد می‌توانید از آن اسکوپ‌هایی تهیه کنید و نوش جان کنید. برای زیباتر شدن این بستنی رژیمی می‌تواتید در خین تهیه به آن رنگ غذا اضافه کنید و بستنی خود را در رنگ‌های متفاوت داشته باشید و یا می‌توانید برای تزئین روی بستنی خود از پودر دارچین نیز استفاده کنید.

طرز تهیه بستنی رژیمی نسکافه ای

طرز تهیه بستنی رژیمی نسکافه ‌ای

مواد لازم برای تهیه بستنی رژیمی نسکافه ‌ای عبارتند از :

  • یک عدد موز
  • یک قاشق مربا خوری پودر نسکافه
  • نصف پیمانه شیر (افراد گیاه خوار می‌توانند شیر گیاهی استفاده کنند.)
  • چهار قاشق غذاخوری شیره
  • یک قاشق چای‌خوری ثعلب

روش تهیه این بستنی رژیمی به این صورت است که ابتدا شیر را روی حرارت ملایم گرم کنید و پس از آن ثعلب را به شیر اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید. ترکیب شیر و ثعلب را همراه با موز رسیده، شیره و پودر نسکافه را با مخلوط کن به خوبی با هم ترکیب کنید تا مایه بستنی رژیمی خود را به دست آورید. در مرحله بعد مایه بستنی رژیمی را در قالب‌های بستنی بریزید و آن را در فریزر بگذارید تا یخ بزند و آماده شود.

طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی رژیمی

طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی رژیمی

مواد لازم برای تهیه این بستنی یخی توت فرنگی رژیمی شامل موارد زیر است:

  • دویست گرم توت فرنگی
  • دو پیمانه ماست یونانی

برای تهیه بستنی یخی توت فرنگی در مرحله اول باید به کمک بلندر یا غذاساز از توت‌ فرنگی‌ها پوره تهیه کنید. در این مرحله اگر می‌خواهید بستنی رژیمی شما کمی شیرین‌تر باشد می‌توانید از عسل به عنوان شیرین کننده استفاده کنید البته توجه داشته باشید که نباید از عسل هم بیش از اندازه استفاده کنید و یک قاشق غذاخوری عسل کافی است.

سپس ماست یونانی را نیز به پوره تو فرنگی خود اضافه کنید و این دو را به خوبی با هم ترکیب کنید. مایه بستنی شما آماده است، حال این مایه بستنی را در قالب‌های یخی ریخته و بگذارید برای چند ساعت در فریزر مانده تا به خوبی سفت شود و سپس نوش جان کنید.

طرز تهیه بستنی رژیمی طالبی

طرز تهیه بستنی رژیمی طالبی

مواد لازم برای تهیه این بستنی رژیمی عبارتند از

  • دو قاشق غذاخوری شکر یا عسل
  • سیصد گرم طالبی
  • یک پیمانه شیر

برای تهیه این بستنی رژیمی ابتدا طالبی‌ها را شسته و پوست بکنید و داخل طالبی را خالی کنید. طالبی را در اندازه‌های کوچک برش زده و طالبی خرد شده را برای مدت زمان حداقل چهار ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند. پس از اینکه طالبی‌های خرد شده یخ زدند آن‌ها را همراه با شکر و شیر به کمک یک بلندر یا غذاساز با هم مخلوط کنید.

توجه کنید که برای اینکه بستنی شما سالم‌تر و رژیمی تر باشد می‌توانید عسل را جایگزین شکر کنید. سپس مایه بستنی خود را که تهیه کرده‌اید در قالب‌ها ریخته و در فریزر قرار دهید تا سفت شود و سپس نوش جان کنید.

طرز تهیه بستنی رژیمی شکلاتی

طرز تهیه بستنی رژیمی شکلاتی

مواد لازم برای تهیه بستنی رژیمی شکلاتی :

  • سه عدد موز
  • دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • یک سوم پیمانه پودر کاکائو

طرز تهیه بستنی رژیمی شکلاتی ابتدا موز‌ها را حلقه حلقه کنید و آن‌ها را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. پودر کاکائو، کره بادام زمینی و موز‌های یخ زده را به کمک یک بلندر یا غذاساز به خوبی با هم مخلوط کنید تا مایه بستنی رژیمی خود را به دست آورید سپس آن را داخل قالب ریخته و در فریزر بگذارید تا سفت شود.

طرز تهیه بستنی رژیمی با سیب

طرز تهیه بستنی رژیمی با سیب

مواد لازم برای تهیه بستنی رژیمی با سیب عبارتند از :

  • دو پیمانه ماست کم چرب
  • چهار عدد سیب (هر نوع سیبی که دوست دارید)
  • یک قاشق غذاخوری ثعلب
  • دو قاشق غذاخوری عسل
  • به مقدار بسیار کم وانیل

برای تهیه این بستنی رژیمی ابتدا پوست سیب‌ها را بگیرید و بعد آن‌ها را خرد کنید. سیب‌های خرد شده را داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند. سیب‌های یخ زده را با ماست کم چرب به کمک بلندر یا غذاساز مخلوط کنید تا یک پوره یکدست حاصل شود. پوره به دست آمده را داخل ظرف بریزید و برای مدت زمان شش ساعت داخل فریزر بگذارید و در این بین هر یک ساعت آن را خارج کرده و هم بزنید تا بستنی شما فرم بهتری پیدا کند.

طرز تهیه بستنی رژیمی با ماست و هلو

طرز تهیه بستنی رژیمی با ماست و هلو

مواد لازم برای تهیه این بستنی رژیمی عبارتند از :

  • یک دوم پیمانه شکر
  • یک دوم پیمانه ماست کم چرب
  • سه و نیم پیمانه هلو یخ زده

برای تهیه این بستنی رژیمی ابتدا هلو یخ زده و شکر را همراه با بلندر یا غذاساز مخلوط کنید تا یک پوره یکدست حاصل شود. در مرحله بعدی ماست را به درون بلندر کم کم اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا مایه بستنی رژیمی شما به دست آید. سپس مایه بستنی را داخل یک ظرف بریزید و برای چند ساعت داخل فریزر بگذارید تا سفت شود. پس از چند ساعت می‌توانید بستنی خود را اسکوپ کنید و سرو کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه بستنی رژیمی در خانه

طرز تهیه  بستنی رژیمی با آووکادو و لیمو

  • آووکادو: 2 عدد

  • خیار: 2 عدد

  • گشنیز: 1/2 دسته

  • آب لیمو: 2 عدد

  • نمک: مقداری

آووکادو و خیار را خرد کنید. گشنیز را هم به 3 یا 4 قسمت خرد کنید. مواد مورد نیاز بستنی رژیمی با آووکادو را آماده کرده و خرد کنید. خیار، گشنیز و آووکادو خرد شده را درون مخلوط کن ریخته و کاملا میکس کنید.

سپس بعد از میکس شدن، آب لیمو و کمی نمک اضافه کنید. مواد را درون مخلوط کن بریزید و میکس کنید. این مخلوط را برای 2 ساعت درون فریزر قرار داده، بیرون آورده، هم بزنید و دوباره درون فریزر بگذارید.

این کار را 2 یا 3 بار انجام دهید. بعد از اینکه 2 یا 3 بار این کار را انجام دادید بستنی شما آمادست و میتوانید نوش جان کنید.

طرز تهیه بستنی رژیمی با آووکادو و لیمو

رژیم غذایی با بستنی رژیمی

بستنی یکی از خوراکی‌های خوشمزه است و افراد بسیاری به آن علاقه دارند؛ به همین دلیل زمانی‌که مجبور هستند در رژیم لاغری خود بستنی میل نکنند، بسیار برای آن‌ها دشوار می‌شود. به همین دلیل ما به شما رژیم‌های لاغری بهاره غفاری را پیشنهاد می‌دهیم، که بدون حذف مواد غذایی، به شما کمک می‌کنند نه‌تنها به تناسب اندام برسید، بلکه سلامتی خود را ارتقا دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رژیم‌های بهاره غفاری بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم لاغری آنلاین خود بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.