از خواص و مضرات عرق برگ گردو برای سلامتی چه می دانید؟!

تاریخ : 1401/06/15

از خواص و مضرات عرق برگ گردو برای سلامتی چه می دانید؟!

از خواص و مضرات عرق برگ گردو برای سلامتی چه می دانید؟!

رعرق برگ گردو حاصل از تقطیر بخار‌های برگ درخت گردو است. برگ گردو سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی، ویتامین‌ها، تانن‌ها و امگا ۳ است که تمامی این خواص در عرق برگ گردو نیز وجود دارد. در ادامه به معرفی خواص و فواید عرق برگ گردو می‌پردازیم. در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با عرق برگ گردو است به بررسی مواردی مانند خواص عرق برگ گردو، عرق برگ گردو برای درمان ریزش مو، عرق برگردو برای درمان مشکلات کبد، عرق برگ گردو به عنوان تصفیه کننده خون، عرق برگ گردو برای درمان بواسیر، عرق برگ گردو برای درمان سرطان، عرق برگ گردو برای کاهش قند، خون عرق گردو برای درمان سردرد‌های میگرنی، عرق برگ گردو برای پیچیدگی عضلات، عرق برگ گردو برای کاهش وزن،طرز تهیه عرق گردو و در نهایت مضرات عرق برگردو می‌پردازیم.

خواص عرق برگ گردو

 

خواص عرق برگ گردو

متخصصان طب سنتی بر این باورند که عرق گردو طبیعتی گرم و خشک دارد. عرق برگ گردو منبعی غنی از مس، روی، پتاسیم، منیزیم، ویتامین B1، ویتامین B3، ویتامین E، ویتامین B8 و ویتامین A است. همچنین عرق برگ درخت گردو حاوی ترکیباتی مانند اسید گالیک، اسید الاژیک، اینوژیت، تانن، پارافین و مواد معدنی مانند باریم، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است. عرق برگ گردو خواص و فواید فراوانی برای سلامت بدن دارد که از جمله خواص عرق برگ گردو می‌توان به مواردی از جمله ضد درد، ضد کرم، ضد چسبندگی پلاکت‌ها، ضد میکروب، ضد سرطان، ضدسم، ضد ویروس تبخال، ضد ورم، آنتی اکسیدان، ضد رادیکال های آزاد، ضد عفونی کننده، ضد ویروس، افزایش دهنده‌ی قوای جنسی، قابض، ضد کاندیدیا، هضم کننده، ادرار آور، ضد قارچ، بند آورنده‌ی خون ریزی، علف کش، حشره کش، ضد مننژیت، ضد کرم کدو، ضد سل، بهبود دهنده نقرس، سیاتیک، تقویت کننده اعصاب، رفع یبوست، درمان بواسیر، رفع سموم بدن، رفع عفونت چرکی پوست، افزایش قوای جنسی، تقویت کننده ناخن، درمان اگزما، تقویت چشم، التیام زخم و درمان اسهال اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق برگ گردو می‌پردازیم.

 

عرق برگ گردو برای درمان ریزش مو

یکی از راه‌های تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو مصرف عرق برگ گردو است. عرق برگ گردو موجب تقویت فولیکول‌های مو شده و از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر عرق برگ گردو می‌توانید برگ‌های گردو را برای مدت زمان بیست دقیقه جوشانده و سپس بگذارید سرد شود و بعد آن‌ها را مستقیم بر روی موهای خود قرار ریخته و کف سر خود را ماساژ دهید.

 

عرق برگردو برای درمان مشکلات کبد

عرق برگ گردو دارای خواص فوق‌العاده‌ای برای درمان بیماری‌های کبدی است. عرق برگ گردو حاوی مواد معدنی است که این مواد می توانند از کبد محافظت کنند. عرق برگ گردو می‌تواند کبد را از آسیب‌های احتمالی محافظت کند. علاوه بر این عرق برگردو می‌تواند از آسیب بیماری دیابت بر کبد پیشگیری کند.

 

عرق برگ گردو به عنوان تصفیه کننده خون

یکی از خواص عرق برگ گردو این است که این عرق گیاهی صاف کننده خون است و نقش مفید و موثری در دفع سموم بدن دارد. عرق برگ گردو با تصفیه خون موجب صاف و شفاف شدن پوست صورت نیز شده و جوش صورت از بین می‌برد.

 

عرق برگ گردو برای درمان بواسیر

عرق برگ گردو منبعی غنی از انواع مواد مغذی و فیبر است. مصرف عرق برگ گردو یک راه درمانی مناسب و موثر برای درمان بواسیر است. برای بهره مندی از این خاصیت عرق برگردو کافی است که  روزانه دو فنجان صبح و شب از عرق برگردو بنوشید.

 

عرق برگ گردو برای درمان سرطان

عرق برگ گردو دارای خواص ضد سرطان و ضد تومور بوده و می‌تواند رادیکال‌های آزاد را از بین ببرد. عرق برگ گردو حاوی فلاونوئیدها است که  خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و این مواد سطح ایمنی بدن را افزایش داده و با از بین بردن رادیکال‌های آزاد خاصیت ضد سرطانی دارند. هم چنین عصاره هگزانی موجود در عرق برگ گردو به عنوان یک مهارکننده قوی در برابر سلول‌های سرطانی پروستات  عمل می‌کند.

 

عرق برگ گردو برای کاهش قند خون

از جمله ویژگی‌های عرق برگ گردو می‌توان به تاثیر این عرق گیاهی به کاهش سطح قند خون و درنتیجه درمان دیابت اشاره کرد. این خاصیت عرق گردو احتمالا ناشی از وجود فلاونوئید‌ها و خواص آنتی اکسیدانی این عرق گیاهی است.

 

عرق گردو برای درمان سردرد‌های میگرنی

استفاده از عرق برگ گردو می‌تواند در تسکین سردردهای میگرنی بسیار موثر و مفید باشد. نوشیدن روزانه سه فنجان از عرق برگ گردو پس از صرف هر وعده غذایی در افراد می‌تواند به درمان سردرد‌های مزمن کمک کند.

 

عرق برگ گردو برای پیچیدگی عضلات

عرق برگ گردو دارای خواص ضد درد و تسکین دهندگی است و می‌تواند همانند یک مسکن قوی عملکرده و باعث درمان پیچیدگی عضلات و کاهش درد آن‌ها شود. از عرق برگ گردو نه تنها برای درمان پیچیدگی‌های عضلات مصرف می‌کنند  بلکه می‌توان برای درمان ورم مفاصل نیز مورد استفاده قرار گیرد. عرق برگ گردو همچنین درمانی موثر و مفید برای رفع تقزس است. نوشیدن روزانه دو الی سه فنجان از عرق برگ گردو می‌تواند به درمان این مشکلات کمک کند.

 

طرز تهیه عرق برگ گردو

برای تهیه عرق برگ گردو، برگ گردو را با آب جوشانده و از تقطیر بخار حاصل عرق گردو حاصل می‌شود. این مایع حاصل از تقطیر بخار برگ درخت گردو عرق گردو است که خواص برگ درخت گردو را در خود دارد.

 

مضرات عرق برگ گردو

 

مضرات عرق برگ گردو

عرق برگ گردو در کنار خواص و فواید بی‌نظیری که دارد ممکن است مضرات و عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. زیاده‌روی و افراط در مصرف عرق برگ گردو می‌تواند موجب تخریب کبد شود. افرادی که مبتلا به ورم روده و هاضمه ضعیف، بیماری‌های کبد هستند باید از مصرف این عرق خودداری کنند. مصرف عرق برگ گردو برای افرادی که مشکلات و بیماری‌هایی مانند آسم، سرفه، گلودرد، نقرس، سردرد و سوء هاضمه دارند، توصیه نمی‌شود. مصرف همزمان عرق برگ گردو با دارو‌هایی مانند دارو‌های ضر دیابت از جمله انسولین و گلی‌بن کلامید موجب کاهش بیش از اندازه قند خون شود. خانم‌های باردار و مادران شیرده باید از مصرف عرق برگ گردو پرهیز کنند. همچنین افرادی که طبع گرمی دارند می‌بایست در مصرف عرق برگ گردو احتیاط کنند.

 

 

عرق برگ گردو برای کاهش وزن

 

عرق برگ گردو برای کاهش وزن

عرق برگ گردو سرشار از فیبر است. مصرف عرق گردو موجب احساس سیری و در نتیجه جلوگیری از پرخوری و افزایش وزن می‌شود.  با وجود خواصی که عرق برگ گردو برای کاهش وزن دارد، نمی‌تواند به تنهایی برای رسیدن به وزن ایده آل کافی باشد. برای آنکه به وزن مناسب برسید و در عین حال سلامتی خود را حفظ کنید، به یک رژیم غذایی و لاغری سریع اصولی و سالم، همچون رژیم‌های بهاره غفاری نیاز دارید. این رژیم‌ها مواد غذایی را حذف نمی‌کنند و تنها میزان مصرف هر ماده غذایی را متعادل می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم غذایی خود بر روی رژیم آنلاین اختصاصی کلیک نمایید.